ECONOMIE
Londra deschide procedura prin care europenii pot cere să rămână în Regatul Unit după Brexit
Guvernul britanic lansează luni o aplicaţie pe telefonul mobil pe care rezidenţii europeni instalaţi în Regatul Unit îşi pot depune cererea pentru a rămâne în ţară după Brexit, relatează AFP, potrivit News.ro.
Aproximativ 3,5 milioane de cetăţeni europeni trăiesc în prezent în Regatul Unit.
Ei urmează să ceară statutul de ”rezident permanent” („settled status”, în engleză), pentru a continua să munească şi să încaseze prestaţii sociale atunci când ţara îşi va întrerupe relaţiile cu UE.
Ministerul de Interne a dat asigurări că vrea să simplifice procedura la maximum.
Pe aplicaţie – care nu funcţionează încă pe iPhone -, utilizatorii sunt invitaţi să-şi fotografieze paşaportul biometric şi faţa pentru a-şi confirma identitatea.
Ei sunt direcţionaţi apoi către un site pentru a-şi înregistra adresa şi îşi pot da acordul în vederea unei verificări a situaţiei fiscale, pentru a li se confirma adresa.
În a treia etapă, ei trebuie să-şi declare cazierul judiciar. O condamnare mare poate conduce la o respingere a cererii.
În urma unei faze de testare a aplicaţiei – care a avut loc în noiembrie şi decembrie, pe un număr de 30.000 de persoane -, ministerul a anunţat primele rezultate, şi anume că 81% dintre cereri au fost prelucrate într-un termen de o săptămână.
Niciun dosar nu a fost refuzat, însă aproape 10% dintre persoane nu au primit un răspuns, la trei săptămâni după încheierea testării.
”Suntem pe calea cea bună”, a dat asigurări secretarul de stat însărcinat cu Imigraţia Caroline Nokes.
Însă unele voci îşi exprimă îngrijorarea cu privire la numărul de solicitări zilnice care ar putea fi adresate – până la 6.000 potrivit unor estimări.
Home Office a angajat 1.900 de persoane pentru a răspunde acestei noi sarcini de serviciu.
”Este un test important pentru minister, miza este mare”, consideră Jill Rutter, specialistă în probleme de migraţie la centrul de reflecţie British Future.
”Dacă totul se încheie cu bine, Regatul Unit va transmite un mesaj puternic, şi anume că europenii sunt bineveniţi şi că Guvernul controlează situaţia. Dacă ieie rău, consecinţele vor fi teribile”, avertizează ea.
Procedura costă 65 de lire sterline (74 de euro) – cât un paşaport. Ea este gratuită în cazul celor care dispun deja de statutul de rezident permanent.
Începând de la 30 martie, cererile vor putea, de asemenea să fie depuse prin poştă, la administraţii locale.
Discuţii continuă cu Apple, pentru a le permite utilizatorilor de iPhone să acceadă la aplicaţie.
În cazul în care Londra şi Bruxellesul ajung la un acord cu privire la ieşirea din UE, cetăţenii europeni care au sosit în regat înainte de sfârşitul lui 2020 vor putea săreclame statutul de rezident permanent, cu condiţia să depună cerere până la 30 iunie 2021.
În cazul unui Brexit fără acord, expatriaţii instalaţi înainte de data Brexitului – 29 martie 2019 – vor putea să depună o cerere până la data-limită de 31 decembrie 2020.
ECONOMIE
Modificări la Procedura privind cesiunea creanțelor bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței
Prin OPANAF nr. 7045/2024, publicat în Monitorul Oficial nr. 10, din 9 ianuarie 2025, au fost aduse modificări la OPANAF nr. 1940/2023 pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creanțelor bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței. ANAF menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ că, prin adoptarea Legii nr. 113/2020 au fost aduse o serie de modificări la prevederile referitoare la cesiunea creanțelor bugetare, astfel cum sunt reglementate la art. 264^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. În vederea aplicării prevederilor art. 264^1 din Codul de procedură fiscală, a fost aprobat OPANAF nr. 1940/2023 pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creanțelor bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței.
Cesiunea creanțelor bugetare trebuie să se realizeze în baza unei proceduri competitive, ori de câte ori se depune o ofertă în acest sens la organul fiscal.
Ca urmare a aprobării ordinului menționat, au fost primite sesizări cu privire la faptul că o procedură competitivă pentru cesiunea creanțelor bugetare ar trebui să se realizeze similar procedurii de licitație, care, la momentul promovării acestui nou act normativ, se realiza pentru valorificarea bunurilor sechestrate, astfel încât ofertanții să poată suplimenta prețul oferit, în funcție de celelalte oferte depuse. „În fapt, prin organizarea unei proceduri competitive, prin licitație, statul se asigură că maximizează valoarea prețului cesiunii, ca urmare a faptului că participanții la licitație pot majora prețul în funcție de pașii de licitație”, au subliniat inițiatorii, în Referatul de aprobare.
În ceea ce privește negocierea directă, s-a prevăzut ca la stabilirea prețului în cadrul procedurii de cesiune a creanțelor bugetare, organul fiscal să aibă în vedere valoarea cea mai mare dintre prețul oferit de ofertant, dar care nu poate fi mai mic decât prețul de pornire la licitație și valoarea bunurilor sechestrate de către organul fiscal sau ipotecate/gajate în favoarea organului fiscal, stabilită în cadrul procedurii de insolvență.
De asemenea, s-a reglementat că prețul de pornire a cesiunii la licitație se stabilește în funcție de prețul cesiunii și valoarea activelor. Astfel, în situația în care organul fiscal în calitate de creditor bugetar deține, față de debitorii insolvenți, creanțe certe prin garanțiile constituite, acestea se pot vinde la un preț egal sau mai mare decât valoarea creanțelor, asigurându-se în acest mod recuperarea integrală, scopul fiind maximizarea recuperării creanțelor bugetare.
Prin modificarea și completarea OPANAF nr. 1940/2023 s-a urmărit descrierea procedurii competitive, prin licitație, context în care au fost avute în vedere principiile existente pentru vânzarea prin licitație a bunurilor sechestrate.
De asemenea, la promovarea OPANAF nr. 7045/2024 au fost avute în vedere și eventualele propuneri și observații primite din partea organelor fiscale centrale, astfel încât principiile cesiunii creanțelor bugetare să fie în concordanță cu modul de gestionare a dosarelor de insolvență, precum și cu procedura de organizare a licitațiilor ce se derulează de către organele de executare silită.
ECONOMIE
Ministerul Finanțelor a planificat împrumuturi de 5,77 miliarde de lei de la bănci, în ianuarie 2025
Ministerul Finanțelor (MF) a planificat, în luna ianuarie 2025, împrumuturi de la băncile comerciale în valoare de 5,2 miliarde de lei, la care se poate adăuga suma de 570 milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitațiilor de obligațiuni, informează Agerpres. Suma totală, de 5,77 miliarde de lei, este cu 170 milioane de lei mai mare față de cea care a fost programată în decembrie 2024, de 5,6 miliarde de lei, și va fi destinată refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat.
Conform prospectului publicat în Monitorul Oficial, în data de 13 ianuarie va fi organizată licitație pentru o emisiune de certificate de trezorerie cu discont, în sumă de 600 milioane de lei, cu scadența în 30 iunie 2025, iar în 23 ianuarie pentru o emisiune de 800 milioane lei cu scadența în 26 ianuarie 2026.
De asemenea, pe parcursul lunii ianuarie 2025, vor fi organizate licitații pentru nouă emisiuni de obligațiuni de tip benchmark, cu o valoare totală de 3,8 miliarde lei, urmate a doua zi de o sesiune suplimentară de oferte necompetitive, cu o valoare de 15% din valoarea inițială a emisiunii de obligațiuni (570 milioane de lei în total).
Astfel, au fost programate licitații pentru patru emisiuni de obligațiuni de câte 500 milioane lei, în 9 ianuarie (două), 13 ianuarie și 30 ianuarie, pentru trei emisiuni de 400 milioane lei, în 16 ianuarie (două) și 27 ianuarie, și pentru două emisiuni de 300 milioane le, în 20 ianuarie și 30 ianuarie.
ECONOMIE
APIA primește cereri de plată pentru Intervenția DR-06 – Bunăstarea animalelor
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează potențialii beneficiari că, în perioada 9 ianuarie – 10 februarie 2025, pot depune cererile de plată pentru Intervenția DR-06 – Bunăstarea animalelor, Pachet a) – Plăți în favoarea bunăstării porcinelor și Pachet b) – Plăți în favoarea bunăstării păsărilor, din cadrul Planului Strategic PAC 2023-2027. Potrivit unui comunicat al instituției, completarea și depunerea cererii se face exclusiv electronic de către solicitant prin accesarea site-ului: www.apia.org.ro – secțiunea DR-06 – Bunăstarea animalelor.
Cererile de plată pentru Intervenția DR-06 – Bunăstarea animalelor cuprind angajamentele și informațiile aferente tuturor exploatațiilor autorizate sanitar-veterinar, deținute de un solicitant, indiferent pe raza cărui județ își desfășoară activitatea și se depun însoțite de toate documentele prevăzute în ghidurile solicitantului.
Instrucțiunile pentru depunerea cererilor se regăsesc pe site-ul APIA, iar informațiile necesare pentru acordarea plăților se regăsesc în OMADR nr. 537/2024 și în cuprinsul Ghidurilor informative aprobate pentru cele două pachete, disponibile aici.
-
ECONOMIEacum 20 de ore
Ministerul Finanțelor a planificat împrumuturi de 5,77 miliarde de lei de la bănci, în ianuarie 2025
-
ECONOMIEacum 21 de ore
ANAF propune modificări la reglementările privind depunerea declarației D-406 – SAF-T
-
ECONOMIEacum 21 de ore
Amendamente la Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA
-
ECONOMIEacum 20 de ore
Modificări la Procedura privind cesiunea creanțelor bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței
-
ECONOMIEacum 20 de ore
APIA primește cereri de plată pentru Intervenția DR-06 – Bunăstarea animalelor