ECONOMIE
Noul sistem REGES ONLINE, la dispoziția salariaților și angajatorilor

După cum am mai informat, salariații și angajatorii pot accesa, de la începutul lunii aprilie a.c., noul Registru de evidență a salariaților REGES ONLINE.
Fiind vorba despre un sistem informatic nou, prezentăm în continuare o serie de beneficii majore aduse de REGES ONLINE, precum și câteva precizări tehnice referitoare la accesarea sistemului, conform informațiilor furnizate de Inspecția Muncii:
- acces online securizat pentru angajatori direct printr-un portal web securizat, folosind certificate digitale calificate sau identitatea digitală ROeID, fără a mai fi necesară instalarea aplicației Revisal pe PC;
- simplificarea procesului de înregistrare și evidență a elementelor contractelor individuale de muncă, transmiterea, vizualizarea și corectarea înregistrărilor realizându-se direct din browser;
- reducerea riscurilor legate de neconformare și evitarea sancțiunilor, prin validări automate, atenționări în sistem și extrase de neconformități;
- eliminarea deplasării angajatorilor la inspectoratele teritoriale de muncă în vederea obținerii de user și parolă;
- accesul facil și securizat al cetățenilor la propriul istoric avut în calitate de angajat cu contract individual de muncă, aceștia având posibilitatea de a-și vizualiza și descărca extrasul din Registru în aplicația web, accesibilă simplu din browser de pe orice laptop/PC accesând linkul https://reges.inspectiamuncii.ro sau în aplicația mobilă pentru sistemele de operare iOS/Android;
Cei care nu au disponibilă niciuna dintre facilitățile de acces online menționate, vor avea avea posibilitatea să își consulte extrasul din Registru la Info Kiosk-urile instalate în acest scop la toate ITM-urile sau la ghișeu, în condițiile prevăzute de lege;
- posibilitatea salariatului de a verifica în timp real orice înregistrare operată de angajator cu privire la contractul său de muncă și primirea de notificări, prin email sau în aplicația de pe telefonul mobil, ori de câte ori angajatorul înregistrează o modificare a contractului de muncă, suspendarea sau încetarea acestuia;
- posibilitatea salariatului de a trimite, prin aplicație, notificări angajatorului, ori de câte ori constată o neconcordanță între datele înregistrate în Registru și situația de fapt (de exemplu: altă durată a timpului de muncă, altă funcție, o situație de suspendare a contractului inexistentă în fapt, etc.);
- posibilitatea de a descărca extrasul din Registru în format electronic semnat digital, pentru dovedirea vechimii în muncă și în specialitate;
- interoperabilitate cu alte instituții pentru validarea datelor, reducând erorile și birocrația;
- securitate cibernetică sporită și protecție avansată a datelor.
Angajatorii au obligația ca în termen de 6 luni să se înregistreze în noul sistem REGES ONLINE.
Modalitatea de înrolare este detaliată pe site-ul Inspecției Muncii, la adresa: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez/.
După activarea contului de angajator în noua aplicație, angajatorii care au aplicații software de Resurse Umane (HR) interoperabile vor putea transmite elementele contractelor individuale de muncă folosind API-ul de integrare pus la dispoziție de către REGES ONLINE.
Aplicația REVISAL este disponibilă timp de 6 luni accesând link-ul https://reges.inspectiamuncii.ro, secțiunea „Cauți vechiul Revisal? Click aici!” iar angajatorii deja înregistrați pot depune în continuare registrele ca fișier RVS, atât online, cât și la ghișeele ITM, doar până la data înregistrării în platforma REGES-ONLINE.
Angajatorii care nu au fost înregistrați în REVISAL, se pot înregistra EXCLUSIV în REGES ONLINE.
În cele 6 luni de tranziție, angajatorii au obligația de a completa în REGES ONLINE toate elementele contractelor individuale de muncă active la data înrolării în noul sistem, care nu se regăsesc în REVISAL.
„În vederea instruirii angajatorilor cu privire la utilizarea REGES ONLINE, pe lângă Ghidul de utilizare disponibil în aplicație, Inspecția Muncii va continua împreună cu furnizorul soluției informatice să susțină sesiuni online de instruire gratuită, cu o frecvență bilunară, sesiuni la care angajatorii pot participa accesând link-ul comunicat în acest scop pe site-ul Inspecției Muncii. În cadrul acestora se vor prezenta toate detaliile tehnice pe care trebuie să le cunoască pentru utilizarea noului sistem informatic”, precizează Inspecția Muncii.
REGES-ONLINE este un proiect finanțat din fondurile Planului Național de Redresare și Reziliență, în cadrul proiectului „REFORMA EVIDENȚEI ȘI MONITORIZĂRII RELAȚIILOR DE MUNCĂ – Componenta 7. Transformarea digitală, investiția 6. Digitalizarea în domeniul muncii și protecției sociale” și reprezintă un pas important în digitalizarea administrației publice, în modernizarea relației dintre salariați, angajatori și stat, contribuie la creșterea transparenței în relațiile de muncă, la reducerea birocrației și la asigurarea unui climat de muncă mai sigur și mai predictibil.
ECONOMIE
ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe site-ul instituției, calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie 2025, care include principalele formulare care trebuie depuse de contribuabili – persoane fizice și persoane juridice –, precum și obligațiile de plată aferente.
Calendarul poate fi accesat aici.
ECONOMIE
APIA primește deconturi/documente justificative aferente trimestrului III 2025 pentru Intervenția DR 06 – „Bunăstarea animalelor” pachetul a) și pachetul b)

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor care și-au asumat angajamente pentru Intervenția DR 06 – „Bunăstarea animalelor” – pachetul a) – Plăți în favoarea bunăstării porcinelor și pachetul b) – Plăți în favoarea bunăstării păsărilor, că, până la data de 31 octombrie, se pot completa și depune online deconturile/documentele justificative aferente trimestrului III al anului în curs. Completarea și depunerea documentelor se realizează exclusiv online, prin accesarea site-ului oficial al APIA: www.apia.org.ro, utilizând browserul Google Chrome.
Potrivit unui comunicat al APIA, pentru îndrumare, beneficiarii pot consulta secțiunea „Instrucțiuni completare/ depunere” din cadrul paginii dedicate Intervenției DR-06 – Bunăstarea animalelor. Aceasta conține pașii necesari pentru completarea și depunerea online a deconturilor aferente pachetului a) și pachetului b).
Deconturile trebuie să fie însoțite de documentele justificative specifice fiecărui pachet, conform ghidurilor disponibile pe site-ul APIA, respectiv: ▪ Ghidul informativ – Pachet a) Plăți în favoarea bunăstării porcinelor, ediția I; ▪ Ghidul informativ – Pachet b) Plăți în favoarea bunăstării păsărilor, ediția I.
Documentele transmise vor sta la baza verificării datelor în aplicațiile electronice de gestionare a Intervenției DR 06 și a efectuării verificărilor administrative ulterioare.
ECONOMIE
ANAF a publicat lista seminarelor web din luna octombrie 2025

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe portalul instituției, lista seminarelor web care se vor desfășura în luna octombrie 2025.
Temele principale abordează subiecte diverse și de interes pentru contribuabili:
▪ Stabilirea rezidenței fiscale pentru persoanele fizice (15 octombrie, ora 10.00);
▪ Contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de către persoanele fizice care optează pentru plata contribuției (16 octombrie, ora 12.00);
▪ Înregistrarea contractelor de locațiune, conform prevederilor Ordinului nr. 2031/2022 privind modificarea și completarea OPANAF nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune, precum și a modelului și conținutului formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” (17 octombrie, ora 12.00);
▪ Impozitarea veniturilor obținute din România de nerezidenți, potrivit Cap. I, Titlul VI din Legea nr. 227/215 privind Codul fiscal (21octombrie, ora 10.00);
▪ Modificări aduse Codului fiscal cu privire la TVA prevăzute în Legea nr. 141/2025 precum și în OG nr. 22/2025 (22 octombrie, ora 11.00);
▪ Impozitarea veniturilor obținute din meditații acordate în particular de persoanele fizice (23 octombrie, ora 10.00);
▪ Tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute din prestarea activităților în domeniul asistenței medicale/stomatologice (24 octombrie, ora 09.30);
▪ Modificări privind TVA prevăzute de OG nr. 22/2025 pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (28 octombrie, ora 12.00).
Durata seminarelor este de două ore. Înscrierile se pot efectua până la data și ora începerii seminarelor, în limita locurilor disponibile. La un seminar pot participa simultan maximum 500 de persoane.
-
ECONOMIEacum 16 ore
ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna octombrie
-
ECONOMIEacum 17 ore
ANAF a publicat lista seminarelor web din luna octombrie 2025
-
ECONOMIEacum 18 ore
APIA primește Cereri de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantitățile de motorină aferente trimestrului III al anului 2025
-
ECONOMIEacum 17 ore
APIA primește deconturi/documente justificative aferente trimestrului III 2025 pentru Intervenția DR 06 – „Bunăstarea animalelor” pachetul a) și pachetul b)