Rețele sociale

ECONOMIE

⚠️ Alertă: Atac cibernetic hibrid care vizează identitatea CECCAR și Congresul 2025 ⚠️

➡️ Pagina oficială de LinkedIn CECCAR FM a fost deturnată de un fost angajat, care deținea anterior acces administrativ. Este important de subliniat că atacatorii cibernetici nu au nicio legătură profesională cu organismul nostru – nu sunt experți contabili/contabili autorizați.

CECCAR a depus o plângere penală și a inițiat demersuri oficiale către LinkedIn pentru recuperarea contului.

➡️ În cooperare cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), CECCAR derulează în prezent o campanie de conștientizare pentru a informa publicul cu privire la atacurile cibernetice care folosesc fraudulos identitatea CECCAR pentru a induce în eroare membrii și partenerii. 📎 Postare DNSC de conștientizare ➡️ https://bit.ly/3VePrLJ

🔒 Potrivit ghidului oficial al DNSC privind protecția conturilor de social media, atacatorii folosesc frecvent Account Takeover Attacks (ATO) – preluarea frauduloasă a conturilor: obțin acces neautorizat utilizând parole furate, prin abuz de încredere. Odată ce controlează contul, pot fura identități, publica conținut fals sau malițios și accesa informații sensibile.

Aceste conturi deturnate pot fi folosite pentru: • #Phishing – site-uri clonă și mesaje înșelătoare menite să capteze credențiale; • #Malware distribution – linkuri malițioase distribuite prin conturi compromise; • #SocialEngineering – uzurparea unor identități de încredere pentru a induce utilizatorii în eroare.

➡️ Singurele surse oficiale CECCAR sunt: • 🌐 www.ceccar.ro • 📻 www.radio.ceccarfm.ro • 🔗 LinkedIn: CECCAR • 🔗 LinkedIn: CECCAR FM • 📘 Facebook: CECCAR • 📘 Facebook: CECCAR FM

➡️ Rugăm partenerii și colegii noștri internaționali să urmărească exclusiv canalele oficiale CECCAR, să ignore campaniile de dezinformare și să raporteze conturile sau conținutul suspect.

De asemenea, avertizăm cu fermitate partenerii să evite orice interacțiune cu surse frauduloase. O campanie similară a vizat anterior membrii CECCAR și a escaladat într-un incident de tip #BitLocker #ransomware – urmând același scenariu care este acum utilizat pentru a impersona CECCAR.


⚠️ 𝗔𝗹𝗲𝗿𝘁: 𝗛𝘆𝗯𝗿𝗶𝗱 𝗖𝘆𝗯𝗲𝗿𝗮𝘁𝘁𝗮𝗰𝗸 𝗧𝗮𝗿𝗴𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 𝗖𝗘𝗖𝗖𝗔𝗥’𝘀 𝗜𝗱𝗲𝗻𝘁𝗶𝘁𝘆 𝗮𝗻𝗱 𝟮𝟬𝟮𝟱 𝗖𝗼𝗻𝗴𝗿𝗲𝘀𝘀 ⚠️ The Body of Expert and Licensed Accountants of Romania – #CECCAR – informs its members, partners, and the international accountancy community that our organization has become the target of a 𝗵𝘆𝗯𝗿𝗶𝗱 𝗰𝘆𝗯𝗲𝗿𝗮𝘁𝘁𝗮𝗰𝗸 combining: • takeover of social media accounts, • creation of clone websites imitating our official domain, • dissemination of disinformation aimed at undermining CECCAR’s 2025 Congress. ➡️ The 𝗼𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝗟𝗶𝗻𝗸𝗲𝗱𝗜𝗻 𝗽𝗮𝗴𝗲 𝗖𝗘𝗖𝗖𝗔𝗥 𝗙𝗠 𝘄𝗮𝘀 𝗵𝗶𝗷𝗮𝗰𝗸𝗲𝗱 by a former employee, who previously had administrative access. Importantly, the cyber attackers have no professional connection with our body – 𝘁𝗵𝗲𝘆 𝗮𝗿𝗲 𝗻𝗼𝘁 𝗰𝗲𝗿𝘁𝗶𝗳𝗶𝗲𝗱 𝗮𝗰𝗰𝗼𝘂𝗻𝘁𝗮𝗻𝘁𝘀. CECCAR has filed a 𝗰𝗿𝗶𝗺𝗶𝗻𝗮𝗹 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗮𝗶𝗻𝘁 and initiated 𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝗹 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝗲𝗱𝗶𝗻𝗴𝘀 𝘄𝗶𝘁𝗵 LinkedIn to recover the account. ➡️ In cooperation with The Romanian National Cyber Security Directorate (DNSC), CECCAR is currently running an #awareness campaign to inform the public about cyberattacks that fraudulently use CECCAR’s identity to mislead members and partners. 📎 𝗗𝗡𝗦𝗖 𝗔𝘄𝗮𝗿𝗲𝗻𝗲𝘀𝘀 𝗣𝗼𝘀𝘁 ➡️ https://bit.ly/3VePrLJ 🔒 According to the DNSC’s official guide on social media account protection (https://lnkd.in/dceuY_H8),  attackers often use 𝗔𝗰𝗰𝗼𝘂𝗻𝘁 𝗧𝗮𝗸𝗲𝗼𝘃𝗲𝗿 𝗔𝘁𝘁𝗮𝗰𝗸𝘀 (𝗔𝗧𝗢): they gain unauthorized access to accounts by using stolen passwords by breach of trust. Once in control, they can steal identities, post fake or #malicious content, and access #sensitive information. These hijacked accounts can then be weaponized for: • #Phishing – clone sites and deceptive messages designed to capture credentials; • #Malware distribution – malicious links shared via compromised accounts; • #SocialEngineering – impersonating trusted identities to mislead users. ➡️ 𝗖𝗘𝗖𝗖𝗔𝗥’𝘀 𝗼𝗻𝗹𝘆 𝗼𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 are: • 🌐 www.ceccar.ro • 📻 www.radio.ceccarfm.ro • 🔗 LinkedIn: CECCAR https://lnkd.in/dBcEA_rm • 🔗 LinkedIn: CECCAR FM https://lnkd.in/d5vWgUHN • Facebook: CECCAR https://lnkd.in/deRUgXpJ • Facebook: CECCAR FM https://lnkd.in/dYhPYpTT ➡️ We kindly ask our international partners and colleagues to rely solely on official CECCAR channels, ignore disinformation campaigns, and report suspicious accounts or content. We also strongly caution our partners to avoid any engagement with fraudulent sources. A similar campaign previously targeted CECCAR members and escalated into a #BitLocker #ransomware 𝗶𝗻𝗰𝗶𝗱𝗲𝗻𝘁 – following the very same scenario now used to impersonate CECCAR.

ECONOMIE

ANCOM a publicat Ghidul pentru combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor instituțiilor publice, în mediul online

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a elaborat și publicat un Ghid dedicat instituțiilor publice, document ce indică măsuri concrete pentru prevenirea și combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor de social media (fenomen cunoscut sub denumirea de impersonare), metode de identificare a conturilor false și pașii necesari pentru raportarea acestora către platformele online, a anunțat instituția, printr-un comunicat. Ghidul este disponibil pe pagina de internet a ANCOM, aici.

Pe fondul utilizării tot mai intense a platformelor sociale și a serviciilor digitale, a crescut și riscul apariției conturilor false care impersonează conturile oficiale ale autorităților publice. Potrivit ANCOM, astfel de conturi pot fi folosite pentru:  dezinformare: paginile răspândesc știri false și informații care prezintă realitatea în mod eronat/distorsionat, folosindu-se de numele instituțiilor oficiale; ▪ escrocherii și fraudă financiară: prin intermediul conturilor false care aparent provin de la instituții publice sunt derulate campanii de colectare a datelor personale și de obținere a unor beneficii financiare; ▪ furt de identitate: datele personale colectate pot fi folosite în activități cu caracter infracțional; ▪ afectarea reputației: încrederea cetățenilor în instituțiile publice este afectată.

Ghidul oferă instituțiilor publice un set de măsuri proactive de protecție, care includ securizarea conturilor oficiale, formarea și educarea personalului, precum și monitorizarea continuă. Astfel, ANCOM recomandă instituțiilor publice să efectueze o verificare a eventualelor situații în care elementele de identificare vizuală sunt folosite pe platformele relevante, să stabilească modalitatea de răspuns în cazurile de preluare a identității vizuale sau să implementeze proceduri de escaladare pentru situații urgente care pot afecta ordinea publică sau chiar securitatea națională.

Ghidul oferă o listă detaliată de indicatori care pot semnala impersonarea unui cont/pagini oficiale a unei instituții publice. Instituțiile publice și utilizatorii sunt încurajați să acorde atenție atât elementelor de identitate vizuală, cât și comportamentelor specifice ale conturilor suspecte. De exemplu, conturile false au denumiri/acronime similare, dar cu modificări subtile (ex: în cazul Ministerului X, denumirea este „Ministerul.X ori au fost operate schimbări minore: Ministeru1 X) sau pot avea domenii web neobișnuite care apar asociate cu contul rețelei sociale, precum .tk, .ml, .ga în loc de .gov.ro sau utilizarea «ministerul.X.ro», în loc de ministerulx.gov.ro.

În ceea ce privește indicatorii de comportament asociat conturilor false, printre aceștia se numără activitatea online în intervale orare care nu corespund cu fusul orar al României, postări repetitive cu același conținut/conținut similar la intervale scurte de timp ori un număr neverosimil de urmăritori raportat la istoricul activității”, se menționează în comunicat.

Ghidul ANCOM detaliază pașii pentru raportarea conturilor false către platformele online (ex.: Facebook/Meta, Twitter/X, Instagram, LinkedIn), cu specificarea exactă a documentației necesare.

Astfel, pentru raportarea unui cont care a fost preluat neautorizat, instituția trebuie să folosească mecanismul intern de raportare al platformei și să furnizeze acesteia documentația completă (link oficial, dovezi care atestă calitatea persoanei care face raportarea și furnizarea de informații credibile cu privire la reprezentare). În cazul în care platforma nu respectă obligațiile din Regulamentul DSA (de exemplu: platforma răspunde sau oferă un răspuns inadecvat sau incomplet sau în cazul în care platforma nu oferă acces la un sistem intern de soluționare a plângerilor etc.), cei în cauză pot depune plângeri pentru nerespectarea Regulamentului DSA. Sesizările trebuie însoțite de prezentarea în detaliu a etapelor parcurse în raport cu platforma, a numărului de referință alocat de platformă la momentul raportării, precum și a oricăror elemente probatorii pe care se sprijină sesizarea. Ulterior, plângerea se analizează conform Regulamentului DSA.

„În calitate de coordonator național pentru serviciile digitale, ANCOM încurajează instituțiile publice să acorde o atenție sporită protejării identității instituționale în mediul digital, având în vedere că impersonarea conturilor poate afecta integritatea comunicării publice, poate genera confuzie în rândul cetățenilor și poate facilita răspândirea conținutului înșelător sau manipulator”, se subliniază în comunicat.

Continuare

ECONOMIE

PNRR – A fost prelungită până la 30 aprilie perioada de implementare a proiectelor depuse pentru digitalizarea ONG-urilor

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Coordonator de Reforme și Investiții, anunță posibilitatea prelungirii perioadei de implementare a proiectelor depuse în cadrul Componentei 7, Investiția 9, pentru digitalizarea ONG-urilor până la data de 30 aprilie 2026, conform Ordinului MIPE nr. 5.774/20.11.2025 pentru modificarea Ghidului specific condiții de accesare a fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență în cadrul apelului de proiecte „Digitalizarea Sectorului Organizațiilor Neguvernamentale”, din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 7 „Transformare digitală”, Investiția 9 „Digitalizarea sectorului organizațiilor neguvernamentale” aprobat prin Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 1882/2024.

Continuare

ECONOMIE

Noua funcționalitate eSemnătura elimină hârtia și facilitează semnarea electronică, direct în aplicație

Lansarea modulului eSemnătura, o nouă funcționalitate care modernizează modul de lucru în cadrul instituțiilor publice, permite semnarea documentelor în mod electronic direct în platformă, a anunțat Regista, platforma de digitalizare utilizată în peste 1.200 de instituții publice din România.

Potrivit unui comunicat citat de Agerpres, noul modul simplifică fluxul birocratic, de la înregistrare până la semnare electronică și arhivare, fără imprimare, fără semnături pe hârtie și fără scanări.

Astfel, noul modul, dezvoltat în conformitate cu Legea 214/2024 și normele europene eIDAS, elimină riscurile asociate semnăturilor pe hârtie și timpului petrecut cu procedee manuale.

„Cu ajutorul modulului eSemnatura, instituțiile pot semna documente direct în Regista, folosind toate tipurile de semnături electronice necesare în activitatea administrativă: semnătură electronică simplă, semnătură electronică calificată cu token USB și semnătură electronică calificată în cloud. eSemnătură de la Regista funcționează cu token-urile care sunt deja folosite în instituții și este integrată inclusiv cu semnăturile calificate oferite gratuit către funcționarii de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), dar și cu toți furnizorii privați de pe piața locală și europeană, precum CertSign, DigiSign sau TransSped”, susțin reprezentanții companiei.

Totodată, cu ajutorul noului modul eSemnătura, instituțiile publice care vor alege să își digitalizeze fluxurile de documente, vor putea semna direct în platformă documentele necesare.

„eSemnătura este un pas esențial în misiunea noastră de a sprijini administrația publică în tranziția către procese complet digitale. Am creat o soluție sigură, conformă legal și ușor de folosit, care integrează toate tipurile de semnătură necesare în activitatea instituțiilor. Prin modulul de eSemnătură, documentele circulă mai rapid, semnarea devine mai simplă, iar întregul flux administrativ câștigă transparență și eficiență”, a declarat Edward Crețescu, CEO Regista, citat în comunicat.

Pornind de la nevoia funcționarilor publici de a lucra cât mai digitalizat, noul modul eSemnătura din Regista permite colaborarea dintre compartimentele unei instituții publice, prin semnarea secvențială a documentelor, notificarea semnatarilor pentru fiecare document primit electronic, cât și un flux constant de actualizări direct în platformă, în funcție de activitățile semnatarilor, precizează reprezentanții companiei.

În plus, fiecare semnare poate veni cu note informative transmise direct la semnatar pentru o verificare suplimentară. Modulul de Semnătură respectă cele mai înalte norme de securitate a datelor și este dezvoltat în conformitate cu noua lege a semnăturilor electronice, Legea 214/2024, se precizează în comunicat.

Modulul eSemnătură este dezvoltat de Regista împreună cu Namirial, unul dintre principalii furnizori europeni de servicii de încredere și certificate calificate conform eIDAS.

Cele 1.200 de instituții publice aflate în portofoliul Regista – primării, școli, spitale, direcții și servicii – pot beneficia imediat prin utilizarea semnăturilor electronice în întreaga activitate zilnică pe care o desfășoară.

Continuare
PROFESIA CONTABILĂacum 7 ore

Empowering your passion to shape your career – CECCAR, la Practical Accounting Days

PROFESIA CONTABILĂacum 7 ore

Start with passion. Grow with purpose – CECCAR & ASCIG conectează tinerii cu o profesie fit for future

PROFESIA CONTABILĂacum 7 ore

CECCAR Maramureș: Perspective și teme de interes pentru profesia contabilă

PROFESIA CONTABILĂacum 7 ore

CECCAR Vaslui: Întâlnire de lucru cu AJOFM privind noile reglementări și programe dedicate pieței muncii

PROFESIA CONTABILĂacum 7 ore

CECCAR Ialomița: Simpozionul „Antreprenor pentru Viitor”, ediția a X-a – elevii au descoperit antreprenoriatul alături de profesioniști și lideri ai comunității

PROFESIA CONTABILĂacum 7 ore

CECCAR Dâmbovița: Profesioniștii contabili, alături de mediul juridic la marcarea a 155 de ani de avocatură pe plan local

ECONOMIEacum 7 ore

ANCOM a publicat Ghidul pentru combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor instituțiilor publice, în mediul online

ECONOMIEacum 7 ore

PNRR – A fost prelungită până la 30 aprilie perioada de implementare a proiectelor depuse pentru digitalizarea ONG-urilor

ECONOMIEacum 7 ore

Noua funcționalitate eSemnătura elimină hârtia și facilitează semnarea electronică, direct în aplicație

ECONOMIEacum 7 ore

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna decembrie

ECONOMIEacum 7 ore

Ajutor de minimis pentru înființarea întreprinderilor sociale

ECONOMIEacum 7 ore

ANAF a publicat lista seminarelor web din luna decembrie 2025

Trending

🎵 CECCAR FM
Click pentru a porni
🔊 50%