PROFESIA CONTABILĂ
Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 8 noiembrie 2024
Miniștrii de finanțe ai UE au ajuns la un acord cu privire la pachetul ViDA integral
Miniștrii de finanțe ai UE au ajuns la un acord referitor la pachetul integral privind TVA în era digitală (ViDA) în cadrul reuniunii lor de marți, 5 noiembrie. Propus inițial de Comisia Europeană în decembrie 2022, pachetul ViDA are ca scop modernizarea sistemului de TVA al UE în paralel cu transformarea digitală. Progresele au stagnat luni de zile, în principal din cauza propunerii de regulă privind „furnizorii desemnați” pentru platformele digitale în sectoarele cazării pe termen scurt și al transportului de călători. Această normă privind furnizorii desemnați, care ar face platformele online responsabile de colectarea TVA în numele utilizatorilor lor, s-a confruntat cu rezistență din partea Estoniei, în special din cauza îngrijorărilor că ar putea afecta negativ micii comercianți care se încadrează sub pragul de înregistrare în scopuri de TVA. O propunere de compromis, prezentată de președinția maghiară a Consiliului UE, a depășit impasul, permițând statelor membre să scutească IMM-urile de această regulă și introducând o perioadă de tranziție în care regula furnizorilor desemnați va fi voluntară începând cu 1 iulie 2028 și obligatorie începând cu 1 ianuarie 2030. Alte părți ale pachetului au fost deja convenite provizoriu în mai 2024. Conform noilor norme, facturarea electronică va deveni sistemul implicit pentru tranzacțiile transfrontaliere, deși statele membre pot permite în continuare facturi pe suport de hârtie pentru tranzacțiile naționale. Facturile electronice transfrontaliere vor trebui să respecte standardele UE și vor trebui să fie emise în termen de 10 de zile de la data facturării, oferind mai multă flexibilitate decât dispoziția inițială de două zile propusă de Comisia Europeană. Dispozițiile de raportare digitală intra-UE, care vor începe în 2030, vor înlocui situațiile recapitulative actuale cu dispoziții de raportare în timp real, inclusiv puncte de date extinse, cum ar fi detaliile bancare, pentru a facilita urmărirea fiscală. Miniștrii de finanțe au decis să prelungească termenele de raportare de la două la cinci zile după emiterea unei facturi electronice. În plus, va fi creată o nouă bază de date centralizată pentru sistemul de schimb de informații privind TVA (VIES) pentru colectarea și gestionarea datelor. Pachetul ViDA extinde, de asemenea, sistemul de înregistrare în scopuri de TVA al ghișeului unic (OSS – One-Stop Shop) până la jumătatea anului 2028, simplificând colectarea TVA în statele membre și reducând necesitatea înregistrării multiple pentru tranzacțiile transfrontaliere de B2C. Acest acord politic deschide calea către mult așteptata adoptare formală a pachetului ViDA, după o reconsultare a Parlamentului European. Toate textele juridice sunt disponibile aici.
Principalele aspecte ce reies din audierea de confirmare a comisarului desemnat pentru impozitare
Wopke Hoekstra, comisarul desemnat pentru climă, zero emisii, creștere curată, de asemenea responsabil cu impozitarea, a fost chestionat de eurodeputați joi, 7 noiembrie, în cadrul procesului de verificare a Parlamentului European. În observațiile sale introductive, dl Hoekstra se concentrează pe alinierea politicilor fiscale cu obiectivele de mediu și pe simplificarea cadrului fiscal al UE. El și-a subliniat angajamentul față de impozitarea favorabilă tranziției climatice, inclusiv închiderea negocierilor referitoare la Directiva privind impozitarea energiei, explorarea unor noi modalități de ecologizare a sistemului TVA și analizarea unei forme de taxă pentru aviație. Celelalte priorități ale mandatului său vor fi simplificarea sistemului fiscal al UE, eliminarea lacunelor fiscale și avansarea luptei împotriva fraudei fiscale. Ca răspuns la întrebările eurodeputaților, el și-a clarificat în continuare poziția privind concurența fiscală, armonizarea fiscală și unanimitatea în domeniul fiscal. Întrebat despre cum plănuiește să avanseze activitatea la nivel internațional în ceea ce privește pilonul 1, comisarul desemnat a declarat că rămâne pe deplin angajat într-o abordare multilaterală a impozitării digitale, recunoscând în același timp că, în cazul în care negocierile eșuează, va convoca miniștrii de finanțe pentru a găsi o soluție la nivelul UE. Tratând anumite critici legate de implicarea sa în Pandora Papers și poziția anterioară în firma de consultanță McKinsey, el a clarificat legalitatea investiției sale și și-a asigurat independența față de legăturile corporative anterioare. Înregistrarea audierii este disponibilă aici. În urma audierii, majoritatea grupurilor politice i-ar fi dat undă verde lui Hoekstra. Grupurile Stânga și Europa Națiunilor suverane (ESN) au votat împotriva numirii sale, în timp ce grupul Patrioții pentru Europa (PFE) s-a abținut. Parlamentul European trebuie, de asemenea, să solicite adăugarea „impozitării” la titlul portofoliului său.
Principalele aspecte ce reies din audierea de confirmare a comisarului desemnat pentru simplificare
În cursul audierii sale de confirmare de joi, 7 noiembrie, Valdis Dombrovskis, comisarul desemnat pentru economie și productivitate, implementare și simplificare, s-a angajat să trateze birocrația excesivă din cadrul UE, recunoscând impactul negativ al acesteia asupra creșterii economice și a investițiilor. Comisia va începe prin testarea rezistenței legislației existente, explică Valdis Dombrovskis, concentrându-se asupra domeniilor prioritare identificate de părțile interesate ca fiind cele mai împovărătoare și va prezenta propuneri de simplificare în primul program de lucru al Comisiei, care va veni în primele 100 de zile ale noii Comisii. Fiecare comisar va fi responsabil pentru acest exercițiu în portofoliul său, în timp ce va avea sarcina de a coordona activitatea. El a mai explicat că analiza nu va fi făcută legislație cu legislație, ci prin utilizarea unei abordări bazate pe sector sau pe lanțul valoric, analizând, de asemenea, interacțiunile și efectele cumulative ale diferitelor legislații. Primele domenii care au reiești din consultările cu părțile interesate sunt raportarea în materie de sustenabilitate, protecția datelor, energia, fondurile UE, impozitarea, agricultura și normele în materie de concurență. Multe dintre ele sunt, de asemenea, identificate în raportul Draghi. Acesta a afirmat că va fi folosită o abordare centrată pe utilizator, audiind părțile interesate care aplică normele UE pe teren, a afirmat el, și va fi urmărită prin rapoarte anuale automate către Parlamentul European și Consiliu. El a asigurat eurodeputații că simplificarea nu înseamnă dereglementare. Înregistrarea audierii este disponibilă aici. Audierile comisarilor desemnați vor continua până la 12 noiembrie. Conferința președinților de comisii a Parlamentului European va evalua rezultatul tuturor audierilor și va transmite recomandarea sa Conferinței președinților, care va decide în cele din urmă dacă închide audierile în cadrul reuniunii sale din 21 noiembrie. Întreaga Comisie trebuie să fie aleasă cu o majoritate simplă a voturilor exprimate în plen. Votul este programat să aibă loc la 27 noiembrie la Strasbourg. Dacă totul va decurge conform planului, noua Comisie Europeană va prelua mandatul la 1 decembrie 2024.
Liderii UE adoptă Declarația de la Budapesta privind competitivitatea UE
Liderii UE s-au reunit în perioada 7-8 noiembrie, la Budapesta, pentru o reuniune informală. Joi seara, aceștia au organizat o dezbatere strategică privind relațiile transatlantice ale UE având în vedere realegerea președintelui Donald Trump. Vineri, aceștia au discutat și au adoptat o declarație privind competitivitatea UE (așa-numita Declarație de la Budapesta). Declarația salută rapoartele Mult mai mult decât o piață ale lui Enrico Letta și Viitorul competitivității europene ale lui Mario Draghi, care identifică provocările critice și fac recomandări orientate spre viitor. Liderii UE spun că: „Ele oferă o bază solidă pe care ne vom promova ambițios munca”. În acest scop, aceștia invită în mod special Comisia să prezinte, până în iunie 2025, o nouă strategie cuprinzătoare pe orizontală privind aprofundarea pieței unice, inclusiv o foaie de parcurs cu calendare și etape clare. Liderii UE solicită, de asemenea, lansarea unei „revoluții a simplificării care să asigure un cadru de reglementare clar, simplu și inteligent pentru întreprinderi și să reducă drastic sarcinile administrative, de reglementare și de raportare, în special pentru IMM-uri”. „Trebuie să adoptăm o mentalitate încurajatoare, bazată pe încredere, care să permită afacerilor să prospere fără reglementări excesive. Printre obiectivele-cheie care trebuie puse în aplicare fără întârziere se numără formularea de propuneri concrete privind reducerea dispozițiilor de raportare cu cel puțin 25% în prima jumătate a anului 2025”, se arată în declarație. În timp ce o versiune anterioară menționa că o armonizare sporită a aspectelor fiscale în cadrul pieței unice ar încuraja productivitatea și creșterea, toate referințele la impozite au dispărut din versiunea finală.
Subcomisia FISC va discuta viitorul politicii fiscale europene și internaționale
La 21 noiembrie 2024, Subcomisia FISC a Parlamentului European va găzdui un schimb de opinii cu oficiali ai Organizației Națiunilor Unite (ONU), OCDE și Comisiei Europene pentru a discuta situația actuală și viitorul politicilor fiscale europene și internaționale. Evoluții precum reforma fiscală globală de referință convenită în octombrie 2021 și lucrările recente privind o convenție-cadru a ONU referitoare la cooperarea internațională suscită mai multe întrebări cu privire la viitoarea guvernanță globală a elaborării politicilor fiscale pe care eurodeputații ar dori să le discute. Schimbul de opinii se va concentra pe rolul pe care ONU îl va juca în domeniul fiscal, pe cooperarea sa cu OCDE și pe rolul pe care UE îl va avea în ambele foruri. Eurodeputații FISC vor discuta aceste chestiuni cu Sanya Gbonjubola (Organizația Națiunilor Unite), Manal Corwin (OCDE) și Gerassimos Thomas (Comisia Europeană) (urmează să fie confirmat).
Ziua certitudinii fiscale 2024 la OCDE
OECD va găzdui vineri, 15 noiembrie, Ziua certitudinii fiscale 2024. Evenimentul va permite factorilor de decizie în materie de fiscalitate, administrațiilor fiscale, reprezentanților mediului de afaceri și altor părți interesate să facă bilanțul ordinii de zi privind certitudinea fiscală. Pe ordinea de zi a reuniunii se află o prezentare a statisticilor privind procedura de acord mutual (MAP) din 2023 și Acordul de stabilire a prețului în avans (APA), o sesiune despre aspectele legate de securitatea fiscală ale pilonului doi și o sesiune despre cum se poate trece de la soluționarea litigiilor la prevenirea litigiilor. Reuniunea este programată să aibă loc pe Zoom.
Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.
PROFESIA CONTABILĂ
Ședința inaugurală a Comitetului IFAC, „Young Leaders Collective”
La 5 decembrie a.c. a avut loc prima ședință a grupului de lucru Young Leaders Collective, ocazie cu care tinerii membri aleși să facă parte din această structură, printre care și reprezentantul CECCAR, au discutat despre preocupările curente din profesie la nivel mondial.
Membrii grupului au elaborat un apel la acțiune în ceea ce privește raportarea sustenabilității și asigurarea calității acesteia și au identificat acțiunile necesare în acest sens:
- Acțiunea 1: Activați-vă curiozitatea și perfecționați-vă abilitățile;
- Acțiunea 2: Mai puternici împreună: fiți implicați, conectați-vă și colaborați;
- Acțiunea 3: Susțineți și promovați importanța raportării privind sustenabilitatea;
- Acțiunea 4: Adoptați o mentalitate/abordare/atitudine orientată spre tehnologie.
S-a discutat, de asemenea, despre exploatarea in condiții optime a inteligenței artificiale și maximizarea rezultatelor obținute din utilizarea acesteia pentru a aduce plusvaloare activității desfășurate de toate părțile interesate: organizații profesionale de contabilitate, universități, mediul de afaceri și profesioniștii contabili.
PROFESIA CONTABILĂ
Reprezentantul CECCAR, ales ca vicepreședinte al Accountancy Europe: O nouă recunoaștere internațională pentru profesia contabilă din România
Profesia contabilă din România a primit miercuri, 11 decembrie a.c., încă o recunoaștere la nivel internațional, prin alegerea reprezentantului propus și susținut de CECCAR ca vicepreședinte al Accountancy Europe – organizație ce reunește corpurile profesionale din domeniul financiar-contabil din Europa. Această realizare subliniază rolul important al CECCAR în promovarea standardelor profesionale și a valorilor contabile la nivel european, precum și a calității profesiei contabile din România.
Mai mult, este singurul reprezentant al profesiei contabile din Europa de Sud-Est în boardul Accountancy Europe.
Reamintim că un alt reprezentant al CECCAR a consolidat legătura dintre profesia contabilă românească și scena internațională, ocupând funcția de președinte al Accountancy Europe pentru perioada 2019-2020. Prin aceste realizări, CECCAR continuă să promoveze excelența și să contribuie activ la viitorul profesiei contabile.
Accountancy Europe reunește 49 de organizații profesionale din 35 de țări, incluzând un milion de profesioniști contabili, auditori și consultanți și este înscrisă în Registrul de transparență al UE. Accountancy Europe reprezintă profesia contabilă în dezbaterile referitoare la politicile europene în domenii precum raportare și transparență, audit, fiscalitate, buna guvernanță și sustenabilitate economică, finanțe și investiții și probleme profesionale.
PROFESIA CONTABILĂ
Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 9 decembrie 2024
Primele inițiative de urmărit în cadrul noii Comisii Europene
Comisia von der Leyen II a preluat mandatul la 1 decembrie. Aceasta a urmat aprobării anterioare de către Parlamentul European a noului colegiu al comisarilor și a noului său mandat, pe care președintele Ursula von der Leyen le propusese în septembrie 2024. Noul colegiu are cinci vicepreședinți executivi și 20 comisari, împărțiți în funcție de portofoliu, de stat membru și pe priorități politice, împreună cu înaltul reprezentant pentru afaceri externe al Uniunii Europene. Se preconizează că, la 11 februarie 2025, la Strasbourg, Comisia își va prezenta programul de lucru pentru 2025. Potrivit unei agende orientative, aceasta intenționează, în special, să adopte următoarele inițiative în lunile următoare: – o busolă a competitivității bazată pe trei piloni: reducerea deficitului de inovare, decarbonizarea și securitate economică (15 ianuarie 2025); – un pachet de simplificare cu caracter general care analizează diferite sectoare ale pieței unice (26 februarie 2025) și propuneri pentru o veritabilă uniune a abilităților (5 martie 2025).
Miniștrii de finanțe ai UE se întâlnesc la Bruxelles la data de 10 decembrie
Miniștrii de finanțe ai UE se vor reuni marți, 10 decembrie, la Bruxelles, pentru ultima lor reuniune sub președinția maghiară a Consiliului UE. Miniștrii vor discuta probleme de guvernanță economică și impactul economic și financiar al agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei. De asemenea, aceștia vor fi informați cu privire la progresele înregistrate în cadrul Consiliului cu privire la propunerile de reformă a legislației vamale a UE. Pe frontul fiscal, miniștrii vor organiza o dezbatere de politică privind revizuirea directivei privind impozitarea energiei. În ciuda speranțelor anterioare de a ajunge la un acord în cadrul reuniunii ECOFIN din decembrie, președinția maghiară a decis în cele din urmă să ceară miniștrilor de finanțe doar în cazul în care împărtășesc opinia că actuala situație a negocierilor arată că suntem în direcția corectă pentru a obține un echilibru între ambiția climatică și particularitățile statelor membre, precum și competitivitatea UE, potrivit unei note întocmite pentru reuniune. În opinia președinției, fiecare subiect al dosarului a fost discutat temeinic în ultimii trei ani, astfel încât nu mai există aspecte majore cu privire la care preferințele delegațiilor să fie neclare. Aceasta mai declară că majoritatea delegațiilor sunt de acord că propunerea actuală ar constitui o îmbunătățire clară în comparație cu directiva aplicabilă în prezent. În același timp, președinția recunoaște că mai trebuie făcute analiza juridică și unele ajustări tehnice ale textului general. De asemenea, Consiliul ECOFIN trebuie să adopte, fără discuții, propunerea privind un certificat electronic de scutire de TVA pentru anumite tranzacții tratate ca exporturi în temeiul Directivei TVA, înlocuind actualul formular pe suport de hârtie. Au fost aduse o serie de modificări propunerii, în special pentru a limita domeniul de aplicare al utilizării obligatorii a certificatului electronic de scutire de TVA la situațiile în care sunt implicate două state membre, iar scutirea nu este acordată prin intermediul unei rambursări, și pentru a include unele elemente-cheie ale viitorului certificat electronic, potrivit unei note. În plus, faza de tranziție a fost amânată și scurtată. Noile norme vor intra acum în vigoare până la 30 iunie 2031 (în loc de 2026), iar statelor membre li se va permite să continue să utilizeze versiunea pe suport de hârtie a certificatului de scutire o perioadă de tranziție până la 30 iunie 2032 (în loc de 2030). Consiliul trebuie, de asemenea, să adopte, în mod oficial, Directiva privind reducerea mai rapidă și mai sigură a surplusului de impozit reținut la sursă, ca urmare a reemiterii opiniei Parlamentului European. În cele din urmă, Consiliul va aproba raportul bianual al ECOFIN către Consiliul European privind aspectele fiscale și concluziile privind progresele înregistrate de Grupul de lucru pentru Codul de conduită.
Progrese înregistrate în domeniul fiscal sub președinția maghiară
Pe parcursul celor șase luni de președinție a Consiliului UE care se va încheia la 31 decembrie 2024, Ungaria a continuat lucrările privind mai multe dosare fiscale, conform raportului standard al ECOFIN privind aspectele fiscale, care urmează să fie adoptat la 10 decembrie. Mai precis, Consiliul a ajuns la un acord referitor la pachetul privind TV în era digitală (ViDA) și la un acord referitor la propunerea privind certificatul electronic de scutire de TVA. Comisia a continuat lucrările pregătitoare referitoare la propunerea de directivă a Consiliului privind stabilirea prețurilor de transfer prin avansarea discuțiilor tehnice privind posibila instituire a unei platforme pentru stabilirea prețurilor de transfer. De asemenea, s-au înregistrat progrese în ceea ce privește propunerea de directivă a Consiliului privind stabilirea normelor de prevenire a utilizării abuzive a entităților fictive în scopuri fiscale (UNSHELL), pe baza unei noi abordări. „Implicațiile practice ale noii abordări în general și domeniile care ar necesita o atenție suplimentară. Unele delegații au considerat că este important să se clarifice relația cu Directiva privind cooperarea administrativă (DAC). S-a subliniat că trebuie să se facă pașii următori în acest dosar astfel încât să nu ducă la o sarcină administrativă excesivă pentru întreprinderi și autoritățile fiscale”, se arată în raport. Ungaria a continuat să lucreze la Directiva de instituire a unui sistem de impozitare la sediul central pentru microîntreprinderi și întreprinderi mici și mijlocii (HOT). Cu toate acestea, raportul subliniază că, deși statele membre sprijină pe deplin obiectivul general de a facilita activitățile transfrontaliere ale IMM-urilor, sprijinul pentru propunerea legislativă HOT este „foarte limitat”. În cele din urmă, Ungaria a început negocierile cu privire la propunerea de directivă a Consiliului referitoare la modificarea Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (DAC9), publicată în octombrie 2024, și la lucrările privind negocierile privind cooperarea fiscală în cadrul Organizației Națiunilor Unite pe baza discuțiilor dintre statele membre în UE.
Introducerea unui model comun și a unor formate electronice de raportare pentru rapoartele CbC
Comisia Europeană a publicat luni, 2 decembrie, regulamentul final de implementare care introduce un model comun și formate electronice de raportare pentru aplicarea Directivei 2013/34/UE în ceea ce privește informațiile care trebuie prezentate în rapoartele defalcate pe țări privind informațiile referitoare la impozitul pe venit (așa-numita directivă CbCR). Directiva impune întreprinderilor să elaboreze, să publice și să pună la dispoziție un raport privind informațiile referitoare la impozitul pe profit pentru ultimul dintre cele două exerciții financiare consecutive în care venitul consolidat la data bilanțului depășește un total de 750.000.000 euro. Regulamentul de implementare urmărește asigurarea faptului că rapoartele CbC sunt comparabile și pot fi citite automat. În special, se solicită entităților obligate să se asigure că prezentarea vizuală și conținutul raportului privind informațiile referitoare la impozitul pe profit respectă specificațiile prevăzute în Anexa I. La întocmirea raportului privind informațiile referitoare la impozitul pe venit, textul prevede că entitățile obligate trebuie să asigure următoarele: – utilizarea formatului XHTML și încorporarea marcajelor utilizând specificațiile Inline XBRL, în conformitate cu specificațiile XBRL aplicabile prevăzute în Anexa II; – marcarea prezentărilor de informații care utilizează taxonomia de bază cu elementele enumerate în Tabelul 2 din Anexa IV, în conformitate cu dispozițiile de marcare și depunere prevăzute în Anexa III. Regulamentul de implementare se va aplica rapoartelor referitoare la informațiile privind impozitul pe profit pentru exercițiile financiare care încep la 1 ianuarie 2025 sau ulterior acestei date. Regulamentul de implementare va intra în vigoare la 22 decembrie 2024.
Eurodeputații îl chestionează pe președintele Grupului de lucru pentru Codul de conduită
Marți, 3 decembrie, Subcomitetul FISC al Parlamentului European a avut un schimb de opinii cu María José Garde, președintele consiliului Grupului de lucru pentru Codul de conduită (CoCG) privind impozitarea întreprinderilor. Concentrându-se asupra realizărilor, María Garde a afirmat că activitatea grupului a condus la examinarea a 480 regimuri fiscale din cadrul UE și la anularea a 130 dintre acestea. În afara UE, 95 de jurisdicții au fost analizate, iar trei noi jurisdicții au fost adăugate în acest proces în acest an (Brunei, Kuweit și Noua Zeelandă). Activitatea grupului a dus la eliminarea a 130 de regimuri fiscale din afara UE. María Garde a declarat eurodeputaților că cea mai importantă activitate în curs de desfășurare se concentrează pe dezvoltarea criteriului de transparență privind beneficiarii reali, care, a spus ea, va fi gata în următoarele câteva luni. În timpul dezbaterii, eurodeputații au subliniat în principal discrepanțele dintre listele de jurisdicții necooperante întocmite de grup și cele ale ONG-urilor și au susținut că acele criterii pe care grupul le folosea pentru a judeca o jurisdicție ca necooperantă aveau nevoie urgentă de reformă. Aceștia au susținut, de asemenea, că sunt necesare numeroase alte reforme ale activității grupului. María Garde a răspuns că scopul activității grupului nu este de a ajunge la sancționarea jurisdicțiilor, ci mai degrabă de a încuraja cooperarea cu acestea și de a stabili un dialog continuu, cu scopul de a atrage aceste jurisdicții într-un sistem de impozitare echitabil. De asemenea, eurodeputații și-au exprimat surprinderea că Insulele Virgine Britanice au fost recent eliminate de pe lista jurisdicțiilor fiscale necooperante și au fost puse alte întrebări cu privire la modul de tratare a situației Gibraltarului acum că țara nu mai este în UE.
EPPO asigură cinci condamnări în cadrul investigației privind frauda în materie de TVA care implică testele COVID-19
Cinci persoane au fost condamnate de Curtea Regională din München pentru fraudă organizată în materie de TVA, în urma unei anchete privind frauda în materie de TVA în valoare de mai multe milioane de euro, condusă de Parchetul European (EPPO) din München, a anunțat EPPO vineri, 29 noiembrie. Se estimează că aceste activități infracționale, care au implicat comerțul cu teste COVID-19, au cauzat o pierdere de TVA de aproximativ 14 milioane de euro. Inculpații au organizat o fraudă transfrontalieră de tip „carusel TVA” – o schemă infracțională complexă care profită de normele UE privind tranzacțiile transfrontaliere între statele membre, deoarece acestea sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată. Cei cinci inculpați au fost arestați într-o etapă anterioară a anchetei anul trecut, după percheziții în Germania, Italia și Spania. Poliția financiară italiană din Imperia l-a arestat pe unul dintre ei în Italia. Liderul organizației a fost condamnat la șase ani de închisoare, iar ceilalți au primit sentințe de patru ani și trei luni, patru ani, iar doi au fost condamnați la doi ani și șase luni de închisoare.
Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.
-
PROFESIA CONTABILĂacum 7 ore
Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 9 decembrie 2024
-
ECONOMIEacum 4 zile
O nouă ediție a programului de titluri de stat Fidelis pentru populație
-
ÎNREGISTRĂRIacum 4 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 05.12.2024
-
ECONOMIEacum 4 zile
UE și țările Mercosur au finalizat negocierile pentru un acord de liber schimb
-
ECONOMIEacum 4 zile
România, printre cele mai mari scăderi din UE ale producției de servicii, în septembrie
-
ECONOMIEacum 4 zile
Din 9 decembrie, românii pot investi în titlurile de stat Tezaur
-
ECONOMIEacum 4 zile
BERD și România își consolidează cooperarea în domeniul energiilor regenerabile
-
ECONOMIEacum 2 zile
Moș Crăciun își începe traseul mai devreme: Prima oprire – filialele CECCAR