Rețele sociale

ECONOMIE

Modelul registrelor speciale ale organizațiilor sindicale și organizațiilor patronale

Radio CECCAR FM

Prin Ordinul comun nr. 58/281/C/2024 al ministrului Muncii și Solidarității Sociale și al ministrului Justiției, publicat în Monitorul Oficial nr. 105 din 5 februarie 2024, au fost stabilite modelul, precum și modul de completare și de operare a registrelor speciale ale organizațiilor sindicale și organizațiilor patronale.

Potrivit actului normativ, la fiecare judecătorie și la fiecare tribunal se înființează registre speciale, denumite Registrul special al organizațiilor sindicale și Registrul special al organizațiilor patronale. Instanța care pronunță hotărârea judecătorească de constatare a reprezentativității unei organizații sindicale sau patronale are obligația să opereze în unul dintre aceste registre speciale

Fiecare organizație sindicală este înscrisă în Registrul special al organizațiilor sindicale și poartă un număr de înscriere. Toate mențiunile ulterioare cu privire la aceeași organizație sindicală înscrisă în registrul special se operează sub același număr. Registrul special al organizațiilor sindicale cuprinde trei secțiuni.

Secțiunea I conține înscrierile care au ca efect dobândirea personalității juridice de către organizația sindicală și orice modificări ulterioare în legătură cu guvernanța acesteia și cuprinde următoarele rubrici: a) numărul și data înscrierii organizației sindicale; b) mențiuni privind dobândirea personalității juridice: numărul dosarului judecătoriei/tribunalului, numărul și data hotărârii judecătorești definitive prin care s-a admis cererea de acordare a personalității juridice și, dacă este cazul, numărul dosarului și al deciziei pronunțate în apel, cu indicarea instanței și a secției; c) denumirea organizației sindicale; d) sediul organizației sindicale; e) indicarea componenței nominale a organelor executive de conducere care va cuprinde numele, prenumele, codul numeric personal, funcția sindicală și durata mandatului, după caz; f) modificări ale statutului și/sau a componenței organelor de conducere; g) mențiuni cu privire la divizarea, comasarea, dizolvarea, încetarea și lichidarea organizației sindicale: modul, indicarea actului prin care s-a constatat sau, după caz, s-a hotărât dizolvarea, încetarea și lichidarea, precum și a organului care l-a emis; h) alte mențiuni.

Secțiunea a II-a este destinată înscrierii organizațiilor sindicale care, ulterior constituirii, și-au schimbat sediul în circumscripția instanței respective. Înscrierile efectuate în această secțiune nu au niciun efect asupra personalității juridice dobândite anterior. Secțiunea a II-a cuprinde o rubrică privind numărul și data înscrierii la judecătoria/tribunalul în a cărei/cărui circumscripție organizația sindicală își are noul sediu.

Secțiunea a III-a cuprinde înscrierile care au ca efect dobândirea sau pierderea reprezentativității la un anumit nivel de către organizația sindicală. Secțiunea a III-a cuprinde următoarele rubrici: a) nivelul de reprezentativitate (unitate, grup de unități, sector de negociere colectivă, național); b) numărul dosarului judecătoriei/Tribunalului Municipiului București, numărul și data hotărârii judecătorești prin care s-a admis cererea de constatare a reprezentativității; numărul dosarului și al deciziei pronunțate în apel, cu indicarea instanței și a secției; c) numărul dosarului judecătoriei/Tribunalului Municipiului București, numărul și data hotărârii judecătorești definitive prin care s-a admis cererea de contestare a reprezentativității; d) numărul de membri ai organizației sindicale; e) data înregistrării; f) alte mențiuni.

De asemenea, fiecare organizație patronală este înscrisă în Registrul special al organizațiilor patronale și poartă un număr de înscriere. Toate mențiunile ulterioare cu privire la o organizație patronală înscrisă în registrul special se operează sub același număr. Registrul special al organizațiilor patronale cuprinde, la rândul lui, trei secțiuni. Secțiunea I conține înscrierile care au ca efect dobândirea personalității juridice de către organizația patronală și orice modificări ulterioare în legătură cu guvernanța acesteia. Secțiunea a II-a este destinată înscrierii organizațiilor patronale care, ulterior constituirii, și-au schimbat sediul în circumscripția instanței respective. Înscrierile efectuate în această secțiune nu au niciun efect asupra personalității juridice dobândite anterior.  Secțiunea a III-a cuprinde înscrierile care au ca efect dobândirea sau pierderea reprezentativității la un anumit nivel de către organizația patronală.

ECONOMIE

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna septembrie

Radio CECCAR FM

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe site-ul instituției, calendarul obligațiilor fiscale pentru luna septembrie 2024, care include principalele formulare care trebuie depuse de contribuabili – persoane fizice și persoane juridice –, precum și obligațiile de plată aferente.

Calendarul poate fi accesat AICI.

Continuare

ECONOMIE

Termenul de depunere a proiectelor Programul Regional Vest a fost prelungit

Radio CECCAR FM

Ca urmare a interesului ridicat manifestat de reprezentanții mediului de afaceri pentru finanțările deschise prin Programul Regional Vest, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a decis prelungirea termenului de depunere a proiectelor în cadrul apelului pentru sprijinirea IMM-urilor, până în data de 30 septembrie 2024, ora 12:00.

„Autoritatea de Management pentru Programul Regional Vest 2021-2027 a luat decizia de a prelungi cu o lună acest termen pentru a veni în sprijinul solicitanților, astfel încât toți cei interesați să poată depune proiecte calitative”, se menționează într-un comunicat al ADR Vest.

Firmele din județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș pot obține finanțări nerambursabile de până la 4 milioane de euro pentru dezvoltarea activităților de producție și până la 1 milion de euro pentru investiții în domeniul serviciilor. Peste 40 de milioane de euro au la dispoziție IMM-urile din Regiunea Vest în cadrul acestui apel.

Fondurile sunt destinate IMM-urilor (microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii) care activează în mediul urban sau în stațiunile turistice din Regiunea Vest.

Aceste finanțări le vor permite firmelor să realizeze investiții durabile și sustenabile pentru modernizarea sau extinderea spațiilor de lucru și achiziționarea de echipamente performante, eficiente energetic și care încorporează tehnologii avansate și procese inovative, prin care să își automatizeze procesele, devenind astfel mai competitive pe piață.

Ghidul de finanțare – Sprijin pentru IMM-uri, cu toate informațiile necesare pentru accesarea finanțărilor, este disponibil pe site-ul Programului Regional Vest, www.vest.ro. Pentru informații suplimentare, cei interesați pot contacta Biroul de HelpDesk al ADR Vest: telefon 0256-491.923, e-mail helpdesk@adrvest.ro.

Regiunea Vest beneficiază de 1,18 miliarde euro, fonduri europene, prin Programul Regional Vest 2021-2027, pentru investiții care sprijină creșterea economică, dezvoltarea durabilă și îmbunătățirea calității vieții locuitorilor săi.

Continuare

ECONOMIE

O nouă sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice începe pe 6 septembrie

Radio CECCAR FM

Programul „Casa Verde Fotovoltaice” 2024 începe pe 6 septembrie cu sesiunea de înscriere a instalatorilor, iar din 27 septembrie vor putea aplica și persoanele fizice pentru a primi finanțare, a anunțat, într-o conferință de presă, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Laurențiu-Adrian Neculaescu, citat de Agerpres.

„Ne pregătim de o nouă sesiune pentru Programul Casa Verde Fotovoltaice (…) Un calendar pentru sesiunea de anul acesta va începe cu data de 6 septembrie. În acea dată vom începe înscrierea instalatorilor, vom deschide o nouă sesiune de acreditare pentru noi firme care doresc să participe la Programul Casa Verde. Fac mențiunea pe această cale că firmele care au fost anul trecut acreditate de AFM rămân în continuare acreditate dacă doresc să participe și în sesiunea de anul acesta. Doar firmele noi care doresc să se înscrie în cadrul programului, pe data de 6 septembrie, își pot depune dosarele pentru acreditare. Avem câteva etape pentru validarea instalatorilor. Lista instalatorilor se va publica undeva pe 1 noiembrie. În paralel, vom demara și înscrierea persoanelor fizice. Așa cum avem astăzi un calendar estimativ, vom începe pe 27 septembrie înscrierea persoanelor fizice în aplicația aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice. Până pe data de 9 octombrie, după ce se vor finaliza înscrierile, persoanele fizice pot să-și aleagă instalatorii din lista publicată de Administrația Fondului pentru Mediu”, a menționat Neculaescu.

Acesta a adăugat că, pentru sesiunea din acest an, se estimează apariția a 67.000 de noi beneficiari ai programului „Casa Verde Fotovoltaice”.

„Vreau să mai precizez doar faptul că anul acesta estimăm undeva în jur de 67.000 de noi beneficiari ai programului Casa Verde Fotovoltaice, ceea ce înseamnă că vom ajunge la un număr total de aproximativ 200.000 de familii care au beneficiat în decursul a câțiva ani de acest program”, a spus șeful AFM.

În ceea ce privește regulile de participare în program, acestea nu s-au schimbat față de sesiunea anterioară,

„Vor fi aceleași documente minimale pentru înscrierea în cadrul programului, și anume: actul de identitate, certificatele fiscale atât de la impozite și taxe locale, cât și de la bugetul consolidat, din care să rezulte că persoana fizică nu are datorii, și extrasul de carte funciară. Aplicația prin intermediul căreia se vor face înscrierile a rămas aceeași de anul trecut. Am avut un feedback foarte bun. Aplicația a fost simplu de folosit și a funcționat foarte bine. Diferența este că anul acesta nu vom mai lăsa trei zile de înscriere pentru fiecare regiune. Înscrierile se vor face într-o singură zi pentru fiecare regiune, pentru că am observat de anul trecut că banii s-au consumat în câteva minute”, a afirmat Laurențiu-Adrian Neculaescu.

La rândul său, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a subliniat că sistemul fotovoltaic pentru care se poate acorda finanțare trebuie să aibă capacitate de minimum 3 kW.

„Vom finanța pe fiecare regiune în parte, la fel cum vom finanța, la fel ca în anul trecut, și unitățile de cult. Vom avea o sesiune separată pentru clădirile cu destinație spațiu de locuit pentru personalul clerical sau clădirea care are ca destinație spațiu în care se celebrează slujbele religioase. Cam acestea sunt noutățile programului”, a spus oficialul.

Bugetul alocat în acest an pentru Programul „Casa Verde Fotovoltaice„ se ridică la valoarea de 2 miliarde de lei.

Continuare

Trending