PROFESIA CONTABILĂ
Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 6 decembrie 2023
Conferința ETAF cu privire la implementarea soluției pe doi piloni a OCDE
În cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) miercuri, 29 noiembrie, la Bruxelles, consilierii fiscali, împreună cu reprezentanți ai OCDE, Comisia Europeană, Președinția spaniolă a Consiliului UE și Observatorul fiscal al UE, au cuantificat progresul realizat cu privire la implementarea soluției pe doi piloni a OCDE. OCDE estimează că 55 de jurisdicții iau în prezent măsuri în vederea introducerii pilonului doi, adică o rată minimă efectivă de impozitare de 15% pentru companiile multinaționale mari. În ceea ce privește UE, momentan Comisia este optimistă cu privire la faptul că statele membre UE vor transpune directiva într-o manieră cuprinzătoare până la sfârșitul anului. Totodată, conferința a reprezentat o ocazie de a discuta despre unele provocări practice cu care se confruntă consilierii fiscali în implementarea noilor norme. Întorcându-ne la Pilonul I al acordului OCDE, care va realoca drepturile de impozitare ale întreprinderilor multinaționale din țările de origine ale acestora către piețele care generează profituri, vorbitorii au recunoscut în mare măsură că publicarea Convenției multilaterale (MLC) privind măsura Amount A este un pas înainte major, chiar dacă unele aspecte încă trebuie rezolvate. Vorbitorii au pus, de asemenea, punctul pe i, adică asupra incertitudinii actuale legate de semnătura Statelor Unite. Comisia a anunțat că nu va propune o directivă UE de implementare a Pilonului I în plus față de MLC, și a clarificat legătura dintre Pilonul I al OCDE și propunerea recentă Întreprinderi din Europa: Cadrul general pentru impozitarea veniturilor (BEFIT). În final, discuția a abordat votul recent pentru demararea negocierilor la nivelul ONU pentru o convenție cadru privind cooperarea internațională în domeniul fiscal, posibilul impact pe care aceasta l-ar putea avea asupra activității OCDE privind soluția celor doi piloni și importanța de a avea o poziție comună a UE în această privință. Conferința poate fi urmărită aici, iar un rezumat al discuției este disponibil aici.
Declarația ETAF cu privire la raționalizarea cerințelor de raportare ale UE
Luni, 27 noiembrie, ETAF a publicat răspunsul la consultarea publică a Comisiei Europene despre cum să raționalizezi dispozițiile de raportare derivate din legislația UE și presiunea acestora pe întreprinderi. Membrii ETAF consideră că dispozițiile de raportare DAC6 sunt cele mai problematice pentru profesia fiscală în acest moment. „Totuși, răspunsul nostru a evidențiat și alte dispoziții de raportare din legislațiile UE recent adoptate/implementate, care ar putea fi problematice. Acesta este, în special, cazul obligațiilor de raportare care rezultă din Directiva CbCR publică a UE care, combinată cu noile obligații de depunere, introduse de Directiva privind impozitul minim ar putea, în opinia noastră, să rezulte într-o dublă raportare. În plus față de obligațiile de raportare deja adoptate în legislația UE existentă, considerăm că ar trebui să se țină cont și de actele juridice care se află până în prezent, în procesul legislativ al UE, cum ar fi propunerea de directivă împotriva utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL) sau pachetul de măsuri de combatere a spălării banilor (AML), pentru a evita lacunele în ceea ce privește raționalizarea obligațiilor de raportare”, a menționat ETAF. În general, ETAF consideră că introducerea listelor albe, a valorilor pragurilor, a categoriilor sau a implementării graduale pentru a reduce sarcina administrativă a IMM-urilor în comparație cu cea a MNE-urilor sunt instrumente bune pentru a raționaliza dispozițiile de raportare.
Miniștrii de finanțe ai UE se întâlnesc la Bruxelles
Miniștrii de finanțe ai UE se vor întâlni vineri, 8 decembrie, la Bruxelles. Vor fi prezentate mai multe rapoarte de progres, dar nu se așteaptă niciun acord cu privire la niciuna dintre propunerile fiscale în lucru. Președinția spaniolă a Consiliului UE va prezenta, în special, un raport de progres referitor la pachetul ajustat pentru următoarea generație de resurse proprii prezentată în iunie 2023, care include o nouă resursă proprie bazată pe statisticile privind profiturile companiei. Consiliul Ecofin va aproba, de asemenea, raportul destinat Consiliului European în domeniul fiscalității. Raportul a subliniat faptul că Președinția spaniolă a acordat prioritate la nivel înalt și a înregistrat progrese tehnice satisfăcătoare în ceea ce privește propunerea pentru rambursarea mai rapidă și mai sigură a impozitelor reținute la sursă (FASTER). Totuși, raportul precizează că sunt impuse activități tehnice suplimentare înainte ca dosarul să poată fi depus Consiliului pentru aprobarea unei abordări generale. În ceea ce privește pachetul TVA în era digitală (ViDA), activitatea nu a putut fi finalizată, iar Președinția a rezumat progresul realizat într-un raport separat. Președinția spaniolă a început, de asemenea, analiza și activitatea tehnică referitoare la propunerile privind BEFIT, prețurile de transfer și sistemul fiscal bazat pe sediul social (HOT). În final, Miniștrii de finanțe ai UE vor aproba concluziile cu privire la progresul obținut de Grupul pentru Codul de conduită sub Președinția spaniolă.
Fără fum alb asupra propunerii UNSHELL
Grupul de lucru la nivel înalt al Consiliului UE pentru chestiuni fiscale s-a întâlnit joi, 23 noiembrie, pentru a discuta, printre alte dosare, propunerea de directivă de stabilire a unor norme împotriva utilizării abuzive a companiilor fictive (UNSHELL). În timpul ședinței, Președinția spaniolă ar fi testat ideea Comisiei Europene de a face din criteriile de substanță un standard minim, menținând în același timp unele consecințe fiscale în directivă. Totuși, se pare că această propunere nu ar fi primit sprijinul necesar din partea statelor membre, iar cele mai multe dintre acestea sunt în continuarea în favoarea ideii Germaniei de a face din dispoziția UNSHELL doar un schimb de informații, cu posibile consecințe fiscale în viitor. Comisia ar fi spus statelor membre că, în cazul în care păstrează această abordare în două etape, va trebui probabil să își retragă propunerea și să prezinte una nouă, bazată pe temeiul juridic corect. Președinția spaniolă nu intenționează să prezinte o nouă propunere de compromis statelor membre până la finalul mandatului său. Așadar, negocierile privind Directiva UNSHELL vor continua sub Președinția belgiană, care va începe la 1 ianuarie 2024.
Răspunsurile Comisiei Europene privind Rezoluția PE referitoare la Pandora Papers
Comisia Europeană a răspuns recent la rezoluția adoptată în iunie 2023 de Parlamentul European privind lecțiile învățate în urma dezvăluirilor din Pandora Papers. Rezoluția s-a concentrat pe rolul intermediarilor în facilitarea evaziunii fiscale și evitării obligațiilor fiscale, competiția dăunătoare în impozitarea veniturilor și averii și utilizarea companiilor fictive în scopuri fiscale abuzive. Una dintre solicitările eurodeputaților a fost să realizeze un studiu privind piața de consultanță fiscală pentru a avea informații actualizate cu privire la cota de piață a principalelor firme de contabilitate. Comisia a răspuns că, în prezent, ia în considerare posibilitatea de a compila ratele de concentrare a pieței la nivelul UE pe baza informațiilor existente în registrul EuroGroups. Comisia a transmis, de asemenea, că a lucrat la posibile instrumente suplimentare pentru ca statele membre să abordeze, prin inițiativa SAFE, aranjamentele fiscale din țări din afara UE care duc la evaziune fiscală sau la planificare fiscală agresivă. Totuși, a reamintit că, înainte de adoptarea și depunerea unei propuneri în acest sens, este esențial ca statele membre să ajungă la un acord politic în cadrul Consiliului cu privire la Directiva UNSHELL, care se ocupă de utilizarea abuzivă a entităților fictive în UE. Comisia a transmis, de asemenea, că discută în prezent cu statele membre și cu alte părți interesate despre impactul muncii de la distanță pentru lucrătorii transfrontalieri asupra alocării drepturilor de impozit pe venitul personal și a reședinței fiscale în UE, pentru a găsi soluții care să elimine distorsiunile de pe piața internă.
Parlamentul European a publicat proiectul de opinie privind BEFIT
Parlamentul European a publicat recent proiectul de opinie privind întreprinderile din Europa: Cadru general pentru impozitarea veniturilor (BEFIT), elaborat de eurodeputatul Evelyn Regner (Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților, Austria). Principala schimbare propusă de raportor este introducerea unei formule de alocare bazate pe factori semnificativi la sfârșitul perioadei de tranziție. Această formulă ar trebui să prevadă o alocare ponderată între factorii de muncă, bogăție și vânzări. Raportorul este de părere că numai o formulă bazată pe factori poate exploata pe deplin potențialul de armonizare a bazei de impozitare prin eliminarea necesității de stabilire a prețurilor de transfer pentru tranzacțiile din cadrul unui grup BEFIT. Evelyn Regner propune, de asemenea, reducerea pragului de venituri anuale (la 40 000 000 EUR) pentru grupurile de întreprinderi multinaționale după perioada de tranziție, astfel încât toate grupurile mari, astfel cum sunt definite în Directiva contabilă (Directiva 2013/34/UE), să intre în domeniul de aplicare al propunerii. În final, raportul sugerează introducerea unor norme mai stricte privind companiile străine controlate și limitarea stimulentelor fiscale. Votul în comisia ECON, referitor la această opinie fără caracter obligatoriu, este programat pentru 22 februarie 2024.
Eurodeputații adoptă poziția cu privire la propunerea DEBRA
Eurodeputații din Comisia ECON au adoptat marți, 28 noiembrie, o opinie fără caracter obligatoriu privind propunerea pentru reducerea tendinței de favorizare a îndatorării (DEBRA). Se pare că eurodeputații au adăugat proporționalitate la ajustările de capital în funcție de mărimea companiei, contrar textului inițial. Textul agreat ar prevedea că ajustarea de capitaluri proprii este deductibilă pentru zece perioade fiscale consecutive din baza de impozitare a oricărei întreprinderi mici sau mijlocii (IMM) sau a unui „grup de dimensiuni medii” supus impozitului pe profit, până la un maxim de 30% din profitul înainte de dobânzi, impozite, amortizarea activelor corporale și necorporale (EBITDA). Pentru companiile mari, numărul perioadelor fiscale consecutive ar fi limitat la șapte. Mai mult, eurodeputații fac apel la statele membre pentru a se asigura că, timp de până la trei perioade fiscale, contribuabilii pot amâna partea din ajustarea de capital care depășește procentele menționate anterior din EBITDA într-o perioadă fiscală, față de cinci în textul inițial. Opinia va fi votată în sesiunea plenară din ianuarie 2024. Propunerea DEBRA a fost prezentată în mai 2022, dar statele membre au decis să suspende discuțiile referitoare la propunere până când se vor cunoaște mai multe detalii despre planul Comisiei legat de un nou cadru general pentru impozitarea veniturilor (BEFIT).
Parlamentul European: Interpelare a președintei Grupului de lucru privind Codul de conduită
Joi, 30 noiembrie, subcomisia FISC a Parlamentului European a avut un schimb de idei cu María José Garde, președinte al Grupului de lucru privind Codul de conduită în domeniul impozitării întreprinderilor. Grupul pentru codul de conduită are sarcina de a identifica regimurile fiscale preferențiale care ar putea submina competitivitatea pieței interne. De la înființarea grupului, au fost evaluate 480 de regimuri preferențiale din statele membre ale UE și din teritoriile dependente ale acestora. Alte o sută treizeci de scheme au fost considerate dăunătoare și, prin urmare, au fost eliminate. În ceea ce privește jurisdicțiile non-UE, Grupul le enumeră pe cele care nu cooperează în scopuri fiscale, precum și pe cele care și-au luat angajamente privind buna guvernanță fiscală. Ședința a fost prilejul de a discuta despre eficiența Codului de conduită, revizuit la 8 noiembrie 2022, care lărgește domeniul de aplicare pentru a include nu numai măsurile fiscale preferențiale, ci și caracteristicile fiscale de aplicare generală. Discuția s-a concentrat pe impactul practic al reformei din 2022 și pe viitoarea evaluare de către Grup a criteriilor minime de impozitare. În special, aceasta a declarat că jurisdicțiile sunt în curs de implementare a celui de-al doilea pilon și că problema de a face din acesta un criteriu pentru procesul de înscriere pe lista neagră ar putea apărea doar după ce procesul de evaluare inter pares al OCDE va fi finalizat. Aceasta a mai spus că Grupul pentru codul de conduită își concentrează în prezent discuțiile asupra conceperii viitoarelor criterii de prezentare a informațiilor privind beneficiarii reali.
Investigație EPPO privind o fraudă transfrontalieră majoră în materie de TVA
Parchetul European (EPPO) a anunțat luni, 27 noiembrie, că 59 de cercetări și alte măsuri de investigație au fost efectuate în opt țări, în cadrul unei acțiuni care vizează grupuri infracționale investigate pentru o fraudă de 85 de milioane de euro în domeniul TVA. Membrii unei organizații criminale, activă în comerțul internațional cu produse electronice de consum (în principal AirPods), sunt suspectați de evaziune fiscală prin intermediul unei fraude de tip „carusel” în materie de TVA, cu pierderi la bugetul UE și la bugetele naționale estimate de cel puțin 85 de milioane de euro. Suspecții au înființat companii în Germania și în alte state membre ale UE, precum și în țări din afara UE, pentru a comercializa bunurile printr-un lanț fraudulos de comercianți dispăruți – care dispăreau fără a-și îndeplini obligațiile fiscale. Ulterior, alte companii din lanțul fraudulos solicitau rambursări de TVA de la autoritățile fiscale naționale. Investigația, cu numele de cod „Goliat”, a implicat Europol, agențiile fiscale germane și mai multe forțe de poliție naționale din Danemarca, Franța, Germania, Ungaria, Lituania, Țările de Jos, Suedia și Elveția. Unul dintre presupușii lideri ai grupărilor infracționale care fac obiectul anchetei a fost arestat la 22 noiembrie.
Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile fiscale europene și evoluțiile colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil
Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.
Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.
În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.
De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.
Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil
CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.
Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.
Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.
Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.
Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.
„Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru”, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.
Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.
Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.
„Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.
Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR lansează traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources în domeniul evaluării afacerilor
Evaluarea afacerilor este un proces esențial pentru determinarea valorii reale a unei afaceri, contribuind la o înțelegere profundă a activelor, datoriilor, performanței financiare și a poziției sale competitive pe piață. Aceasta este vitală în diverse contexte, de la atragerea de investiții, vânzarea afacerii, partajarea echitabilă a acțiunilor, până la evaluarea eficienței managementului și a potențialului de creștere.
Un rol central în acest proces îl au profesioniștii contabili, care aduc expertiza tehnică și rigurozitatea necesară pentru o evaluare corectă și obiectivă. Aceștia contribuie prin analizarea situațiilor financiare, identificarea fluxurilor de trezorerie și evaluarea activelor și datoriilor. În plus, profesioniștii contabili utilizează standarde și metode recunoscute de evaluare, asigurând astfel că procesul respectă normele în vigoare și este realizat în mod transparent.
În acest context, CECCAR vine în sprijinul membrilor și pune la dispoziție în exclusivitate în România traducerea în limba română a publicației Business Valuation Ressources, Înțelegerea evaluării afacerilor: un ghid practic de evaluare a întreprinderilor mici și mijlocii, ediția a VI-a, prima ediție a acestei cărți fiind publicată în anul 1998 de American Institute of Certified Public Accountants.
A șasea ediție a cărții, semnată de autorul Gary R. Trugman, este o resursă valoroasă despre fundamentele evaluării afacerilor, în special adaptată pentru afacerile mici și mijlocii. Această ediție actualizată include evoluțiile recente din industrie, standarde și aplicații practice, fiind potrivită atât pentru începători, cât și pentru profesioniști experimentați în evaluare, contabilitate și domenii conexe. Este accesibilă pentru profesioniștii în evaluare, profesioniștii contabili, avocați și proprietarii de afaceri mici care caută un ghid practic de evaluare.
Acest ghid se dorește a fi atât un manual tehnic, cât și un instrument de referință, îmbinând teoria cu sfaturi practice pentru a oferi un cadru solid pentru evaluarea corectă și etică a afacerilor mici și mijlocii.
Concentrându-se pe aspectele practice ale lumii reale, publicația utilizează exemple de actualitate și antrenante pentru a facilita înțelegerea, apelând totodată la discuții profunde prin care își propune să clarifice anumite concepte tehnice într-o manieră facilă și care să permită cititorului să se raporteze la situațiile și soluțiile prezentate.
Fundamentată pe decenii de experiență a autorului, publicația Înțelegerea evaluării afacerilor: un ghid practic de evaluare a întreprinderilor mici și mijlocii, ediția a VI-a, constituie o resursă deosebit de valoroasă pentru practicieni, oferindu-le cunoștințele și abilitățile de care au nevoie pentru a aborda cu succes acest domeniu.
Publicația în format electronic este disponibilă pe site-ul librăriei CECCAR și poate fi achiziționată la prețul de 210 de lei (cu TVA).
-
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 19.11.2024
-
ECONOMIEacum 2 zile
Exporturile de cereale ale UE au scăzut cu o treime în acest sezon; România a fost cel mai mare exportator
-
ECONOMIEacum 20 de ore
Lege promulgată: Noi modificări la Codul fiscal
-
ECONOMIEacum 2 zile
Pensionarii care au primit mai mulți bani, din culpa Casei de Pensii, nu mai restituie sumele respective
-
ECONOMIEacum 2 zile
ANAF a actualizat Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare
-
ECONOMIEacum 19 ore
Un nou proiect major, de importanță strategică, pentru producția de baterii în România
-
PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil
-
ECONOMIEacum 19 ore
BNR: Noile evaluări relevă o perspectivă înrăutățită a inflației comparativ cu previziunile precedente