Rețele sociale

ECONOMIE

Din ianuarie 2024, solicitările de autorizare în domeniul turismului vor putea fi depuse online

Radio CECCAR FM

Solicitările de autorizare în domeniul turismului vor putea fi depuse online, prin intermediul noului sistem informatic – SITUR.GOV.RO, din luna ianuarie 2024, a anunțat Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Potrivit unui comunicat al instituției, MEAT a organizat conferința de închidere a proiectului „Eficientizarea activităților de autorizare și control a operatorilor economici prin implementarea unui sistem informatic integrat dedicat”. Evenimentul a reunit reprezentanți ai instituțiilor colaboratoare și ai mediului asociativ de profil, precum și partenerii privați ai proiectului, în scopul diseminării rezultatelor obținute și prezentării platformei SITUR.GOV.RO.

„SITUR.GOV.RO nu este doar un simplu instrument tehnologic, ci reprezentă angajamentul MEAT pentru eficiență, transparență și progres. Noul sistem informatic înlocuiește, astfel, tradiționalele proceduri de depunere fizică a documentelor pentru obținerea autorizațiilor în domeniul turismului, permițând un acces facil la toate etapele acestui proces. Pe scurt, vorbim despre o reducere semnificativă a birocrației, care implică o creștere a calității serviciilor oferite, și mai ales despre o experiență îmbunătățită pentru cetățeni și mediul de afaceri. De un real ajutor ne-a fost și industria de profil care, prin reprezentanții ei, a răspuns pozitiv tuturor apelurilor noastre, în vederea consultărilor și schimbului de know-how. În încheiere, alături de o echipă bine pregătită pentru această reformă digitală, doresc să anunț public că lansarea SITUR.GOV.RO pe piață va avea loc la începutul anului viitor, în a doua jumătate a lunii ianuarie”, a declarat Lucian Ioan Rus, secretar de stat în cadrul MEAT, coordonator al activităților de turism.

Simplificarea procedurilor administrative și optimizarea proceselor decizionale pentru activitățile de autorizare și control în turism au fost, astfel, două dintre motivele stringente, identificate la nivelul autorității publice centrale responsabile de domeniul turismului, care au stat la baza realizării proiectului SIPOCA 595, finanțat în proporție de 84% din fonduri nerambursabile europene.

„SITUR.GOV.RO este nucleul reformei digitale din industria turismului, din perspectiva activităților de autorizare, dar și a celor de control. De altfel, acest sistem informatic integrat va permite realizarea tuturor proceselor specifice exclusiv online. Mai mult decât atât, vom spune adio și bazelor de date care, până în prezent, le-am afișat public în format Excel. Astfel, SITUR.GOV.RO va centraliza și valida informațiile referitoare la registrele structurilor de primire turistică, ale agenților de turism, ghizi de turism și așa mai departe. Fiecare utilizator va putea accesa și filtra online toate aceste date, în funcție de o serie de criterii de interes, fapt ce va facilita procesul decizional atât pentru potențialii turiști, care vor putea evalua și compara opțiunile disponibile, cât și pentru operatorii economici, care vor pot identifica parteneriate sau oportunități de dezvoltare”, a declarat George Bogdan Borună, director al Direcției Control/Direcția Generală Turism/ MEAT și managerul proiectului SIPOCA 595.

Toată documentația necesară pentru obținerea clasificării pentru structurile de primire turistice, licențelor pentru agențiile de turism, atestatului de ghid sau orice altă autorizație acordată de MEAT va putea fi depusă online, pe SITUR.GOV.RO.

SITUR.GOV.RO va fi interconectat cu alte sisteme naționale, gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, Oficiul Național pentru Registrul Comerțului, Inspecția Muncii și Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, fapt ce va permite obținerea documentelor direct de la autoritățile emitente, la doar un click distanță. Mai mult, experții în autorizare și inspectorii de control vor putea consulta o serie de documente și de informații din portofoliul instituțiilor patenere, respectiv Agenția Națională de Administrare Fiscală și Inspectoratul General al Poliției Române, accesul la bazele de date digitale ale acestora fiind permis datorită protocoalelor de colaborare încheiate.

Potrivit MEAT, cetățenii și operatorii economici vor avea posibilitatea de a urmări stadiul solicitărilor lor în timp real. Această caracteristică facilitează obținerea informațiilor și le permite utilizatorilor să fie mereu la curent cu etapele prin care trece documentația și/sau solicitarea depusă. De asemenea, utilizatorii vor putea transmite întrebări, solicitări de clarificări și/sau de informații suplimentare prin intermediul unui sistem de chat integrat, care va putea fi accesat pe SITUR.GOV.RO. Utilizatorii vor avea posibilitatea de a accesa în timp real date despre structurile autorizate, căutările fiind adaptate la cerințele lor specifice.

ECONOMIE

ANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna septembrie

Radio CECCAR FM

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat, pe site-ul instituției, calendarul obligațiilor fiscale pentru luna septembrie 2024, care include principalele formulare care trebuie depuse de contribuabili – persoane fizice și persoane juridice –, precum și obligațiile de plată aferente.

Calendarul poate fi accesat AICI.

Continuare

ECONOMIE

Termenul de depunere a proiectelor Programul Regional Vest a fost prelungit

Radio CECCAR FM

Ca urmare a interesului ridicat manifestat de reprezentanții mediului de afaceri pentru finanțările deschise prin Programul Regional Vest, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a decis prelungirea termenului de depunere a proiectelor în cadrul apelului pentru sprijinirea IMM-urilor, până în data de 30 septembrie 2024, ora 12:00.

„Autoritatea de Management pentru Programul Regional Vest 2021-2027 a luat decizia de a prelungi cu o lună acest termen pentru a veni în sprijinul solicitanților, astfel încât toți cei interesați să poată depune proiecte calitative”, se menționează într-un comunicat al ADR Vest.

Firmele din județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș pot obține finanțări nerambursabile de până la 4 milioane de euro pentru dezvoltarea activităților de producție și până la 1 milion de euro pentru investiții în domeniul serviciilor. Peste 40 de milioane de euro au la dispoziție IMM-urile din Regiunea Vest în cadrul acestui apel.

Fondurile sunt destinate IMM-urilor (microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii) care activează în mediul urban sau în stațiunile turistice din Regiunea Vest.

Aceste finanțări le vor permite firmelor să realizeze investiții durabile și sustenabile pentru modernizarea sau extinderea spațiilor de lucru și achiziționarea de echipamente performante, eficiente energetic și care încorporează tehnologii avansate și procese inovative, prin care să își automatizeze procesele, devenind astfel mai competitive pe piață.

Ghidul de finanțare – Sprijin pentru IMM-uri, cu toate informațiile necesare pentru accesarea finanțărilor, este disponibil pe site-ul Programului Regional Vest, www.vest.ro. Pentru informații suplimentare, cei interesați pot contacta Biroul de HelpDesk al ADR Vest: telefon 0256-491.923, e-mail helpdesk@adrvest.ro.

Regiunea Vest beneficiază de 1,18 miliarde euro, fonduri europene, prin Programul Regional Vest 2021-2027, pentru investiții care sprijină creșterea economică, dezvoltarea durabilă și îmbunătățirea calității vieții locuitorilor săi.

Continuare

ECONOMIE

O nouă sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice începe pe 6 septembrie

Radio CECCAR FM

Programul „Casa Verde Fotovoltaice” 2024 începe pe 6 septembrie cu sesiunea de înscriere a instalatorilor, iar din 27 septembrie vor putea aplica și persoanele fizice pentru a primi finanțare, a anunțat, într-o conferință de presă, președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Laurențiu-Adrian Neculaescu, citat de Agerpres.

„Ne pregătim de o nouă sesiune pentru Programul Casa Verde Fotovoltaice (…) Un calendar pentru sesiunea de anul acesta va începe cu data de 6 septembrie. În acea dată vom începe înscrierea instalatorilor, vom deschide o nouă sesiune de acreditare pentru noi firme care doresc să participe la Programul Casa Verde. Fac mențiunea pe această cale că firmele care au fost anul trecut acreditate de AFM rămân în continuare acreditate dacă doresc să participe și în sesiunea de anul acesta. Doar firmele noi care doresc să se înscrie în cadrul programului, pe data de 6 septembrie, își pot depune dosarele pentru acreditare. Avem câteva etape pentru validarea instalatorilor. Lista instalatorilor se va publica undeva pe 1 noiembrie. În paralel, vom demara și înscrierea persoanelor fizice. Așa cum avem astăzi un calendar estimativ, vom începe pe 27 septembrie înscrierea persoanelor fizice în aplicația aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice. Până pe data de 9 octombrie, după ce se vor finaliza înscrierile, persoanele fizice pot să-și aleagă instalatorii din lista publicată de Administrația Fondului pentru Mediu”, a menționat Neculaescu.

Acesta a adăugat că, pentru sesiunea din acest an, se estimează apariția a 67.000 de noi beneficiari ai programului „Casa Verde Fotovoltaice”.

„Vreau să mai precizez doar faptul că anul acesta estimăm undeva în jur de 67.000 de noi beneficiari ai programului Casa Verde Fotovoltaice, ceea ce înseamnă că vom ajunge la un număr total de aproximativ 200.000 de familii care au beneficiat în decursul a câțiva ani de acest program”, a spus șeful AFM.

În ceea ce privește regulile de participare în program, acestea nu s-au schimbat față de sesiunea anterioară,

„Vor fi aceleași documente minimale pentru înscrierea în cadrul programului, și anume: actul de identitate, certificatele fiscale atât de la impozite și taxe locale, cât și de la bugetul consolidat, din care să rezulte că persoana fizică nu are datorii, și extrasul de carte funciară. Aplicația prin intermediul căreia se vor face înscrierile a rămas aceeași de anul trecut. Am avut un feedback foarte bun. Aplicația a fost simplu de folosit și a funcționat foarte bine. Diferența este că anul acesta nu vom mai lăsa trei zile de înscriere pentru fiecare regiune. Înscrierile se vor face într-o singură zi pentru fiecare regiune, pentru că am observat de anul trecut că banii s-au consumat în câteva minute”, a afirmat Laurențiu-Adrian Neculaescu.

La rândul său, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a subliniat că sistemul fotovoltaic pentru care se poate acorda finanțare trebuie să aibă capacitate de minimum 3 kW.

„Vom finanța pe fiecare regiune în parte, la fel cum vom finanța, la fel ca în anul trecut, și unitățile de cult. Vom avea o sesiune separată pentru clădirile cu destinație spațiu de locuit pentru personalul clerical sau clădirea care are ca destinație spațiu în care se celebrează slujbele religioase. Cam acestea sunt noutățile programului”, a spus oficialul.

Bugetul alocat în acest an pentru Programul „Casa Verde Fotovoltaice„ se ridică la valoarea de 2 miliarde de lei.

Continuare

Trending