PROFESIA CONTABILĂ
Noutăți fiscale europene din Buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta

Acord cu privire la funcțiile de conducere ale UE și Comisiile Parlamentului European
În data de 2 iulie a.c., cei 28 de șefi de stat sau de guvern din Uniunea Europeană au luat o decizie consensuală cu privire la un pachet de numiri în posturile-cheie ale Uniunii Europene. Aceștia au făcut următoarele propuneri: Ursula von der Leyen (Germania), prima femeie în funcția de președinte al Comisiei Europene; Charles Michel (Belgia), în calitate de președinte al Consiliului European; Josep Borrell i Fontelles (Spania), în funcția de Înalt Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe și politica de securitate și Christine Lagarde (Franța), la conducerea Băncii Centrale Europene. Comisarii desemnați și președintele Comisiei trebuie să obțină aprobarea Parlamentului înaintea începerii mandatului Comisiei în luna noiembrie a acestui an. La 3 iulie a.c., David Maria Sassoli (S & D, Italia) a fost ales președinte al Parlamentul European. De asemenea, Parlamentul European și-a stabilit comisiile de lucru, însă, contrar așteptărilor, nicio Comisie permanentă responsabilă de impozitare nu a fost înființată.
Noul mecanism european de soluționare a litigiilor fiscale intră în vigoare
La 1 iulie a.c., au intrat în vigoare noile norme introduse de Directiva Consiliului (UE) 2017/1852 privind mecanismele de soluționare a litigiilor fiscale în Uniunea Europeană. Acestea se aplică plângerilor depuse începând cu această dată, privind chestiunile de litigiu în materie de venituri sau capital obținute într-un an fiscal începând cu 1 ianuarie 2018. Directiva ar trebui să faciliteze soluționarea litigiilor fiscale, obligând statele membre să ia decizii concludente. Aceste reguli oferă mai multă siguranță pentru contribuabilii (întreprinderi și cetățeni) în privința soluționării litigiilor legate de interpretarea tratatelor fiscale, cuprinzând și aspecte legate de dubla impozitare. Statelor membre li se va impune acum să ia decizii executorii în cadrul mecanismului de soluționare în termen de doi ani. Dacă nu se ajunge la nicio soluție în acest interval de timp, statele membre trebuie să înființeze o Comisie consultativă pentru a emite un aviz, în caz contrar, contribuabilul poate sesiza instanțele naționale obligând, astfel, statele membre să acționeze. Comisia consultativă trebuie să emită un aviz cu caracter obligatoriu în termen de 6 luni, iar statele membre trebuie să aplice această decizie în termen de câteva luni. Recent, ETAF a salutat proiectul de „Regulament de punere în aplicare” al Comisiei prin care se urmărește simplificarea procedurilor și armonizarea normelor de funcționare ale Comisiei consultative în cadrul mecanismului de soluționare a litigiilor fiscale.
Studiul CESE privind impactul impozitelor corporative în economia europeană
La 5 iulie a.c., Comitetul Economic și Social European (CESE) a organizat o conferință în vederea prezentării studiului intitulat „Rolul impozitării investițiilor în vederea creșterii locurilor de muncă în UE”. Conferința, la care ETAF a fost prezent, a fost deschisă de Jacek Krawczyk și Violeta Jelić (președinte și respectiv, vicepreședinte al Grupului „Angajatori”, CESE), la care au participat și Valère Moutarliere (directorul DG TAXUD), David Bradbury (directorul Oficiului de politică fiscală și statistică al OCDE), Scott Hodge (Președinte, Tax Foundation), Chiara Putaturo (Consilier pentru politica fiscală, Oxfam), James Watson (Director economic, BusinessEurope) Michael Smyth (membru al Grupului Diversitate Europa – Grupul III, CESE) și Krister Andersson (Vicepreședinte al Grupului „Angajatori”, Președinte al Grupului de lucru pentru politica fiscală al BusinessEurope). Studiul subliniază faptul că preocuparea crescândă a publicului față de nivelul impozitelor corporative a fost adesea caracterizată de o anumită lipsă de informații cu privire la nivelul veniturilor fiscale ca pondere în PIB și a traiectoriei sale din ultimii ani. În plus, studiul evidențiază necesitatea de a lua în considerare impactul economic al impozitelor corporative și nu doar cel juridic, deoarece, în cele din urmă, impactul acestora se va reflecta asupra persoanelor fizice (acționari, angajați sau consumatori), mai degrabă decât asupra corporațiilor. În final, analiza constată că economiile care și-au redus cotele efective de impozitare în ultimii ani, au înregistrat creșteri ale investițiilor în anii următori.
Raportul Comisiei Europene privind tendințele impozitării
La 28 iunie a.c., Comisia Europeană a publicat raportul intitulat Tendințele impozitării în Uniunea Europeană, ce conține o analiză statistică și economică detaliată a sistemelor fiscale din cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, plus Islanda și Norvegia. În acest raport, sunt prezentate, pentru fiecare țară, indicatorii-cheie ai impozitării pentru veniturile fiscale ca procent din PIB pentru anii 2005-2017, alături de tabele ce evidențiază cele mai recente reforme fiscale. În special, comunicatul de presă al Comisiei Europene subliniază o ușoară scădere a taxelor de mediu și energie în Uniunea Europeană, în 2017, la mai puțin de 2,5% din PIB.
ESMA a publicat o analiza preliminară cu privire la ancheta „Cum-Ex”
La 2 iulie a.c., Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) a publicat Raportul său privind constatările preliminare referitoare la sistemele multiple de restituire a impozitului reținut la sursă pentru a răspunde Rezoluției Parlamentului European din 29 noiembrie 2018 prin care se solicită Autorității să efectueze o anchetă privind dosarele Cum-Ex și Cum-Cum. ESMA a analizat sistemele multiple de restituire a impozitului reținut la sursă (WHT) pentru a evalua gradul de răspândite la nivelul UE și potențialele soluții de prevenire/detectare a acestor fenomene. Analiza inițială a ESMA indică faptul că au fost raportate și sunt investigate mai multe sisteme de restituire a impozitului reținut la sursă în trei state membre: Germania, Danemarca și Austria. Ancheta formală va urmări colectarea de informații suplimentare privind natura entităților implicate și va evalua potențiala implicare a altor mijloace sau fonduri înființate prin entități fantomă în alte jurisdicții.
Buletinul de știri în limba engleză poate fi consultat pe site-ul ETAF.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR accelerează transformarea digitală. E-parafa, e-legitimația și e-avizul, adaptarea la noua realitate a dublei tranziții: verzi și digitale

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) continuă procesul de transformare digitală prin introducerea unor instrumente electronice moderne, menite să eficientizeze activitatea profesională, să reducă birocrația, timpul de răspuns și să consolideze încrederea în profesia contabilă care dovedește că este capabilă nu doar să rămână relevantă în noua realitate digitală, dar și să devină un vector al dublei transformări, digitale și verzi a mediului de business, a autorității publice și a societății, în general.
Hotărârea Consiliului superior al CECCAR, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 813 din 2 septembrie 2025, marchează trecerea de la documente clasice tipărite la documente electronice, sigure și ușor de verificat, valorificând potențialul tehnologiilor digitale sustenabile.
e-parafa, e-legitimația și e-avizul – instrumente moderne pentru profesia contabilă
Membrii CECCAR persoane fizice pot accesa, prin intermediul contului din platforma https://raport.ceccar.ro, următoarele:
✔️ e-legitimația
Disponibilă în format .pdf, e-legitimația poate fi descărcată din secțiunea FISA MEMBRU > Legitimație Electronică și utilizată pe PC, laptop sau dispozitive mobile. Aceasta conține cod QR care atestă valabilitatea vizei de exercitare. Se utilizează în paralel cu legitimația fizică (card PVC).
✔️ e-parafa
Accesibilă în secțiunea FISA MEMBRU > Parafă Electronică, e-parafa poate fi descărcată și integrată în semnătura digitală calificată. Este destinată exclusiv documentelor originale în format electronic și poate fi utilizată doar împreună cu semnătura digitală calificată a expertului contabil/contabilului autorizat. Instrucțiunile de aplicare a parafei electronice CECCAR alături de semnătura digitală calificată sunt disponibile în aceeași secțiune a platformei.
✔️Adeverința cursuri
Un instrument electronic în plus este adeverința electronică ce conține evidența cursurilor de pregătire profesională pe ultimii 2 ani. Din contul platformei raport.ceccar.ro poate fi descărcată adeverința în format digital (.pdf). Aceasta înlocuiește adeverința eliberată de filialele CECCAR în format print și este accesibilă în rubrica FIȘĂ MEMBRU > ADEVERINȚĂ. Adeverința poate fi descărcată pe stația de lucru în format .pdf prin accesarea butonului GENEREAZĂ ADEVERINȚĂ, urmat de DESCARCĂ ADEVERINȚA PDF.
Valabilitatea adeverinței poate fi verificată pe site-ul https://ceccar.ro, secțiunea Tablou membri, introducând numărul adeverinței în câmpul de cautare.
Pentru persoane juridice:
✔️ e-aviz de exercitare a profesiei
Membrii persoane juridice pot descărca avizul electronic din secțiunea FISA MEMBRU > Aviz de exercitare a profesiei, în format .pdf. Documentul conține cod QR care atestă viza de exercitare a profesiei pentru societatea pentru care a fost emis. Acest document înlocuiește avizul pe suport hârtie.
✔️ e-parafa
Similar formatului pentru persoane fizice, parafa electronică se descarcă din FISA MEMBRU > Parafă Electronică și este destinată utilizării împreună cu semnătura digitală calificată, exclusiv pentru documentele originale în format electronic.
Aceste noi formate ale documentelor de identificare profesională fac parte din demersurile CECCAR de a le oferi membrilor instrumente moderne, adaptate noilor realități digitale, menite să asigure rapiditate și transparență în activitatea profesională, să răspundă mai bine nevoilor mediului de afaceri transformat digital, dar și să incurajeze noile modele de afaceri bazate pe tehnologii digitale sustenabile.
Reducerea birocrației, scăderea costurilor de tipărire și arhivare, flexibilitate sporită, siguranță în privința verificării calității de membru CECCAR prin verificarea instantanee, transparență sunt printre cele mai importante avantaje pe care le aduc cele mai noi instrumente digitale lansate de organismul profesional.
Perioada de tranziție
Pentru a asigura o implementare graduală și eficientă, documentele tipărite emise pentru anul 2025 rămân în vigoare până la data de 31 martie 2026. Începând cu anul 2026, toate aceste documente de identificare profesională vor fi disponibile exclusiv în format electronic.
Transformarea digitală nu este un scop în sine, ci un mijloc prin care CECCAR construiește o profesie mai conectată, mai flexibilă și mai bine ancorată în cerințele economiei actuale.
Despre CECCAR
Cu o tradiție de peste un secol și apartenență la cele mai prestigioase organizații profesionale internaționale din domeniu – International Federation of Accountants (IFAC), Accountancy Europe și European Tax Adviser Federation (ETAF) – CECCAR reprezintă și gestionează profesia contabilă în România. Calitatea de membru al celor mai importante structuri de reprezentare a profesiei contabile la nivel internațional facilitează alinierea profesiei din România la standardele globale și participarea activă în dezbateri privind viitorul profesiei.
Colaborarea cu experții contabili și contabilii autorizați membri CECCAR înseamnă mai mult decât respectarea obligațiilor fiscale, înseamnă parteneriat pentru creștere sustenabilă, optimizare și securitatea financiară afacerilor, bazat pe etică, independență și profesionalism. Procesul de conformare fiscală voluntară, consultanță financiar-contabilă, managementul riscului, susținere în procesul decizional, asigurarea securității financiare a afacerii prin tehnici de forensic accounting sunt doar câteva dintre atribuțiile prin care profesioniștii contabili CECCAR, înțelegând în profunzime dinamica afacerilor, aduc valoare reală.
Parteneriatul profesionist contabil – mediul de afaceri, bazat pe competență și încredere, este motorul unei economii sustenabile.
PROFESIA CONTABILĂ
Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 1 septembrie 2025

UE începe să implementeze un nou acord comercial transatlantic
La 21 august, UE și SUA au emis o declarație comună prin care se stabilește un nou cadru general pentru comerțul transatlantic și investiții, în urma acordului politic din 27 iulie dintre președinții von der Leyen și Trump. Declarația stabilește o cotă maximă generală de 15% a tarifelor SUA pentru majoritatea exporturilor UE, cum ar fi automobilele, produsele farmaceutice, semiconductorii și lemnul, în timp ce produsele care fac deja obiectul tarifelor națiunii celei mai favorizate (MFN) de 15% sau mai mari nu vor avea tarife suplimentare. Pentru autoturisme și piese auto, plafonul de 15% se va aplica în paralel cu măsurile UE de reducere a tarifelor la produsele din SUA. Începând cu 1 septembrie, anumite articole, inclusiv stejarul de plută și alte resurse naturale indisponibile, toate aeronavele și piesele de aeronave, produsele farmaceutice generice cu ingredientele și precursorii lor chimici, se vor confrunta cu tarifele MFN numai în cadrul unui regim special pe care ambele părți intenționează să îl extindă. UE și SUA s-au angajat, de asemenea, să coopereze în ceea ce privește capacitatea excedentară a producției de oțel și aluminiu, lanțurile de aprovizionare sigure și găsirea unei soluții privind contingentele tarifare pentru exporturile UE corespunzătoare acestor sectoare. În concordanță cu cele de mai sus, UE și-a suspendat măsurile de reechilibrare din 24 iulie la 7 august. Cu toate acestea, tensiunile au reapărut la sfârșitul lunii august, când Comisia Europeană a respins acuzațiile SUA potrivit cărora Legea privind serviciile digitale (DSA) și Legea privind piețele digitale (DMA) au vizat în mod incorect firmele americane, în timp ce președintele Trump a amenințat cu noi tarife și sancțiuni. La 28 august, Comisia Europeană a prezentat două propuneri pentru a începe implementarea acordului comercial: una pentru a elimina tarifele pentru mărfurile industriale din SUA și pentru a acorda acces preferențial pe piață pentru o serie de fructe de mare și produse agricole nesensibile din SUA și alta pentru a prelungi tratamentul fără tarife al homarului, care include în prezent homarul procesat. Propunerile includ un mecanism de suspendare care permite UE să suspende acordul în cazul în care SUA nu își respectă angajamentele.
OCDE începe analiza posibilului sistem paralel în cadrul Pilonului doi
Pe parcursul verii, OCDE a lansat analiza acordului din iunie 2025 dintre SUA și țările G7 privind scutirea companiilor americane de la plata impozitului minim global din Pilonul doi printr-un posibil regim „side-by-side” (SbS) sau „în paralel” conceput pentru a alinia sistemul GILTI al SUA la normele GloBE, sub rezerva aprobării cadrului general incluziv. Deși delegații au salutat în general angajamentul G7 față de un rezultat bazat pe consens, mulți au ridicat întrebări cu privire la structura sistemului și la potențialele implicații ale acestuia. Potrivit rapoartelor mass-media, un prim document de discuție a fost difuzat de Secretariatul OCDE, subliniind modul în care un regim SbS eligibil ar putea împiedica impozitarea acelorași venituri atât în conformitate cu normele GloBE, cât și cu cele interne, prin eliminarea regulii de includere a veniturilor (IIR) și a regulii profiturilor subimpozitate (UTPR), permițând în același timp impozitarea suplimentară pe plan intern. Criteriile de eligibilitate posibile includ impozitarea globală a multinaționalelor care intră sub incidența domeniului de aplicare la o cotă minimă convenită sau mai mare, impozitarea cotei-părți a entității-mamă principale din veniturile societății străine controlate, inclusiv din profiturile nedistribuite, și/sau acordarea de credite fiscale străine sau scutiri echivalente pentru orice QDMTT. Opțiunile de implementare luate în considerare implică tratarea regimurilor SbS ca reguli calificate de includere a veniturilor, care fac obiectul unei evaluări a cadrului general incluziv, modificând regulile model pentru a specifica derogările GloBE sau crearea unui port sigur care să impună zero impozit suplimentar în cazul în care GloBE este eliminat. Documentul de discuție a fost publicat împreună cu două documente suplimentare privind simplificarea administrării Pilonului doi printr-un port sigur al ratei efective de impozitare și ajustarea tratamentului creditelor fiscale nerambursabile bazate pe substanță economică. Delegații au fost invitați să prezinte observații scrise cu privire la toate cele trei propuneri până la 5 septembrie 2025, înainte de discuții ulterioare în cursul lunii, iar primele răspunsuri ar fi subliniat preocupările că abordarea SbS ar putea submina eficacitatea GloBE, ar dezavantaja companiile nonamericane și ar restricționa suveranitatea fiscală națională.
Ideile principale ale sesiunilor de negociere ale Convenției fiscale a ONU din august
În perioada 4-8 august, statele membre ale ONU, grupurile societății civile și alte părți interesate s-au reunit la sediul ONU din New York pentru prima sesiune substanțială de negocieri privind o convenție-cadru a ONU privind cooperarea fiscală internațională, concentrându-se în mare măsură asupra angajamentelor sale de bază. Dezvoltarea sustenabilă a devenit o temă centrală, dezbaterile legând fiscalitatea de politica de mediu, inegalitate, egalitatea de gen și drepturile omului. Delegații au discutat dacă ar trebui să înceapă cu angajamente la nivel înalt sau să convină mai întâi asupra principiilor de bază, în timp ce aspectele-cheie au inclus alocarea echitabilă a drepturilor de impozitare, mecanismele de prevenire și soluționare a litigiilor și o cooperare administrativă mai puternică. Majoritatea țărilor au încercat să amâne dezbaterea chestiunilor tehnice, în special cele privind impozitarea transfrontalieră a serviciilor, până la elaborarea celor două protocoale planificate. Printre chestiunile de concept nerezolvate se numără și dacă convenția ar trebui să semene cu instrumentul multilateral al OCDE sau să adopte în schimb modelul rapid al Comitetului Fiscal al ONU. De la 11 până la 15 august, a doua sesiune s-a mutat la protocoalele timpurii. Negocierile privind impozitarea transfrontalieră a serviciilor au examinat impozitele reținute la sursă brute versus nete, normele de legătură care nu necesită prezență fizică, datele pentru verificarea prestării serviciilor și soluționarea litigiilor. Discuțiile referitoare la protocolul privind prevenirea și soluționarea litigiilor s-au concentrat asupra domeniului său de aplicare, inclusiv asupra dilemei dacă acesta ar trebui să acopere toate litigiile transfrontaliere sau numai pe cele prevăzute de convenție, asupra modului de abordare a cazurilor fără tratatele existente și asupra includerii arbitrajului cu caracter obligatoriu. Unele delegații, inclusiv statele membre ale UE, ar fi preferat ca protocoalele să devină opționale pentru a reflecta capacitățile diferite ale țărilor. Faza de definire a domeniului de aplicare a ambelor protocoale este acum finalizată, propuneri concrete fiind așteptate la următoarele sesiuni programate pentru 10-12 noiembrie 2025 la Nairobi, 2-3 februarie și 6-13 februarie 2026 la New York. Comitetul interguvernamental își propune să prezinte proiectele de texte ale celor două protocoale și ale convenției generale a Adunării Generale a ONU în a doua jumătate a anului 2027.
Comisia Europeană lansează consultări publice privind reglementările de implementare a CBAM
Comisia Europeană a deschis la 28 august mai multe consultări publice privind trei regulamente de implementare privind mecanismul de ajustare la frontieră în funcție de carbon (CBAM). Prima consultare tratează metodologia pentru perioada definitivă care începe la 1 ianuarie 2026. Metodologia constă în: – determinarea emisiilor directe încorporate pe baza emisiilor reale; – determinarea emisiilor încorporate pentru energia electrică; – determinarea emisiilor indirecte încorporate; – valorile implicite pentru bunuri, altele decât energia electrică, care trebuie utilizate atunci când emisiile încorporate nu se bazează pe emisiile reale. Cea de-a doua consultare publică se referă la modul în care certificatele mecanismului de ajustare la frontieră în funcție de carbon (CBAM) care urmează să fie predate de declaranții autorizați în materie de CBAM trebuie să fie ajustate pentru a reflecta măsura în care certificatele din cadrul sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) sunt alocate gratuit. În cele din urmă, Comisia Europeană solicită feedback cu privire la normele de conversie într-un număr corespunzător de certificate CBAM a prețului emisiilor de carbon plătit într-o țară terță pentru emisiile încorporate declarate, luând în considerare orice formă de compensare disponibilă în țara respectivă care are ca rezultat o reducere a prețului. Adoptarea acestor legi este planificată pentru T4 2025. Cele trei consultări publice se vor încheia la 25 septembrie 2025.
Următoarele activități ale subcomisiei FISC
Subcomisia FISC a Parlamentului European va relua activitățile la jumătatea lunii septembrie cu o misiune în Nicosia, Cipru, în perioada 16-17 septembrie, condusă de președintele FISC, eurodeputatul Pasquale Tridico. Delegația se va întâlni cu reprezentanți ai Ministerului Finanțelor și ai Departamentului Fiscal, parlamentari și părți interesate din mediul de afaceri, sindicate, mediul academic și societatea civilă pentru a discuta despre provocările fiscale internaționale, inclusiv reforma celor doi piloni a OCDE, implementarea legislației fiscale a UE, măsurile anti-abuz, schimbul de informații, simplificarea sistemelor fiscale, competitivitatea, stimulentele și impozitarea energiei. În perioada 23 septembrie, în intervalul orar 15:45-17:00, subcomisia va organiza o audiere publică, examinând impactul măsurilor recente ale SUA asupra competitivității UE, pilonul doi al OCDE, potențialele taxe pentru serviciile digitale ale UE, precum și efectele mai ample asupra cooperării fiscale internaționale și răspunsurile politicilor UE pentru a-și proteja interesele. În plus, subcomisia intenționează să contribuie la dezbaterea „celui de-al 28-lea regim” prin implementarea unui studiu privind „fezabilitatea unui al 28-lea regim fiscal în sprijinirea competitivității UE”, astfel cum s-a decis în cadrul ședinței coordonatorului său din 16 iulie.
Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.
PROFESIA CONTABILĂ
Analiza eficienței economice a unei companii din domeniul energetic

Rezumat: Lucrarea de față își propune să exploreze eficiența economică a companiei Hidroelectrica SA, lider în producția de energie regenerabilă din România, dintr-o perspectivă microeconomică detaliată și aprofundată. Studiul are ca obiectiv evaluarea performanței financiare a companiei în contextul unor provocări economice și geopolitice semnificative precum pandemia de COVID-19 și conflictul ruso-ucrainean. Cercetarea utilizează o metodologie calitativă bazată pe un studiu de caz, reușind să integreze analiza și interpretarea indicatorilor financiari în dinamica pieței energetice și în contextul macroeconomic aferent perioadei analizate. În cuprinsul studiului au fost investigați indicatori microeconomici cheie precum EBITDA, gradul de îndatorare, viteza de rotație a activelor sau profitul net, pentru a facilita înțelegerea mai aprofundată a modului în care compania gestionează resursele și răspunde la presiunile externe. Datele colectate, selectate din surse oficiale precum rapoartele financiare trimestriale și anuale publicate de Hidroelectrica SA, Bursa de Valori București și Eurostat, au fost interpretate și analizate pentru perioada 2021-2024, având în vedere atât listarea companiei la bursă în 2023, cât și dorința de a surprinde evoluția sa în intervale de timp marcate de instabilitate economică globală. Rezultatele cercetării, împărțite în două secțiuni distincte, evidențiază stabilitatea financiară a companiei, reflectată printr-o trezorerie netă ridicată, marje de profitabilitate solide și un nivel constant scăzut al îndatorării. Elementul de originalitate al lucrării constă în abordarea performanței financiare a companiei alături de o analiză a contextului extern, oferind o perspectivă actualizată și relevantă pentru înțelegerea sectorului energetic românesc. Lucrarea de față se adresează studenților, profesorilor, analiștilor economici, dar și investitorilor interesați de dinamica performanței unei companii strategice într-un climat economic volatil.
Clasificare JEL: G32, O11, O12, O13, Q43, Q49
Articolul complet este disponibil în numărul 4/2025 al CECCAR Business Review.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
-
ECONOMIEacum o zi
ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie
-
ECONOMIEacum o zi
ANAF a publicat lista seminarelor web din luna octombrie 2025
-
ECONOMIEacum o zi
APIA primește Cereri de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantitățile de motorină aferente trimestrului III al anului 2025
-
ECONOMIEacum o zi
APIA primește deconturi/documente justificative aferente trimestrului III 2025 pentru Intervenția DR 06 – „Bunăstarea animalelor” pachetul a) și pachetul b)