Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 22 aprilie 2024

Radio CECCAR FM

etaf

Adunarea Generală a ETAF îl realege pe Philippe Arraou în funcția de președinte și reconfirmă membrii consiliului

Miercuri, 17 aprilie, Adunarea Generală a ETAF l-a reales în unanimitate pe Philippe Arraou (CNOEC) în funcția de președinte, încă un mandat de trei ani. Philippe Arraou este președintele ETAF de la crearea organizației, în 2015. „Este o mare plăcere pentru mine să fiu reales în funcția de președinte al ETAF pentru un alt mandat și le mulțumesc călduros tuturor membrilor ETAF pentru reafirmarea încrederii lor”, a declarat Philippe Arraou. Președintele ETAF a mai adăugat: „Mai mult ca niciodată, rămân dedicat să susțin norme fiscale echilibrate și echitabile pentru UE, să sprijin modernizarea sistemului fiscal internațional și să promovez profesii fiscale puternice, independente și reglementate în întreaga Europă.” În timpul Adunării Generale de la Bruxelles, Volker Kaiser (BStBK), Michael Korth (DStV), Benoît Vanderstichelen (ITAA), Robert Sova (CECCAR) și Andrea Rabb (Moklasz) au fost, de asemenea, realeși pentru un alt mandat de trei ani în Consiliul ETAF.

Oficialii UE și practicienii fiscali discută despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Oficialii, experții și consilierii fiscali ai UE au discutat miercuri, 17 aprilie, despre modalitățile de simplificare, raționalizare și orientare pe viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate la Bruxelles de European Tax Adviser Federation (ETAF). Evenimentul a adunat și 1.800 de persoane care au participat online. În discursul său introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat tonul discuțiilor cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 de recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani. În cadrul primului panel, moderat de Elodie Lamer (jurnalist pentru Tax Notes), Benjamin Angel (director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene), eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), Panayiotis Nicolaides (director de cercetare la Observatorul fiscal al UE) și Bart Van Coile (președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili) au avut o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale din cadrul următoarei Comisii Europene. Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk (director EU Public and Regulatory Affairs la PwC) a abordat perspectivele viitoare ale consilierilor fiscali din UE.  Ana Xavier (șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene), Pascal Saint-Amans (fost director al Centrului OCDE pentru politică și administrație fiscală, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick), Sean Bray (directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe) și Florin Toma (expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România – CECCAR) au discutat în profunzime complexitatea legislației fiscale a UE, anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce dispozițiile de raportare pentru companii cu 25%, transparența fiscală, precum și impactul digitalizării și al inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. Un comunicat de presă cu principalele idei discutate în cadrul evenimentului poate fi găsit aici, iar înregistrarea conferinței este disponibilă aici.

IESBA lansează oficial standardele sale globale de etică privind planificarea fiscală

Luni, 15 aprilie, Consiliul pentru Standarde Internaționale de Etică pentru Contabili (IESBA) a anunțat lansarea standardelor sale globale privind considerațiile etice în planificarea fiscală și serviciile conexe, încorporate în Codul de etică IESBA. În urma certificării de către Consiliul de supraveghere în Interesul Public (PIOB), standardele stabilesc un cadru general clar privind comportamentele preconizate și dispozițiile etice ce trebuie utilizate de toți profesioniștii contabili și răspund preocupărilor de interes public cu privire la evitarea impozitelor și rolul jucat de consilieri în contextul revelațiilor din ultimii ani, cum ar fi Paradise și Pandora Papers. IESBA declară că, îndepărtându-se de o abordare pur mecanică și legalistă, scopul standardelor este de a oferi un cadru general bazat pe principii și un punct de referință etic global aplicabil serviciilor și activităților de planificare fiscală. IESBA încurajează cu tărie și alți profesioniști din domeniul fiscal să utilizeze aceste standarde atunci când se ocupă de planificarea fiscală, pentru a asigura luarea în considerare a interesului public, precum și a potențialelor consecințe privind reputația, comerciale ori consecințe economice mai ample pentru clienții lor sau organizațiile angajatoare. Standardele vor intra în vigoare la 1 iulie 2025.

Enrico Letta prezintă raportul său la nivel înalt privind viitorul pieței unice

Fostul prim-ministru italian și actualul președinte al Institutului Jacques Delors, Enrico Letta, a prezentat miercuri, 17 aprilie, Consiliului European raportul săuMult mai mult decât o piață: Consolidarea pieței unice pentru a oferi un viitor durabil și prosperitate pentru toți cetățenii UE. Raportul de 147 de pagini, solicitat de liderii UE, subliniază necesitatea reînnoirii viziunii pentru a alinia piața unică la contextul curent, subliniind evoluția sa continuă ca motor esențial al dezvoltării, prosperității și solidarității în Europa, inclusiv propunerea sa privind „a cincea libertate” pentru „consolidarea cercetării, inovării și educației în cadrul pieței unice”. În ceea ce privește impozitarea, potrivit raportului, în ciuda recentelor progrese, fragmentarea fiscală rămâne un obstacol major pentru întreprinderile din UE și, în special, pentru IMM-uri. Se solicită un cadru general fiscal armonizat la nivelul UE și un set nou și unic de norme pentru a determina baza fiscală a întreprinderilor, cu cadre generale diferențiate pentru grupuri mari de întreprinderi și pentru IMM-uri. În plus, raportul solicită finalizarea inițiativelor legislative în curs în domeniul TVA, revizuirea normelor în materie de TVA pentru sectorul turismului și luarea în considerare a unei mai mari armonizări a opțiunilor de neutralizare a TVA-ului pentru donațiile în cadrul pieței unice. Luând act de necesitatea critică de a proteja piața unică și de a asigura condiții de concurență echitabile, raportul afirmă că articolul 116 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene oferă o „supapă de siguranță” atunci când denaturări grave necesită intervenția UE. Această regulă ar permite Consiliului UE să treacă de la votul în unanimitate la votul cu majoritate calificată privind anumite aspecte fiscale. În plus, raportul analizează mai multe modalități de a valorifica potențialul IMM-urilor europene, inclusiv un cod european de drept comercial, care ar oferi întreprinderilor al 28-lea regim pentru a-și desfășura activitatea în cadrul pieței unice. În ceea ce privește reglementarea profesională, raportul a recunoscut că, dacă în anumite cazuri specifice poate acționa ca o barieră la intrare pentru a proteja persoanele din interior: „în multe cazuri, o astfel de reglementare este importantă pentru a asigura furnizarea de servicii de înaltă calitate și de încredere”.

Concluziile Consiliului European din 17-18 aprilie

Pe parcursul celor două zile de summit, care a avut loc în perioada 17-18 aprilie, liderii UE au adoptat concluzii privind Ucraina, Turcia, Orientul Mijlociu și un nou acord european privind competitivitatea. În ceea ce privește aceasta din urmă, liderii UE au subliniat necesitatea urgentă ca Consiliul și Comisia să înregistreze progrese rapide cu privire la toate măsurile identificate ca fiind necesare pentru crearea unor piețe europene de capital cu adevărat integrate. Acestea au propus, în special, armonizarea aspectelor relevante ale cadrelor generale naționale de insolvență a întreprinderilor, încurajarea investițiilor prin convergența specifică a sistemelor corporative, îmbunătățirea convergenței și a eficienței supravegherii piețelor de capital din întreaga UE, îmbunătățirea condițiilor pentru investițiile cu capitaluri proprii; consolidarea competențelor financiare ale cetățenilor și revizuirea și simplificarea cadrului general de reglementare pentru reducerea birocrației. Potrivit mai multor rapoarte de presă, o versiune anterioară a concluziilor ar fi solicitat armonizarea aspectelor relevante ale legislației naționale privind impozitarea companiilor pentru a încuraja investițiile în capitaluri proprii, dar această mențiune a fost eliminată din proiectul final din cauza opoziției puternice a mai multor state membre. În cadrul reuniunii sale din iunie 2024, Consiliul European va examina progresele înregistrate și va discuta măsuri suplimentare pentru aprofundarea Uniunii piețelor de capital.

Franța își reînnoiește eforturile pentru un impozit minim pe avere la nivel mondial

Franța este pregătită să susțină atenția acordată de președinția braziliană a G20 impozitării averilor, a declarat miercuri, 17 aprilie, ministrul francez Bruno le Maire, în cadrul unui eveniment organizat la reuniunea de primăvară a FMI/Băncii Mondiale de la Washington. Ministrul francez de Finanțe, Bruno le Maire, a făcut o declarație de presă conform căreia Franța susține completarea cu un al treilea pilon a planului global de reformă fiscală cu doi piloni (și anume, impozitarea celor mai bogați oameni) și dorește să finalizeze toate aceste lucrări în trei ani. Miniștrii de finanțe din țările G20 au discutat problema impozitării persoanelor foarte bogate în cadrul unei ședințe care a avut loc la Sao Paolo, în februarie, la solicitarea Președinției braziliene a G20.  Pentru a stimula discuțiile, Președinția braziliană a G20 l-a însărcinat pe economistul Gabriel Zucman, director al Observatorului fiscal al UE, să studieze fezabilitatea unui impozit minim pentru cei foarte bogați și să prezinte propuneri grupului.

Comisia Europeană lansează evaluarea intermediară a programului Fiscalis 2021-2027

Comisia Europeană a lansat luni, 15 aprilie, evaluarea intermediară a programului Fiscalis 2021-2027, care urmează să fie publicată în T3 2025. Programul are ca obiective generale sprijinirea autorităților fiscale pentru a îmbunătăți funcționarea pieței interne, pentru a promova competitivitatea UE și concurența loială în UE și pentru a proteja interesele financiare și economice ale UE și ale statelor sale membre. Pentru perioada 2021-2027, are un buget de 269 milioane EUR. Comisia spune că evaluarea intermediară va acoperi perioada 2021-2023/2024 și va evalua eficacitatea și eficiența, relevanța, coerența și valoarea adăugată a UE a programului prin evaluarea rezultatelor și impactului punerii sale în aplicare. Comisia va consulta toți beneficiarii programului, în special administrațiile fiscale. „Publicul larg este afectat doar indirect de rezultatele programului, deoarece rezultatele se întâmplă în principal între și în cadrul administrațiilor fiscale”, afirmă Comisia. Părțile interesate pot oferi feedback Comisiei Europene cu privire la evaluarea intermediară planificată până la 13 mai 2024.

Raportul de activitate al subcomisiei FISC 2020-2024

Secretariatul Subcomisiei FISC a Parlamentului European a emis joi, 18 aprilie, un raport care reflectă toate activitățile sale de la crearea sa în 2020. „Pe parcursul acestui mandat, FISC a demonstrat, de asemenea, că a devenit un important factor de stabilire a agendei pentru discuțiile privind politicile fiscale internaționale și ale UE. Audierile noastre, schimburile de opinii și rapoartele au oferit o platformă centrală pentru a discuta progresele în domeniul impozitării internaționale. Eurodeputatul Paul Tang, președintele FISC, a declarat în Cuvântul introductiv „Am avut, de asemenea, mai multe misiuni în țări terțe, cum ar fi Statele Unite, Singapore, Elveția, Marea Britanie și în state membre ale UE, cum ar fi Luxemburg, Irlanda sau Franța, pentru a discuta la nivel politic cum să reformăm sistemul fiscal internațional și cum să oprim evaziunea fiscală și ocolirea obligațiilor fiscale”. Spre sfârșitul anului 2021, coordonatorii FISC au decis să își structureze activitatea în jurul fluxurilor de lucru și al studiilor de grup, atelierelor, audierilor și misiunilor, pentru a elabora rapoarte din proprie inițiativă (INI) cu constatări relevante, analize solide și concluzii politice clare. Raportul arată că, din 2022, subcomisia FISC a lucrat la următoarele fluxuri de lucru: continuarea reformei privind normele de impozitare a întreprinderilor, lecțiile învățate din Pandora Papers și alte dezvăluiri și rolul impozitării în vremuri de criză.

Markus Pieper renunță la postul de reprezentant al IMM-urilor din UE

Eurodeputatul Markus Pieper (PPE-Germania) a demisionat din funcția de reprezentant al IMM-urilor din UE, în care Comisia Europeană l-a numit, în seara zilei de luni, 15 aprilie, cu doar câteva ore înainte de preluarea funcției și după ce 380 de eurodeputați au votat împotriva numirii sale săptămâna trecută. Markus Pieper își justifică decizia invocând faptul că comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, responsabil pentru IMM-uri, a boicotat în prealabil numirea sa din „motive politice de partid”. „În prezent, nu văd nicio posibilitate de a îndeplini așteptările legitime aferente reprezentantului IMM-urilor”, a declarat acesta. „Președintele respectă și regretă decizia lui Markus Pieper de a nu prelua funcția de reprezentant al IMM-urilor la 16 aprilie, așa cum era planificat. Markus Pieper este un expert priceput în materie de IMM-uri și s-a impus într-un proces de selecție în mai multe etape. Autonomia fiecărei instituții UE în ceea ce privește numirea înalților funcționari trebuie respectată”, a declarat purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Eric Mamer, într-un comunicat de presă.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

Continuare

Trending