PROFESIA CONTABILĂ
Carta Albă a IMM-urilor din Regiunea Nord-Est, lansată la Iași de Federația Regională a Patronatelor IMM, în parteneriat cu CECCAR
În data de 23 octombrie 2019, la Iași, a avut loc lansarea lucrării Carta Albă a IMM-urilor din Regiunea Nord-Est, reuniune profesională organizată de Federația Regională a Patronatelor Întreprinderilor Mici și Mijlocii din Regiunea (FRPIMM) Nord-Est, în parteneriat cu Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).
Publicația reprezintă cea mai aprofundată analiză a sectorului IMM din Regiunea Nord-Est și prezintă situația de ansamblu a mediului de afaceri în anul 2019, dificultățile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile și sursele lor de finanțare, modalitatea în care inovează, intenția de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care țin cont în alegerea partenerului de business, constituind baza pentru propuneri de strategii cu privire la viitoarele direcții de susținere și dezvoltare ale mediului de afaceri românesc.
Alături de reprezentanți ai autorităților și întreprinzători din regiune, la eveniment au luat cuvântul Florin Jianu, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Mihai Chirica, primarul Municipiului Iași, prof. univ. dr. Costel Istrate, președintele Consiliului Filialei CECCAR Iași, și Neculai Vițelaru, președintele FRPIMM Nord-Est.
„Suntem la a 17-a ediție a lansării Cartei Albe a IMM-urilor, o bună practică de parteneriat public-privat, 17 ani în care lucrăm împreună cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat la această lucrare. Foarte multe instituții internaționale preiau datele din Carta Albă pentru a evidenția situația mediului de afaceri românesc. De asemenea, 280 de inițiative legislative și peste 3.600 de propuneri publice au ca bază de plecare rezultatele din Carta Albă. Astfel, marea problemă a mediului de afaceri identificată în anul 2019 este angajarea, pregătirea și menținerea personalului, iar a doua problemă sistemică o reprezintă birocrația, urmată de cea a autofinanțării. Trebuie să luăm măsuri pentru a simplifica sarcina administrativă a întreprinzătorilor. Tema din acest an, PERSPECTIVE, evidențiază cum va arăta România, vorbim despre o Românie antreprenorială, profesională, în care primează internaționalizarea, educația duală, dialogul constant și digitalizarea mediului public”, a declarat Florin Jianu, președintele CNIPMMR.
În discursul său, edilul Iașului, Mihai Chirica, a subliniat că IMM-urile sunt coloana vertebrală a economiei, reprezentând 94% din totalul firmelor existente.
„CECCAR, ca organizație reprezentativă a profesiei contabile din România, este onorat să participe la proiectul inițiat de CNIPMMR și care se finalizează sistematic și periodic cu lansarea Cartei Albe a IMM-urilor din România, inclusiv cu ediția acesteia valabilă pentru regiunea de Nord-Est. Lansarea Cartei Albe reprezintă un prilej de a aduce împreună reprezentanți ai oamenilor de afaceri, ai profesiei contabile, ai autorităților, ai mediului academic din Iași și din toată regiunea de Nord-Est. CECCAR apreciază eforturile celor care au redactat cartea, le-a încurajat și va continua să le susțină și în viitor. O dovadă grăitoare a interesului cu care CECCAR abordează evenimentul stă în prezența la manifestare, pe lângă reprezentanții filialei Iași, a președinților filialelor CECCAR din alte patru județe ale regiunii de Nord-Est: Radu Mihai Făghian – Bacău, Viorel Alexandru – Botoșani, Adrian Vasile Huci – Neamț, Carmen Gabi Moraru – Vaslui. Alături de aceștia, asistența la conferință a cuprins numeroși experți contabili, în calitatea lor de întreprinzători, de asociați și administratori de IMM-uri”, a declarat prof. univ. dr. Costel Istrate, președintele Consiliului Filialei CECCAR Iași.
De asemenea, la eveniment, președintele Filialei CECCAR Iași a evidențiat și importanța IMM-urilor pentru profesia contabilă. „Cea mai mare parte a clienților experților contabili, în calitatea lor de prestatori de servicii specifice, se încadrează în categoria IMM-urilor. De la reînființarea CECCAR, profesioniștii contabili au reprezentat un sprijin solid și de încredere, asigurând servicii competente de contabilitate și consultanță, atât de necesare bunului mers al unei afaceri. Nu trebuie uitat că profesionistul contabil la care apelează IMM-urile devine repede singura interfață credibilă în relația acestora cu autoritățile publice – îndeosebi cele fiscale, dar și cu autoritățile din zona controlului muncii ori din alte domenii. Rolul profesionistului contabilul nu se oprește doar la a ține evidențe și a oferi consultanță pentru IMM-uri ori pentru alți clienți. El asigură, de cele mai multe ori, educația financiară pentru clienții mai puțin inițiați în lumea finanțelor, a contabilității, a fiscalității naționale și internaționale. În materialul prezentat de CNIPMMR apar adeseori trimiteri la povara pe care o reprezintă birocrația pentru IMM-uri. Nu contabilii sunt responsabili de aceasta, ba chiar, prin intermediul muncii pe care aceștia o depun zi de zi, se contribuie la depășirea cu succes a barierelor percepute de oamenii de afaceri în acest sens”, a conchis Istrate.
Viorel Alexandru, președintele Consiliului Filialei CECCAR Botoșani, a menționat că profesioniștii contabili sunt „cei mai expuși în confruntarea cu «birocrația statului», mai ales în condițiile dinamicii legislației. S-a dovedit că externalizarea contabilității și apelarea la serviciile specialiștilor în domeniu este o bună și eficientă soluție pentru întreprinzătorii IMM-urilor, expertul contabil fiind nu doar înregistrator de cifre, ci devenind cel mai de încredere consultant, confidentul în gestionarea afacerii. De aceea, încurajez IMM-urile în a apela cu toată încrederea la serviciile membrilor CECCAR care, făcând ei înșiși parte din categoria IMM-urilor, sunt direct interesați în a identifica cele mai bune soluții și oportunități de dezvoltare, chiar de îmbunătățire a legislației”.
Galerie foto
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Maramureș: Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș, 20 DE ANI – ARC PESTE TIMP
La 15 noiembrie 2024, CECCAR Maramureș a participat, prin conducerea filialei, la evenimentul Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș 20 de ani – Arc peste timp, desfășurat la Baia Mare. Evenimentul a reunit invitați speciali, reprezentanți ai unor instituții și organisme profesionale cu care consilierii juridici colaborează direct, alături de membri ai comunității juridice și economice locale.
Conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului Filialei CECCAR Maramureș, a prezentat activitățile și acțiunile în care se intersectează profesiile de consilier juridic și expert contabil, contribuind astfel la susținerea mediului economic și juridic.
În cadrul evenimentului, CECCAR Maramureș a oferit o diplomă de excelență pentru decanul Colegiului Consilierilor Juridici Maramureș, Nicușor Marin Blaga, pentru contribuțiile organizației în cele două decenii de activitate.
Loading…
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil
Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.
Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.
În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.
De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.
Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil
CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.
Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.
Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.
Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.
Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.
„Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru”, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.
Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.
Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.
„Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.
Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.
-
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 19.11.2024
-
ECONOMIEacum o zi
Lege promulgată: Noi modificări la Codul fiscal
-
ECONOMIEacum 2 zile
Exporturile de cereale ale UE au scăzut cu o treime în acest sezon; România a fost cel mai mare exportator
-
ECONOMIEacum 2 zile
Pensionarii care au primit mai mulți bani, din culpa Casei de Pensii, nu mai restituie sumele respective
-
ECONOMIEacum 2 zile
ANAF a actualizat Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare
-
ECONOMIEacum o zi
Un nou proiect major, de importanță strategică, pentru producția de baterii în România
-
PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil
-
ECONOMIEacum o zi
BNR: Noile evaluări relevă o perspectivă înrăutățită a inflației comparativ cu previziunile precedente