Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noua normalitate – adaptarea la schimbare, simpozion desfășurat la Slobozia

Radio CECCAR FM

Noua normalitate – adaptarea la schimbare a fost tema simpozionului organizat de Filiala CECCAR Ialomița la 17 noiembrie, în sala Arcadia a Centrului Cultural UNESCO „Ionel Perlea” din Slobozia. Evenimentul s-a înscris în programul manifestărilor dedicate Săptămânii Globale a Antreprenoriatului.

Necesitatea flexibilității afacerii pentru adaptarea la schimbarea mediului economic, Schimbarea fiscală – între adaptare și imposibilitatea asimilării schimbării în timp real, Finanțarea și sprijinirea mediului de afaceri – statul și fondurile europene, principalii finanțatori pentru start-up-uri și IMM-uri au fost temele de pe agenda simpozionului moderat de Camelia Malama, vicepreședinte al CECCAR.

Au participat Adrian Mocioniu – primarul municipiului Slobozia, Gheorghe Dorobăț – șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Ialomița, Virgil Șerbănescu – președintele Uniunii Generale a Industriașilor din România (UGIR) – filiala Ialomița, Eugen Dubălaru – vicepreședinte al Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) – regiunea Sud-Est, alături de reprezentanți ai Agenției pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud Muntenia, experți contabili și contabili autorizați.

Președintele UGIR Ialomița, Virgil Șerbănescu, a vorbit despre necesitatea flexibilității afacerii pentru adaptarea la schimbarea mediului economic, menționând că trebuie să se identifice cauzele insolvenței populației și ale insolvenței antreprenoriale și, totodată, să se rezolve problemele finanțării discriminatorii a mediului privat autohton în privința dobânzilor și a costurilor bancare. Potrivit vorbitorului, întreprinderile mici și mijlocii trebuie să fie construite în funcție de cerințele pieței, iar în vederea dezvoltării întreprinderii trebuie să se aibă în vedere trei aspecte esențiale:
– marketing flexibil de producție, studii de identificare a nevoilor pieței și marketing de fluidizare a desfacerii;
– identificarea mediului concurențial și lupta pentru competitivitate;
– obținerea unor finanțări cu costuri reduse, care se reflectă în prețul produsului final, făcându-l ușor de absorbit de piață.

În privința finanțărilor cu costuri reduse, președintele UGIR Ialomița a făcut trimitere la posibilitatea accesării de fonduri europene și guvernamentale – prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Dezbaterea temei a continuat cu intervenția vicepreședintelui PTIR – regiunea Sud-Est, Eugen Dubălaru, care a apreciat importanța punctelor de vedere exprimate în legătură cu adaptarea la schimbare, considerând că aceasta este atributul antreprenorilor, fiind esențială în sustenabilitatea oricărei afaceri.

Gheorghe Dorobăț, șeful AJFP Ialomița, a subliniat, referitor la tema Schimbarea fiscală – între adaptare și imposibilitatea asimilării schimbării în timp real, că „ (…) lipsa de claritate a reglementărilor este un aspect care afectează activitatea tuturor. Calitatea de vizionar a antreprenorilor este cea care trebuie să primeze când se construiesc bugete multianuale sau planuri de afaceri (…)”.

Cu privire la aceeași temă, conf. univ. dr. Adriana Popa a declarat: „Despre schimbare se poate vorbi în multe feluri: ca fiind sinonimă cu adaptarea și flexibilitatea sau cu inconsecvența și nestatornicia. În condițiile schimbărilor generate de evoluția piețelor globale, de dezvoltarea rapidă și diseminarea tehnologiei, cerințele clienților fiind legate de diferențierea produselor, care afectează mediul organizațional, schimbarea trebuie privită ca o nouă oportunitate, și nu ca pe o amenințare. Abilitatea companiei de a se adapta cu ușurință la schimbare este o condiție nu doar a succesului acesteia, ci și a supraviețuirii ei”. În continuare, Adriana Popa a explicat că adaptarea la schimbare se reflectă în componenta tehnică (adaptarea sistemelor IT, adaptarea logicii fiscale conform prevederilor fiscale etc.), în cea umană (instruirea personalului cu privire la noile procese/proceduri), în componenta procesuală (comunicarea cu autoritățile pentru înțelegerea modificărilor legislative și transpunerea acestora în sistemul IT, procese noi pentru colectarea informațiilor suplimentare, a tranzacțiilor, redefinirea rolurilor și responsabilităților în procesul de raportare) și în cea informațională (identificarea și analizarea noilor informații). Referitor la tehnologia informațională, Adriana Popa a precizat că aceasta reprezintă un instrument de creștere a eficienței raportării financiar-contabile, iar verificarea informațiilor în format electronic este o tendință în expansiune. Adaptarea autorităților fiscale la această tendință în procesul de colectare și utilizare a informațiilor furnizate de contribuabili este o necesitate, ar facilita respectarea de bunăvoie a obligațiilor de către contribuabili și ar permite administrațiilor fiscale să efectueze inspecții fiscale mai eficiente.

Pe parcursul întâlnirii s-a discutat, de asemenea, despre formularul 394 și despre provocările determinate de introducerea formei extinse a acestuia.

Cea de-a treia temă a simpozionului, Finanțarea și sprijinirea mediului de afaceri – statul și fondurile europene, principalii finanțatori pentru start-up-uri și IMM-uri, a fost abordată de Adrian Mocioniu, primarul municipiului Slobozia, care a adus în centrul atenției oportunitățile de investiții oferite de Parcul Industrial din Slobozia, o facilitate creată pentru antreprenori cu sprijinul fondurilor europene. Adrian Mocioniu a declarat că se încearcă identificarea problemelor comunității și integrarea acestora în proiectele de dezvoltare și sprijinire a mediului de afaceri la nivel local.

Intervenții pe tema mai sus amintită au avut și Ionuț Popa, expert comunicare ADR Sud Muntenia, și Mădălina Cilibeanu, expert în cadrul aceleiași instituții, ambii prezentând liniile deschise pentru finanțarea activității IMM-urilor.

Radu Andronic, reprezentant al firmei de consultanță FIP Consulting, a prezentat o analiză a situației existente în domeniul fondurilor europene, subliniind unele deficite de transparență și de predictibilitate în acest domeniu.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Dâmbovița: Raportarea de durabilitate, noul cadru reglementar european. Rolul profesioniștilor contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 4 iulie a.c., Filiala CECCAR Dâmbovița va fi gazda conferinței cu tema Noul cadru reglementar european privind raportarea de durabilitate. Ce interes pentru profesia contabilă?. Evenimentul se va concentra pe noul cadru reglementar european privind raportarea de durabilitate, un subiect de mare relevanță în contextul schimbărilor legislative europene care vizează o transparență crescută și responsabilitate socială sporită în activitatea corporativă.

Discuțiile vor aborda implicațiile Directivei (UE) 2022/2.464, cunoscută sub numele de Directiva privind Raportarea Corporativă de Durabilitate (CSRD), care marchează un punct de cotitură în politica de sustenabilitate a UE. Aceasta directivă impune întreprinderilor o mai mare rigurozitate în raportarea aspectelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), în scopul de a alinia practicile de business cu obiectivele de dezvoltare durabilă ale Uniunii Europene pentru 2050. De asemenea, discuțiile se vor axa pe modul în care CSRD integrează raportarea de durabilitate cu cea financiară, introducând cerința ca declarațiile de durabilitate să fie auditate și certificate.

Evenimentul va oferi profesioniștilor contabili oportunitatea de a înțelege mai bine noile reglementări și de a discuta provocările și oportunitățile ce decurg din acestea. Prin participarea la această conferință, membrii CECCAR vor putea să își aprofundeze cunoștințele și să se pregătească eficient pentru rolul esențial pe care îl vor juca în implementarea și verificarea rapoartelor de durabilitate ale întreprinderilor. Conferința va include sesiuni de discuții și schimb de experiențe, oferind o platformă valoroasă pentru dialog și colaborare între profesioniștii contabili, reprezentanți ai autorităților de reglementare și experți în politici de sustenabilitate.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Conferința internațională Taxation in Europe din Budapesta: Soluții digitale pentru provocările fiscale europene

Radio CECCAR FM

În perioada 6-7 iunie 2024, a avut loc cea de-a 18-a ediție a conferinței internaționale Taxation in Europe, organizată la Budapesta cu sprijinul Asociației Experților Fiscali Certificați din Ungaria. Conferința s-a concentrat pe tema actualizărilor în domeniul fiscalității, reunind experți și practicieni din întreaga Europă pentru a discuta provocările și soluțiile moderne în domeniul fiscal.

CECCAR, cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, a fost reprezentat la eveniment prin conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, care a participat, în calitate de speaker, la masa rotundă dedicată actualităților legislației privind digitalizarea TVA în diverse țări membre ale Uniunii Europene. Adriana Popa a prezentat practicile României în ceea ce privește facturarea electronică, oferind detalii despre cadrul legal, experiențele acumulate până în prezent și sarcinile viitoare.

De asemenea, Adriana Florina Popa a vorbit despre serviciile digitale furnizate de autoritatea fiscală contribuabililor. Scopul conferinței a fost de a oferi soluții pentru factorii de decizie în domeniul politicii fiscale, legiuitori, practicieni fiscali interni și cei care reprezintă interesele naționale în negocierile internaționale, pentru a gestiona provocările teoretice și practice ale noilor schimbări complexe în domeniul fiscal.

Participarea reprezentantului CECCAR la acest eveniment subliniază angajamentul și expertiza profesiei contabile reglementate din România în adoptarea și implementarea soluțiilor digitale în domeniul fiscal, contribuind la dezvoltarea și armonizarea practicilor fiscale la nivel european.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Brăila: Spețe întâlnite în activitatea profesională, discutate de experți contabili și contabili autorizați cu reprezentanți ai AJFP

Radio CECCAR FM

CECCAR Filiala Brăila, în parteneriat cu Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP), a organizat, la 19 iunie a.c., o masă rotundă cu tema Aspecte punctuale, problemele cu care se confruntă profesioniștii contabili, spețe întâlnite în activitatea profesională. Iuliana Panaitescu, președintele CECCAR Brăila, Cornel Iscu, coordonatorul filialei, precum și membri ai Consiliului filialei au fost alături de profesioniștii contabili la întâlnirea organizată în sistem hibrid.

Din partea AJFP au participat la eveniment Mihaela Ciorășteanu, șef administrație, Nicoleta Ciobanu, șef administrație adjunct colectare, și Mariana Lozneanu, șef Birou asistență pentru contribuabili, ce au prezentat membrilor CECCAR aspecte legislative cu aplicabilitate generală în activitatea agenților economic: sistemul e-Factura, sistemul RO e-Transport, declarația SAF-T. În plus, au fost aduse clarificări privind completarea și declararea veniturilor în Declarația unică și a plății contibuției de sănătate.

Alte teme importante discutate au vizat gestionarea Declarației de trezorerie, înțelegerea noilor reglementări fiscale pentru bunurile de lux și procedurile pentru rectificările declarațiilor fiscale. S-au abordat, de asemenea, aspecte privind noile regimuri fiscale pentru 2024, care afectează veniturile din vânzarea proprietăților de către dezvoltatorii imobiliari persoane fizice, și tranziția de la microîntreprindere la sistemul pe profit, inclusiv modalitățile de recuperare a pierderilor fiscale.

Continuare
PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

CECCAR Dâmbovița: Raportarea de durabilitate, noul cadru reglementar european. Rolul profesioniștilor contabili

PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

Conferința internațională Taxation in Europe din Budapesta: Soluții digitale pentru provocările fiscale europene

PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

CECCAR Brăila: Spețe întâlnite în activitatea profesională, discutate de experți contabili și contabili autorizați cu reprezentanți ai AJFP

ECONOMIEacum 11 ore

APIA: Apicultorii pot depune cereri de plată pentru intervențiile aferente sectorului, până la 31 iulie inclusiv

ECONOMIEacum 12 ore

A fost stabilită Procedura de implementare a Programului național multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM

ECONOMIEacum 12 ore

APIA eliberează adeverințe fermierilor crescători de animale care doresc să acceseze credite bancare

ECONOMIEacum 12 ore

Modelul și conținutul formularului „Decont precompletat RO e-TVA”, publicate în Monitorul Oficial

ECONOMIEacum 12 ore

31 iulie, termenul-limită pentru depunerea cererilor privind ajutoarele la motorină și în sectorul creșterii animalelor

ECONOMIEacum 13 ore

ANCOM avertizează asupra riscului de roaming involuntar în județele de graniță

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum o săptămână

Economia la bani mărunți – Ediția din 04.07.2024

ECONOMIEacum o săptămână

Profesia contabilă, la ceas aniversar: 103 ani de la înființarea celui mai mare organism profesional din România. Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI

ECONOMIEacum o săptămână

Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2024 a operatorilor economici, publicat în Monitorul Oficial

Trending