Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 5 noiembrie 2024

Radio CECCAR FM

etaf

Comisia Europeană adoptă propunerea DAC9

La 28 octombrie 2024, Comisia Europeană a publicat o propunere pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (DAC9), cu scopul de a simplifica obligațiile de conformare pentru grupurile de întreprinderi multinaționale (MNE) în temeiul Directivei privind pilonul doi. Propunerea ar permite ca întreprinderile multinaționale care intră sub incidența pilonului doi să își îndeplinească obligațiile de depunere o singură dată în statul membru al societății-mamă sau al entității desemnate pentru depunerea declarațiilor, în loc să solicite depunerea unei declarații cu informații privind impozitul suplimentar în fiecare stat membru în care se află entitățile constitutive. În acest scop, Comisia propune extinderea domeniului de aplicare al schimbului automat de informații între autoritățile statelor membre în temeiul DAC pentru a include rapoartele depuse de întreprinderile multinaționale în temeiul Directivei privind pilonul doi. Articolul 44 din Directiva privind pilonul doi prezintă informațiile relevante pentru depunerea declarațiilor în temeiul Directivei privind pilonul doi, inclusiv identificarea entităților constitutive ale întreprinderilor multinaționale, detaliile privind structura corporativă și informațiile necesare pentru calcularea ratei efective de impozitare, a impozitului suplimentar și a alocărilor. OCDE a dezvoltat un model standard (GloBE Information Return sau GIR) pentru a ajuta entitățile să își îndeplinească obligațiile de depunere. Prezenta propunere transpune GIR în legislația UE ca declarație obligatorie privind informațiile despre impozitul suplimentar, menționată la articolul 44 din Directiva privind pilonul doi. Entitățile raportoare trebuie să depună declarația cu informații referitoare la impozitul suplimentar în termen de 15 luni de la sfârșitul exercițiul financiar, cu un termen prelungit de 18 luni pentru primul exercițiu financiar de raportare. Părțile relevante ale declarației cu informații referitoare la impozitul suplimentar vor fi apoi schimbate între autoritățile statelor membre în temeiul „abordării de diseminare” aprobată de cadrul general incluziv OCDE/G20 cât mai curând posibil și în termen de cel mult trei luni de la termenul-limită de depunere pentru exercițiul financiar de raportare. În mod excepțional, pentru primul an de aplicare a Directivei privind pilonul doi (și anume exercițiul financiar de raportare 2024), termenul pentru schimbul de informații trebuie prelungit la șase luni după termenul de depunere, pentru a ține seama de eventualele întârzieri în noul sistem de schimb. Comisia Europeană a identificat o „urgență politică” pentru adoptarea acestei propuneri, întrucât se așteaptă ca întreprinderile multinaționale să prezinte prima lor declarație cu informații despre impozitul suplimentar până la 30 iunie 2026, conform cerințelor Directivei privind pilonul doi. În consecință, propune ca guvernele UE să pună în aplicare DAC9 până la 31 decembrie 2025. În prezent, propunerea trebuie examinată și adoptată de statele membre. Acesta va fi discutat pentru prima dată în cadrul grupului de lucru privind chestiunile fiscale din 13 noiembrie.

Miniștrii de finanțe ai UE se reunesc la 5 noiembrie pentru a hotărî soarta ViDA

Miniștrii de finanțe din UE se reunesc marți, 5 noiembrie, pentru a discuta chestiuni economice și financiare, în special pentru a adopta un acord privind mult-așteptatul pachet privind TVA în era digitală (ViDA), care a fost blocat de luni de zile din cauza regulii privind furnizorii desemnați. Norma privind furnizorii desemnați, care ar face platformele online responsabile de colectarea TVA în numele utilizatorilor lor, s-a confruntat cu rezistență din partea Estoniei, în special din cauza îngrijorărilor că ar putea afecta negativ micii comercianți care se încadrează sub pragul de înregistrare în scopuri de TVA. Într-un efort de a depăși impasul, Ungaria a prezentat o nouă propunere de compromis care îmbunătățește și mai mult exprimarea opțiunii de a nu participa (opt-out) a IMM-urilor, permițând statelor membre să excludă IMM-urile din regimul furnizorilor desemnați, fără a fi nevoie să justifice decizia în fața comitetului TVA. Compromisul ar introduce, de asemenea, o perioadă de tranziție în care regula ar fi voluntară de la 1 iulie 2028 și obligatorie de la 1 ianuarie 2030. Acest lucru deschide calea către adoptarea mult-așteptată a pachetului complet, care include, de asemenea, dispoziții privind facturarea electronică și înregistrarea unică în scopuri de TVA, deja convenite provizoriu în luna mai. Toate textele și notele de compromis referitoare la pachetul ViDA pregătit pentru reuniune sunt disponibile aici. Miniștrii vor face, de asemenea, un bilanț al punerii în aplicare a mecanismului de redresare și reziliență (RRF) și vor fi informați cu privire la situația actuală a impactului economic și financiar al agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei. Consiliul va organiza un schimb de opinii cu privire la raportul anual pe 2024 al Consiliului Fiscal European (EFB), în prezența președintelui EFB, Niels Thygesen. Consiliul va aproba concluziile privind progresele înregistrate în ceea ce privește prioritățile statistice ale UE, oferind în același timp îndrumări pentru continuarea lucrărilor. În cele din urmă, Consiliul și Comisia vor prezenta miniștrilor principalele rezultate ale reuniunii miniștrilor de finanțe și guvernatorilor băncilor centrale din G20, care a avut loc la 23-24 octombrie 2024 la Washington.

Comisia Europeană a publicat un raport de implementare privind revizuirea Directivei DRM

Comisia Europeană a publicat luni, 28 octombrie, un raport de implementare privind revizuirea Directivei (UE) 2017/1852 a Consiliului din 10 octombrie 2017 privind mecanismele de soluționare a litigiilor fiscale în Uniunea Europeană (Directiva DRM). Directiva stabilește un cadru general pentru soluționarea litigiilor dintre statele membre care rezultă din interpretarea și aplicarea acordurilor și convențiilor dintre statele membre care prevăd eliminarea dublei impuneri a veniturilor și, după caz, a capitalului. În conformitate cu rezultatele consultării efectuate cu statele membre și cu părțile interesate, Directiva DRM prevede o îmbunătățire în ceea ce privește eficiența și eficacitatea în comparație cu situația anterioară implementării. Comisia a declarat că acest lucru rezultă din faptul că Directiva DRM prevede termene clare și definite, oferă posibilități îmbunătățite de recurs pentru contribuabil(i) și are un domeniu de aplicare mai larg care acoperă nu numai litigiile privind stabilirea prețurilor de transfer sau atribuirea profiturilor sediilor permanente, ci și orice litigiu care rezultă din interpretarea și aplicarea acordurilor și convențiilor care prevăd eliminarea dublei impuneri a veniturilor. Cu toate acestea, atât statele membre, cât și părțile interesate au indicat în răspunsurile lor că experiența cu normele Directivei DRM este limitată, deoarece abia acum apar primele cazuri de dublă impunere care intră sub incidența Directivei DRM, din cauza închiderii auditurilor fiscale care acoperă exercițiile financiare care încep din sau după 2018. Prin urmare, nu s-a putut oferi niciun feedback sau s-a oferit un feedback limitat cu privire la toate aspectele Directivei DRM și, mai precis, cu privire la etapa de soluționare a litigiilor, deoarece, la momentul redactării prezentului raport, nu a fost înființată nicio comisie consultativă. Cu toate acestea, au fost deja formulate sugestii pentru îmbunătățirea suplimentară a anumitor aspecte ale Directivei DRM în ceea ce privește claritatea interpretării și aplicării anumitor norme sau definiții pentru a asigura o abordare comună. S-a sugerat, de asemenea, extinderea domeniului de aplicare al Directivei DRM și utilizarea mecanismului de soluționare a litigiilor legate de alte directive în domeniul fiscal direct și indirect. O evaluare completă a Directivei DRM trebuie efectuată după ce vor fi disponibile mai multe informații și experiență cu privire la cazurile reale, inclusiv cu privire la cazurile care au ajuns în etapa de soluționare a litigiilor. Directiva DRM intră, de asemenea, sub incidența unui audit al Curții de Conturi Europene în curs privind concurența fiscală dăunătoare în UE.

Noul document de discuție al Comisiei Europene privind facilitățile fiscale

Într-un document de discuție publicat marți, 29 octombrie, Direcția Generală pentru Afaceri Economice și Financiare a analizat aspecte legate de facilitățile fiscale în domeniul impozitării veniturilor personale (PIT), taxei pe valoare adăugată (TVA) și impozitării corporative. Facilitățile fiscale sunt măsuri de reducere a impozitelor care vizează unele activități dezirabile din punct de vedere social sau anumite grupuri de contribuabili. La fel ca programele privind cheltuielile, facilitățile fiscale pot fi utilizate în scopuri de alocare sau redistribuire, subliniază autorii. În același timp, facilitățile fiscale pot face sistemul fiscal mai complex, mai puțin transparent, pot avea efecte negative asupra distribuției și pot duce la pierderi substanțiale de venituri. Documentul mai subliniază că, în unele cazuri, acestea pot duce la o concurență fiscală dăunătoare între statele membre. Facilitățile fiscale din PIT care sunt acoperite de acest studiu sunt estimate să reprezinte aproximativ 16% din veniturile fiscale din PIT în EU27 (ceea ce este echivalent cu aproximativ 1,2% din PIB în medie). Cotele reduse de TVA au o magnitudine similară, la aproximativ 16% din TVA plătit de gospodării în EU27 (reprezentând în medie aproximativ 1,1% din PIB). Raportarea, monitorizarea și evaluarea regulată a facilităților fiscale sunt esențiale, deoarece permit statelor membre să își analizeze și să își revizuiască politicile fiscale. Autorii constată că eliminarea sau reducerea facilităților fiscale (ineficiente sau nerentabile) poate crea, în unele cazuri, un spațiu fiscal crucial care să permită consolidarea fiscală, o reducere neutră din punctul de vedere al veniturilor a ratelor legale de impozitare sau schimbări fiscale favorabile dezvoltării.

Programul de lucru al Subcomisiei FISC 2025

Subcomisia pentru chestiuni fiscale (FISC) a Parlamentului European ar fi convenit programul său de lucru pentru 2025, care a fost aprobat la 25 octombrie de Comisia pentru afaceri economice și monetare (ECON) prin procedură scrisă. Subcomisia FISC intenționează să emită două rapoarte din proprie inițiativă: primul privind un „cadru fiscal coerent pentru sectorul financiar al UE” și al doilea privind „rolul normelor fiscale simple și al fragmentării fiscale în competitivitatea europeană”. Acesta din urmă ar trata barierele fiscale rămase în calea investițiilor transfrontaliere, a afacerilor transfrontaliere, a lucrătorilor transfrontalieri și a lucrătorilor independenți din UE. De asemenea, va analiza impactul stimulentelor fiscale naționale asupra fragmentării cadrului fiscal al UE și va formula sugestii pentru simplificarea normelor fiscale ale UE. Subcomisia FISC intenționează, de asemenea, să solicite serviciului său de cercetare două studii. Primul se va concentra pe stimulente fiscale și pe cele mai bune practici pentru a stimula investițiile private și pentru a împiedica practicile fiscale dăunătoare. Studiul va trata eficacitatea stimulentelor fiscale și impactul acestora asupra investițiilor și finanțelor publice. De asemenea, se va analiza dacă stimulentele fiscale ar putea denatura piața unică a UE și ar facilita planificarea fiscală agresivă. În plus, va examina apariția creditelor fiscale ca mijloc de subvenționare a companiilor ca reacție la implementarea Pilonului 2. Studiul va identifica cele mai bune practici ale statelor membre privind stimulentele fiscale pentru cercetare și dezvoltare. De asemenea, ar putea lua în considerare impactul stimulentelor fiscale naționale asupra investițiilor transfrontaliere și asupra fragmentării pieței interne. Cel de-al doilea studiu va trata barierele fiscale, lucrătorii transfrontalieri și fragmentarea cadrului fiscal al UE. Subcomisia FISC se va reuni pe 7 noiembrie pentru a participa la audierea lui Wopke Hoekstra. Următoarele reuniuni periodice ale FISC sunt programate în prezent pentru 21 noiembrie și 3 decembrie.

Statele membre ajustează Declarația de la Budapesta privind competitivitatea UE

Statele membre pregătesc un proiect de declarație privind competitivitatea UE pe care liderii UE urmează să îl adopte vineri, 8 noiembrie, în cadrul reuniunii informale de la Budapesta. Potrivit unui draft promovat în spațiul public de surse neoficiale, liderii UE trebuie să invite Comisia să prezinte până în iunie 2025 o nouă și cuprinzătoare strategie orizontală privind aprofundarea pieței unice, pe baza rapoartelor Letta și Draghi și a recomandărilor acestora, în special în domeniul energiei, finanțelor și telecomunicațiilor. Această strategie trebuie să trateze: – eliminarea obstacolelor rămase, asigurând în același timp condiții de concurență echitabile; – îmbunătățirea normelor actuale și asigurarea implementării și a aplicării acestora; și – prezentarea unui cadru general mai puternic și mai eficient de guvernanță a pieței unice. De asemenea, proiectul prevede că o mai mare convergență în cadrul pieței unice în materie fiscală ar spori productivitatea și creșterea economică. Prin urmare, invită Consiliul și statele membre să depună eforturi pentru a promova convergența fiscală în vederea promovării economiilor și investițiilor transfrontaliere în Uniune, în special prin dezvoltarea instrumentului existent. De asemenea, textul pune accentul pe transformarea digitală, afirmând că aceasta trebuie accelerată prin investiții în infrastructura digitală, depășind barierele transfrontaliere din sectorul telecomunicațiilor prin utilizarea unor tehnologii de ultimă generație. În cele din urmă, recunoaște despre cadrul general de reglementare al UE că trebuie să fie mai simplu, mai previzibil și mai stabil și include un angajament pentru un plan ambițios de reducere drastică a poverilor administrative și de raportare.

Următoarea ediție a buletinului săptămânal de știri va fi publicată în mod excepțional vineri, 8 noiembrie, în loc de luni, 11 noiembrie.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Radio CECCAR FM

Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat  cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.

Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.

În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.

De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.

Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.

Galerie foto

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

Radio CECCAR FM

CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.

Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.

Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.

Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.

Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.

Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va  contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.

Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.

Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.

Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.

Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR lansează traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources în domeniul evaluării afacerilor

Radio CECCAR FM

Evaluarea afacerilor este un proces esențial pentru determinarea valorii reale a unei afaceri, contribuind la o înțelegere profundă a activelor, datoriilor, performanței financiare și a poziției sale competitive pe piață. Aceasta este vitală în diverse contexte, de la atragerea de investiții, vânzarea afacerii, partajarea echitabilă a acțiunilor, până la evaluarea eficienței managementului și a potențialului de creștere.

Un rol central în acest proces îl au profesioniștii contabili, care aduc expertiza tehnică și rigurozitatea necesară pentru o evaluare corectă și obiectivă. Aceștia contribuie prin analizarea situațiilor financiare, identificarea fluxurilor de trezorerie și evaluarea activelor și datoriilor. În plus, profesioniștii contabili utilizează standarde și metode recunoscute de evaluare, asigurând astfel că procesul respectă normele în vigoare și este realizat în mod transparent.

În acest context, CECCAR vine în sprijinul membrilor și pune la dispoziție în exclusivitate în România traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources, Înțelegerea evaluării afacerilor: un ghid practic de evaluare a întreprinderilor mici și mijlocii, ediția a VI-a, prima ediție a acestei cărți fiind publicată în anul 1998 de American Institute of Certified Public Accountants.

A șasea ediție a cărții, semnată de autorul Gary R. Trugman, este o resursă valoroasă despre fundamentele evaluării afacerilor, în special adaptată pentru afacerile mici și mijlocii. Această ediție actualizată include evoluțiile recente din industrie, standarde și aplicații practice, fiind potrivită atât pentru începători, cât și pentru profesioniști experimentați în evaluare, contabilitate și domenii conexe. Este accesibilă pentru profesioniștii în evaluare, profesioniștii contabili, avocați și proprietarii de afaceri mici care caută un ghid practic de evaluare.

Acest ghid se dorește a fi atât un manual tehnic, cât și un instrument de referință, îmbinând teoria cu sfaturi practice pentru a oferi un cadru solid pentru evaluarea corectă și etică a afacerilor mici și mijlocii.

Concentrându-se pe aspectele practice ale lumii reale, publicația utilizează exemple de actualitate și antrenante pentru a facilita înțelegerea, apelând totodată la discuții profunde prin care își propune să clarifice anumite concepte tehnice într-o manieră facilă și care să permită cititorului să se raporteze la situațiile și soluțiile prezentate.

Fundamentată pe decenii de experiență a autorului, publicația Înțelegerea evaluării afacerilor: un ghid practic de evaluare a întreprinderilor mici și mijlocii, ediția a VI-a, constituie o resursă deosebit de valoroasă pentru practicieni, oferindu-le cunoștințele și abilitățile de care au nevoie pentru a aborda cu succes acest domeniu.

Publicația în format electronic este disponibilă pe site-ul librăriei CECCAR și poate fi achiziționată la prețul de 210 de lei (cu TVA).

Continuare
Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 20 de ore

Economia la bani mărunți – Ediția din 19.11.2024

ECONOMIEacum 20 de ore

ANAF a actualizat Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare

ECONOMIEacum 20 de ore

Exporturile de cereale ale UE au scăzut cu o treime în acest sezon; România a fost cel mai mare exportator

ECONOMIEacum 20 de ore

Pensionarii care au primit mai mulți bani, din culpa Casei de Pensii, nu mai restituie sumele respective

PROFESIA CONTABILĂacum 21 de ore

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

PROFESIA CONTABILĂacum 2 zile

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

PROFESIA CONTABILĂacum 2 zile

CECCAR lansează traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources în domeniul evaluării afacerilor

ECONOMIEacum 2 zile

Ministerul Energiei lansează sesiunea de depunere a proiectelor pentru Electric Up – ciclul 2

ECONOMIEacum 2 zile

În proiect, amendamente la Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA

etaf
PROFESIA CONTABILĂacum 2 zile

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 18 noiembrie 2024

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 3 zile

Economia la bani mărunți – Ediția din 12.11.2024

PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile

CECCAR, la Practical Accounting Days: Cum să îți construiești o carieră de succes în contabilitate

Trending