Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 4 martie 2024

Radio CECCAR FM

etaf

Miniștrii de finanțe ai G20 discută despre impozitarea minimă globală a averii

Miniștrii de finanțe din țările G20 au discutat problema impozitării persoanelor foarte bogate în cadrul unei ședințe care a avut loc joi, 29 februarie, la solicitarea Președinției braziliene a G20. „În ciuda progreselor recente, este indiscutabil faptul că miliardarii lumii continuă să evite sistemele noastre fiscale printr-o varietate de strategii”, a semnalat ministrul brazilian Fernando Haddad în discursul său de deschidere. El s-a referit la cel mai recent raport al Observatorului fiscal european privind evaziunea fiscală, care arată că miliardarii plătesc o rată efectivă de impozitare echivalentă cu 0 până la 0,5% din averea lor. Ministrul a menționat experiența Braziliei pe această temă, menționând că reforma fiscală din țară a avut succes și că fiecare națiune poate face multe pentru sine pe plan intern. „Cu toate acestea, soluțiile eficiente pentru ca persoanele foarte bogate să-și aducă contribuția justă în domeniul fiscal depind de cooperarea internațională”, a subliniat acesta. Pentru a impulsiona discuțiile, Fernando Haddad a anunțat că Președinția braziliană a G20 l-a însărcinat pe economistul Gabriel Zucman, directorul Observatorului fiscal al UE, să studieze fezabilitatea unei taxe minime pentru persoanele foarte bogate și să prezinte propuneri grupului. Zucman s-a adresat delegaților în timpul ședinței, îndemnându-i să folosească politica fiscală pentru a trata distribuția inegală a averii la nivel global. În raportul său fiscal către miniștrii de finanțe ai G20, secretarul general al OCDE, Mathias Cormann, a subliniat activitatea OCDE privind impozitarea veniturilor de capital și a câștigurilor de capital. „De asemenea, ar putea fi necesare eforturi pentru a identifica provocările specifice pe care le implică impozitarea persoanelor fizice cu avere netă mare, în special într-o economie globalizată”, este menționat în raport.

Parlamentul European adoptă opinia cu privire la propunerea FASTER

Marți, 28 februarie, Parlamentul European a adoptat în plen opinia cu privire la o propunere de Directivă pentru Scutirea mai rapidă și mai sigură de la reținerea la sursă a impozitelor (FASTER). Opinia, condusă de eurodeputatul Herbert Dorfmann (PPE, Italia), conține mai multe modificări ale propunerii inițiale a Comisiei privind utilizarea certificatului fiscal de reședință electronic (eTRC). În plus, statele membre prelucrează o cerere de rambursare în termen de 25 de zile calendaristice, cu excepția cazului în care statul membru are îndoieli întemeiate cu privire la legitimitatea cererii de rambursare și dacă se inițiază o procedură de verificare sau un audit fiscal. Eurodeputații își doresc, de asemenea, să consolideze controalele și schimbul de informații. Aceștia sugerează ca Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) și Autoritatea Bancară Europeană (ABE) să monitorizeze în mod regulat riscul practicilor de optimizare fiscală a „cum-cum” și „cum-ex” în UE. Un rezumat al modificărilor propuse poate fi găsit aici, iar cele adoptate sunt disponibile aici.

Actualizare la comentariul privind articolul 26 din Convenția model OCDE

Marți, 27 februarie, OCDE a anunțat că, Consiliul său a aprobat, la 19 februarie 2024, o actualizare a comentariului privind Articolul 26 (schimbul de informații) din Modelul de Convenție al OCDE privind impozitul și capitalul, care servește drept bază pentru negocierea și aplicarea tratatelor fiscale bilaterale între țări. Actualizarea clarifică faptul că informațiile primite prin intermediul asistenței administrative pot fi utilizate în chestiuni fiscale referitoare la alte persoane decât cele pentru care au fost primite inițial informațiile, a explicat OCDE într-un comunicat. Acesta oferă, de asemenea, îndrumări interpretative privind confidențialitatea, în special în ceea ce privește accesul contribuabililor la schimbul de informații atunci când aceste informații au o influență asupra situației lor fiscale și în ceea ce privește informațiile specifice care nu sunt specifice contribuabilului, inclusiv datele statistice, cu privire la informațiile schimbate sau generate pe baza acestora. Textul actualizat este disponibil aici.

Experții discută perspectivele internaționale privind combaterea corupției

La 26 februarie 2024, ca parte a celei de-a 25-a aniversări a Convenției OCDE de combatere a mitei, IFAC, ICAEW (Institute of Chartered Accountants in England and Wales) și IBA (International Bar Association), s-au alăturat OCDE, pentru un eveniment online privind necesitatea de a promova culturi de integritate și de aplicare activă a legii pentru a trata riscul de corupție. Laura Hough (ICAEW), eurodeputata Ramona Strugariu (Renew Europe, Romania), Scott Hanson (IFAC), France Chain (OCDE), Jeroen Blomsma (Comisia Europeană), Scarlet Wannenwetsch (Basel Institute on Governance) și Sara Carnegie (IBA) au discutat despre diferitele perioade de turbulențe economice experimentate recent, ceea ce ar putea crea noi oportunități pentru cei care doresc să corupă activitățile publice și private. Din discuție a reieșit că este necesară o abordare comună a tuturor jucătorilor, publici și privați, pentru a preveni și a combate în mod eficient natura insidioasă a corupției și a finanțării ilicite. În acest sens, eforturile de reglementare reînnoite pentru combaterea corupției sunt vizibile în diferite jurisdicții, inclusiv în UE, unde pachetul anticorupție aflat în curs de negociere urmărește să consolideze cadrul general juridic existent, bazat pe Convenția Organizației Națiunilor Unite de combatere a Corupției. În cele din urmă, vorbitorii au avut timp să răspundă la o serie de întrebări, cum ar fi strategiile viitoare care urmează să fie puse în aplicare, instrumentele disponibile, subiectul colaborării transfrontaliere, relația dintre sectorul privat și organizațiile internaționale.

Peste 330 de investigații EPPO privind frauda transfrontalieră majoră în materie de TVA în 2023

Parchetul European (EPPO) a publicat vineri, 1 martie, raportul său anual pe 2023, care arată că, la sfârșitul anului 2023, avea un total de 1 927 de investigații active, cu un prejudiciu global estimat la bugetul UE de 19,2 miliarde de euro, din care un procent de 59 % (11,5 miliarde de euro la 339 de investigații) a fost legat de o fraudă transfrontalieră majoră în materie de TVA. Potrivit EPPO, noi surse de finanțare din partea UE sunt, de asemenea, vizate de infractori, a constatat EPPO. Până la sfârșitul anului 2023, EPPO a avut 206 de investigații active referitoare la primele proiecte de finanțare NextGenerationEU, cu o daună estimată de peste 1,8 miliarde de euro. Aceasta reprezintă aproximativ 15 % din toate cazurile de fraudă în materie de cheltuieli care implică fonduri UE gestionate de EPPO în perioada de raportare, dar în ceea ce privește daunele estimate, aceasta corespunde unui procent de aproape 25 %, a precizat EPPO.  În 2023, EPPO a primit și a procesat 4 187 de rapoarte de infracțiuni, cu 26% mai mult decât în 2022. Această creștere a fost determinată în principal de rapoartele de la părțile private (cu 2 494 – 29% mai mult decât în 2022), precum și de cele de la autoritățile naționale (cu 1 562 – 24% mai mult decât în 2022), a explicat acesta. Potrivit EPPO, această evoluție dovedește că nivelul de detectare a fraudei care afectează interesele financiare ale UE în statele membre participante s-a îmbunătățit. În 2023, cu 139 de dosare de acuzare depuse (cu peste 50% mai multe decât în 2022), EPPO a început să aducă mai mulți vinovați de fraudă în UE în fața instanțelor naționale pentru judecată. 

Blocați agenda: Conferința ETAF de miercuri, 17 aprilie 2024

Luni, 17 aprilie 2024

Conferința ETAF

Către un sistem fiscal european mai simplu, mai raționalizat și mai adaptat pentru viitor

14:30–17:00

@Sofitel Brussels Europe, Place Jourdan 1, 1040 Bruxelles

Având în vedere că se apropie alegerile europene, este momentul perfect pentru a ne angaja într-o reflecție colectivă asupra viitorului sistemului fiscal al UE.

Datorită apropierii lor de companii, consultanții fiscali se află în epicentrul peisajului de reglementare. Atunci când nu sunt ei înșiși însărcinați cu obligațiile de depunere a declarațiilor care decurg din legislația UE, aceștia ajută întreprinderile să navigheze prin complexitatea legislației fiscale a UE. În ultimii ani, propunerile fiscale ale UE au fost emise cu o viteză incredibilă, iar sistemul fiscal al UE a devenit extrem de complex. În același timp, aceste legislații generează o povară de raportare tot mai mare pentru contribuabili și autoritățile fiscale, ceea ce, uneori, se face în detrimentul eficienței.

Această conferință va reuni experți în domeniul fiscal și oficiali ai UE pentru a analiza cum ar trebui să arate politicile fiscale ale viitoarei Comisii Europene, precum și perspectivele de viitor pentru consilierii fiscali din Uniunea Europeană.

Cu această ocazie, ETAF va prezenta, de asemenea, manifestul său pentru alegerile UE, subliniind mai multe cereri esențiale către următorul Parlament European și Comisia Europeană pentru a se asigura că sistemul fiscal al UE este mai simplu, raționalizat și mai adaptat pentru viitor.

Vorbitorii vor fi anunțați în curând.

Interpretare simultană engleză, germană, română.

De asemenea, conferința va fi transmisă în direct.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

ECONOMIE

Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate

Radio CECCAR FM


Luni, 30 septembrie, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Dăruiește Viață și Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Marie S. Curie”, evenimentul Împreună, pentru proiecte de succes, un eveniment care nu doar că a adus laolaltă profesioniști contabili și antreprenori, ci a unit suflete și valori comune în efortul de a contribui la binele copiilor. „Acesta nu este doar un simplu eveniment, ci un moment de reflecție și un punct de plecare pentru noi inițiative care să contribuie la binele celor mici. Ne unește o cauză nobilă – aceea de a oferi copiilor șansa la o viață sănătoasă și plină de speranță. (…) În copilărie, fiecare zi este o speranță pentru viitor, iar această speranță depinde nu doar de ei, ci mai ales de noi, cei maturi – de acțiunile și inacțiunile noastre”, a transmis, în deschiderea evenimentului, prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova, vicepreședinte al Consiliului superior al CECCAR.

Peste 50 de profesioniști contabili, inclusiv experți contabili care se află în topul național al membrilor CECCAR, și reprezentanți ai mediului de afaceri au participat la discuții și au vizitat noua clădire a Spitalului „Marie Curie”, construită de Dăruiește Viață cu sprijinul donatorilor și sponsorilor (inițiativa #NoiFacemUnSpital). Această realizare a fost posibilă prin implicarea profesioniștilor contabili din întreaga țară.

S-a vorbit, cu acest prilej, și despre rolul important ce îi revine statului în acest parteneriat, prin instituirea de măsuri care să contribuie la sprijinirea mediului de afaceri pentru a face bine în societate. „Apreciem măsurile existente, dar se sime nevoia extinderii acestora. Pentru îndeplinirea obiectivelor de responsabilitate față de societate este nevoie de un sistem fiscal care să încurajeze capitalismul responsabil. Parteneriatul stat – profesionist contabil – antreprenor – societate civilă poate crea un model nou de afaceri, în care binele social devine un element central. (…) Este momentul să promovăm capitalismul responsabil, un model de afaceri în care profitul merge mână în mână cu impactul pozitiv asupra comunităților noastre. Noi, profesioniștii contabili, suntem oamenii cifrelor, dar și magicienii care le dăm valoare, adică le transformăm în profit pentru investitori și bunăstare pentru comunitate”, este de părere Robert Șova.

A fost reiterată importanța creșterii numărului de companii care folosesc facilitățile fiscale ce le permit susținerea cauzelor sociale:

  • direcționarea impozitului pe profit, potrivit prevederilor art. 25, al (4) lit i), Titlul IV din Legea 227/2015 privind Codul fiscal;
  • redirecționarea impozitului pe profit prin declarația 177, potrivit prevederilor art. 42, al (4) lit i), Titlul IV din Legea 227/2015 privind Codul fiscal.

Despre acestea, Robert Șova a spus: „Ar trebui să ne asumăm împreună creșterea la 100% a gradului de utilizare a acestor facilități fiscale”.

Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a transmis un mesaj de apreciere a susținerii cauzelor care „cultivă speranță și încredere în sufletele pacienților copii și în familiile lor”, prezentat de Melania Preda – expert contabil.

Din partea Asociației Dăruiește Viață, Carmen Uscatu și Oana Gheorghiu au vorbit despre proiectul de succes care astăzi le oferă unora dintre copiii internați în Spitalul „Marie Curie” condiții optime de tratament în spații moderne, condiții care îi pot ajuta să uite, în unele momente, că se află în spital. Conform unor estimări prezentate de Asociație, doar 50% dintre companii folosesc facilitatea de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit. „Fără acești magicieni ai cifrelor (n.r. profesioniștii contabili) noi nu am fi fost astăzi aici, nu am fi putut spune: #Noi am făcut un Spital! (…) Dar nu ne oprim și ne propunem să facem și un Campus Medical Pediatric. Oameni ca dumneavoastră au decis să ne susțină sau să-și convingă prietenii care au companii, șefii care puteau decide și, astfel, noi să putem construi atât de multe lucruri în țară. Cred că așa se construiește speranța în România și cred că așa putem continua împreună, pentru că dumneavoastră decideți să ne susțineți, iar noi decidem să creăm proiecte cu impact în România”, a declarat Carmen Uscatu, una dintre fondatoarele Asociației. „Spitalul Marie Curie funcționează, în prezent, în două secole – o parte din clădire este învechită, în timp ce alta găzduiește secții vitale, cum ar fi blocul operator, terapia intensivă, neurochirurgia și oncologia. Ne propunem să construim un campus medical de secol XXI, cu spații de cazare pentru pacienți din afara Bucureștiului, infrastructură modernă, cercetare medicală și spații de învățare pentru studenți și rezidenți. Vrem să creăm un loc unde medicina de top să devină realitate și sunt convinsă că putem face asta împreună”, a completat Oana Gheorghiu – de asemenea, fondatoare Dăruiește Viață.

Despre abisul dintre condițiile din vechea și noua clădire a spitalului a vorbit chiar mama unei fetițe în vârstă de un an și două luni, care este internată de 10 luni în secția de neurochirurgie.

Daniel Buzatu, managerul Spitalului „Marie Curie”, și medicul Radu Tăbăcaru, șeful secției de Terapie Intensivă, au completat imaginea impactului direct pe care aceste proiecte le au asupra vieții pacienților. Condițiile din spital influențează nu doar pacienții, ci și activitatea medicilor. Nu trebuie să uităm că adevărata putere a implicării în proiecte sociale este chiar speranța la o viață mai bună, pentru care medicii se luptă în fiecare spital.

Reprezentanți ai organizațiilor participante, prof. univ. dr. Iulia David Sobolevschi, din partea Academiei de Studii Economice București, Dan Manolescu, președintele Camerei Consultanților Fiscali (CCF), conf. univ. dr. Marcel Vulpoi – expert contabil, CEO al celei mai mari societăți de expertiză contabilă din România cu capital integral românesc, și Adriana Eftimie, secretar general al Confederației Antreprenorilor și Investitorilor din România (CAIR), au vorbit despre importanța utilizării responsabile a mecanismelor fiscale pentru susținerea proiectelor care CONTează, în cazul de față transformându-le în investiții pentru speranța la o viață sănătoasă a celor mici.

CECCAR va continua să susțină mediul de afaceri în utilizarea facilităților fiscale pentru a scrie povești de succes, oferind sprijinul necesar pentru o implicare responsabilă și conștientă în proiectele sociale care fac diferența, a inițiativelor care schimbă vieți în bine.

Galerie foto

Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate Facilități fiscale pentru capitalism responsabil: accesibile, dar insuficient accesate

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 30 septembrie 2024

Radio CECCAR FM

etaf

Pachetul ViDA a fost blocat

Joi, 26 septembrie, Grupul de lucru la nivel înalt privind aspectele fiscale a discutat pachetul privind TVA în era digitală (ViDA), care încă s-ar confrunta cu un blocaj din cauza opoziției Estoniei față de un regim obligatoriu de furnizori desemnați. Acest regim ar face ca platformele de ride-sharing și de cazare pe termen scurt să fie responsabile de colectarea TVA. Președinția maghiară a Consiliului UE a sugerat discutarea ideii Estoniei propusă la începutul anului de Președinția belgiană de a limita la IMM-uri regimul bazat pe exprimarea opțiunii de a participa (opt-in), spre deosebire de exprimarea opțiunii de a nu participa (opt-out). Dacă unele state membre și-au exprimat deschiderea față de propunerea Estoniei, un grup mai mare s-a opus acesteia, favorizând compromisul belgian pentru o exprimarea opțiunii de a nu participa (opt-out). Cu toate acestea, Estonia sprijină exprimarea opțiunii de a nu participa la scară largă, și nu limitată la IMM-uri.

OCDE a emis un model de acord pentru implementarea valorii B din Pilonul 1

Joi, 26 septembrie, cadrul general incluziv OCDE/G20 privind BEPS a publicat un model de acord privind autoritatea competentă (MCAA) pentru a facilita implementarea angajamentului său politic privind valoarea B din Pilonul 1. La începutul acestui an, cadrul general incluziv a emis un raport privind valoarea B din Pilonul 1. Acest raport oferă un cadru general simplificat și optimizat de stabilire a prețurilor pentru activitățile de marketing și distribuție de bază, despre care se preconizează că va reduce litigiile privind prețurile de transfer și costurile de conformitate și va spori certitudinea fiscală atât pentru administrațiile fiscale, cât și pentru contribuabili. În iunie 2024, au fost publicate îndrumări suplimentare privind valoarea B, inclusiv definiția jurisdicției reglementate pentru angajamentul politic din cadrul general incluziv privind valoarea B, permițând jurisdicțiilor să înceapă implementarea. Sunt în curs de desfășurare lucrări privind pachetul Pilonul 1, inclusiv cadrul general privind valoarea B, astfel cum se indică în declarația copreședinților cadrului general incluziv din 30 mai 2024.

20 de state membre ale UE și-au stabilit prioritățile privind piața unică pentru noua Comisie

Într-un document neoficial comun pregătit pentru Consiliul Competitivitate joi, 26 septembrie, 20 state membre ale UE (Austria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Germania, Irlanda, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Țările de Jos, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia și Suedia) și-au stabilit prioritățile pentru noua Comisie Europeană în cadrul pieței unice. Semnatarii afirmă că noua strategie privind piața unică, care urmează să fie publicată în iunie 2025, trebuie să stabilească acțiuni concrete pe termen scurt și mediu pentru facilitarea comerțului transfrontalier. În general, acestea susțin că ar trebui acordată prioritate simplificării și armonizării suplimentare a normelor UE, precum și, dacă este posibil, aplicării principiului recunoașterii reciproce. Noua Comisie trebuie să simplifice condițiile de desfășurare a activităților comerciale și să continue să reducă birocrația, în principal prin simplificarea și digitalizarea procedurilor, inclusiv prin intensificarea utilizării datelor, depășind reducerea cu 25% a dispozițiilor de raportare care a fost anunțată. Cele 20 de state membre ale UE solicită în mod explicit Comisiei să se concentreze asupra calității, consecvenței și implementării, mai degrabă decât asupra volumului de norme.

CJUE a emis o hotărâre potrivit căreia relația de confidențialitate avocat-client trebuie protejată în solicitarea de informații fiscale

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis joi, 26 septembrie, în cauza C‑432/23 (hotărâre disponibilă doar în limba franceză momentan), că o solicitare de informații fiscale care cere unei firme de avocatură să dezvăluie informații despre relația sa cu clienții încalcă relația de confidențialitate avocat-client. Curtea a subliniat despre consilierea juridică, indiferent de domeniu, că este protejată de articolul 7 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, care protejează comunicările dintre avocați și clienți. Cauza a implicat o firmă de avocatură din Luxemburg, FSCS, care a primit o solicitare din partea autorităților fiscale din Luxemburg de a furniza documente cu privire la serviciile pe care le-a oferit unei companii spaniole, în urma unei solicitări din partea autorităților fiscale spaniole în temeiul Directivei UE 2011/16 (DAC6). Autoritățile luxemburgheze au solicitat toate documentele disponibile, inclusiv contractele și comunicările referitoare la structurile de investiții corporative. Firma de avocatură a refuzat, argumentând cu privire la consultanță că se referă la aspecte corporative, nu fiscale. Legea luxemburgheză permite avocaților să nu prezinte informații, cu excepția cazului în care acestea se referă la aspecte fiscale, dar autoritatea fiscală luxemburgheză a amendat firma. În urma mai multor recursuri, cauza a fost trimisă la CJUE, care a fost de partea firmei de avocatură. Curtea a decis că legile interne care exclud consilierea fiscală din relația de confidențialitate avocat-client încalcă articolul 7 din Carta drepturilor fundamentale a UE și că astfel de ordine încalcă dreptul esențial la comunicări confidențiale avocat-client. În plus, Curtea a clarificat faptul că, deși DAC6 prezintă obligații privind schimbul de informații între statele membre ale UE, aceasta nu prevalează asupra protecției drepturilor fundamentale în temeiul Cartei. Statele membre trebuie să se asigure că legislația lor privind colectarea informațiilor respectă aceste măsuri de protecție. Prin urmare, Curtea a concluzionat că solicitarea de informații a încălcat relația de confidențialitate profesională și legală și nu a putut fi justificată.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș: Seminar cu tema Noutăți în materia legislației muncii în anul 2024, în colaborare cu Inspectoratul Teritorial de Muncă

Radio CECCAR FM

Filiala CECCAR Maramureș a organizat, la 26 septembrie 2024, un seminar cu tema Noutăți legislative în materia legislației muncii în anul 2024, care l-a avut ca invitat special pe Mircea Onea, consilier în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Maramureș (ITM). La eveniment au participat membri din filialele Maramureș și Bistrița-Năsăud, care au discutat despre principalele modificări legislative apărute în acest an. Președintele Filialei CECCAR Maramureș, conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, a subliniat importanța acestor întâlniri pentru actualizarea cunoștințelor profesioniștilor contabili și pentru a le oferi sprijin în aplicarea corectă a noilor legi.

Printre subiectele abordate s-au numărat modificările aduse legislației privind încadrarea și detașarea străinilor în România, noile reglementări privind activitatea de voluntariat și asistența socială, precum și actualizarea Clasificării activităților din economia națională. De asemenea, s-au discutat reglementările referitoare la prestatorii casnici, munca de noapte și salariul minim brut pe țară.

Participanții au apreciat prezentările și au avut ocazia să adreseze întrebări despre impactul acestor schimbări legislative asupra activității lor zilnice. Sesiunea de întrebări și răspunsuri a fost un prilej pentru a clarifica aspectele practice ale noilor reglementări.

Continuare

Trending