Rețele sociale

ECONOMIE

Bucureştiul se află pe locul 124 din 133 cele mai scumpe oraşe din lume

Radio CECCAR FM

Bucureştiul se află pe locul 124 din 133 de oraşe, în scădere cu două poziţii, într-un clasament realizat de Economist Intelligence Unit (EIU) în funcţie de mărimea costului vieţii, la egalitate cu Kiev şi New Delhi, în timp ce cele mai scumpe oraşe din lume sunt Singapore şi Hong Kong.

Zurich este singurul oraş din afara Asiei care a intrat între primele cinci clasate, relatează Bloomberg, conform News.ro.

Tokyo a revenit în 2017 în rândul celor mai costisitoare 10 oraşe din lume, pe fondul creşterii reprezentativității Asiei, reflectând creşterea importanţei regiunii în economia mondială.

Capitala Japoniei, care a fost cel mai scump oraş din lume până în 2012, a urcat în acest an şapte poziţii, până pe locul al patrulea, în timp ce Osaka a avansat nouă poziţii, pe locul al cincilea, ambele datorită aprecierii yenului, se arată în studiul referitor la costul vieţii la nivel mondial, publicat marţi de EIU.

Singapore şi Hong Kong au păstrat primele două poziţii, iar capitala Coreii de Sud, Seul, ocupă locul al şaselea.

Zurich, plasat pe locul al treilea, este singurul oraş din afara Asiei în top cinci.

Asia reprezintă 40% din economia mondială şi în următorii patru ani, până în 2020, FMI anticipează că regiunea va contribui cu două treimi la creşterea mondială.

În acelaşi timp, oraşe din China, cea mai mare economie a regiunii, au coborât cu cinci-16 locuri din cauza scăderii consumului şi a deprecierii yuanului.

Europa are patru oraşe în top 10, respectiv Zurich, Geneva, Paris şi Copenhaga.

Parisul este singurul oraş din zona euro prezent în top 10, costul vieţii din capitala franceză continuând să fie extrem de mare, din punct de vedere structural, doar alcoolul şi tutunul fiind mai ieftine faţă de alte oraşe europene, se arată în raport.

New York-ul este singurul reprezentant al Americii de Nord în top 10, coborând de pe locul şapte pe nouă, ca urmare a deprecierii uşoare a dolarului.

Moderarea dolarului şi cotaţia relativ constantă a euro înseamnă că monede precum cele ale Canadei, Australiei şi Noii Zeelande s-au apreciat. Drept rezultat, oraşul Sydney a urcat pe locul 14, iar Melbourne pe 15, cele două devenind mai scumpe decât Shanghai.

Auckland şi Wellington au avansat cu 22 de locuri, respectiv 26 de locuri, intrând în top 20.

Singapore este cel mai scump oraş din lume pentru al patrulea an consecutiv din cauza costului de a deţine o maşină, care este cel mai ridicat din lume. De asemenea, Singapore este pe locul al doilea în privinţa preţurilor hainelor.

Raportul, care compară preţurile pentru 150 de produse din 133 de oraşe, mai arată că Londra şi Manchester au scăzut în clasament din cauza incertitudinilor provocate de Brexit şi de deprecierea lirei sterline.

Creşterea preţurilor continuă să afecteze costul vieţii în ţări dependente de resursele naturale, costul vieţii crescând cel mai mult în Sao Paulo şi Rio de Janeiro, cu 29, respectiv cu 27 de poziţii.

În Asia se află şi cele mai ieftine metropole din lume. Oraşe din sudul Asiei precum Bangalore, Chennai, Karachi, Mumbai şi New Delhi continuă să ofere condiţii excelente în privinţa costului vieţii, potrivit studiului.

În acest an, Alma Ata, centrul de afaceri din Kazahstan, şi Lagos, din Nigeria, au fost clasificate ca cele mai ieftine oraşe din lume.

ECONOMIE

MF propune modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Codul fiscal

Radio CECCAR FM

Ministerul Finanțelor (MF) a elaborat un proiect de OUG pentru modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, document prin care se propune modificarea dispozițiilor Codului fiscal în sensul flexibilizării condițiilor actuale din Codul fiscal care restricționează posibilitatea introducerii de impozite, taxe sau contribuții obligatorii noi, majorarea celor existente, eliminării sau reducerii facilităților existente, a căror intrare în vigoare să fie prevăzută la termene mai scurte de 6 luni de la publicarea în Monitorul Oficial.

În acest sens, noul proiect – publicat pe site-ul MF pentru consultare – are în vedere introducerea unei excepții de la regulile actuale prevăzute la art. 4 din Codul fiscal, conform căreia, în situații extraordinare de procedură de deficit bugetar excesiv constatate potrivit Tratatelor Uniunii Europene și a regulamentelor subsidiare agreate la nivel european, să poată fi efectuate modificări și/sau completări ale Legii nr. 227/2015, prin care se introduc impozite, taxe sau contribuții obligatorii noi, se majorează cele existente, se elimină sau se reduc facilități existente, cu intrare în vigoare la termene mai scurte de 6 luni de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Continuare

ECONOMIE

Modificări la procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă

Radio CECCAR FM

Astăzi a fost publicată, în Monitorul Oficial nr.847/20.09.2023HG nr. 849/2023 pentru modificarea HG nr. 973/2006 privind procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă, act normativ care vizează alinierea legislației vamale naționale de profil cu legislația vamală unională în vigoare și creează coerență și predictibilitate legislativă.

Noua Hotărâre de Guvern modifică prevederile HG nr. 973/2006 în concordanță cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii, Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/2447 al Comisiei de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziții din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii, OUG nr. 96/2020 pentru modificarea Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, precum și cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Inițiatorii menționează în Nota de fundamentare a actului normativ, că, în ceea ce privește constituirea unei garanții suficiente care să asigure încasarea taxelor la import și a altor taxe și impozite datorate bugetului de stat, potrivit legii, în cadrul operațiunilor vamale, se va suplini vidul creat prin abrogarea articolelor 215, 216 și 221 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările și completările ulterioare, cu art. 90 alin. (1), art. 92 și 93 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificările și completările ulterioare.

De asemenea, MF precizează că pentru a identifica importurile care prezintă un risc important de subevaluare, România trebuie să țină cont și de jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene, cu precădere hotărârile pronunțate în cauza C-187/21- FAWKES Kft.v Nemzeti Adó- és Vámhivatal Fellebbviteli Igazgatósága, respectiv cauza C213/2019 – Comisia Europeană împotriva Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, iar actul normativ publicat astăzi în Monitorul Oficial are în vedere și aceste aspecte.

Continuare

ECONOMIE

BNR atrage atenția asupra unui atac de tip spoofing (utilizarea frauduloasă a numărului de telefon)

Radio CECCAR FM

Banca Națională a României (BNR) anunță că a primit o serie de sesizări care semnalau utilizarea numerelor de contact telefonice indicate pe pagina website a BNR (0213130410 sau 0213152750) de către persoane care pretindeau că vorbesc din partea BNR, în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelați.

Se solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ștergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcție de răspunsurile date de cel contactat).

„Atragem atenția că aceste apeluri nu au fost inițiate din rețeaua telefonică a BNR și reiterăm faptul că Banca Națională a României, în calitatea sa de bancă centrală a țării, îndeplinește atribuții reglementate expres de Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, și nu este abilitată să ofere populației produse sau servicii de creditare.

Este important să nu se dea curs solicitărilor de acest tip, venite din partea unor persoane care pretind că sunt salariați sau reprezentanți ai BNR și care invocă pretinse împrumuturi solicitate/aprobate/acordate de BNR, și solicită date sau documente cu caracter personal sau transferuri de bani în diferite scopuri”, se menționează în comunicatul băncii centrale.

Totodată, BNR a sesizat poliția în legătură cu utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon și a numelui BNR.

Continuare
Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 10 ore

Economia la bani mărunți – Ediția din 21.09.2023

PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

CECCAR și AEP: Activitățile de pregătire a alegerilor din anul 2024 în domeniul finanțării activității partidelor politice și a campaniilor electorale

PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

Noul studiu al IFAC extinde perspectivele referitoare la prezentarea și asigurarea informațiilor legate de sustenabilitate dincolo de granițele G20

PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

Consiliul IESBA a publicat Ediția 2023 a Manualului privind Codul etic internațional pentru profesioniștii contabili

etaf
PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 21 septembrie 2023

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile

Economia la bani mărunți – Ediția din 19.09.2023

ECONOMIEacum 2 zile

MF propune modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Codul fiscal

ECONOMIEacum 2 zile

Modificări la procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă

ECONOMIEacum 2 zile

BNR atrage atenția asupra unui atac de tip spoofing (utilizarea frauduloasă a numărului de telefon)

ECONOMIEacum 2 zile

ANRE a finalizat operaționalizarea platformei digitale de raportare și monitorizare a pieței gazelor naturale

ECONOMIEacum 3 zile

MF a lansat în dezbatere publică proiectul de Lege privind noile măsuri fiscal-bugetare

ECONOMIEacum 3 zile

ANAF propune modificarea și completarea unor prevederi referitoare la activitatea de gestionare a cazierului fiscal

Trending