Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 29 noiembrie 2023

Radio CECCAR FM

etaf

ONU va lucra la o convenție cadru pentru cooperarea internațională în domeniul fiscal

Miercuri, 22 noiembrie, Comitetul economic și financiar al Adunării Generale a Națiunilor Unite (ONU) a adoptat o rezoluție care stabilește baza pentru o convenție cadru cu forță juridică a ONU privind cooperarea internațională în domeniul fiscal. OCDE a coordonat discuții internaționale în domeniul fiscal timp de decenii, dar s-a confruntat tot mai mult cu critici din partea țărilor în curs de dezvoltare, care argumentează că nu este suficient de incluzivă și că favorizează economiile mai bogate din rândul membrilor săi. În total, 125 de țări, inclusiv Brazilia, Rusia, India, China și Grupul Africa – care au redactat rezoluția – au votat în favoarea rezoluției, 48 de țări au votat împotrivă și 9 țări s-au abținut. Aceasta face apel la înființarea unui grup consultativ interguvernamental ad-hoc deschis, condus de statele membre, cu scopul de a elabora termeni de referință pentru o convenție cadru a Națiunilor Unite privind cooperarea internațională în domeniul fiscal, până în august 2024. Rezoluția solicită, de asemenea, comitetului să pregătească un raport de progres pe care Adunarea Generală a ONU îl va analiza la cea de-a 79-a sesiune din septembrie 2024. Contrar unei versiuni precedente a rezoluției, textul final nu conține nicio dată-țintă pentru finalizarea convenției în sine. Toate statele membre UE, precum și SUA și Marea Britanie, au votat împotriva rezoluției. În urma votului, secretarul general al OCDE, Mathias Cormann, a emis o declarație în care a declarat că OCDE își păstrează angajamentul față de finalizarea activității sale în baza Pilonului II și față de asigurarea implementării ample și eficiente a acestui acord.

Eurodeputații cer UE să-și sporească normele AML în urma investigației confidențiale din Cipru

În urma investigației „Cyprus Confidential” a Consorțiului internațional pentru jurnalism de investigație (ICIJ), eurodeputații au dezbătut miercuri, 22 noiembrie, în sesiune plenară, cu Comisia Europeană și Consiliul UE, necesitatea de a spori normele UE de combatere a spălării banilor (AML). Mai exact, mulți deputați europeni au solicitat Președinției spaniole a Consiliului UE să prioritizeze finalizarea pachetului AML, făcând apel la un nivel înalt de ambiție. Mai mult, numeroși eurodeputați au solicitat, de asemenea, o mai bună armonizare a sancțiunilor la nivel european atunci când s-a discutat despre cei care au încălcat normele AML și pentru ca schemele de pașapoarte de aur să fie interzise în întreaga Europă. În timpul dezbaterii, Dubravka Šuica, vicepreședintele Comisiei Europene pentru Democrație și Demografie, a explicat că o procedură de constatare a neîndeplinirii obligațiilor împotriva Ciprului în luna iulie a anului trecut a fost deschisă de Comisia Europeană, care a considerat că a 5-a Directivă AML nu a fost implementată complet, cu o referire specifică la registrul beneficiarilor reali. Un astfel de registru ar putea ajuta la identificarea adevăraților proprietari ai structurilor corporative complexe și, prin urmare, este esențial, a declarat aceasta. Secretarul de stat spaniol pentru afaceri externe și globale, Ángeles Moreno Bau, și-a exprimat speranța că o înțelegere a pachetului legislativ referitoare la reglementarea pentru combaterea spălării banilor (AML) ar putea fi găsită înainte de sfârșitul acestui mandat parlamentar, ceea ce ar consolida semnificativ normele UE privind combaterea spălării banilor.

Parlamentul European a adoptat opinia cu privire la pachetul Vida

Miercuri, 22 noiembrie, Parlamentul European a adoptat în sesiune plenară opiniile cu privire la pachetul „TVA în era digitală” (ViDA). Cel mai important act legislativ actualizează regimul TVA al UE (Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată), adaptându-l la realitățile erei digitale actuale. Deși susțin în linii mari propunerea Comisiei, eurodeputații au propus o amânare cu un an pentru majoritatea elementelor prezentate de Comisie, pentru a permite întreprinderilor să aibă timp să se pregătească în întregime pentru normele pe care vor trebui să le respecte. Eurodeputații au introdus, de asemenea, unele modificări la propunerile Comisiei privind obligațiile platformelor online, în special cele active în domeniul cazării pe termen scurt. Eurodeputații au adoptat un al doilea raport, care aprobă pe deplin propunerea Comisiei, care aduce modificări Directivei 2006/112/CE privind normele în materie de TVA pentru persoanele impozabile care facilitează vânzările la distanță de bunuri importate. Într-un alt act legislativ care actualizează Regulamentul privind cooperarea administrativă și combaterea fraudei în domeniul TVA, deputații au solicitat o cooperare îmbunătățită între toți actorii implicați în lupta împotriva fraudei în domeniul TVA, în special EPPO, EUROFISC, EUROPOL și EUROJUST. De asemenea, aceștia afirmă că ar trebui îmbunătățită performanța sistemului de schimb de informații în materie de TVA (VIES).

Proiectul de opinie al Parlamentului European privind HOT, publicat

Parlamentul European a început să lucreze la propunerea pentru o directivă care stabilește Sistemul Fiscal bazat pe Sediul Social pentru microîntreprinderi și întreprinderi mici și mijlocii (HOT). Scopul propunerii HOT este de a reduce sarcina administrativă legată de impozitare cu care se confruntă IMM-urile atunci când își deschid sedii permanente în alte state membre. Raportorul acestui dosar, europarlamentarul Lídia Pereira (EPP, Portugalia), a publicat recent proiectul său de raport, în care își propune să sporească ambiția propunerii „protejând în același timp fezabilitatea acestui nou sistem”. Ea propune, în special, amânarea cu un an (până în 2025, în loc de 2026) a termenului-limită pentru transpunerea directivei, argumentând că întreprinderile europene au nevoie de un semnal puternic de sprijin din partea UE în contextul complex și volatil de astăzi. Ea sugerează, de asemenea, limitarea cerințelor de eligibilitate în vederea extinderii accesului la sistem, menținând în același timp domeniul de aplicare și garantând o durată nedeterminată pentru aplicarea normelor (în locul unei limitări de 5 ani fiscali). În final, Lidia Pereira propune, de asemenea, scurtarea termenelor-limită pentru aplicațiile din partea IMM-urilor și ca autoritățile naționale să facă schimb de informații. Textul trebuie aprobat în Comisia ECON.

Statisticile OCDE privind impozitul pe profit arată că întreprinderile multinaționale continuă să raporteze profituri slab impozitate

Companiile multinaționale continuă să raporteze profituri slab impozitate, chiar și în jurisdicții cu rate ridicate ale impozitului pe profit, potrivit celui mai recent raport al OCDE privind  statisticile de impozitare a întreprinderilor, raport publicat marți, 21 noiembrie. Raportul arată o aliniere incorectă continuă a profiturilor MNE și a activității economice reale pe piețele din întreaga lume. Valoarea medie a veniturilor MNE per angajat în centrele de investiții este de 1 710 000 USD, comparativ cu 290 000 USD pentru toate celelalte jurisdicții. În timp ce aceste efecte ar putea reflecta unele considerente comerciale, ele indică probabil și existența practicilor de eroziune a bazei și de transfer al profitului (BEPS), evidențiind în continuare importanța implementării acordului fiscal global, a transmis OCDE. În aceeași zi, OCDE a publicat, de asemenea, un nou document de lucru însoțitor, intitulat „ratele efective de impozitare ale MNE-urilor: Noi dovezi cu privire la profitul global slab impozitat. Documentul de lucru arată că aproximativ 37,1% (2 411 miliarde USD) din profiturile nete globale (care totalizează 6 503 miliarde USD) sunt impozitate la rate efective de impozitare sub 15%. Chiar și în jurisdicțiile cu impozite mari se realizează mai mult de 20% din profiturile foarte slab impozitate – adică cele supuse unei rate efective de impozitare sub 5%. Conform OCDE, acest lucru este probabil rezultatul acordării de stimulente fiscale și alte concesii vizate.

Un nou raport OCDE/GAFI privind utilizarea abuzivă a cetățeniei și a rezidenței de către programele de finanțare

Grupul de Acțiune Financiară (GAFI) și Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare economică (OCDE) au publicat în comun, miercuri, 22 noiembrie, un raport care analizează riscurile de spălare a banilor și de infracțiune financiară, asociate cu cetățenia și rezidența prin programe de finanțare (CBI/RBI), inclusiv riscurile legate de luarea de mită din străinătate, de fraudă, de corupție, și impactul acestora asupra integrității publice, impozitelor și migrației. Raportul subliniază modul în care programele CBI pot permite infractorilor o mai mare mobilitate globală și îi pot ajuta să-și ascundă identitatea și activitățile ilegale în spatele companiilor fictive din alte jurisdicții. Acesta subliniază vulnerabilitățile acestor programe complexe și internaționale de migrație a investițiilor, inclusiv utilizarea frecventă a intermediarilor, implicarea mai multor agenții guvernamentale, abuzul din partea facilitatorilor profesioniști și lipsa unei guvernanțe adecvate a programelor CBI/RBI.  Raportul propune măsuri și citează exemple de bună practică, ce îi pot ajuta pe decidenții politici și pe cei responsabili de gestionarea programelor de migrație a investițiilor să trateze aceste riscuri. De asemenea, subliniază modul în care guvernele pot include măsuri de atenuare a riscurilor, cum ar fi verificarea prealabilă pe mai multe niveluri în proiectarea programelor lor de migrație a investițiilor.

Azerbaidjan semnează Convenția BEPS

Luni, 20 noiembrie 2023, Azerbaidjan a semnat convenția multilaterală privind implementarea măsurilor din tratatul fiscal pentru prevenirea erodării bazei impozabile și a transferului profiturilor (Convenția BEPS), a anunțat OCDE. Măsurile incluse în Convenția BEPS se referă la abuzurile privind tratatele, la strategiile de evitare a creării unui „sediu permanent” și angajamentele privind tratamentul neuniform al elementelor hibride. Convenția BEPS îmbunătățește, de asemenea, mecanismul de soluționare a litigiilor, în special prin adăugarea unei prevederi opționale privind arbitrajul obligatoriu. Până în prezent, peste 1 200 de tratate încheiate între cele 85 de jurisdicții care au ratificat, acceptat sau aprobat Convenția BEPS au fost deja modificate prin Convenția BEPS. Alte 700 de tratate vor fi modificate după ratificarea Convenției BEPS de către toți semnatarii, potrivit OCDE.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile fiscale europene și evoluțiile colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 28 aprilie 2025

Radio CECCAR FM

etaf

© etaf.tax

Subcomisia FISC dezbate proiectul de raport privind normele fiscale simplificate și competitivitatea UE

La 24 aprilie 2025, Subcomisia pentru chestiuni fiscale (FISC) a Parlamentului European a purtat o discuție cu privire la proiectul de raport intitulat Rolul normelor fiscale simple și fragmentarea fiscală în competitivitatea europeană, prezentat de raportorul Michalis Hadjipantela. Raportul tratează complexitatea crescândă a sistemelor fiscale din întreaga UE, care sunt considerate obstacole în calea competitivității întreprinderilor europene, în special în ceea ce privește investițiile transfrontaliere și funcționarea eficientă a pieței unice. Hadjipantela a subliniat importanța simplificării fiscale, a transparenței și a predictibilității ca elemente-cheie pentru stimularea dezvoltării economice, încurajarea investițiilor și îmbunătățirea conformității fiscale. Raportul evidențiază sarcinile administrative și complexitatea impuse de actualul cadru fiscal, în special asupra întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri). El a propus simplificarea procedurilor fiscale și reducerea costurilor de conformare, în special pentru întreprinderile care sunt esențiale pentru inovare și dezvoltare. În plus, s-a recomandat utilizarea instrumentelor digitale, cum ar fi inteligența artificială, pentru a moderniza sistemele fiscale și a îmbunătăți transparența. O parte semnificativă a raportului se concentrează asupra normelor fiscale din Pilonul 2 al OCDE care vizează evitarea obligațiilor fiscale. Raportul subliniază necesitatea ca UE să se alinieze la standardele internaționale, în special la evoluțiile actuale din sectorul fiscal în SUA. De asemenea, solicită măsuri de reducere a fragmentării fiscale în cadrul UE, care să faciliteze și să eficientizeze investițiile transfrontaliere și mobilitatea forței de muncă și să prevină dubla impunere. Deși răspunsul general al eurodeputaților a fost pozitiv, au existat opinii diferite cu privire la cât de departe ar trebui să meargă armonizarea fiscală la nivelul UE. De asemenea, s-a discutat despre echilibrarea simplificării fiscale cu necesitatea combaterii evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive. În concluzie, deși proiectul de raport este considerat o bază solidă pentru lucrările viitoare, mai mulți eurodeputați au propus amendamente pentru a consolida în continuare anumite domenii, inclusiv impozitarea digitală și combaterea evaziunii fiscale. Un vot final în Comisia FISC este planificat pentru luna iulie, urmat de un vot în plen în septembrie 2025. Dezbaterea a evidențiat provocările legate de echilibrarea simplificării cu respectarea competențelor fiscale naționale, precum și necesitatea permanentă de cooperare fiscală la nivelul UE pentru a asigura competitivitatea și echitatea.

Subcomisia FISC organizează o audiere publică privind rolul impozitării în tranziția verde

La 24 aprilie 2025, Subcomisia pentru chestiuni fiscale a Parlamentului European (FISC de la PE) a convocat o audiere publică pentru a explora rolul impozitării în facilitarea tranziției ecologice, menținând în același timp competitivitatea. Un punct-cheie discutat a fost complexitatea implicată în proiectarea unor taxe verzi eficiente. Experții au fost de acord că, deși impozitarea poate fi un instrument util în atingerea obiectivelor de mediu, aceasta trebuie elaborată cu atenție pentru a evita ineficiențele. Consensul general a fost că impozitarea nu ar trebui văzută în mod izolat, ci mai degrabă ca parte a unui ansamblu mai larg de politici, care include, de asemenea, reglementări, subvenții și investiții în infrastructură. Sectorul transporturilor, în special transportul rutier și aerian, a fost un punct central al discuției. DHL, reprezentată de Mitra Qurban, a subliniat necesitatea unor stimulente fiscale specifice pentru a sprijini decarbonizarea. Kurt Van Dender, șeful diviziei de politică fiscală și statistică din cadrul OCDE, a subliniat că, deși impozitarea rămâne un mijloc eficient din punctul de vedere al costurilor pentru a stimula schimbarea, aceasta ar trebui să se concentreze mai degrabă pe performanță decât pe tehnologii specifice. El a menționat că stimulentele fiscale trebuie gândite cu băgare de seamă pentru a viza obiectivele corecte, fără a determina o sarcină administrativă excesivă sau denaturarea neintenționată a pieței. Din perspectiva Business Europe, Lúcio Vinhas de Souza a subliniat necesitatea unui cadru fiscal competitiv pentru a încuraja investițiile ecologice. El a solicitat stimulente fiscale ample, bazate pe piață, care să sprijine tranziția ecologică, asigurând în același timp competitivitatea întreprinderilor din UE la nivel mondial. S-a pus un accent puternic pe importanța coerenței în politica fiscală a UE, evitând fragmentarea între statele membre. Angela Köppl de la Institutul austriac de Cercetare economică (WIFO) a discutat despre eficacitatea ecologică și economică a taxelor verzi. Recunoscând potențialul impact pozitiv asupra reducerii emisiilor și inovării, a avertizat, de asemenea, că disfuncționalitățile pieței ar putea limita eficacitatea acestora. Mesajul general al audierii a fost: Deși impozitarea este un instrument important în tranziția ecologică, trebuie să fie aliniată cu atenție la obiectivele politice mai ample. Este necesară o abordare coordonată, care să combine măsurile fiscale cu cadrele de reglementare, pentru a se asigura că taxele ecologice generează schimbări semnificative fără a compromite competitivitatea economică.

Politica fiscală și concurența loială în UE: Informații esențiale din raportul anual privind politica în domeniul concurenței din 2024 al ECON

Raportul anual privind politica în domeniul concurenței pe 2024 al ECON de la Parlamentul European ,,discută o gamă largă de aspecte legate de menținerea unei concurențe loiale pe piața internă a UE. Un accent semnificativ este pus pe intersecția dintre politica fiscală și concurență, subliniind modul în care anumite practici fiscale pot denatura piețele și pot submina concurența loială.  Una dintre preocupările centrale semnalate în raport este planificarea fiscală agresivă și existența unor regimuri fiscale dăunătoare, care permit anumitor companii să își reducă la minimum sarcinile fiscale în moduri care nu sunt accesibile firmelor mai mici. Aceste practici pot duce la condiții de concurență inegale, în care unele companii obțin avantaje competitive nu prin inovare sau eficiență, ci prin exploatarea strategică a lacunelor fiscale. Raportul solicită o coordonare mai strânsă la nivelul UE pentru a combate astfel de practici și pentru ca statele membre să își alinieze mai îndeaproape sistemele fiscale pentru a preveni arbitrajul de reglementare. Un alt punct-cheie este controlul ajutoarelor de stat sub forma unor decizii fiscale favorabile. Raportul subliniază necesitatea evaluării riguroase de Comisia Europeană a cazurilor de ajutor de stat legate de impozitare pentru a se asigura că deciziile fiscale naționale nu conferă avantaje concurențiale neloiale anumitor companii. Transparența deciziilor fiscale este considerată esențială pentru asigurarea încrederii publice și menținerea integrității pieței unice. Economia digitală este, de asemenea, o temă importantă, raportul subliniind provocările pe care le reprezintă pentru sistemele fiscale tradiționale. Multe companii digitale mari operează peste granițe și plătesc adesea impozite relativ mici în țările în care generează venituri semnificative. Parlamentul sprijină eforturile de a dezvolta modele de impozitare echitabilă care să poată capta mai eficient crearea de valoare în sfera digitală, inclusiv negocierile internaționale în curs în baza cadrului OCDE/G20. În cele din urmă, raportul subliniază importanța cooperării globale pentru combaterea evaziunii fiscale și a evitării obligațiilor fiscale. Acesta susține inițiativele care promovează justiția fiscală și urmărește să se asigure că toate întreprinderile, indiferent de dimensiunea lor sau de acoperirea internațională, contribuie în mod echitabil la finanțele publice. Pledând pentru o mai mare transparență, o mai bună coordonare și un cadru fiscal mai echitabil, raportul aliniază politica fiscală cu obiectivele mai largi ale concurenței loiale și justiției economice în UE.

OCDE publică un raport privind stimulentele fiscale pentru cercetare și dezvoltare

Cel mai recent raport al OCDE subliniază faptul că stimulentele fiscale continuă să fie forma dominantă de sprijin de la stat pentru cercetarea și dezvoltarea afacerilor în majoritatea țărilor membre. În 2024, 34 din cele 38 de țări membre ale OCDE au acordat facilități fiscale pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare, Estonia introducând astfel de stimulente pentru prima dată. În medie, IMM-urile beneficiază mai mult decât firmele mari – IMM-urile profitabile primesc o subvenție fiscală de 19% pentru cheltuielile de cercetare și dezvoltare, comparativ cu 16% pentru firmele mai mari. Raportul subliniază faptul că stimulentele fiscale au devenit mai semnificative decât finanțarea directă: În 2023, 23 țări din OCDE au oferit mai mult sprijin pentru cercetare și dezvoltare prin scutirea de taxe decât prin măsuri directe. Per total, aproximativ 55% din totalul sprijinului primit de la stat pentru cercetare și dezvoltare în cadrul OCDE a venit prin stimulente fiscale, crescând până la 85% în China. Portugalia, Islanda și Regatul Unit au condus la acordarea de sprijin fiscal pentru cercetare și dezvoltare în raport cu PIB-ul. În pofida unor măsuri care amintesc de pandemia de COVID, ratele subvențiilor fiscale pentru cercetare și dezvoltare au crescut din nou în 2024, continuând tendința ascendentă pe termen lung. Raportul constată, de asemenea, diferențe mari în abordările naționale, țări precum China extinzând agresiv beneficiile fiscale pentru cercetare și dezvoltare pentru a stimula inovarea.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Neamț: Tinerii pasionați de educația financiar-contabilă, în competiție la Piatra Neamț

Radio CECCAR FM

Liceul Economic „Alexandru Ioan Cuza” din Piatra Neamț a găzduit, luni, 14 aprilie 2025, etapa județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a III-a, eveniment adresat elevilor din clasele a XI-a, filieră Tehnologică, profil Servicii, calificarea Tehnician în activități economice

Competiția a reunit 21 de elevi de la trei unități de învățământ din județul Neamț: Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Roman, Liceul „Carol I” din Bicaz și Liceul Economic „Alexandru Ioan Cuza” din Piatra Neamț. Evenimentul a beneficiat de prezența directorilor liceelor participante, a cadrelor didactice care i-au îndrumat pe elevi, precum și a doamnei Cristina Albu, inspector școlar pentru discipline tehnice. Din partea CECCAR Filiala Neamț a fost prezentă Magdalena Violeta Iftode, președintele Consiliului filialei, care a făcut parte din Comisia de organizare și evaluare.

Participanții au demonstrat cunoștințe solide în domeniul financiar-contabil, iar rezultatele au reflectat nivelul ridicat de pregătire al concurenților.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Vaslui: Liceeni din trei orașe, reuniți la etapa județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă

Radio CECCAR FM

Marți, 15 aprilie 2025, Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui a găzduit etapa județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă, ediția a III-a. Competiția a reunit elevi din trei instituții de învățământ preuniversitar din județ – Colegiul Economic „Anghel Rugină” Vaslui, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” Bârlad și Liceul Tehnologic „Nicolae Iorga” Negrești – tineri pasionați de domeniul financiar-contabil, care și-au demonstrat cunoștințele într-un cadru care valorizează performanța, rigoarea și interesul pentru educația financiar-contabilă.

Participarea activă a elevilor și susținerea oferită de cadrele didactice și de organizatori au transformat evenimentul într-o platformă de dialog între educație și profesie. Elevii clasați pe primele două poziții vor reprezenta județul Vaslui la etapa națională a concursului, care va avea loc în perioada 28–31 mai 2025, la București.

Continuare
etaf
PROFESIA CONTABILĂacum 13 ore

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 28 aprilie 2025

ECONOMIEacum 13 ore

MF propune noi modificări la Codul de procedură fiscală

ECONOMIEacum 13 ore

MDLPA propune o serie de măsuri pentru simplificarea procedurilor în domeniul urbanismului și construcțiilor

ECONOMIEacum 14 ore

CECCAR Caraș-Severin: Concursul de cultură și educație financiar-contabilă, un pas important în orientarea profesională a tinerilor

ECONOMIEacum 14 ore

CECCAR Galați: Concursul de cultură și educație financiar-contabilă aduce în prim-plan viitori profesioniști contabili

ECONOMIEacum 4 zile

A fost adoptat Programul național de achiziții ecologice 2025-2030

ECONOMIEacum 4 zile

Guvernul a aprobat suspendarea unor sancțiuni privind aplicarea Sistemului RO e-Transport, până la finalul acestui an

PROFESIA CONTABILĂacum 4 zile

CECCAR Neamț: Tinerii pasionați de educația financiar-contabilă, în competiție la Piatra Neamț

PROFESIA CONTABILĂacum 4 zile

CECCAR Vaslui: Liceeni din trei orașe, reuniți la etapa județeană a Concursului de cultură și educație financiar-contabilă

PROFESIA CONTABILĂacum 4 zile

CECCAR Ialomița: Elevii cu cele mai bune rezultate la Concursul de cultură și educație financiar-contabilă, premiați la etapa județeană

ECONOMIEacum 5 zile

Banca Mondială estimează pentru România o creștere economică de 1,3% în 2025

ECONOMIEacum 5 zile

MADR propune un sprijin financiar de 200 euro/ha pentru fermierii care cultivă cartof de consum

Trending