Connect with us

ECONOMIE

Arma Europei pentru următoarea criză este politica fiscală, spune un fost economist șef al FMI

CECCAR FM

Publicat

pe

Cheltuielile guvernamentale trebuie să joace un rol mai mare în stimularea economiei zonei euro în următorii ani, chiar dacă aceasta înseamnă deficite bugetare mai mari, a declarat Olivier Blanchard, fostul economist șef al Fondului Monetar Internațional, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres. Cu prilejul forumului organizat de Banca Centrală Europeană la Sintra, Portugalia, Olivier Blanchard l-a lăudat pe președintele BCE, Mario Draghi pentru decizia de a coborî dobânda de referință în teritoriul negativ, pentru achizițiile de active și creditele bancare pe termen lung, introduse de Draghi pentru a ajuta zona euro să își revină după criza financiară globală. Cu toate acestea, Blanchard a susținut că aceste eforturi au lăsat decidenților un spațiu de manevră limitat pentru a răspunde la viitoarele șocuri economice. „Cu siguranță nu există spațiul de manevră necesar pentru a răspunde și la o recesiune obișnuită. Politica fiscală trebuie să joace un rol mult mai activ și în prezent nu este echipată pentru a face acest lucru”, a spus Olivier Blanchard, care, în prezent, lucrează la Peterson Institute for International Economics.

Întrebarea cum poate fi abordată următoarea criză a devenit una presantă în condițiile în care ritmul de creștere a economiei mondiale încetinește ca urmare a tensiunilor comerciale. BCE a anunțat că va reacționa, dacă va fi nevoie, însă, spre deosebire de Rezerva Federală americană, BCE nu a început încă să majoreze dobânzile de la un minim istoric. În paralel, Uniunea Europeană își menține presiunile asupra statelor membre pentru ca acestea să își reducă deficitele bugetare, mai scrie Bloomberg.

Blanchard susține că, dimpotrivă, UE ar trebui să își revizuiască regulile cu privire la deficitele bugetare. Dacă este nevoie de deficite bugetare pentru a susține cererea, acestea ar trebui utilizate pentru investiții publice sau finanțarea reformelor structurale. În plus, există motive pentru numirea „unui fel de ministru de Finanțe” care să coordoneze mai bine politica monetară și cea fiscală.

Recent, miniștrii europeni de Finanțe au ajuns la un acord cu privire la liniile principale ale unui buget al zonei euro, însă au evitat o decizie cheie cu privire la cât de mare va fi acest buget.

Blanchard a spus că pentru a se garanta că politica fiscală este suficient de expansionistă, guvernele ar putea cădea de acord asupra unei abordări coordonate cu privire la emisiunile de obligațiuni ale fiecărei țări, în mod similar cu răspunsul global la criza financiară din 2009. Ca alternativă, statele membre ar putea pune la punct un buget comun finanțat prin euro-obligațiuni, dar a recunoscut că există unele dificultăți politice cu privire la acest plan.

De asemenea, Blanchard a reiterat apelul către BCE pentru a adopta o țintă de inflație mai mare, declarându-se dezamăgit că instituția de la Frankfurt nu a făcut acest lucru, mai ales avându-se în vedere faptul că a fost capabilă să se schimbe pentru a-și menține credibilitatea în trecut. BCE a ratat în mod consistent obiectivul de a menține inflația la un nivel mai mic, dar apropiat de 2%.

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending