Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Brăila: Spețe întâlnite în activitatea profesională, discutate de experți contabili și contabili autorizați cu reprezentanți ai AJFP

Radio CECCAR FM

CECCAR Filiala Brăila, în parteneriat cu Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP), a organizat, la 19 iunie a.c., o masă rotundă cu tema Aspecte punctuale, problemele cu care se confruntă profesioniștii contabili, spețe întâlnite în activitatea profesională. Iuliana Panaitescu, președintele CECCAR Brăila, Cornel Iscu, coordonatorul filialei, precum și membri ai Consiliului filialei au fost alături de profesioniștii contabili la întâlnirea organizată în sistem hibrid.

Din partea AJFP au participat la eveniment Mihaela Ciorășteanu, șef administrație, Nicoleta Ciobanu, șef administrație adjunct colectare, și Mariana Lozneanu, șef Birou asistență pentru contribuabili, ce au prezentat membrilor CECCAR aspecte legislative cu aplicabilitate generală în activitatea agenților economic: sistemul e-Factura, sistemul RO e-Transport, declarația SAF-T. În plus, au fost aduse clarificări privind completarea și declararea veniturilor în Declarația unică și a plății contibuției de sănătate.

Alte teme importante discutate au vizat gestionarea Declarației de trezorerie, înțelegerea noilor reglementări fiscale pentru bunurile de lux și procedurile pentru rectificările declarațiilor fiscale. S-au abordat, de asemenea, aspecte privind noile regimuri fiscale pentru 2024, care afectează veniturile din vânzarea proprietăților de către dezvoltatorii imobiliari persoane fizice, și tranziția de la microîntreprindere la sistemul pe profit, inclusiv modalitățile de recuperare a pierderilor fiscale.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș: Întâlnire de lucru cu specialiști ai AJOFM pe tema stimulării ocupării forței de muncă

Radio CECCAR FM

În data de 26 august, membrii Filialei CECCAR Maramureș s-au reunit într-o întâlnire de lucru cu reprezentanții Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) pentru a discuta măsurile necesare stimulării ocupării forței de muncă în județ. Evenimentul a fost moderat de conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele filialei, și a beneficiat de participarea directorului executiv al AJOFM Maramureș, Mihaela Oana Oșanu, alături de Ștefania Elena Donca, inspector superior în cadrul Compartimentului de Statistică și Analiza Pieței Muncii.

În cadrul discuțiilor au fost abordate teme de interes atât pentru profesioniștii contabili, cât și pentru reprezentanții mediului de afaceri. Unul dintre subiectele centrale a fost angajarea absolvenților conform articolului 80 din Legea nr. 76/2002, care prevede facilități pentru angajatorii ce recrutează tineri absolvenți, cu scopul de a stimula integrarea acestora pe piața muncii. De asemenea, s-a pus accent pe măsurile de sprijin oferite angajatorilor care încadrează în muncă șomeri din categorii vulnerabile, cum ar fi persoanele peste 45 de ani, șomerii care sunt părinți unici susținători ai familiilor monoparentale, șomerii de lungă durată, tinerii NEETs (cu vârsta între 16 și 29 de ani), precum și persoanele cu dizabilități. Un alt punct important al întâlnirii a fost necesitatea stimulării angajatorilor în a încadra pe piața muncii șomeri aflați aproape de vârsta de pensionare.

Specialiștii instituției au oferit răspunsuri detaliate la solicitările profesioniștilor contabili, clarificând aspectele legislative și operaționale care pot influența activitatea companiilor în ceea ce privește recrutarea și integrarea pe piața muncii a acestor categorii de persoane. În urma discuțiilor a fost subliniată importanța colaborării continue între profesioniștii contabili și autoritățile publice pentru a asigura implementarea eficientă a măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă, contribuind astfel la dezvoltarea economică a județului Maramureș.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Proiectul formularului Notificare de conformare RO e-TVA în consultare publică

Radio CECCAR FM

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat în transparență decizională proiectul de Ordin pentru aprobarea modelului și conținutului formularului ”Notificare de conformare RO e-TVA”, precum și a procedurii de transmitere a notificării.

ANAF reamintește, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ, că prin OUG nr. 70/2024 privind unele măsuri de implementare și utilizare a decontului precompletat RO e-TVA și valorificarea datelor și informațiilor prin implementarea unui sistem de guvernanță specific, precum și alte măsuri fiscale, publicată în Monitorul Oficial nr. 582 din 21 iunie 2024, s-au aprobat unele măsuri de implementare și utilizare a decontului precompletat RO e-TVA și valorificarea datelor și informațiilor prin implementarea unui sistem de guvernanță specific.

Prin OPANAF nr. 3775/2024 s-au aprobat modelul și conținutul formularului „Decont precompletat RO e-TVA”.

Potrivit prevederilor art. 5 din OUG nr. 70/2024, astfel cum a fost modificată și completată prin OUG nr. 87/2024 privind modificarea unor acte normative în domeniul e-Transport, e-TVA și e-Factura, precum și pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, în situația în care se identifică diferențe semnificative între valorile precompletate prin intermediul decontului precompletat RO e-TVA aprobat prin OPANAF nr. 3775/2024 și valorile completate de către persoana impozabilă înregistrată în scopuri de TVA prin decontul de taxă pe valoarea adăugată (formular 300), ANAF notifică persoana impozabilă prin mijloace electronice.

Potrivit prevederilor art. 5 alin. (5) din OUG nr. 70/2024, cu modificările și completările ulterioare, modelul formularului “Notificare de conformare RO e-TVA” și procedura de transmitere se aprobă prin ordin al președintelui ANAF.

În acest context, a fost elaborat noul proiect de Ordin supus consultării publice. Formularul propus de „Notificare de conformare RO e-TVA”, precum și procedura de transmitere a notificării, respectă cerințele impuse de OUG nr. 70/2024, cu modificările și completările ulterioare.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR, în topul organizațiilor de la nivel mondial care contribuie la dezvoltarea unei profesii pregătite pentru viitor

Radio CECCAR FM

Corpul Experților Contabili și Contabililor din România se află în primele șase organizații membre ale International Federation of Accountants (IFAC) în ceea ce privește contribuția adusă la eforturile organismului internațional de dezvoltare a unei profesii pregătite pentru viitor prin traducerea și mediatizarea publicațiilor emise de Federație și Consiliile normalizatoare: IESBA, IAASB și IPSASB, potrivit unei informări emise de IFAC.

Poziționarea CECCAR subliniază implicarea activă a organismului profesional în promovarea profesiei, în dezvoltarea profesională continuă a membrilor prin punerea la dispoziție, în limba română, a materialelor elaborate de IFAC.

Conform informațiilor transmise de IFAC, anul acesta au fost publicate 364 de traduceri în 35 de limbi ale publicațiilor IFAC și ale materialelor de analiză, precum și ale standardelor IAASB, IESBA și IPSASB.

Continuare

Trending