Rețele sociale

ECONOMIE

Procedura de acordare a garanțiilor pentru beneficiarii Investalim, publicată

Radio CECCAR FM

În Monitorul Oficial nr. 46 din 18 ianuarie 2024 a fost publicat Ordinul nr. 499/2023 al MADR pentru aprobarea Procedurii privind acordarea garanțiilor pentru beneficiarii Programului național de dezvoltare și susținere a industriei alimentare INVESTALIM aferent perioadei 2023—2026, regulile de gestionare a plafonului de garantare, criteriile de eligibilitate pentru acordarea garanțiilor, garanțiile suplimentare aferente creditului, plata garanțiilor, recuperarea creanțelor, dispozițiile privind transparența, monitorizarea și raportarea, precum și a modelelor convenției de garantare și convenției de implementare.

Procedura reglementează acordarea de către Fondul de Garantare a Creditului Rural – IFN – S.A. (FGCR), de garanții în conformitate cu prevederile art. 23 din OUG nr. 65/2023 pentru aprobarea Programului național de dezvoltare și susținere a industriei alimentare Investalim aferent perioadei 2023-2026, precum și pentru finanțările pentru asigurarea cheltuielilor neeligibile, exclusiv TVA, contractate de către beneficiarii Programului de la instituții de credit.

Garanțiile emise de FGCR în conformitate cu prevederile OUG nr. 65/2023 au următoarele caracteristici: a) sunt exprese, irevocabile și necondiționate și pot fi acordate și plătite numai instituțiilor de credit cu care Fondul a semnat contracte de garantare în temeiul convenției de garantare; b) se plătesc la prima cerere în condițiile respectării prevederilor prezentei proceduri și ale convenției de garantare încheiate; c) au o valoare determinată; d) valoarea garanției FGCR se reduce proporțional cu procentul de garantare pe măsura rambursării creditului. Perioada de valabilitate a garanției se corelează cu scadența creditului prevăzută în solicitarea de garantare, la care se adaugă 60 de zile. Pentru riscul asumat, FGCR percepe instituțiilor de credit, respectiv beneficiarilor de garanții emise un comision de garantare stabilit conform prezentei proceduri și prevederilor convenției de garantare.

Pot beneficia de garanții, în conformitate cu prevederile OUG nr. 65/2023, întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării solicitării de garantare, următoarele criterii de eligibilitate: a) sunt înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990; b) dețin un acord pentru finanțare/acord pentru finanțare rectificat, emis de AFIR în conformitate cu prevederile OUG nr. 65/2023, precum și cu prevederile Procedurii de implementare a Programului Investalim aferent perioadei 2023-2026, aprobată prin HG nr. 844/2023; c) nu intră în categoria „întreprinderilor în dificultate” definite conform art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014; d) nu înregistrează obligații fiscale restante și alte creanțe bugetare administrate de organul fiscal central, conform certificatului de atestare fiscală; e) nu figurează cu credite restante în baza de date a Centralei Riscurilor de Credit sau, dacă acestea exista, instituția de credit la care sunt înregistrate restanțele confirmă achitarea acestora până la data aprobării garanției; f) nu se află în procedură de insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională, lichidare sau suspendare temporară a activității sau nu se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale; g) prezintă instituției de credit garanții, cu respectarea următoarelor cerințe minime:  se includ în structura de garanții aferentă creditului cel puțin un contract de fideiusiune cu o persoană fizică având calitatea de asociat/acționar/ administrator/reprezentant legal al beneficiarului și o ipotecă imobiliară și/sau mobiliară asupra activelor corporale și/sau necorporale, eligibile și neeligibile, finanțate din credit, care, împreună cu garanția FGCR, acoperă în proporție de cel puțin 100% valoarea finanțării. În situația în care nu se pot institui ipoteci asupra bunurilor finanțate prin credit sau dacă valoarea alocată în garanție a acestora, împreună cu garanția FGCR, nu acoperă în proporție de cel puțin 100% valoarea finanțării, se instituie ipoteci și asupra altor bunuri imobile/mobile, inclusiv depozite bancare, sau imobile proprietatea beneficiarului și/sau a terților garanți, care să conducă la asigurarea gradului minim de acoperire cu garanții mai sus menționat. Toate ipotecile imobiliare/mobiliare prevăzute la acest punct vor fi de rang I. Condiția referitoare la rangul dreptului de ipotecă trebuie să fie îndeplinită inclusiv la data depunerii cererii de plată a garanției de către instituția de credit la FGCR. În situația în care, pe parcursul derulării creditului, persoanele fizice care au semnat contractele de fideiusiune își pierd calitatea de acționari/asociați/administratori/reprezentanți legali, instituția de credit va încheia un nou contract de fideiusiune cu noii acționari/asociați/administratori/ reprezentanți legali, iar dacă aceștia refuză rămâne în vigoare contractul de fideiusiune existent;  în completarea garanțiilor minime prevăzute anterior, instituția de credit poate suplimenta structura de garanții cu alte garanții, respectiv cu garanții reale și/sau personale constituite de beneficiarul finanțării/terți garanți în favoarea instituției de credit și a FGCR, proporțional cu procentul de garantare; h) se încadrează într-o categorie de rating conform solicitării de garantare, care permite acordarea garanției, conform anexei nr. 2.8 la convenția de garantare; i) se încadrează în normele de creditare ale instituției de credit.

Beneficiarii pot fi întreprinderi nou-înființate sau întreprinderi în activitate, atât microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii, cât și întreprinderi mari, cu personalitate juridică.

Decizia de aprobare/respingere a emiterii garanției de către FGCR se face pe baza rezultatului analizei, a documentației prevăzute în convenția de garantare, precum și a respectării prevederilor legale din regulamentele BNRși cele ale OUG nr. 65/2023 și are la bază: a) evaluarea riscului de credit de către instituțiile de credit, în funcție de normele proprii de creditare și care au stat la baza analizei și aprobării de către acestea a creditelor pentru care se solicită emiterea garanției; b) categoria de rating a beneficiarilor; c) îndeplinirea cumulativă a criteriilor de eligibilitate menționate anterior; d) alte elemente pe care FGCR le identifică în analiza proprie, pe baza datelor furnizate de instituțiile de credit, care pot conduce la respingerea solicitării de garanție.

Plafonul de garantare în limita căruia se acordă de către FGCR garanții pentru beneficiarii Programului se constituie din expunerea de până la 5 ori a sumelor alocate de către MADR prin Convenția de implementare

Nivelul comisioanelor de garantare percepute de FGCR este cel aferent ratingului calculat de instituția de credit în conformitate cu normele sale interne pentru fiecare debitor, conform anexei nr. 2.8 la convenția de garantare. Pentru întreprinderile nou-înființate sau care nu au beneficiat de credite, în conformitate cu prevederile Comunicării Comisiei cu privire la aplicarea art. 87 și 88 din Tratatul CE privind ajutoarele de stat sub formă de garanții, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 2008/C155/02, comisionul este stabilit la nivelul de 3,80% pe an. În situația în care, la sfârșitul anului, un beneficiar al unei garanții FGCR este încadrat de către instituția de credit într-o categorie de rating pentru care nu se pot acorda garanții sau pentru cei împotriva cărora s-a deschis procedura insolvenței, FGCR va percepe în anul următor nivelul maxim al comisionului de garantare, de 6,3% pe an. Pentru garanțiile existente în sold la 31 decembrie, nivelul comisionului de garantare este cel aferent ratingului debitorului valabil la sfârșitul anului precedent, comunicat de către instituția de credit către FGCR. Comisioanele de garantare cuvenite FGCR, acceptate și achitate de către instituția de credit, se recuperează de la beneficiari, urmărind ca această obligație să fie introdusă în contractele de credit.

Comisionul de garantare se calculează ca procent aplicat la valoarea/soldul garanției acordate și se plătește, anual, pentru creditele acordate de instituțiile de credit, proporțional cu perioada de creditare din an, iar pentru ultimul an, proporțional cu numărul de luni/zile de garantare aferente ultimului an, din care se scad 2 luni, la valoarea/soldul garanției acordate sau de la 31 decembrie. În situația creditelor pentru care instituțiile de credit nu raportează trageri din credit la 31 decembrie sau creditul nu a fost utilizat integral, comisionul anual de garantare se va calcula la valoarea garanției aprobate. Modul de calcul al comisionului de garantare se stabilește prin convenția de garantare.

În cazul neplății comisionului de garantare în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării aprobării, valabilitatea aprobării garanției încetează. O nouă garanție poate fi supusă aprobării doar în urma transmiterii unei noi solicitări de garantare, însoțită de documentele necesare actualizate. Dacă până la data de 1 aprilie nu se plătește comisionul de garantare datorat, după această dată se vor plăti penalități de 0,015% pe zi de întârziere. Dacă până la data de 30 aprilie comisionul de garantare și penalitățile datorate nu sunt plătite, răspunderea FGCR încetează și se va comunica instituției de credit prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fără nicio altă formalitate, chemare în judecată sau altă punere în întârziere ori intervenție a unui organ judiciar și fără a putea fi obligat la despăgubiri.

ECONOMIE

Actul normativ privind extinderea schemei de ajutor de stat „Creditul fermierului”, publicat în Monitorul Oficial

Radio CECCAR FM

Schema de ajutor de stat „Creditul fermierului” a fost extinsă, odată cu publicarea, în Monitorul Oficial nr. 1039 din 16 octombrie 2024, a OUG nr. 121/2024 pentru modificarea și completarea OUG nr. 7/2024 privind aprobarea schemei de ajutor de stat „Creditul fermierului”, în contextul crizei provocate de războiul din Ucraina, precum și pentru modificarea art. 12 alin (1) din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor alocate României pentru agricultură, dezvoltare rurală, pescuit și afaceri maritime, gestionate de MADR, prin instrumente financiare de garantare și creditare, precum și pentru susținerea obiectivelor naționale de politcă agricolă și a OUG nr. 84/2023 privind instituirea unui mecanism de consultare și reacție coordonată în contextul implementării sistemului de autorizare la export introdus de Ucraina pentru produsele agricole .

Prin OUG nr.7/2024 beneficiarii care își desfășoară activitatea doar în cadrul agriculturii primare beneficiază de un grant care acoperă componenta de dobândă reprezentând partea de ROBOR la 3 luni pe perioada creditului, dar nu mai mult de 60 de luni și fără a depăși plafonul maxim de 280.000 euro/beneficiar pentru toate ajutoarele de stat acordate în temeiul Cadrului Temporar de criză pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei.

Potrivit MADR, „modificarea actului normativ vizează extinderea schemei de ajutor de stat și pentru plata datoriilor restante către furnizori/distribuitori de inputuri, iar în cazul beneficiarilor care prezintă Procese-verbale de constatare și evaluare a pagubelor la culturile agricole pentru anul 2024 stabilite de comisiile de constatare, din care rezultă că este afectată minimum 50% din suprafața exploatată, gradul de calamitare reprezentând media gradului de calamitare a culturilor agricole înscrise în procesele verbale de constatare, creditul poate fi utilizat și pentru rambursarea ratelor aferente altor credite/linii de credit/finanțări tip leasing financiar sau operațional contractate de beneficiarii prevăzuți la lit. a), numai dacă destinația acestor finanțări este în strânsă legătură cu activitatea desfășurată de beneficiar în sectorul producției agricole”.

Bugetul schemei de ajutor de stat s-a majorat la maximum 1.861,5 milioane lei, iar prin implementarea acesteia se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de maximum 7.500 beneficiari.

Sprijinul se acordă pentru beneficiarii care nu figurează cu credite restante, inclusiv pentru finanțările tip leasing, sau, dacă înregistrează restanțe, acestea sunt încadrate în categoriile A, B și C în baza de date a Centralei Riscului de Credit. În cazul beneficiarilor care prezintă Procese-verbale de constatare și evaluare a pagubelor la culturile agricole pentru anul 2024 stabilite de comisiile de constatare, se poate acorda ajutorul de stat sub formă de grant și dacă aceștia înregistrează credite restante încadrate în categoriile D și E în baza de date a Centralei Riscului de Credit.

Beneficiarii pot solicita acordarea unui ajutor sub formă de garanție de până la 100% din valoarea creditului, acordată de Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN SA, care este administratorul schemei de ajutor de stat, din sumele puse la dispoziție de MADR.

Continuare

ECONOMIE

MF propune includerea FGDB între entitățile acceptate ca beneficiar și furnizor de garanții financiare potrivit OG nr. 9/2004

Radio CECCAR FM

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat în transparență decizională un proiect de Lege pentru completarea OG nr. 9/2004 privind unele contracte de garanție financiară, proiect care urmează să coreleze prevederile acestui act normativ cu legislația specială ce reglementează activitatea Fondului de garantare a depozitelor bancare (FGDB), prin includerea acestei instituții între entitățile acceptate ca beneficiar și furnizor de garanții financiare potrivit OG nr. 9/2004.

Inițiatorii menționează, în Expunerea de motive care însoțește proiectul de act normativ, că, „având în vedere rolul FGDB în menținerea stabilității financiare, este necesar ca acesta să aibă la dispoziție toate instrumentele necesare îndeplinirii obiectivelor sale. Ca urmare, propunerea de completare vizează extinderea protecției acordate de OG nr. 9/2004 pentru toate activitățile FGDB care implică furnizarea sau primirea de garanții financiare”.

Astfel, pe lângă executarea angajamentelor de plată ale instituțiilor de credit reprezentând contribuții datorate la schema de garantare a depozitelor, FGDB va putea beneficia de prevederile OG nr. 9/2004 și în următoarele calități:  beneficiar al garanțiilor financiare emise de instituțiile de credit în contul contribuțiilor anuale la fondul de rezoluție bancară, potrivit prevederilor art.533 alin.(4) din Legea nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar (Legea nr. 312/2015), având în vedere calitatea de administrator al acestui fond conferită de lege FGDB; ▪ furnizor de garanții financiare, în următoarele situații: contractarea de împrumuturi de la banca centrală prin tranzacții de tip repo, potrivit art. 122¹ din Legea nr. 311/2015, în vederea asigurării necesarului de lichiditate pentru plata compensațiilor, caz în care FGDB va furniza garanții sub formă de instrumente financiare acceptate drept active eligibile în vederea participării la operațiunile de piață monetară ale BNR; contractarea de împrumuturi de la instituții de credit, de la societăți financiare și de la alte instituții, pentru asigurarea resurselor financiare în calitate de schemă de garantare, potrivit art.114 din Legea nr. 311/2015, și în calitate de administrator al fondului de rezoluție, potrivit art. 549 din Legea nr. 312/2015.

Continuare

ECONOMIE

A fost stabilită Procedura de anulare a unor obligații bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate, conform OUG nr. 107/2024

Radio CECCAR FM

În Monitorul Oficial nr. 1040 din 16 octombrie 2024 a fost publicat Ordinul nr. 1.176/2024 al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare. Procedura se aplică obligațiilor bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate, cu personalitate juridică, respectiv agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București (AJOFM/AMOFM) și centrele regionale de formare profesională a adulților (CRFPA), și stabilește modul de realizare a activității de anulare a unor obligații bugetare în conformitate cu prevederile OUG nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.

Potrivit actului normativ, prin obligații bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate se înțeleg obligații bugetare principale reprezentând debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, precum și alte debite pentru care, potrivit actelor normative în vigoare, AJOFM/AMOFM și CRFPA au competențe în stabilire și recuperare, precum și obligații accesorii aferente acestora, stabilite prin: a) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA; b) procese-verbale de control întocmite de structurile de control din cadrul AJOFM/AMOFM; c) hotărâri judecătorești emise de instanța competentă; d) decizii/procese-verbale referitoare la obligațiile bugetare accesorii.

Prin obligații bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate se înțeleg inclusiv obligațiile bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii, existente în evidența AJOFM/AMOFM/CRFPA în vederea recuperării.

Debitorii ce pot beneficia de facilitățile prevăzute în prezenta procedură sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și prin Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, după caz.

În categoria debitorilor ce pot beneficia de facilități se includ și următorii: a) debitorii declarați insolvabili, potrivit legii; b) persoanele cărora li s-a stabilit răspunderea solidară potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală sau răspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, pentru obligațiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a răspunderii sau a rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de atragere a răspunderii; c) debitorii aflați în procedura insolvenței ori aflați în dizolvare, potrivit prevederilor legale în vigoare; d) debitorii care la data de 31 august 2024 inclusiv înregistrează numai obligații de plată accesorii nestinse aferente obligațiilor bugetare principale stinse până la această dată, iar accesoriile nu au fost stinse până la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, respectiv până la data de 6 septembrie 2024; e) debitorii cărora li s-au comunicat decizii de imputare aferente unor obligații bugetare principale scadente până la data de 31 august 2024 inclusiv, ca urmare a unui control în derulare la data de 6 septembrie 2024, indiferent de data comunicării deciziei de imputare.

Obligațiile bugetare de a căror plată depinde acordarea facilităților sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre entitățile publice cu personalitate juridică, subordonate ANOFM.

Obligațiile bugetare accesorii ce urmează a fi anulate sunt cele calculate de către entitățile publice cu personalitate juridică, subordonate ANOFM (AJOFM/AMOFM/CRFPA).

Pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale potrivit legii, AJOFM/AMOFM/CRFPA verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. II—V și XVI din OUG nr. 107/2024, distinct, respectiv separat de obligațiile bugetare existente pe codul unic de înregistrare/codul de înregistrare fiscală, față de cele înregistrate pe codul numeric personal/numărul de identificare fiscală, potrivit legii, sens în care notificarea privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare și/sau cererea de anulare a unor obligații bugetare, după caz, se depune separat de către persoana fizică, în funcție de codul de identificare fiscală pe care înregistrează obligații bugetare de plată. În acest caz, pentru obligațiile bugetare care reprezintă condiție de achitare potrivit art. II-V și XVI din OUG nr. 107/2024, verificarea îndeplinirii acesteia se efectuează astfel: a) obligațiile bugetare datorate pe cod numeric personal/număr de identificare fiscală, ce trebuie să fie achitate, inclusiv procentele prevăzute la art. XVI alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) din ordonanța de urgență, se verifică independent de obligațiile bugetare de plată care sunt înregistrate pe codul unic de înregistrare/codul de înregistrare fiscală; b) obligațiile bugetare datorate pe codul unic de înregistrare/codul de înregistrare fiscală, ce trebuie să fie achitate potrivit art. II-V, se verifică independent de obligațiile bugetare de plată care sunt înregistrate pe codul numeric personal/numărul de identificare fiscală.

Pentru debitorii care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, facilitățile fiscale se acordă atât pentru obligațiile bugetare datorate de aceștia, cât și pentru cele ale sediilor secundare și se analizează raportat la totalul obligațiilor debitorului și ale sediilor sale secundare. Aceste dispoziții sunt aplicabile și pentru debitorii persoane fizice care desfășoară și activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale sub alte forme decât asocieri.

În cazul persoanelor fizice care exercită profesii liberale sub forma asocierilor, facilitățile fiscale se acordă de către AJOFM/AMOFM/CRFPA în a cărei/cărui rază teritorială debitorul își are domiciliul fiscal, prevăzut la art. 31 alin. (1) lit. d) din Codul de procedură fiscală, pentru obligațiile de plată accesorii înregistrate de asociere, iar analiza îndeplinirii condițiilor de acordare a facilităților fiscale se realizează fără a ține seama de modul de îndeplinire a obligațiilor bugetare datorate de membrii acestora.

ANOFM, prin entitățile publice subordonate, cu personalitate juridică (AJOFM/AMOFM/CRFPA), acordă următoarele facilități fiscale: a) amânarea la plată a obligațiilor de plată accesorii rămase nestinse la data emiterii fișei de calcul/deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifică AJOFM/AMOFM/CRFPA conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență; b) anularea obligațiilor de plată accesorii; c) amânarea unui procentaj de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la data emiterii fișei de calcul/deciziei, până la data soluționării cererii de anulare a unor obligații bugetare sau până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, în cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice care notifică organul fiscal conform art. VI alin. (1) din ordonanța de urgență și care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență; d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, după caz, din obligațiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se încadrează în prevederile art. XVI din ordonanța de urgență.

Categoriile de obligații de plată accesorii care, potrivit ordonanței de urgență, pot face obiectul anulării sunt următoarele: a) dobânzi/majorări de întârziere; b) penalități de întârziere; c) orice alte obligații de plată accesorii.

Nu se amână la plată și nu se anulează accesoriile aferente unor obligații bugetare principale: a) reprezentând ajutor de stat de recuperat sau fonduri ce se cuvin bugetului Uniunii Europene; b) care fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență sau care încep ulterior acestei date; c) stabilite prin hotărâri penale definitive; d) reprezentând prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale.

Obligațiile de plată accesorii care pot face obiectul anulării sunt aferente: a) obligațiilor bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. I alin. (2) din ordonanța de urgență; b) obligațiilor bugetare principale cu termene de plată până la 31 august 2024 inclusiv și stinse până la această dată; c) obligațiilor bugetare principale scadente până la data de 31 august 2024 inclusiv și cuprinse în decizii de imputare emise ca urmare a unui control aflat în derulare până la data de 6 septembrie 2024.

Sunt considerate obligații bugetare principale restante și obligațiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvență pentru care s-a împlinit scadența până la data de 31 august 2024 inclusiv, independent de existența unui tabel de creanțe sau a unui program de plată a creanțelor.

Continuare
ECONOMIEacum 14 ore

Actul normativ privind extinderea schemei de ajutor de stat „Creditul fermierului”, publicat în Monitorul Oficial

ECONOMIEacum 15 ore

MF propune includerea FGDB între entitățile acceptate ca beneficiar și furnizor de garanții financiare potrivit OG nr. 9/2004

ECONOMIEacum 15 ore

A fost stabilită Procedura de anulare a unor obligații bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate, conform OUG nr. 107/2024

ECONOMIEacum 15 ore

Bruxelles-ul a acceptat prelungirea termenului până la care România poate depune planul de reducere a deficitului

PROFESIA CONTABILĂacum 15 ore

CECCAR Brăila: Întâlnire profesională cu tema Expertiza contabilă judiciară, în parteneriat cu specialiști din domeniul juridic

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile

Economia la bani mărunți – Ediția din 15.10.2024

ECONOMIEacum 2 zile

ANAF urmează să actualizeze Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare

ECONOMIEacum 2 zile

Granturi pentru producătorii agricoli afectați de seceta pedologică

ECONOMIEacum 2 zile

Sprijin pentru stimularea înnoirii Parcului național de tractoare și mașini agricole autopropulsate

ECONOMIEacum 2 zile

UE a adoptat noi norme pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă ale lucrătorilor pe platforme digitale

PROFESIA CONTABILĂacum 2 zile

CECCAR Giurgiu: Seminar pentru prezentarea funcționalităților platformei PULS a ANOFM

PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile

#SăFacemBine: O inițiativă cu și despre capitalismul responsabil

Trending