Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 28 aprilie 2025

Radio CECCAR FM

etaf

© etaf.tax

Subcomisia FISC dezbate proiectul de raport privind normele fiscale simplificate și competitivitatea UE

La 24 aprilie 2025, Subcomisia pentru chestiuni fiscale (FISC) a Parlamentului European a purtat o discuție cu privire la proiectul de raport intitulat Rolul normelor fiscale simple și fragmentarea fiscală în competitivitatea europeană, prezentat de raportorul Michalis Hadjipantela. Raportul tratează complexitatea crescândă a sistemelor fiscale din întreaga UE, care sunt considerate obstacole în calea competitivității întreprinderilor europene, în special în ceea ce privește investițiile transfrontaliere și funcționarea eficientă a pieței unice. Hadjipantela a subliniat importanța simplificării fiscale, a transparenței și a predictibilității ca elemente-cheie pentru stimularea dezvoltării economice, încurajarea investițiilor și îmbunătățirea conformității fiscale. Raportul evidențiază sarcinile administrative și complexitatea impuse de actualul cadru fiscal, în special asupra întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri). El a propus simplificarea procedurilor fiscale și reducerea costurilor de conformare, în special pentru întreprinderile care sunt esențiale pentru inovare și dezvoltare. În plus, s-a recomandat utilizarea instrumentelor digitale, cum ar fi inteligența artificială, pentru a moderniza sistemele fiscale și a îmbunătăți transparența. O parte semnificativă a raportului se concentrează asupra normelor fiscale din Pilonul 2 al OCDE care vizează evitarea obligațiilor fiscale. Raportul subliniază necesitatea ca UE să se alinieze la standardele internaționale, în special la evoluțiile actuale din sectorul fiscal în SUA. De asemenea, solicită măsuri de reducere a fragmentării fiscale în cadrul UE, care să faciliteze și să eficientizeze investițiile transfrontaliere și mobilitatea forței de muncă și să prevină dubla impunere. Deși răspunsul general al eurodeputaților a fost pozitiv, au existat opinii diferite cu privire la cât de departe ar trebui să meargă armonizarea fiscală la nivelul UE. De asemenea, s-a discutat despre echilibrarea simplificării fiscale cu necesitatea combaterii evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive. În concluzie, deși proiectul de raport este considerat o bază solidă pentru lucrările viitoare, mai mulți eurodeputați au propus amendamente pentru a consolida în continuare anumite domenii, inclusiv impozitarea digitală și combaterea evaziunii fiscale. Un vot final în Comisia FISC este planificat pentru luna iulie, urmat de un vot în plen în septembrie 2025. Dezbaterea a evidențiat provocările legate de echilibrarea simplificării cu respectarea competențelor fiscale naționale, precum și necesitatea permanentă de cooperare fiscală la nivelul UE pentru a asigura competitivitatea și echitatea.

Subcomisia FISC organizează o audiere publică privind rolul impozitării în tranziția verde

La 24 aprilie 2025, Subcomisia pentru chestiuni fiscale a Parlamentului European (FISC de la PE) a convocat o audiere publică pentru a explora rolul impozitării în facilitarea tranziției ecologice, menținând în același timp competitivitatea. Un punct-cheie discutat a fost complexitatea implicată în proiectarea unor taxe verzi eficiente. Experții au fost de acord că, deși impozitarea poate fi un instrument util în atingerea obiectivelor de mediu, aceasta trebuie elaborată cu atenție pentru a evita ineficiențele. Consensul general a fost că impozitarea nu ar trebui văzută în mod izolat, ci mai degrabă ca parte a unui ansamblu mai larg de politici, care include, de asemenea, reglementări, subvenții și investiții în infrastructură. Sectorul transporturilor, în special transportul rutier și aerian, a fost un punct central al discuției. DHL, reprezentată de Mitra Qurban, a subliniat necesitatea unor stimulente fiscale specifice pentru a sprijini decarbonizarea. Kurt Van Dender, șeful diviziei de politică fiscală și statistică din cadrul OCDE, a subliniat că, deși impozitarea rămâne un mijloc eficient din punctul de vedere al costurilor pentru a stimula schimbarea, aceasta ar trebui să se concentreze mai degrabă pe performanță decât pe tehnologii specifice. El a menționat că stimulentele fiscale trebuie gândite cu băgare de seamă pentru a viza obiectivele corecte, fără a determina o sarcină administrativă excesivă sau denaturarea neintenționată a pieței. Din perspectiva Business Europe, Lúcio Vinhas de Souza a subliniat necesitatea unui cadru fiscal competitiv pentru a încuraja investițiile ecologice. El a solicitat stimulente fiscale ample, bazate pe piață, care să sprijine tranziția ecologică, asigurând în același timp competitivitatea întreprinderilor din UE la nivel mondial. S-a pus un accent puternic pe importanța coerenței în politica fiscală a UE, evitând fragmentarea între statele membre. Angela Köppl de la Institutul austriac de Cercetare economică (WIFO) a discutat despre eficacitatea ecologică și economică a taxelor verzi. Recunoscând potențialul impact pozitiv asupra reducerii emisiilor și inovării, a avertizat, de asemenea, că disfuncționalitățile pieței ar putea limita eficacitatea acestora. Mesajul general al audierii a fost: Deși impozitarea este un instrument important în tranziția ecologică, trebuie să fie aliniată cu atenție la obiectivele politice mai ample. Este necesară o abordare coordonată, care să combine măsurile fiscale cu cadrele de reglementare, pentru a se asigura că taxele ecologice generează schimbări semnificative fără a compromite competitivitatea economică.

Politica fiscală și concurența loială în UE: Informații esențiale din raportul anual privind politica în domeniul concurenței din 2024 al ECON

Raportul anual privind politica în domeniul concurenței pe 2024 al ECON de la Parlamentul European ,,discută o gamă largă de aspecte legate de menținerea unei concurențe loiale pe piața internă a UE. Un accent semnificativ este pus pe intersecția dintre politica fiscală și concurență, subliniind modul în care anumite practici fiscale pot denatura piețele și pot submina concurența loială.  Una dintre preocupările centrale semnalate în raport este planificarea fiscală agresivă și existența unor regimuri fiscale dăunătoare, care permit anumitor companii să își reducă la minimum sarcinile fiscale în moduri care nu sunt accesibile firmelor mai mici. Aceste practici pot duce la condiții de concurență inegale, în care unele companii obțin avantaje competitive nu prin inovare sau eficiență, ci prin exploatarea strategică a lacunelor fiscale. Raportul solicită o coordonare mai strânsă la nivelul UE pentru a combate astfel de practici și pentru ca statele membre să își alinieze mai îndeaproape sistemele fiscale pentru a preveni arbitrajul de reglementare. Un alt punct-cheie este controlul ajutoarelor de stat sub forma unor decizii fiscale favorabile. Raportul subliniază necesitatea evaluării riguroase de Comisia Europeană a cazurilor de ajutor de stat legate de impozitare pentru a se asigura că deciziile fiscale naționale nu conferă avantaje concurențiale neloiale anumitor companii. Transparența deciziilor fiscale este considerată esențială pentru asigurarea încrederii publice și menținerea integrității pieței unice. Economia digitală este, de asemenea, o temă importantă, raportul subliniind provocările pe care le reprezintă pentru sistemele fiscale tradiționale. Multe companii digitale mari operează peste granițe și plătesc adesea impozite relativ mici în țările în care generează venituri semnificative. Parlamentul sprijină eforturile de a dezvolta modele de impozitare echitabilă care să poată capta mai eficient crearea de valoare în sfera digitală, inclusiv negocierile internaționale în curs în baza cadrului OCDE/G20. În cele din urmă, raportul subliniază importanța cooperării globale pentru combaterea evaziunii fiscale și a evitării obligațiilor fiscale. Acesta susține inițiativele care promovează justiția fiscală și urmărește să se asigure că toate întreprinderile, indiferent de dimensiunea lor sau de acoperirea internațională, contribuie în mod echitabil la finanțele publice. Pledând pentru o mai mare transparență, o mai bună coordonare și un cadru fiscal mai echitabil, raportul aliniază politica fiscală cu obiectivele mai largi ale concurenței loiale și justiției economice în UE.

OCDE publică un raport privind stimulentele fiscale pentru cercetare și dezvoltare

Cel mai recent raport al OCDE subliniază faptul că stimulentele fiscale continuă să fie forma dominantă de sprijin de la stat pentru cercetarea și dezvoltarea afacerilor în majoritatea țărilor membre. În 2024, 34 din cele 38 de țări membre ale OCDE au acordat facilități fiscale pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare, Estonia introducând astfel de stimulente pentru prima dată. În medie, IMM-urile beneficiază mai mult decât firmele mari – IMM-urile profitabile primesc o subvenție fiscală de 19% pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare, comparativ cu 16% pentru firmele mai mari. Raportul subliniază faptul că stimulentele fiscale au devenit mai semnificative decât finanțarea directă: În 2023, 23 țări din OCDE au oferit mai mult sprijin pentru cercetare și dezvoltare prin scutirea de taxe decât prin măsuri directe. Per total, aproximativ 55% din totalul sprijinului primit de la stat pentru cercetare și dezvoltare în cadrul OCDE a venit prin stimulente fiscale, crescând până la 85% în China. Portugalia, Islanda și Regatul Unit au condus la acordarea de sprijin fiscal pentru cercetare și dezvoltare în raport cu PIB-ul. În pofida unor măsuri care amintesc de pandemia de COVID, ratele subvențiilor fiscale pentru cercetare și dezvoltare au crescut din nou în 2024, continuând tendința ascendentă pe termen lung. Raportul constată, de asemenea, diferențe mari în abordările naționale, țări precum China extinzând agresiv beneficiile fiscale pentru cercetare și dezvoltare pentru a stimula inovarea.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș, partener în educație: studenții UVVG – Extensia Baia Mare, în vizită la sediul filialei

Radio CECCAR FM

Joi, 15 mai 2025, Filiala CECCAR Maramureș a găzduit o întâlnire dedicată studenților și masteranzilor din cadrul Universității de Vest „Vasile Goldiș” din Arad – Extensia Baia Mare, specializările Contabilitate și Informatică de Gestiune (licență) și Audit și expertiză contabilă (masterat). Vizita a fost organizată în cadrul unui parteneriat educațional propus de cele două organizații, sub tema: Cariera ta începe cu UVVG și continuă cu CECCAR Maramureș, cu scopul de a consolida legătura dintre formarea academică și traseul profesional în domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a debutat cu intervenția conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului filialei, care le-a prezentat studenților rolul CECCAR în susținerea dezvoltării profesiei contabile, punând accent pe inițiativele dedicate formării continue și integrării tinerilor în circuitul profesional. Au fost evidențiate acțiunile CECCAR la nivel local și național în sprijinul educației financiar-contabile, precum și contribuția esențială a organismului profesional în conturarea unui profil adaptat provocărilor actuale ale pieței muncii.

În continuarea discuțiilor, reprezentanții filialei au oferit o prezentare detaliată a parcursului profesional necesar pentru obținerea calității de expert contabil și contabil autorizat: condițiile de acces, structura examenului de admitere, conținutul programului de stagiu, precum și modalitatea de desfășurare a examenului de aptitudini. Studenții au fost informați despre protocoalele încheiate de CECCAR la nivel național pentru recunoașterea anumitor programe de masterat – printre care și programul de Audit și expertiză contabilă din cadrul UVVG – care permit înscrierea directă la stagiu în vederea obținerii calificării profesionale.

Totodată, au fost evidențiate beneficiile apartenenței la CECCAR și avantajele competitive oferite de obținerea unei calificări recunoscute la nivel național și internațional. Discuțiile au vizat și aspecte legate de activitățile desfășurate de experții contabili și contabilii autorizați, contribuția acestora în economie, precum și perspectivele profesionale deschise tinerilor care aleg această carieră. Totodată, studenții au fost încurajați să își creeze cont pe Jobyx.ro, platforma de job-matching dezvoltată de CECCAR, care facilitează conexiunea dintre tinerii aflați la început de carieră și angajatorii din domeniul financiar-contabil.

Întâlnirea s-a încheiat cu o sesiune interactivă de întrebări și răspunsuri, în cadrul căreia studenții și masteranzii au primit și materiale informative privind platforma Jobyx.ro, examenul de acces la stagiu programat pentru 2-3 octombrie 2025, precum și Ghidul pentru înscrierea la examen.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 19 mai 2025

Radio CECCAR FM

etaf

© etaf.tax

Statele membre ajung la un acord privind noi norme pentru stimularea utilizării IOSS

Miniștrii de finanțe ai UE au ajuns marți, 13 mai, la un acord referitor la directiva privind normele în materie de TVA aplicabile vânzărilor la distanță de bunuri importate și TVA la import. Inițial, Comisia Europeană a propus introducerea obligatorie a ghișeului unic pentru import (IOSS) pentru a simplifica conformitatea TVA pentru importuri. Cu toate acestea, din cauza sprijinului limitat din partea statelor membre, ideea utilizării obligatorii a IOSS a fost înlocuită cu o abordare menită să stimuleze utilizarea acestuia. Conform normelor convenite, furnizorii străini și platformele vor fi responsabili pentru TVA la import și TVA pe vânzările la distanță de bunuri importate în statul membru de destinație finală a bunurilor. Acest lucru va încuraja utilizarea IOSS, întrucât comercianții străini sau platformele care nu îl utilizează vor trebui să se înregistreze în fiecare stat membru în care vând bunuri. IOSS asigură, de asemenea, colectarea TVA la momentul achiziției, și nu la frontieră, transferând astfel sarcina administrativă de la consumatori la platforme. În plus, furnizorii din afara UE care nu utilizează IOSS vor fi obligați să desemneze un reprezentant fiscal în UE, cu excepția cazului în care au sediul într-o țară care a încheiat un acord de asistență reciprocă în temeiul Deciziei de implementare (UE) 2021/942 a Comisiei. Într-o declarație anexată, Consiliul recunoaște necesitatea de a soluționa problemele tehnice și operaționale nesoluționate legate de implementarea IOSS cu stimulente, în special în ceea ce privește interacțiunile dintre TVA și vamă. Comisia Europeană este invitată în mod special să furnizeze clarificări și îndrumări adecvate. Această directivă va trebui să fie adoptată în mod oficial și va trebui consultat Parlamentul European înainte de a putea intra în vigoare.

Comisia Europeană publică un studiu privind impozitele pe sănătate din perspectiva UE

Un nou studiu comandat de Comisia Europeană și publicat joi, 15 mai, prezintă argumente solide în favoarea impozitării produselor cu conținut ridicat de grăsimi, sare și zahăr (HFSS), pledând în special pentru armonizarea la nivelul UE a impozitelor pe băuturile îndulcite cu zahăr (SSB).  Pe baza datelor naționale din perioada 2009-2021, studiul constată că aceste impozite pot reduce eficient consumul, pot încuraja reformularea produselor și pot genera beneficii pentru sănătatea publică atunci când ratele de impozitare sunt suficient de ridicate și bine gândite. În timp ce unsprezece țări din UE au implementat impozite HFSS – vizând în principal SSB – efectele variază în funcție de țară, structura fiscală și contextul socioeconomic, au constatat autorii. Studiul recomandă introducerea unei accize minime, cu o structură progresivă care să încurajeze reformularea produselor. „Un astfel de impozit minim ar avea efecte pozitive asupra sănătății, cum ar fi reducerea indicelui de masă corporală (IMC) și a incidenței bolilor asociate, precum bolile cardiace ischemice și diabetul”, afirmă autorii. Cea mai simplă opțiune, potrivit autorilor, ar fi impozitarea SSB, vizând băuturile cu îndulcitori adăugați sau naturali. Sunt examinate trei scenarii, cu rate de impozitare cuprinse între 2 € și 15 € pe hectolitru, în funcție de conținutul de zahăr. Conform studiului, scenariul cu impozite maxime ar putea genera venituri de până la 900 de milioane de euro.

Subcomisia FISC discută implementarea Pilonului doi după retragerea SUA

Joi, 15 mai, eurodeputații din Subcomisia FISC a Parlamentului European au ascultat opiniile experților cu privire la perspectivele normelor fiscale globale, în contextul renunțării administrației Trump la unele dintre angajamentele fiscale asumate anterior de SUA. Printre speakeri s-au numărat Manal Corwin, director al Centrului OCDE pentru politică și administrare fiscală, Petr Janský, profesor de economie și director al Grupului de cercetare CORPTAX al Universității Carol din Praga, și Nadine Riedel, profesor și director al Institutului de Economie Publică și Regională al Universității din Münster. În cadrul sesiunii de schimburi de opinii, eurodeputații au dorit să afle mai multe despre opțiunile disponibile pentru a continua cu succes aplicarea acordului privind rata minimă globală de impozitare, răspunzând în același timp unor preocupări exprimate de SUA. Alți eurodeputați au pledat pentru continuarea implementării acordului, chiar dacă SUA continuă să îl ignore, argumentând că au fost create instrumente juridice special concepute pentru a ține seama de o astfel de eventualitate. Eurodeputații au întrebat, de asemenea, despre nivelul de angajament al SUA în ceea ce privește discuțiile în curs din cadrul OCDE cu privire la primul pilon. Manal Corwin a subliniat că prioritatea actuală este stabilizarea Pilonului II pentru a crea certitudine pentru companii, iar chestiunea revenirii la masa negocierilor pentru finalizarea Pilonului I va fi tratată ulterior.

Eurodeputații și experții analizează posibilitățile de simplificare a ATAD

Subcomisia FISC a Parlamentului European a organizat joi, 15 mai, o audiere publică pentru a discuta viitorul Directivei UE privind combaterea evaziunii fiscale (ATAD), care este în prezent în curs de evaluare în vederea unei eventuale revizuiri. Experții au avertizat că ambiguitatea juridică, implementarea fragmentată a ATAD la nivel național și suprapunerea normelor sporesc sarcinile de conformitate și creează lacune. Vorbitori au pledat pentru o mai mare coerență la nivelul UE, în special în ceea ce privește deducerea dobânzilor și normele privind societățile afiliate și controlate, și au solicitat standarde minime pentru impozitarea veniturilor din capital ale persoanelor fizice cu avere mare. Propunerile includ eliminarea prevederilor învechite, limitarea transferului de profituri în interiorul UE și introducerea unor instrumente la nivelul UE, precum cadre de conformitate cooperative și taxe de ieșire. Deși simplificarea a fost susținută pe scară largă, experții au avertizat împotriva dereglementării deghizate în simplificare. În schimb, aceștia au pus accentul pe reforme coordonate pentru a spori echitatea, a reduce evitarea obligațiilor fiscale și a menține veniturile pentru prioritățile UE, precum protecția socială și apărarea. A fost recunoscută tensiunea dintre armonizarea fiscală și suveranitatea națională, fiind propuse îndrumări fără caracter obligatoriu și o convergență treptată pentru a se ajunge la un echilibru.

Eurodeputații au organizat și un atelier privind stimulentele fiscale pentru stimularea investițiilor private în UE, prevenind în același timp practicile fiscale dăunătoare.

Eurodeputații discută concluziile raportului CCE privind frauda în domeniul TVA la importuri 

Miercuri, 14 mai, Subcomisia FISC și Comisia CONT a Parlamentului European l-au invitat pe François-Roger Cazala, membru al Curții de Conturi Europene (CCE), să prezinte Raportul special al CCE din 08/2025, în care se evidențiază deficiențe semnificative în protecția UE împotriva fraudei în domeniul TVA la importurile efectuate în cadrul procedurilor vamale simplificate. Raportul subliniază că statele membre au pierdut aproximativ 89 de miliarde euro din veniturile din TVA în 2022, parțial din cauza schemelor de fraudă transfrontalieră. CCE a criticat controalele naționale deficitare, cooperarea interstatală slabă și întârzierile în acțiunile de prevenire a fraudei. Ca răspuns, Comisia Europeană, prin intermediul directorului general al DG TAXUD, Gerassimos Thomas, a anunțat eforturi continue pentru modificarea regulamentului privind cooperarea administrativă în domeniul TVA, cu scopul de a îmbunătăți accesul la date pentru Parchetul European (EPPO) și de a consolida cooperarea cu Europol și OLAF. Aceste modificări au scopul de a elimina obstacolele juridice care împiedică gestionarea eficientă a cazurilor de fraudă și includ măsuri precum invalidarea mai rapidă a codurilor de identificare fiscală și o colaborare mai strânsă între entitățile antifraudă, a afirmat acesta.

ETAF participă la conferința anuală a Observatorului fiscal al UE de la Bruxelles

Marți, 13 mai, Observatorul fiscal al UE a organizat conferința anuală la Bruxelles, având ca temă Concurență sau cooperare? Politicile fiscale ale UE pentru viitor, cu accent pe concurența fiscală între întreprinderi, inegalitatea bogăției și aplicarea legii fiscale la nivel mondial. Directorul general al DG TAXUD, Gerassimos Thomas, a prezentat agenda Comisiei în materie de simplificare fiscală și reforme viitoare, inclusiv evaluările DAC și ATAD în curs, subliniind în același timp rolul esențial al aplicării legislației în reducerea diferențelor de impozitare. Un subiect central al conferinței a fost viitorul incert al celui de-al doilea pilon în urma retragerii SUA, Comisia reafirmându-și angajamentul de a menține normele, explorând în același timp o coexistență mai adaptabilă cu regimul SUA. Comisarul european pentru impozitare, Wopke Hoekstra, a subliniat importanța impozitării ecologice pentru tranziția către o economie verde și a reafirmat angajamentul UE față de cooperarea fiscală internațională. Michael Schick, ETAF Head of Office, a participat la un panel privind rolul aplicării legislației fiscale într-o lume competitivă, unde a subliniat necesitatea unor legi fiscale mai simple și mai clare, în special pentru IMM-uri, unde costurile de conformare devin insuportabile, și a îndemnat legislatorii UE să „faciliteze respectarea legislației”.

Audierea publică a CESE Simplificarea cadrului fiscal general: Propuneri pentru societatea civilă

Comitetul Economic și Social European (CESE) va organiza miercuri, 21 mai, în intervalul orar 9.30-13.00, o audiere publică intitulată Simplificarea cadrului fiscal general: Propuneri pentru societatea civilă. Audierea publică se va concentra pe elementele-cheie pentru analiza legislației fiscale a UE, în vederea identificării domeniilor în care ar putea fi necesare simplificări, clarificări sau eficientizare. Speakeri de nivel înalt, printre care reprezentanți ai Comisiei Europene, experți juridici, academicieni și reprezentanți ai societății civile, vor contribui la discursurile principale și la discuțiile din cadrul panelurilor de experți pe tema dispozițiilor de raportare și a modificărilor legislative necesare în domeniul fiscal. Evenimentul va fi transmis în direct în limbile engleză și franceză și va fi accesibil tuturor.

Conferința ETAF din 3 iunie 2025, Bruxelles: Înscrie-te acum

Conferința ETAF

Simplificare fără diluarea sistemului fiscal al UE

15.00-18.30

la Hotel Renaissance Rue du Parnasse 19, 1050, Bruxelles

Programul conferinței

13:30 – Deschidere: Philippe Arraou, președintele ETAF

13:40 – Primul panel de discuții: Simplificare: ce și cum? Angajament politic, concepte-cheie și înțelegere comună

15:00 – Al doilea panel de discuții: DAC: un studiu de caz în materie de simplificare

16.20 – Concluzii prezentate de Philippe Arraou

Speakeri confirmați:

  • Maria Elena Scoppio Sean Bray, Director pentru impozitare indirectă și administrarea fiscală, DG TAXUD, Comisia Europeană;
  • Henrik Paulander, Director, Sectorul de Cooperare Administrativă, DG TAXUD, Comisia Europeană;
  • Eurodeputatul Kira Marie Peter-Hansen (Grupul Verzilor/Alianța Liberă Europeană din Danemarca), Vicepreședinte al Subcomisiei FISC, Parlamentul European;
  • Eurodeputatul Michalis Hadjipantela (PPE, Cipru), raportor pentru proiectul de raport al PE Rolul normelor fiscale simple și al fragmentării fiscale în competitivitatea europeană;
  • Christian Böke, profesionist contabil și consilier fiscal (DStV) și președinte al Asociației consilierilor fiscali din Saxonia Inferioară și Saxonia-Anhalt;
  • Pieter Baert, Analist de politici pentru Serviciul de cercetare, Parlamentul European (DG EPRS);
  • Elodie Lamer, Jurnalist fiscal, Tax Notes;
  • Saim Saeed, Jurnalist fiscal, Bloomberg Tax.

Mai mulți speakeri vor fi anunțați în scurt timp! Limba în care se va desfășura conferința este limba engleză. Va exista interpretare simultană realizată cu AI în limbile franceză, germană, română, maghiară și croată. La înscriere va fi disponibilă și opțiunea de participare online.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR, partener al IFAC în procesul de transformare globală a profesiei contabile

Radio CECCAR FM

Anul acesta, IFAC a demarat un proces de transformare pentru a deveni o organizație mai agilă, centrată pe membri. Resursele IFAC vor fi reechilibrate strategic și optimizate pentru a se concentra asupra acelor activități care aduc valoare membrilor și părților interesate, sporindu-și astfel impactul asupra profesiei contabile globale.

Ca parte a acestei inițiative, IFAC poartă discuții cu organizațiile membre reprezentative pentru diferite zone geografice, nevoi și puncte de vedere. CECCAR a fost selectat pentru a participa la un interviu de tip focus-grup cu alte organizații membre IFAC, o discuție productivă pe teme precum sentimentul apartenenței la o comunitate în care sunt create legături cu alte organizații de profil, resursele IFAC cel mai frecvent folosite și importanța unei profesii contabile globale adaptate la provocările prezente și viitoare. Implicarea CECCAR în acest proces de transformare la nivelul IFAC subliniază încă o dată rolul important al profesiei contabile din România la nivel global.

Propunerea privind crearea de valoare pentru membrii IFAC, anunțată la Adunarea generală în noiembrie 2024, afirmă următoarele:

– IFAC, prin conectarea și unirea membrilor săi, face ca profesia contabilă să fie cu adevărat globală.

– Organizațiile membre IFAC sunt campioane ale integrității și calității profesionale, și își poartă cu mândrie calitatea de membru ca o insignă a recunoașterii internaționale.

– IFAC și membrii săi lucrează împreună pentru a modela viitorul profesiei prin învățare, inovare, o voce colectivă și angajamentul față de interesul public.

Aflați despre bunele practici ale profesioniștilor contabili din România, promovate de IFAC la nivel global.

Aflați detalii despre activitatea IFAC.

Continuare

Trending