Connect with us

ECONOMIE

9 din 10 români îşi aleg banca în funcţie de experienţele anterioare

CECCAR FM

Publicat

pe

Circa 89% dintre români aleg serviciile unei bănci după experienţa anterioară avută cu alte astfel de instituţii, iar cei mai mulţi rămân fideli unei singure bănci, arată un studiu de compania internaţională specializată în domeniul relaţiilor cu clienţii 4Service Group.

Clienţii români sunt şi destul de comozi. Majoritatea preferă să nu se deplaseze foarte mult, ceea ce ar explica şi densitatea mare de sucursale bancare din mediul urban. Conform studiului, 85% dintre clienţii români preferă să îşi rezolve problemele în sucursale bancare la care pot ajunge uşor.Studiul a fost efectuat de compania 4Service Group în mai 2016, pe un eşantion de 800 de clienţi ai băncilor, în România, Bulgaria, Polonia şi Turcia.

Interesant este că experienţa anterioară, aleasă de români pe primul loc în topul factorilor care le influenţează decizia, contează mult mai puţin în alte ţări. Doar 14% dintre clienţii turci, de exemplu, au pus experienţa anterioară pe primul loc.“Mulţi dintre clienţii băncilor sunt şi oameni de afaceri, care preferă să efectueze operaţiuni bancare în condiţii optime de confort. În condiţiile unei concurenţe aprige, calitatea serviciilor unei bănci este esenţială. Companiile ştiu acest lucru şi alocă resurse importante pentru educaţia angajaţilor. Obiectivul principal este să lase o impresie cât mai bună clienţilor”, se mai arată în studiu, conform news.ro.

La capitolul interacţiune cu personalul din bancă, românii preferă în proporţie de 84% ca angajaţii să cunoască bine produsele şi serviciile băncii.

De asemenea, clienţi din România nu au uitat încă vremurile când se stătea la coadă pentru orice, astfel că 97% dintre respondenţi au declarat că urăsc să stea la coadă şi, mai mult, să vadă cum funcţionarii se mişcă încet la ghişeu.

Lipsa automatizării şi birocraţia stufoasă cu care se confruntă până să achiziţioneze un credit sau orice alt serviciu bancar sunt alte probleme acuzate de români.

Cercetarea efectuată de 4Service a relevat probleme comune în toate cele patru ţări. Printre acestea s-au mai numărat şi diferenţele constatate de clienţi între promisiunile făcute de bănci în reclame şi realitatea din agenţia bancară, refuzul cu care s-au confruntat în anumite situaţii non-standard, timpul mare de aşteptare până să intre în legătură cu un operator call-center sau programul standard de lucru al sucursalelor bancare.

”Serviciile bancare sunt similare în ţările evidenţiate în studiu. De aceea, pentru a ieşi în evidenţă, băncile trebuie să pună în valoare un alt avantaj concurenţial: servicii de înaltă calitate pentru clienţi. Aceasta poate fi una dintre cele mai eficiente metode prin care băncile să asigure loialitatea clienţilor şi recrutarea de noi clienţi”, spune directorul general al 4Service România, Lucian Chirute.Creditele acordate de către bănci populaţiei şi firmelor, în lei şi în valută, au scăzut în august cu 0,3% faţă de iulie, a treia lună la rând de declin, dar au crescut cu 0,7% comparativ cu a opta lună din 2015, până la 215,38 miliarde lei (48,4 miliarde euro).

Creşterea creditării a fost generată, şi în august, integral de componenta în lei, în condiţiile în care împrumuturile în valută au continuat să scadă rapid.Astfel, creditele în lei acordate populaţiei au crescut în august cu 2% faţă de luna precedentă, până la 62,46 miliarde lei, în timp ce împrumuturile în lei acordate firmelor au scăzut cu 0,7% în acelaşi interval, până la 57,9 miliarde lei.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECONOMIE

Șomajul a crescut în octombrie cu 0,2 puncte procentuale

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna octombrie, rata șomajului în formă ajustată sezonier a fost de 5,3%, în creștere cu 0,2 puncte procentuale față de cea înregistrată în luna precedentă (5,1%). Rata șomajului la bărbați a fost cu 0,5 puncte procentuale mai mare decât la femei, anunță INS.

Numărul şomerilor (în vârstă de 15-74 ani) estimat pentru luna octombrie a anului 2020 a fost de 477 mii persoane, în creştere atât față de luna precedentă (455 mii persoane), cât și față de aceeaşi lună a anului anterior (350 mii persoane).

Pe sexe, rata șomajului la bărbați a depășit-o cu 0,5 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile respective fiind 5,5% în cazul persoanelor de sex masculin și 5,0% în cazul celor de sex feminin).

Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 4,3% pentru luna octombrie 2020 (4,5% în cazul bărbaților și 4,1% în cel al femeilor). Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezintă 75,4% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna octombrie 2020, transmite Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Moneda digitală a Facebook a fost redenumită Diem

Criptomoneda Libra, susținută de Facebook, a fost redenumită „Diem”, într-un efort reînnoit de a obține aprobarea autorităților de reglementare, relatează Reuters.

CECCAR FM

Publicat

pe

Planurile pentru criptomonedă, lansate pentru prima dată de Facebook anul trecut, au fost modificate în aprilie, după ce autoritățile de reglementare și băncile centrale și-au exprimat îngrijorarea că ar putea slăbi stabilitatea financiară, ar putea eroda controlul asupra politicii monetare și ar putea amenința confidențialitatea.

Schimbarea numelui face parte dintr-o mișcare menită să sublinieze o structură mai simplă, a spus Stuart Levey, CEO al Asociației Diem din Geneva, care se află în spatele monedei digitale.

„Numele original a fost legat de o iterație timpurie a proiectului, care a avut parte de o recepție dificilă din partea autorităților de reglementare. Am schimbat dramatic această propunere”, a declarat Levey pentru Reuters.

Diem, care înseamnă „zi” în latină, își propune acum să lanseze inițial o monedă digitală cu sprijin unic, a adăugat el, citat de Mediafax.

El a refuzat să comenteze calendarul lansării, despre care Financial Times a raportat săptămâna trecută că ar putea începe încă din ianuarie, spunând doar că va continua doar după aprobarea de către autoritatea elvețiană de reglementare.

Facebook rămâne unul dintre cei 27 de membri ai Asociației Diem, fostă Asociația Libra.

Proiectul susține că va dezvolta politici privind combaterea spălării banilor, finanțării terorismului și respectării sancțiunilor și a renunțat la planurile anterioare de a permite oricui să se alăture rețelei sale.

Continuare

ECONOMIE

Economia Elveţiei a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii 40 de ani

Economia elvețiană a înregistrat în trimestrul trei cel mai rapid ritm de creştere din ultimele patru decenii în condiţiile în care activitatea comercială şi-a revenit din colapsul cauzat de măsurile de lockdown, scrie Bloomberg.

CECCAR FM

Publicat

pe

Produsul Intern Brut a avansat cu 7,2% mulțumită creşterii consumului şi a investiţiilor în echipamente şi construcţii.

În trimestrul anterior, economia s-a prăbuşit cu 7%. În pofida recuperării record, economia este cu aproximativ 2% mai mică decât era înainte de pandemie.

Diferenţa este mult mai mică decât decalajele observate la marile economii din zona euro.

„În comparaţie cu ţările vecine, economia elvețiană a reuşit să facă faţă până acum crizei coronavirusului relativ nevătămată“, arată secretariatul de stat pentru afaceri economice, citat de Mediafax.

Elveţia ar putea evita o nouă contracţie în ultimul trimestru al acestui an deoarece guvernul a decis să nu introducă un al doilea blocaj pe scară largă, iar programele de şomaj parţial au protejat piaţa muncii.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending