Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 15 aprilie 2024

Radio CECCAR FM

etaf

ETAF și-a prezentat manifestul pentru viitoarele alegeri europene

Marți, 9 aprilie, European Tax Adviser Federation (ETAF) a lansat un manifest care prezintă prioritățile-cheie pentru membrii săi în vederea viitoarelor alegeri europene. Documentul conține 25 de recomandări adresate Comisiei Europene și Parlamentului European pentru următorii cinci ani, pentru a se asigura că sistemul fiscal al UE este mai simplu, mai raționalizat și mai bine pregătit pentru viitor. ETAF îndeamnă cu tărie Comisia Europeană să promoveze dezvoltarea cadrelor generale naționale de drept profesional și, în special, să încurajeze fiecare stat membru al UE să reglementeze activitatea de consiliere fiscală, să asigure niveluri ridicate de calificare a accesului și formarea profesională obligatorie continuă, precum și să înființeze organizații profesionale cu competențe obligatorii privind calitatea de membru și sancțiunile. Alte recomandări includ: o mai bună protejare a secretului profesional în legislația UE prin asigurarea respectării normelor naționale; asigurarea unei raționalizări consecvente și permanente a dispozițiilor de raportare ale UE de către toate instituțiile UE; continuarea principiului „ceea ce este ilegal offline ar trebui să fie ilegal și online” și a principiului țării de destinație pentru a menține aceleași standarde profesionale, etice și de calitate pe care le au și consilierii fiscali tradiționali; crearea unei abordări holistice în ceea ce privește educația fiscală și lansarea unei reflecții la nivelul UE cu privire la modul în care se poate obține o mai mare onestitate fiscală; și o abordare mai incluzivă, mai cuprinzătoare și mai structurată a implicării părților interesate.

Rezultatele reuniunii Consiliului ECOFIN

În cadrul reuniunii de vineri, 12 aprilie, miniștrii de finanțe ai UE au făcut schimb de opinii și au adoptat concluzii privind implementarea mecanismului de redresare și reziliență (RRF). Concluziile fac bilanțul progreselor înregistrate în implementarea mecanismului de redresare și reziliență și servesc drept orientări politice pentru Comisie și statele membre în contextul evaluării intermediare a RRF, pe care Comisia a prezentat-o Consiliului la 21 februarie 2024. Consiliul ECOFIN a luat act și de situația actuală a impactului economic al agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei și a primit o actualizare din partea Comisiei cu privire la situația bugetară din Ucraina. În plus, Consiliul ECOFIN a aprobat mandatul UE pentru reuniunea miniștrilor de finanțe G20 din perioada 17-18 aprilie 2024. La capitolul „Diverse”, procurorul-șef european, Laura Codruța Kövesi, a prezentat activitatea Parchetului European (EPPO), în special în ceea ce privește depistarea și aducerea în fața justiției a rețelelor infracționale de mari dimensiuni care au comis fraude naționale și transnaționale în materie de TVA. Laura Codruța Kövesi a mulțumit autorităților fiscale și vamale din statele membre pentru ajutorul lor valoros în raportarea suspiciunilor de fraudă. „Acest lucru a dus la expunerea și destructurarea rețelelor infracționale transfrontaliere care au afectat bugetul UE, precum și bugetele naționale, în valoare de 11 miliarde de euro”, a transmis procurorul-șef european.

Statele membre discută soluții pentru impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță

Președinția belgiană a Consiliului UE a înființat un grup operativ pentru a examina împreună cu statele membre, cu unele țări terțe alese, cu Comisia Europeană și cu OCDE posibilele soluții pentru impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță. Grupul operativ a organizat deja două reuniuni în februarie și martie, iar cea de-a treia și ultima urmează să aibă loc la 23 aprilie. Posibila creare a unor sedii permanente, impozitarea salariilor și sarcina probei cu privire la locul în care se desfășoară activitatea au fost principalele teme discutate de grupul operativ. Mai multe țări ar fi de părere că forumul adecvat pentru a face față muncii transfrontaliere la distanță este OCDE, care se preconizează că va trata această problemă în septembrie. Comisia Europeană ar putea lucra la o soluție temporară până când OCDE își va anunța soluția. Pe baza rezultatelor acestor reuniuni, președinția belgiană ar putea prezenta unele soluții la problemele fiscale care decurg din munca transfrontalieră de la distanță pentru implementarea opțională de către statele membre.

Parlamentul European aprobă reforma internă

Miercuri, 10 aprilie, sesiunea plenară a Parlamentului European a dat undă verde reformei sale interne, care va începe să se aplice după alegerile europene. Inițiat de președintele PE, Roberta Metsola, și aprobată de Conferința președinților Parlamentului în decembrie și ianuarie 2023, procesul de revizuire a inclus un grup de lucru format din reprezentanți ai tuturor grupurilor politice. Printre modificări, eurodeputații au convenit asupra unei noi proceduri de sesizare, care ar trebui să permită atribuirea propunerilor Comisiei mai simplu și, astfel, să înceapă lucrările legislative mai devreme. Conferința președinților va avea acum și posibilitatea de a propune în plen înființarea unei comisii legislative temporare care să se ocupe de propuneri legislative intersectoriale deosebit de ample, care altfel ar implica un număr neobișnuit de mare de comisii. Eurodeputații au introdus și un nou mecanism de responsabilizare pentru proiectele de decizii ale Consiliului care tratează dificultățile grave din statele membre și un nou concept de audieri speciale de control pentru a pune întrebări comisarilor cu privire la o chestiune de importanță politică majoră. Au fost adoptate și modificări ale procesului de audiere a confirmării pentru comisarii desemnați, pentru a simplifica procesul.

Parlamentul European își adoptă opinia despre propunerea privind sistemul fiscal bazat pe sediul social

Miercuri, 10 aprilie, Parlamentul European a adoptat opinia cu privire la propunerea de instituire a unui sistem fiscal bazat pe sediul social (HOT) pentru microîntreprinderi și întreprinderi mici și mijlocii. Propunerea urmărește să ofere IMM-urilor care își desfășoară activitatea transfrontalier prin intermediul sediilor permanente posibilitatea de a interacționa cu o singură administrație fiscală – cea a sediului social – în loc să fie nevoite să se conformeze mai multor sisteme fiscale. În opinia sa, Parlamentul European sprijină instituirea unui ghișeu unic și a unor proceduri centralizate de depunere a declarațiilor, de emitere a avizelor fiscale și de colectare a impozitelor. Eurodeputații consideră și că statul membru în care își are sediul central IMM-ul ar trebui să îl ajute la întocmirea declarării impozitului, în special în ceea ce privește atribuirea rezultatului impozabil fiecărui sediu permanent și fiecărei filiale din alte state membre. În special, solicită accelerarea implementării prezentei propuneri de la 1 ianuarie 2025, în loc de 2026.

Parlamentul European: adoptarea Directivei privind prețurile de transfer

Miercuri, 10 aprilie, eurodeputații au adoptat în plen opinia cu privire la propunerea de directivă ce transpune orientările OCDE privind prețurile de transfer în ordinea juridică a UE. Opinia recomandă, în principal, să se reducă cu un an intrarea în vigoare a directivei (2025, în loc de 2026), să se restabilească Forumul comun al UE privind prețurile de transfer și să se alinieze cât mai strâns posibil la cele mai recente orientări OCDE privind prețurile de transfer, în același timp, recunoscând că ar putea fi făcut loc ulterior pentru orientările ONU. În cele din urmă, eurodeputații doresc împuternicirea Comisiei și nu a Consiliul, pentru a propune noi norme de punere în aplicare în acest domeniu. Opinia, condusă de eurodeputatul Kira Peter-Hansen (Grupul Verzilor/Alianța Liberă Europeană, Danemarca), a fost adoptată cu 438 de voturi pentru, 99 de voturi împotrivă și 63 de abțineri. Acesta va fi transmis Consiliului spre examinare.

Parlamentul European respinge numirea lui Markus Pieper în calitate de reprezentant al IMM-urilor

Peste 380 de eurodeputați au votat joi, 11 aprilie, în favoarea propunerii Comisiei Europene de a reexamina numirea eurodeputatului Markus Pieper (Partidul Popular European – Germania) în calitate de reprezentant al IMM-urilor în UE. Votul a avut loc cu ocazia examinării unui amendament depus de Grupul Verzilor/Alianța Liberă Europeană la proiectul de rezoluție al Parlamentului European privind aprobarea oficială care urmează să fie acordată Comisiei Europene în contextul implementării bugetului UE pentru 2022. Comisarii europeni Nicolas Schmit, Paolo Gentiloni și Thierry Breton, precum și Înaltul Reprezentant al UE, Josep Borrell, au trimis o scrisoare președintelui Comisiei Europene prin care solicită o dezbatere în cadrul colegiului cu privire la întrebările adresate în Parlamentul European despre numirea lui Markus Pieper. Scrisoarea a fost trimisă în urma unor acuzații conform cărora ceilalți doi candidați preselectați au obținut un punctaj mai bun decât Markus Pieper în timpul procesului de selecție și că unul dintre ei, europarlamentarul Martina Dlabajová (Renew Europe, Cehia), a depus un recurs nesuspendat la Comisie. Comisia Europeană a repetat în mai multe rânduri că are o marjă de discreție în procedurile interne de numire. Markus Pieper a semnat contractul la 31 martie și urmează să își preia atribuțiile marți, 16 aprilie, în pofida procedurii de recurs și a solicitării Parlamentului European.

Franța, Germania și Italia emit recomandări comune pentru a spori competitivitatea europeană

Bruno le Maire, ministrul francez al economiei, finanțelor și suveranității industriale și digitale, Robert Habeck, ministrul german al afacerilor economice și al politicilor climatice, și Adolfo Urso, ministrul italian al întreprinderilor și responsabilul mărcii Made in Italy s-au întâlnit luni, 8 aprilie, pentru a discuta perspectivele de creștere a competitivității europene. În cadrul reuniunii, cei trei miniștri au convenit că politica industrială a UE ar trebui să combine un sprijin bine direcționat pentru industriile strategice, promovând în același timp un nivel ridicat de concurență pe piața unică și reducând povara birocratică, potrivit unui comunicat de presă. În special, aceștia s-au angajat să asigure un mediu de reglementare stabil și eficace și să continue reforma, să simplifice și să grăbească procedurile administrative ale UE. De asemenea, acestea solicită Comisiei să prezinte un program ambițios de simplificare, care să elimine suprapunerile de reglementări și să reducă obligațiile de raportare, în special pentru IMM-uri și cu mult peste obiectivul Comisiei de 25%, pe baza unei evaluări aprofundate a rezultatelor „apelului la contribuții” privind raționalizarea dispozițiilor de raportare. Cei trei miniștri doresc și consolidarea „testului IMM” în evaluările de impact, ținând seama de evoluția inflației în pragurile financiare ale definiției IMM-urilor și adăugând o nouă categorie de întreprinderi între cele mici și mijlocii (250–500 de angajați) pentru a extinde scutirile administrative deja acordate IMM-urilor.

Conferința ETAF din 17 aprilie: ultima șansă de înregistrare!

Către un sistem fiscal european mai simplu, mai raționalizat și mai adaptat pentru viitor

Înregistrează-te la eveniment.

14:00-17:00

@ Sofitel Brussels Europe, place Jourdan 1, 1040 Bruxelles

Având în vedere că se apropie alegerile europene, este momentul perfect pentru a ne angaja într-o reflecție colectivă asupra viitorului sistemului fiscal al UE. Această conferință va reuni experți în domeniul fiscal și oficiali ai UE pentru a analiza cum ar trebui să arate politicile fiscale ale viitoarei Comisii Europene, precum și perspectivele pentru consilierii fiscali din Uniunea Europeană. Cu această ocazie, ETAF va prezenta, de asemenea, manifestul său pentru alegerile UE, subliniind mai multe cereri esențiale către următorul Parlament European și Comisia Europeană pentru a se asigura că sistemul fiscal al UE este mai simplu, mai raționalizat și mai adaptat pentru viitor.

Program:

14:30 – Discurs introductiv și prezentarea manifestului ETAF de către președintele ETAF, Philippe Arraou

14:45 – Primul panel de discuții: Ce politici fiscale vor fi aplicate în cadrul următoarei Comisii Europene?

  • Benjamin Angel, director Impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare, DG TAXUD din cadrul Comisiei Europene;
  • Eurodeputatul Isabel Benjumea Banjumea (EPP, Spania);
  • Panayiotis Nicolaides, director de cercetare, Observatorul fiscal al UE;
  • Bart Van Coile, președinte, Institutului belgian pentru consilieri fiscali și contabili (ITAA).

Moderator: Elodie Lamer, jurnalist fiscal, Tax Notes

15:55 – Al doilea panel de discuții: Perspective viitoare pentru consilierii fiscali din UE

  • Ana Xavier, directorul unității Analiza economică a impozitării, evaluarea impactului și suportul evaluării la GD TAXUD, Comisia Europeană;
  • Pascal Saint-Amans, fost director CTPA, OCDE, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick;
  • Sean Bray, director de politici europene, Tax Foundation Europe;
  • Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).

Moderator: Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC

16:55 – Observații finale prezentate de Philippe Arraou, președintele ETAF

Participanții la conferința online vor beneficia de interpretare simultană în română, engleză, și germană.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending