Connect with us

PROFESIA CONTABILĂ

În atenția stagiarilor din anul I: A fost lansat volumul „Dreptul afacerilor. Elemente de drept societar”, ediția a II-a, revizuită și adăugită

CECCAR FM

Publicat

pe

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a lansat volumul Dreptul afacerilor. Elemente de drept societar, ediția a II-a, revizuită și adăugită, publicație semnată de conf. univ. dr. Ioana Nely Militaru, cadru didactic la Academia de Studii Economice din București.

Publicația se adresează stagiarilor din anul I, fiind disponibilă la filialele CECCAR din întreaga țară, la prețul de 30 de lei.

Lucrarea debutează cu un studiu introductiv în dreptul afacerilor, care sunt prezintă conceptele fundamentale ale teoriei dreptului, ramurile dreptului intern și caracterul interdisciplinar al normelor juridice aplicabile în afaceri. În continuare, volumul tratează raportul juridic de afaceri, structurat în cinci capitole: Raportul juridic civil. Raportul juridic de afaceriPersoana fizică. Profesionistul persoană fizicăPersoana juridicăConţinutul raportului juridic civilObiectul raportului juridic.

În cea de-a treia parte a lucrării, Contractul, sunt clasificate documentele de acest tip, modalitățile de încheiere a unui contract, principiile și formele de nulitate, fiind prezentată în detaliu și noțiunea de prescripție extinctivă, domeniul și invocarea acesteia, precum și regulile generale și speciale privind cursul prescripției.

Titlul IV, intitulat Elemente de drept societar, expune noțiuni legislative privind raportul de drept societar, fondul de comerț, contractul de societate potrivit Codului civil. Totodată, sunt tratate aspecte privind reglementarea societăților, contractul de societate, statutul unei entități economice, formalitățile necesare constituirii acestora și efectele încălcării cerințelor legale de constituire a societăților. De asemenea, parcurgând lucrarea, stagiarii din anul I se pot documenta asupra demersului de constituire a societăților pe acțiuni și a societăților în comandită pe acțiuni, formelor juridice ale societăților, despre funcționarea acestora și regulile comune și specifice de respectat.

În ultimele capitole ale volumulului sunt detaliate dispozițiile legale privind excluderea și retragerea asociaților, respectiv despre modificarea actului constitutiv al societății.

Consultați cuprinsul cărții aici.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

PROFESIA CONTABILĂ

Webinar: Noi așteptări. Ce informații nefinanciare (NFI) trebuie să prezinte IMM-urile?

CECCAR FM

Publicat

pe

Accountancy Europe și European Association of Cooperative Banks (EACB) vă invită la o dezbatere online despre modul în care noile dispoziții de raportare a informațiilor nefinanciare (NFI) pot afecta întreprinderile mici și mijlocii (IMM-urile).

Cu sprijinul EACB, Accountancy Europe se află în procesul elaborării unui document prin intermediul căruia contabilii își pot ajuta clienții IMM-uri să se pregătească pentru aceste dispoziții de raportare a informațiilor nefinanciare, indiferent dacă acestea sunt rezultatul legislației, al băncilor sau al partenerilor din lanțul de aprovizionare.

În cadrul evenimentului vor lua cuvântul Ivan Stefanec (europarlamentar, EPP/Slovakia), Kristiina Vares-Wartiovaara (ESG Specialist, OP Financial Group), Malgorzata Feluch (Policy Officer, DG FISMA European Commission) și Paul Gisby (Senior Manager, Accountancy Europe).

Evenimentul se va desfășura în limba engleză și este programat în data de 18 martie, începând cu ora 11.00. Pentru a participa la webinar vă puteți înregistra accesând link-ul: Bridging expectations: what NFI from SMEs? – Accountancy Europe.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

“Gestionarea riscurilor în IMM-uri: Insolvența”, document disponibil în limba română

CECCAR FM

Publicat

pe

Criza actuală cauzată de COVID-19 și încetinirea creșterii economice pun o presiune fără precedent asupra întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) din Europa. Având în vedere că guvernele vor pune capăt, la un moment dat, măsurilor actuale de sprijin în contextul COVID-19, Accountancy Europe a publicat documentul Gestionarea riscurilor în IMM-uri: Insolvența pentru a veni în sprijinul IMM-urilor aflate în dificultate.

Documentul face parte din seria de proiecte Gestionarea riscurilor în IMM-uri elaborate de Accountancy Europe și evidențiază câteva dintre principalele riscuri de insolvență și provocări cu care se confruntă IMM-urile.

Provocările legate de insolvență și dificultățile financiare ale IMM-urilor pot să apară pe termen mediu spre lung sau să fie rezultatul unei crize bruște neprevăzute, precum pandemia actuală de COVID-19.

Documentul oferă detalii cu privire la modurile în care contabilii pot ajuta IMM-urile în ceea ce privește riscurile de insolvență și la importanța pe care o au datele și contabilitatea fiabilă.

De asemenea, publicația pune la dispoziția cititorilor liste de verificare neexhaustive al căror scop este de a sprijini activitatea contabililor pentru prevenirea și atenuarea riscurilor de insolvență ale clienților lor IMM-uri.

Documentul tradus în limba română poate fi consultat la secțiunea Publicații – Organisme internaționale – Alte documente de interes de pe site-ul CECCAR.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Ministerul Finanțelor propune modificarea modelului și conținutului Formularului 112

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, pe site-ul instituției, un proiect de ordin comun al MF, Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Sănătății pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate. Inițiatorii precizează, în referatul de aprobare, că „necesitatea elaborării proiectului de ordin comun se impune ca urmare a modificărilor legislative adoptate de Parlamentul României și de Guvernul României, în domeniul legislației fiscale, precum și celor în domeniul asigurărilor sociale, în sensul adaptării corespunzătoare a modelului și conținutului formularului 112 Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate și a instrucțiunilor de completare ale acestuia”.

Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).

Proiectul de act normativ vizează modificarea Formularului 112 în temeiul următoarelor acte normative:  Legea nr. 296/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;  Legea nr. 298/2020 pentru completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii;  OUG nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene;  OUG nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății. De asemenea, demersul are la bază și necesitatea actualizării anexelor și instrucțiunilor de completare, în funcție de problemele semnalate din practică.

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending