Rețele sociale

ECONOMIE

ANCOM a stabilit condițiile și procedura pentru licitația 5G

ANCOM a stabilit vineri, în cadrul Consiliului Consultativ, condițiile și procedura pentru licitația 5G, propunându-și ca până la 31 octombrie să finalizeze procedura de licitație, astfel încât operatorii să poată utiliza spectrul de frecvențe din 1 ianuarie 2020, transmite Mediafax.

„Am stabilit astăzi condițiile și procedura pentru acordarea spectrului radio în benzile vizate să susțină implementarea tehnologiei 5G. Ne-am propus că până la 31 octombrie să finalizam procedura de licitație pentru acordarea resurselor de spectru disponibil în benzile desemnate pentru implementarea tehnologiei de nouă generație, iar licențele de utilizare să fie acordate până la finalul anului. Operatorii câștigători vor putea utiliza o parte a spectrului de frecvențe începând cu 1 ianuarie 2020”, a declarat Bogdan IANA, vicepreședintele ANCOM.

Până la data de 15 august 2019, ANCOM va propune modificarea TNABF (Tabelul național de atribuire a benzilor de frecvențe radio) pentru a atribui banda de 700 Mhz serviciului mobil terestru, în acest moment aceasta fiind atribuită serviciului de radiodifuziune. Această măsură este necesară pentru a putea acorda prin procedura de selecție spectrul disponibil în banda de 700 Mhz, considerat adecvat pentru dezvoltarea viitoare a sistemelor de comunicații mobile de banda largă.

Până la finalul lunii august 2019, Autoritatea va elabora și va finaliza, în urmă consultării publice cu industria, documentația necesară organizării efective a procedurii de selecție pentru acordarea drepturilor de utilizare a spectrului radio disponibil în benzile de frecvențe de 700 Mhz, 800 Mhz, 1500 Mhz, 2600 Mhz și 3400-3800 Mhz, urmând că aceasta să se desfășoare până la data de 31 octombrie 2019.

În luna decembrie a acestui an, licențele de utilizare a frecvențelor radio vor fi acordate câștigătorilor, ceea ce va face că operatorii să poată folosi o parte a spectrului câștigat începând cu data de 1 ianuarie 2020.

Pentru prima jumătate a anului 2020 sunt stabilite a fi finalizate acțiunile privind încheierea acordurilor de coordonare referitoare la televiziunea digitală terestră cu Ucraina și a acordurilor bilaterale cu țările vecine privind coordonarea utilizării frecvențelor pentru rețele MFCN.

ANCOM va pune la dispoziția operatorilor interesați spectrul disponibil în benzile 700 Mhz, 800 Mhz, 1500 Mhz, 2600 Mhz și 3400-3800 Mhz. În banda de 700 Mhz este disponibilă o cantitate de 2 x 30 Mhz (FDD) și 1 x 15 Mhz (SDL), în banda de 800 Mhz-2 x 5 Mhz (FDD), în banda de 1500 Mhz-1 x 40 Mhz (SDL) iar în banda de 2600 Mhz-2 x 40 Mhz (FDD).

În ceea ce privește banda 3400-3800 Mhz, se vor putea aloca 90 Mhz (în regim de funcționare TDD) pe un termen mai scurt, de 6 ani (în perioadă 01.01.2020 – 31.12.2025) și 400 Mhz (în regim TDD) pe un termen mai lung, de 10 ani (în perioadă 01.01.2026 – 31.12.2035). Scopul acordării drepturilor de utilizare pe un termen mai scurt îl reprezintă alinierea datei de expirare a acestor drepturi cu a celor care au fost deja acordate în această banda de frecvențe în cadrul procedurii de selecție din anul 2015.

Drepturile de utilizare a spectrului de frecvențe din benzile de 700 Mhz și 1500 Mhz, în care nu există nicio alocare până în prezent, vor avea o perioadă de valabilitate de 15 ani, începând cu 1 ianuarie 2021 pentru banda de 700 Mhz și 1 ianuarie 2020 pentru banda de 1500 Mhz.

ANCOM intenționează că licențele pentru spectrul ce va fi licitat în benzile de 800 Mhz și 2600 Mhz să fie acordate pentru o perioadă de valabilitate de 10 ani, urmând să fie analizate opțiuni pentru alinierea datei de expirare cu drepturile existențe în aceste benzi valabile până la data de 5 aprilie 2029. În banda de 800 Mhz, Telekom România Mobile Communications, Orange și Vodafone dețin drepturi de utilizare valabile până la data de 5 aprilie 2029. De asemenea, în banda de 2600 Mhz, Telekom România Mobile Communications, Orange, Vodafone și RCS&RDS dețin drepturi de utilizare a frecvențelor valabile până la data de 5 aprilie 2029.

Pentru alocarea spectrului, ANCOM va aplică o procedura de selecție competitivă similară celei organizate în anul 2012, ce presupune că fiecare operator interesat să depună o ofertă inițială prin care va indică numărul de blocuri pe care dorește să le achiziționeze în fiecare dintre benzile disponibile. Ofertele inițiale vor arată dacă există o cerere mai mare decât cantitatea de spectru disponibil în anumite benzi, dacă cererea este egală cu numărul blocurilor de frecvențe disponibile în cadrul fiecărei benzi (categorii de spectru) sau dacă cererea nu depășește cantitatea de spectru disponibil.

Prețurile de pornire în cadrul licitației pentru fiecare bloc de frecvențe, configurat conform procedurii de acordare a drepturilor de utilizare a frecvențelor în benzile vizate, vor fi determinate pornind de la taxele minime stabilite conform normelor în vigoare pentru acordarea licențelor de utilizare a frecvențelor în benzile în cauza.

ECONOMIE

ANCOM a publicat Ghidul pentru combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor instituțiilor publice, în mediul online

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a elaborat și publicat un Ghid dedicat instituțiilor publice, document ce indică măsuri concrete pentru prevenirea și combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor de social media (fenomen cunoscut sub denumirea de impersonare), metode de identificare a conturilor false și pașii necesari pentru raportarea acestora către platformele online, a anunțat instituția, printr-un comunicat. Ghidul este disponibil pe pagina de internet a ANCOM, aici.

Pe fondul utilizării tot mai intense a platformelor sociale și a serviciilor digitale, a crescut și riscul apariției conturilor false care impersonează conturile oficiale ale autorităților publice. Potrivit ANCOM, astfel de conturi pot fi folosite pentru:  dezinformare: paginile răspândesc știri false și informații care prezintă realitatea în mod eronat/distorsionat, folosindu-se de numele instituțiilor oficiale; ▪ escrocherii și fraudă financiară: prin intermediul conturilor false care aparent provin de la instituții publice sunt derulate campanii de colectare a datelor personale și de obținere a unor beneficii financiare; ▪ furt de identitate: datele personale colectate pot fi folosite în activități cu caracter infracțional; ▪ afectarea reputației: încrederea cetățenilor în instituțiile publice este afectată.

Ghidul oferă instituțiilor publice un set de măsuri proactive de protecție, care includ securizarea conturilor oficiale, formarea și educarea personalului, precum și monitorizarea continuă. Astfel, ANCOM recomandă instituțiilor publice să efectueze o verificare a eventualelor situații în care elementele de identificare vizuală sunt folosite pe platformele relevante, să stabilească modalitatea de răspuns în cazurile de preluare a identității vizuale sau să implementeze proceduri de escaladare pentru situații urgente care pot afecta ordinea publică sau chiar securitatea națională.

Ghidul oferă o listă detaliată de indicatori care pot semnala impersonarea unui cont/pagini oficiale a unei instituții publice. Instituțiile publice și utilizatorii sunt încurajați să acorde atenție atât elementelor de identitate vizuală, cât și comportamentelor specifice ale conturilor suspecte. De exemplu, conturile false au denumiri/acronime similare, dar cu modificări subtile (ex: în cazul Ministerului X, denumirea este „Ministerul.X ori au fost operate schimbări minore: Ministeru1 X) sau pot avea domenii web neobișnuite care apar asociate cu contul rețelei sociale, precum .tk, .ml, .ga în loc de .gov.ro sau utilizarea «ministerul.X.ro», în loc de ministerulx.gov.ro.

În ceea ce privește indicatorii de comportament asociat conturilor false, printre aceștia se numără activitatea online în intervale orare care nu corespund cu fusul orar al României, postări repetitive cu același conținut/conținut similar la intervale scurte de timp ori un număr neverosimil de urmăritori raportat la istoricul activității”, se menționează în comunicat.

Ghidul ANCOM detaliază pașii pentru raportarea conturilor false către platformele online (ex.: Facebook/Meta, Twitter/X, Instagram, LinkedIn), cu specificarea exactă a documentației necesare.

Astfel, pentru raportarea unui cont care a fost preluat neautorizat, instituția trebuie să folosească mecanismul intern de raportare al platformei și să furnizeze acesteia documentația completă (link oficial, dovezi care atestă calitatea persoanei care face raportarea și furnizarea de informații credibile cu privire la reprezentare). În cazul în care platforma nu respectă obligațiile din Regulamentul DSA (de exemplu: platforma răspunde sau oferă un răspuns inadecvat sau incomplet sau în cazul în care platforma nu oferă acces la un sistem intern de soluționare a plângerilor etc.), cei în cauză pot depune plângeri pentru nerespectarea Regulamentului DSA. Sesizările trebuie însoțite de prezentarea în detaliu a etapelor parcurse în raport cu platforma, a numărului de referință alocat de platformă la momentul raportării, precum și a oricăror elemente probatorii pe care se sprijină sesizarea. Ulterior, plângerea se analizează conform Regulamentului DSA.

„În calitate de coordonator național pentru serviciile digitale, ANCOM încurajează instituțiile publice să acorde o atenție sporită protejării identității instituționale în mediul digital, având în vedere că impersonarea conturilor poate afecta integritatea comunicării publice, poate genera confuzie în rândul cetățenilor și poate facilita răspândirea conținutului înșelător sau manipulator”, se subliniază în comunicat.

Continuare

ECONOMIE

PNRR – A fost prelungită până la 30 aprilie perioada de implementare a proiectelor depuse pentru digitalizarea ONG-urilor

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Coordonator de Reforme și Investiții, anunță posibilitatea prelungirii perioadei de implementare a proiectelor depuse în cadrul Componentei 7, Investiția 9, pentru digitalizarea ONG-urilor până la data de 30 aprilie 2026, conform Ordinului MIPE nr. 5.774/20.11.2025 pentru modificarea Ghidului specific condiții de accesare a fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență în cadrul apelului de proiecte „Digitalizarea Sectorului Organizațiilor Neguvernamentale”, din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 7 „Transformare digitală”, Investiția 9 „Digitalizarea sectorului organizațiilor neguvernamentale” aprobat prin Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 1882/2024.

Continuare

ECONOMIE

Noua funcționalitate eSemnătura elimină hârtia și facilitează semnarea electronică, direct în aplicație

Lansarea modulului eSemnătura, o nouă funcționalitate care modernizează modul de lucru în cadrul instituțiilor publice, permite semnarea documentelor în mod electronic direct în platformă, a anunțat Regista, platforma de digitalizare utilizată în peste 1.200 de instituții publice din România.

Potrivit unui comunicat citat de Agerpres, noul modul simplifică fluxul birocratic, de la înregistrare până la semnare electronică și arhivare, fără imprimare, fără semnături pe hârtie și fără scanări.

Astfel, noul modul, dezvoltat în conformitate cu Legea 214/2024 și normele europene eIDAS, elimină riscurile asociate semnăturilor pe hârtie și timpului petrecut cu procedee manuale.

„Cu ajutorul modulului eSemnatura, instituțiile pot semna documente direct în Regista, folosind toate tipurile de semnături electronice necesare în activitatea administrativă: semnătură electronică simplă, semnătură electronică calificată cu token USB și semnătură electronică calificată în cloud. eSemnătură de la Regista funcționează cu token-urile care sunt deja folosite în instituții și este integrată inclusiv cu semnăturile calificate oferite gratuit către funcționarii de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), dar și cu toți furnizorii privați de pe piața locală și europeană, precum CertSign, DigiSign sau TransSped”, susțin reprezentanții companiei.

Totodată, cu ajutorul noului modul eSemnătura, instituțiile publice care vor alege să își digitalizeze fluxurile de documente, vor putea semna direct în platformă documentele necesare.

„eSemnătura este un pas esențial în misiunea noastră de a sprijini administrația publică în tranziția către procese complet digitale. Am creat o soluție sigură, conformă legal și ușor de folosit, care integrează toate tipurile de semnătură necesare în activitatea instituțiilor. Prin modulul de eSemnătură, documentele circulă mai rapid, semnarea devine mai simplă, iar întregul flux administrativ câștigă transparență și eficiență”, a declarat Edward Crețescu, CEO Regista, citat în comunicat.

Pornind de la nevoia funcționarilor publici de a lucra cât mai digitalizat, noul modul eSemnătura din Regista permite colaborarea dintre compartimentele unei instituții publice, prin semnarea secvențială a documentelor, notificarea semnatarilor pentru fiecare document primit electronic, cât și un flux constant de actualizări direct în platformă, în funcție de activitățile semnatarilor, precizează reprezentanții companiei.

În plus, fiecare semnare poate veni cu note informative transmise direct la semnatar pentru o verificare suplimentară. Modulul de Semnătură respectă cele mai înalte norme de securitate a datelor și este dezvoltat în conformitate cu noua lege a semnăturilor electronice, Legea 214/2024, se precizează în comunicat.

Modulul eSemnătură este dezvoltat de Regista împreună cu Namirial, unul dintre principalii furnizori europeni de servicii de încredere și certificate calificate conform eIDAS.

Cele 1.200 de instituții publice aflate în portofoliul Regista – primării, școli, spitale, direcții și servicii – pot beneficia imediat prin utilizarea semnăturilor electronice în întreaga activitate zilnică pe care o desfășoară.

Continuare
PROFESIA CONTABILĂacum 4 ore

Empowering your passion to shape your career – CECCAR, la Practical Accounting Days

PROFESIA CONTABILĂacum 4 ore

Start with passion. Grow with purpose – CECCAR & ASCIG conectează tinerii cu o profesie fit for future

PROFESIA CONTABILĂacum 4 ore

CECCAR Maramureș: Perspective și teme de interes pentru profesia contabilă

PROFESIA CONTABILĂacum 4 ore

CECCAR Vaslui: Întâlnire de lucru cu AJOFM privind noile reglementări și programe dedicate pieței muncii

PROFESIA CONTABILĂacum 4 ore

CECCAR Ialomița: Simpozionul „Antreprenor pentru Viitor”, ediția a X-a – elevii au descoperit antreprenoriatul alături de profesioniști și lideri ai comunității

PROFESIA CONTABILĂacum 4 ore

CECCAR Dâmbovița: Profesioniștii contabili, alături de mediul juridic la marcarea a 155 de ani de avocatură pe plan local

ECONOMIEacum 4 ore

ANCOM a publicat Ghidul pentru combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor instituțiilor publice, în mediul online

ECONOMIEacum 4 ore

PNRR – A fost prelungită până la 30 aprilie perioada de implementare a proiectelor depuse pentru digitalizarea ONG-urilor

ECONOMIEacum 4 ore

Noua funcționalitate eSemnătura elimină hârtia și facilitează semnarea electronică, direct în aplicație

ECONOMIEacum 4 ore

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna decembrie

ECONOMIEacum 4 ore

Ajutor de minimis pentru înființarea întreprinderilor sociale

ECONOMIEacum 4 ore

ANAF a publicat lista seminarelor web din luna decembrie 2025

Trending

🎵 CECCAR FM
Click pentru a porni
🔊 50%