Rețele sociale

ECONOMIE

Investiții în Capitală pentru tramvaie electrice, troleibuze și autobuze hibrid

Radio CECCAR FM

Licitațiile pentru o sută de tramvaie electrice, o sută de troileibuze și o sută treizeci de autobuze hibrid, destinate regiunii București-Ilfov au fost lansate, iar contractele de achiziționare ar putea fi încheiate până la sfârșitul acestui an, potrivit Aurei Răducu, director ADTPBI, transmite Mediafax.

„Numai printr-un transport public eficient putem reduce poluarea, putem să eficientizăm dezvoltarea economică, putem să dezvoltăm anumite zone ale Bucureștiului. Astfel, prima urgență este dezvoltarea flotei, modernizarea și achiziționarea de noi echipamente. Prin Programul Operațional Regional (POR), anul trecut, în iunie, am depus proiecte pentru o sută de tramvaie de 36 de metri, vor fi mai lungi, vor putea circula cu o capacitate mai mare, sunt în licitație, sperăm să se termine cât mai repede și în doi ani să avem aceste tramvaie, dotate cu toate sistemele moderne de transport. Prin același program, s-a propus achiziționarea a o sută de tramvaie electrice, licitația a fost lansată. Am reușit să facem rost de niște fonduri de la bugetul de stat, prin Programul de Mediu, prin care am propus și s-a aprobat în decembrie achiziționarea a o sută de troleibuze și o sută treizeci de autobuze hibrid. Toate aceste patru tipuri de vehicule sunt în licitații și sperăm ca anul acesta sau chiar până în luna septembrie să se încheie contractele de achiziționare. De asemenea, încercăm să vitalizăm, revitalizăm și să utilizăm centura de cale ferată drept un tren urban. Discutăm cu Ministerul Transporturilor, cu structurile CFR care ne ajută, astfel încât să se poată realiza în primul rând stații”, a susținut reprezentanta Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, în cadrul unei conferințe de specialitate.

Planul de dezvoltare a mobilității urbane cuprinde un buget de 7 miliarde de euro, 3,5 miliarde de euro fiind alocate pentru Metrorex, iar 3,5 miliarde transportului de suprafață.

„La nivelul țării, s-a facut masterplan-ul de transport, care cuprinde drumurile și ce investiții trebuie făcute, după care la nivelul fiecărui oraș, pentru a avea viziunea completă de dezvoltare a mobilității, a infrastructurii, aveam obligația conform politicii europene de transport integrat, să facem planul de mobilitate urbană, integrată cu acest masterplan de transport. Un plan care cuprinde un buget de 7 miliarde de euro, 3,5 miliarde de euro este alocat Metrorex, iar 3,5 miliarde transportului de suprafață. Acest document prevede multe proiecte, toate au componentă de smart, este foarte important să aducem tehnologiile cele mai noi și cele mai complete, pentru că am stat destul, foarte mulți ani fără să investim în dezvoltare și fără să investim în soluții moderne”, a explicat directorul ADTPBI.

Aura Răducu a menționat, de asemenea, piedicile pe care cadrul legislativ le pune în calea realizării acestui gen de proiecte, subliniind impactul negativ pe care inexistența unui buget multianual îl are asupra planurilor de dezvoltare din România.

„Cadrul legislativ nu permite dezvoltarea pe termen lung a acestor proiecte. Principala problemă crucială este că în România nu există un buget multianual. Niciodată un proiect de metrou nu se poate face într-un singur an, atâta timp cât nu avem bugete multianuale va fi o mare piedică pentru aceste proiecte, multianuale la rândul lor”, a spus aceasta.

ECONOMIE

Modificări la Procedura privind cesiunea creanțelor bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței

Radio CECCAR FM

Prin OPANAF nr. 7045/2024, publicat în Monitorul Oficial nr. 10, din 9 ianuarie 2025, au fost aduse modificări la  OPANAF nr. 1940/2023 pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creanțelor bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței. ANAF menționează, în Referatul de aprobare a actului normativ că, prin adoptarea Legii nr. 113/2020 au fost aduse o serie de modificări la prevederile referitoare la cesiunea creanțelor bugetare, astfel cum sunt reglementate la art. 264^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. În vederea aplicării prevederilor art. 264^1 din Codul de procedură fiscală, a fost aprobat OPANAF nr. 1940/2023 pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creanțelor bugetare datorate de debitorii aflați în procedura insolvenței.

Cesiunea creanțelor bugetare trebuie să se realizeze în baza unei proceduri competitive, ori de câte ori se depune o ofertă în acest sens la organul fiscal.

Ca urmare a aprobării ordinului menționat, au fost primite sesizări cu privire la faptul că o procedură competitivă pentru cesiunea creanțelor bugetare ar trebui să se realizeze similar procedurii de licitație, care, la momentul promovării acestui nou act normativ, se realiza pentru valorificarea bunurilor sechestrate, astfel încât ofertanții să poată suplimenta prețul oferit, în funcție de celelalte oferte depuse. „În fapt, prin organizarea unei proceduri competitive, prin licitație, statul se asigură că maximizează valoarea prețului cesiunii, ca urmare a faptului că participanții la licitație pot majora prețul în funcție de pașii de licitație”, au subliniat inițiatorii, în Referatul de aprobare.

În ceea ce privește negocierea directă, s-a prevăzut ca la stabilirea prețului în cadrul procedurii de cesiune a creanțelor bugetare, organul fiscal să aibă în vedere valoarea cea mai mare dintre prețul oferit de ofertant, dar care nu poate fi mai mic decât prețul de pornire la licitație și valoarea bunurilor sechestrate de către organul fiscal sau ipotecate/gajate în favoarea organului fiscal, stabilită în cadrul procedurii de insolvență.

De asemenea, s-a reglementat că prețul de pornire a cesiunii la licitație se stabilește în funcție de prețul cesiunii și valoarea activelor. Astfel, în situația în care organul fiscal în calitate de creditor bugetar deține, față de debitorii insolvenți, creanțe certe prin garanțiile constituite, acestea se pot vinde la un preț egal sau mai mare decât valoarea creanțelor, asigurându-se în acest mod recuperarea integrală, scopul fiind maximizarea recuperării creanțelor bugetare.

Prin modificarea și completarea OPANAF nr. 1940/2023 s-a urmărit descrierea procedurii competitive, prin licitație, context în care au fost avute în vedere principiile existente pentru vânzarea prin licitație a bunurilor sechestrate.

De asemenea, la promovarea OPANAF nr. 7045/2024 au fost avute în vedere și eventualele propuneri și observații primite din partea organelor fiscale centrale, astfel încât principiile cesiunii creanțelor bugetare să fie în concordanță cu modul de gestionare a dosarelor de insolvență, precum și cu procedura de organizare a licitațiilor ce se derulează de către organele de executare silită.

Continuare

ECONOMIE

Ministerul Finanțelor a planificat împrumuturi de 5,77 miliarde de lei de la bănci, în ianuarie 2025

Radio CECCAR FM

Ministerul Finanțelor (MF) a planificat, în luna ianuarie 2025, împrumuturi de la băncile comerciale în valoare de 5,2 miliarde de lei, la care se poate adăuga suma de 570 milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitațiilor de obligațiuni, informează Agerpres. Suma totală, de 5,77 miliarde de lei, este cu 170 milioane de lei mai mare față de cea care a fost programată în decembrie 2024, de 5,6 miliarde de lei, și va fi destinată refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat.

Conform prospectului publicat în Monitorul Oficial, în data de 13 ianuarie va fi organizată licitație pentru o emisiune de certificate de trezorerie cu discont, în sumă de 600 milioane de lei, cu scadența în 30 iunie 2025, iar în 23 ianuarie pentru o emisiune de 800 milioane lei cu scadența în 26 ianuarie 2026.

De asemenea, pe parcursul lunii ianuarie 2025, vor fi organizate licitații pentru nouă emisiuni de obligațiuni de tip benchmark, cu o valoare totală de 3,8 miliarde lei, urmate a doua zi de o sesiune suplimentară de oferte necompetitive, cu o valoare de 15% din valoarea inițială a emisiunii de obligațiuni (570 milioane de lei în total).

Astfel, au fost programate licitații pentru patru emisiuni de obligațiuni de câte 500 milioane lei, în 9 ianuarie (două), 13 ianuarie și 30 ianuarie, pentru trei emisiuni de 400 milioane lei, în 16 ianuarie (două) și 27 ianuarie, și pentru două emisiuni de 300 milioane le, în 20 ianuarie și 30 ianuarie.

Continuare

ECONOMIE

APIA primește cereri de plată pentru Intervenția DR-06 – Bunăstarea animalelor

Radio CECCAR FM

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează potențialii beneficiari că, în perioada 9 ianuarie – 10 februarie 2025, pot depune cererile de plată pentru Intervenția DR-06 – Bunăstarea animalelorPachet a) – Plăți în favoarea bunăstării porcinelor și Pachet b) – Plăți în favoarea bunăstării păsărilor, din cadrul Planului Strategic PAC 2023-2027. Potrivit unui comunicat al instituției, completarea și depunerea cererii se face exclusiv electronic de către solicitant prin accesarea site-ului: www.apia.org.ro – secțiunea DR-06 – Bunăstarea animalelor.

Cererile de plată pentru Intervenția DR-06 – Bunăstarea animalelor cuprind angajamentele și informațiile aferente tuturor exploatațiilor autorizate sanitar-veterinar, deținute de un solicitant, indiferent pe raza cărui județ își desfășoară activitatea și se depun însoțite de toate documentele prevăzute în ghidurile solicitantului.

Instrucțiunile pentru depunerea cererilor se regăsesc pe site-ul APIA, iar informațiile necesare pentru acordarea plăților se regăsesc în OMADR nr. 537/2024 și în cuprinsul Ghidurilor informative aprobate pentru cele două pachete, disponibile aici.

Continuare

Trending