Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 15 noiembrie 2023

Radio CECCAR FM

etaf

Statele membre solicită mai multă consecvență cu îndrumările administrative ale OCDE la aplicarea Directivei de implementare a Pilonului II

 Joi, 9 noiembrie 2023, miniștrii de finanțe ai UE s-au întâlnit la Bruxelles pentru a discuta mai multe subiecte economice și financiare. Cu acest prilej, au adoptat, fără dezbatere, o declarație care accentuează necesitatea de a asigura consecvența cu îndrumările administrative ale OCDE la aplicarea Directivei de implementare a Pilonului II, pentru a evita aplicabilitatea standardelor divergente. În această privință, Consiliul a salutat acordul încheiat de Cadrul Incluziv privind clarificările referitoare la aplicarea Pilonului II cuprinse în îndrumările administrative aprobate în decembrie 2022, februarie 2023 și iulie 2023. Considerentele Directivei privind Pilonul II se referă la utilizarea îndrumărilor elaborate de Cadrul Incluziv ca sursă de ilustrare sau interpretare și menționează intenția statelor membre UE de a urma aceste îndrumări atunci când transpun Directiva de implementare a Pilonului II în legislația națională. Într-o declarație, Comisia Europeană afirmă că îndrumările administrative menționate anterior sunt compatibile cu Directiva de implementare a Pilonului II.

Parlamentul European a adoptat opinia cu privire la noile resurse proprii ale UE și solicită Consiliului să facă la fel

Parlamentul European a adoptat joi, 9 noiembrie, opinia cu privire la un amendament al legii care reglementează veniturile UE, așa-numita „Decizie privind resursele proprii” (ORD). Acest amendament, dacă va fi adoptat de Consiliu printr-o decizie unanimă și ratificat de toate statele membre, va introduce trei noi surse de venit pentru bugetul UE: – venituri din comercializarea certificatelor de emisii (ETS); – resursele generate de mecanismul european de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon (CBAM); și – o resursă statistică proprie temporară bazată pe profiturile întreprinderilor. La sfârșitul anului 2021, Comisia a propus trei noi resurse proprii, actualizate în iunie 2023, care, totuși, nu au fost încă adoptate de statele membre ale UE. Eurodeputații cer statelor membre să adopte noile fluxuri de venituri ale UE înainte de alegerile europene din 2024.

Eurodeputații își doresc un cadru FASTER mai ambițios

Marți, 7 noiembrie, Comisia ECON a Parlamentului European s-a întâlnit pentru a discuta proiectul de raport privind propunerea pentru rambursarea mai rapidă și mai sigură a impozitelor reținute la sursă (FASTER), întocmit de eurodeputatul Herbert Dorfmann (Partidul Popular European, Italia).  În timpul ședinței, Dorfmann a declarat că propunerea Comisiei este un bun punct de plecare, dar regretă că nu este suficient de ambițioasă. În raportul său, el a propus anumite îmbunătățiri, cum ar fi asigurarea faptului că administrațiile fiscale dispun de instrumentele și uneltele necesare. Este de asemenea important, potrivit acestuia, să se asigure o mai mare claritate în ceea ce privește înregistrarea intermediarilor financiari din țări terțe. El a recunoscut că, pe termen lung, certificatele digitale ar fi o idee bună, totuşi, în opinia sa, calendarul stabilit pentru implementare este foarte scurt. El a mai adăugat că o revizuire a directivei ar trebui să aibă loc în trei ani. Per total, Dorfmann a fost sceptic în privința progreselor înregistrate în timpul președinției spaniole, dar speră că vor fi înregistrate progrese suplimentare în timpul celei belgiene. Un vot în Comisia ECON se preconizează că va avea loc la 23 ianuarie 2024.

Opiniile AEPD privind Directiva BEFIT, HOT și TP

Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor (AEPD) a publicat marți, 7 noiembrie, opiniile cu privire la trei propuneri fiscale recente: propunerea pentru o Directivă privind Întreprinderile din Europa: Cadru de impozitare a veniturilor (BEFIT), propunerea pentru o Directivă a Consiliului care stabilește un Sistem fiscal pentru IMM-uri bazat pe sediul social și propunerea pentru o Directivă privind prețurile de transfer. Pentru aceste trei dosare, AEPD a salutat includerea în propuneri a unor prevederi specifice privind protecția datelor. Totuși, pentru a spori securitatea juridică și previzibilitatea, AEPD a recomandat clarificarea suplimentară a scopurilor specifice ale prelucrării datelor cu caracter personal în contextul propunerilor. În plus, AEPD a recomandat clarificarea datei de începere a perioadei propuse de păstrare a datelor și asigurarea faptului că perioada maximă de păstrare rămâne limitată la ceea ce este strict necesar.

Avocatul general Pitruzzella recomandă o nouă hotărâre privind normele fiscale ale Irlandei în cazul Apple

Joi, 9 noiembrie, Avocatul general al Curții Europene de Justiție (CJUE), Giovanni Pitruzzella, a emis opinia sa fără caracter obligatoriu cu privire la un caz de ajutor de stat fiscal din partea Irlandei pentru Apple din perioada 1991-2007 și considerat ilegal de Comisia Europeană. La acel moment, Irlanda, prin emiterea a două norme fiscale, a aprobat metoda prin care două societăți din grupul Apple (ASI și AOE) au propus să își stabilească profiturile impozabile din Irlanda generate de activitatea sucursalelor irlandeze. În 2016, Comisia Europeană a considerat că aceste norme fiscale sunt ajutoare de stat ilegale, incompatibile cu piața internă, dar această decizie a fost revocată de Tribunalul European, care a constatat că Comisia nu a reușit să demonstreze existența unui avantaj obținut prin adoptarea normelor fiscale. Comisia a contestat această decizie la CJUE, iar Avocatul general Pitruzzella propune acum respingerea hotărârii, argumentând că Tribunalul de Primă Instanță nu a evaluat în mod corect fondul și consecințele anumitor erori metodologice care ar fi putut vicia normele fiscale. CJUE, cea mai înaltă instanță a UE, la care Comisia Europeană a făcut apel, trebuie acum să decidă. Taxele restante de 13 miliarde de euro pe care UE le solicită de la Apple și care trebuie rambursate Irlandei sunt în prezent în escrow, în așteptarea procedurilor legale.

OCDE solicită comentarii cu privire la setul de instrumente pentru a ajuta țările în curs de dezvoltare să trateze riscurile erodării bazei impozabile și ale transferului profiturilor în ceea ce privește prețurile la minerale

Ca parte a activității curente a Parteneriatului OCDE/Forumul interguvernamental privind mineritul, mineralele, metalele și dezvoltarea sustenabilă (IGF) cu privire la BEPS în cadrul programului minier, OCDE a lansat luni, 6 noiembrie, o consultare publică cu privire la un set de instrumente suplimentare concepute pentru a ajuta țările în curs de dezvoltare să abordeze provocările legate de prețurile de transfer cu care se confruntă atunci când stabilesc prețurile pentru minerale. Pentru multe țări în curs de dezvoltare bogate în resurse, resursele minerale reprezintă o oportunitate economică semnificativă de a crește veniturile guvernamentale. Conform OCDE, eroziunea bazei fiscale și transferul profiturilor (BEPS), combinate cu lacunele capacității autorităților fiscale din țările în curs de dezvoltare, amenință această perspectivă. Documentul de consultare publică oferă un cadru pentru identificarea factorilor economici principali care pot influența prețurile mineralelor utilizând principiile prețurilor de transfer. Acesta arată modul în care cadrul poate fi aplicat pentru litiu. Pe măsură ce sunt dezvoltate, vor fi lansate și alte seturi de instrumente care aplică cadrul pentru alte mărfuri. Părțile interesate pot trimite comentarii până la 2 februarie 2024,  prin e-mail, la adresa CTP.BEPS@oecd.org.

Filipine s-a alăturat Cadrului incluziv OECD cu privire la BEPS

Filipine a devenit membru al Cadrului Incluziv cu privire la Eroziunea Bazei Fiscale și Transferul Profiturilor (BEPS) al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare economică (OCDE)/G20, potrivit unui comunicat de presă publicat joi, 9 noiembrie. În cadrul unei reuniuni din 8 noiembrie 2023 cu directorul Centrului OCDE pentru politică și administrare fiscală, Manal Corwin, secretarul de finanțe, Benjamin Diokno, a prezentat scrisoarea de angajament a Departamentului de Finanțe (DOF), în care a declarat sprijinul acordat Republicii Filipine pentru punerea în aplicare a Planului de acțiune BEPS și interesul său de a se alătura Declarației de rezultat privind soluția pe doi piloni pentru tratarea provocările fiscale care decurg din digitalizarea economiei din 11 iulie 2023. Din 2016, DOF și Biroul pentru venituri interne (BIR) au lucrat la alinierea cadrului juridic intern al Republicii Filipine cu standardele minime BEPS, cu sprijinul OCDE, Banca Asiatică de Dezvoltare (ADB) și alți parteneri de dezvoltare.

ETAF, la Congresul ITAA

Vineri, 10 noiembrie, ETAF a participat la Congresul Institutului belgian pentru consilieri fiscali și contabili (ITAA). De-a lungul zilei, au fost organizate mai multe mini-conferințe pe diferite teme, cum ar fi raportarea și sustenabilitatea, facturarea electronică, utilizarea inteligenței artificiale și modul de creștere a atractivității profesiei. În cadrul unei sesiuni dedicate știrilor privind politica fiscală europeană și internațională, Michael Schick, Head of Office ETAF, a prezentat profesioniștilor belgieni din domeniul fiscal măsurile recente de sprijin pentru IMM-uri propuse de Comisia Europeană, inclusiv un sistem fiscal bazat pe sediul social pentru IMM-uri. De asemenea, el a informat publicul cu privire la planurile de raționalizare ale Comisiei Europene pentru 2024 și la intenția de a reduce cu 25% sarcina administrativă care pune presiune pe întreprinderi și care derivă din legislația UE. Mai mult, dl Schick a oferit câteva informații despre noile norme UE privind combaterea spălării banilor, aflate momentan în stadiul de negociere între Consiliul UE și Parlamentul European, precum și despre impactul acestora asupra profesioniștilor din domeniul fiscal. În final, el a  oferit o scurtă prezentare a stadiului în care se află viitoarea propunere Securing the Activity Framework for Enablers (SAFE), a cărui soartă este legată de o altă propunere: Directiva UNSHELL, care stabilește norme de combatere a utilizării abuzive a entităților fictive.

Conferința ETAF din 29 noiembrie 2023

29 noiembrie 2023

Conferința ETAF

De la acord la implementare: în ce stadiu ne aflăm cu soluția pe doi piloni a OCDE?

15:00–17:00

@ Thon Hotel EU, Rue de la Loi, 1040 Bruxelles

La mai bine de doi ani de la acordul major al OCDE privind soluția pe doi piloni pentru tratarea provocărilor fiscale generate de digitalizarea economiei, unde ne aflăm din punct de vedere al implementării?

Alături de experți fiscali și reprezentanți UE, ETAF ar dori să cuantifice progresul recent realizat la nivelul OCDE referitor la implementarea Pilonului I (realocarea drepturilor de impozitare) și să evalueze, în special, șansele de a avea un număr semnificativ de jurisdicții care să semneze și care să implementeze în cele din urmă acordul.

Ratificarea Pilonului I este cu atât mai importantă pentru UE întrucât Comisia Europeană a propus ca veniturile din Pilonul I să facă parte din viitoarea generație de resurse proprii ale UE.

Totodată, conferința va reprezenta un prilej de a discuta modul în care Pilonul II (impozitarea minimă) este implementat în statele UE, întrucât termenul-limită pentru transpunere este stabilit pentru 31 decembrie 2023, și de a aborda provocările întâlnite de profesioniștii din domeniul fiscal din această privință.

15:00 – Înregistrarea participanților

15:30 – Remarci introductive susținute de Philippe Arraou, Președintele ETAF

15:40  – Discuție moderată de Rebecca Christie, editorialist pentru Reuters BreakingViews și expert la Bruegel:

  • Reinhard Biebel, director, Politică Fiscală și Cooperare Directă, DG TAXUD, Comisia Europeană
  • David Bradbury, director adjunct, Centrul pentru politică și administrare fiscală, OCDE
  • Jorge Alberto Ferreras Gutiérrez, consilier financiar, Reprezentanța permanentă a Spaniei pe lângă UE
  • Mona Barake, cercetător postdoctoral, Observatorul fiscal al UE
  • Christoph Marchgraber, consilier fiscal, partener KPMG, membru al Grupului de lucru privind Pilonul II din cadrul Comitetului de profesional de experți în legislație socială și fiscală al KSW

16:55 – Remarci de încheiere susținute de Philippe Arraou, Președintele ETAF

17:00 – Recepție

Participanții la conferință vor beneficia de interpretare simultană în engleză, franceză, germană și română.

Conferința va fi transmisă live pe Zoom.

Înregistrați-vă aici: https://sweapevent.com/etafconferenceontheoecdtwopillarsolution.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Radio CECCAR FM

Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat  cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.

Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.

În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.

De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.

Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.

Galerie foto

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

Radio CECCAR FM

CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.

Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.

Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.

Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.

Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.

Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va  contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.

Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.

Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.

Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.

Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR lansează traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources în domeniul evaluării afacerilor

Radio CECCAR FM

Evaluarea afacerilor este un proces esențial pentru determinarea valorii reale a unei afaceri, contribuind la o înțelegere profundă a activelor, datoriilor, performanței financiare și a poziției sale competitive pe piață. Aceasta este vitală în diverse contexte, de la atragerea de investiții, vânzarea afacerii, partajarea echitabilă a acțiunilor, până la evaluarea eficienței managementului și a potențialului de creștere.

Un rol central în acest proces îl au profesioniștii contabili, care aduc expertiza tehnică și rigurozitatea necesară pentru o evaluare corectă și obiectivă. Aceștia contribuie prin analizarea situațiilor financiare, identificarea fluxurilor de trezorerie și evaluarea activelor și datoriilor. În plus, profesioniștii contabili utilizează standarde și metode recunoscute de evaluare, asigurând astfel că procesul respectă normele în vigoare și este realizat în mod transparent.

În acest context, CECCAR vine în sprijinul membrilor și pune la dispoziție în exclusivitate în România traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources, Înțelegerea evaluării afacerilor: un ghid practic de evaluare a întreprinderilor mici și mijlocii, ediția a VI-a, prima ediție a acestei cărți fiind publicată în anul 1998 de American Institute of Certified Public Accountants.

A șasea ediție a cărții, semnată de autorul Gary R. Trugman, este o resursă valoroasă despre fundamentele evaluării afacerilor, în special adaptată pentru afacerile mici și mijlocii. Această ediție actualizată include evoluțiile recente din industrie, standarde și aplicații practice, fiind potrivită atât pentru începători, cât și pentru profesioniști experimentați în evaluare, contabilitate și domenii conexe. Este accesibilă pentru profesioniștii în evaluare, profesioniștii contabili, avocați și proprietarii de afaceri mici care caută un ghid practic de evaluare.

Acest ghid se dorește a fi atât un manual tehnic, cât și un instrument de referință, îmbinând teoria cu sfaturi practice pentru a oferi un cadru solid pentru evaluarea corectă și etică a afacerilor mici și mijlocii.

Concentrându-se pe aspectele practice ale lumii reale, publicația utilizează exemple de actualitate și antrenante pentru a facilita înțelegerea, apelând totodată la discuții profunde prin care își propune să clarifice anumite concepte tehnice într-o manieră facilă și care să permită cititorului să se raporteze la situațiile și soluțiile prezentate.

Fundamentată pe decenii de experiență a autorului, publicația Înțelegerea evaluării afacerilor: un ghid practic de evaluare a întreprinderilor mici și mijlocii, ediția a VI-a, constituie o resursă deosebit de valoroasă pentru practicieni, oferindu-le cunoștințele și abilitățile de care au nevoie pentru a aborda cu succes acest domeniu.

Publicația în format electronic este disponibilă pe site-ul librăriei CECCAR și poate fi achiziționată la prețul de 210 de lei (cu TVA).

Continuare
ECONOMIEacum 18 ore

Un nou proiect major, de importanță strategică, pentru producția de baterii în România

ECONOMIEacum 18 ore

Studiu: Românii preferă depozitele bancare, însă nivelul de participare la piața de capital este redus

ECONOMIEacum 18 ore

BNR: Noile evaluări relevă o perspectivă înrăutățită a inflației comparativ cu previziunile precedente

ECONOMIEacum 18 ore

Eurostat: România, cel mai semnificativ avans din UE al lucrărilor de construcții, în septembrie

ECONOMIEacum 19 ore

Lege promulgată: Noi modificări la Codul fiscal

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile

Economia la bani mărunți – Ediția din 19.11.2024

ECONOMIEacum 2 zile

ANAF a actualizat Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare

ECONOMIEacum 2 zile

Exporturile de cereale ale UE au scăzut cu o treime în acest sezon; România a fost cel mai mare exportator

ECONOMIEacum 2 zile

Pensionarii care au primit mai mulți bani, din culpa Casei de Pensii, nu mai restituie sumele respective

PROFESIA CONTABILĂacum 2 zile

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile

CECCAR lansează traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources în domeniul evaluării afacerilor

Trending