ECONOMIE
MF propune noi modificări la Codul de procedură fiscală
Ministerul Finanțelor (MF) a publicat astăzi în transparență decizională un proiect de OUG pentru modificarea și completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, proiect care ar urma să aducă amendamente în domeniul acordurilor de preț în avans și în cel al procedurii amiabile.
♦ În ceea ce privește domeniul acordurilor de preț în avans, MF reamintește, în Nota de fundamentare care însoțește proiectul de act normativ, că, în conformitate cu prevederile art. 52, alin. (2) din Codul de procedură fiscală, „acordul de preț în avans este actul administrativ emis de organul fiscal central în vederea soluționării unei cereri a contribuabilului/plătitorului, referitoare la stabilirea condițiilor și modalităților în care urmează să fie determinate, pe parcursul unei perioade fixe, prețurile de transfer, în cazul tranzacțiilor efectuate cu persoane afiliate, astfel cum sunt definite în Codul fiscal. Tranzacțiile viitoare care fac obiectul acordului de preț în avans se apreciază în funcție de data depunerii cererii. Contribuabilul/plătitorul va putea solicita un acord de preț în avans și pentru determinarea rezultatului fiscal atribuibil unui sediu permanent”.
„Se observă că emiterea acordurilor de preț în avans se realizează pentru tranzacții viitoare și se apreciază în funcție de data depunerii cererii. Legislația actuală nu permite extinderea prevederilor unui acord de preț în avans pentru o perioadă fiscală anterioară raportat la momentul depunerii cererii, chiar dacă tranzacțiile anterioare comportă un grad suficient de similaritate cu cele viitoare pentru care s-a emis acordul de preț în avans”, precizează inițiatorii proiectului. Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a elaborat în 2013 planul de 15 acțiuni pentru contracararea vulnerabilităților identificate în sistemul internațional fiscal, intitulat „Action Plan on Base Erosion and Profit Shifting” (Planul BEPS), iar din 2016 România a participat ca asociat cu drepturi depline, calitate care presupune evaluarea implementării acțiunilor care constituie standard minim al BEPS (acțiunile 5, 6, 13 și 14).
Raportul asupra Acțiunii 14 – Eficientizarea mecanismelor de soluționare a disputelor fiscale, cuprinde drept standard minim nr. 2.7 posibilitatea ca statele cu programe de acord de preț bilateral să permită, în condițiile naționale, acolo unde faptele și circumstanțele din perioada impozabilă anterioară sunt similare cu cele ale perioadei viitoare pentru care s-a emis acordul de preț în avans, să acorde posibilitate emiterii unor acorduri de preț în avans de tip roll-back. Acordul de preț în avans de tip roll-back extinde valabilitatea unui acord de preț în avans emis pentru tranzacții viitoare și poate fi util în evitarea unor dispute fiscale în domeniul prețurilor de transfer. Acest instrument se circumscrie recomandărilor generale privind îmbunătățirea proceselor naționale în vederea prevenției disputelor fiscale și a soluționării acestora într-un interval de timp rezonabil. În ceea ce privește situația disputelor fiscale la care România este parte prin procedurile amiabile (MAP), se observă că o mare parte dintre acestea au fost deschise în domeniul prețurilor de transfer, acesta fiind recunoscut drept cel mai mare generator de dispute de natură fiscală la nivel internațional. „Suplimentar, s-a constatat și un grad de încărcare ridicat al organelor de control fiscal competente în domeniul prețurilor de transfer. Prin emiterea de către organul competent central a acordurilor de preț în avans și extinderea valabilității (roll-back) acestora pentru perioade fiscale anterioare momentului depunerii cererii, nu mai este necesară verificarea de către organele de control fiscal a corectitudinii aplicării principiului valorii de piață în tranzacțiile pentru care a fost emis acordul, cunoscându-se faptul că procesul este unul de complexitate ridicată și care poate genera dublă impunere. Este necesară, astfel, o modificare a prevederilor Codului de procedură fiscală referitoare la condițiile de emitere a acordului de preț în avans în sensul alinierii acestora la recomandările OCDE în domeniu”, se subliniază în Nota de fundamentare.
În acest context, prin proiectul de OUG supus consultării publice se propune, între altele, modificarea prevederilor art. 52 din Codul de procedură fiscală în sensul acordării posibilității extinderii valabilității unui acord de preț în avans și pentru perioade fiscale anterioare raportat la momentul depunerii cererii privind emiterea acordului. Modificarea se poate realiza prin introducerea unor alineate noi în cadrul art. 52 după alineatul (2), astfel: (2^1 ) Prin excepție de la prevederile alin. (2) al prezentului articol, dacă tranzacțiile viitoare menționate la alin. (2) au avut loc și anterior momentului depunerii cererii în condiții similare, contribuabilul/plătitorul poate solicita extinderea valabilității acordului de preț în avans pentru o perioadă anterioară celei acoperite în cadrul unui acord de preț în avans (roll-back A.P.A.), perioadă care nu poate depăși trei ani fiscali încheiați anteriori anului în care s-a depus cererea; (2^2 ) Extinderea valabilității acordului de preț în avans pentru o perioadă anterioară celei acoperite în cadrul unui acord de preț în avans se aprobă de către organul fiscal competent în emiterea acordului de preț în avans în condițiile stabilite de acesta prin ordin al președintelui ANAF; (2^3 ) În situația în care cererea privind emiterea unui acord de preț în avans este acceptată de ANAF, inclusiv cererea privind extinderea valabilității acordului de preț în avans pentru o perioadă anterioară anului în care s-a depus cererea, conducătorul organului de inspecției fiscală competent poate decide suspendarea unei inspecții fiscale în condițiile art. 127.
Avându-se în vedere faptul că autoritatea competentă în emiterea acordurilor de preț în avans este ANAF, se propune modificarea art. 52 alineatul (22) din Codul de procedură fiscală prin mențiunea obligației autorității competente de a reglementa prin ordin al președintelui procedura și condițiile de soluționare a cererii privind extinderea pentru o perioadă anterioară celei acoperite în cadrul unui acord de preț în avans, după cum urmează: (22) Prin ordin al ministrului Finanțelor se stabilește procedura privind emiterea soluției fiscale individuale anticipate, precum și conținutul cererii pentru emiterea soluției fiscale individuale anticipate. Prin ordin al președintelui ANAF se stabilește procedura privind emiterea acordului de preț în avans, precum și conținutul cererii pentru emiterea acordului de preț în avans și a cererii de modificare, extindere, revizuire sau a extinderii pentru o perioadă anterioară celei acoperite în cadrul unui acord de preț în avans (roll-back A.P.A.).
Având în vedere posibilitatea ca în eventualitatea acceptării analizei cererii privind emiterea unui acord de preț în avans de tip roll-back prin extinderea pentru o perioadă anterioară să existe un act de control în desfășurare pentru aceeași perioadă fiscală, se propune posibilitatea suspendării actului de control până la soluționarea cererii de emitere a acordului în avans prin modificarea art. 127 alineatele (1) și (2) astfel: ▪ la articolul 127, alineatul (1), după litera i^1 ) se introduce o nouă literă, litera i^2 ), cu următorul cuprins: i^2 ) pentru emiterea unui acord de preț în avans în condițiile art. 52 alin. (2^3 ); ▪ la articolul 127, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: (2) În cazul prevăzut la alin. (1), inspecția fiscală este suspendată până la data la care încetează motivul suspendării, dar nu mai mult de 6 luni de la data suspendării. Termenul de 6 luni nu operează în situația prevăzută la alin. (1) lit. i^1 ) și i^2 ). În aceste cazuri, inspecția fiscală se reia după data finalizării procedurii judiciare sau după data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești, precum și după data la care organul de inspecție fiscală are acces la documentele financiar-contabile ale contribuabilului, respectiv după data emiterii acordului de preț în avans.
♦ Proiectul aflat în transparență decizională vizează, de asemenea, modificări la Codul de procedură fiscală în domeniul procedurii amiabile. Astfel, inițiatorii menționează, în Nota de fundamentare, că, în conformitate cu prevederile art. 282 alin. (1) din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, care menționează că, în baza prevederilor convențiilor sau acordurilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu alte state, când un contribuabil consideră că măsurile luate de unul sau de ambele state contractante au ca rezultat o impozitare a acestuia care nu este conformă cu prevederile acelor convenții sau acorduri, acel contribuabil se poate adresa inclusiv autorității competente din România pentru deschiderea unei proceduri amiabile în vederea soluționării cazului în mod unilateral sau împreună cu celălalt stat contractant. În contextul evaluărilor efectuate în cadrul procesului de aderare la OCDE, la nivelul grupului de lucru subsidiar al Comitetului pentru Afaceri Fiscale, FTA MAP Forum, România a primit o serie de recomandări pentru îmbunătățirea proceselor specifice procedurii amiabile prin care sunt soluționate disputele fiscale cu partenerii internaționali în baza tratatelor și convențiilor la care România este parte.
Grupul FTA MAP Forum face parte, alături de alte 9 grupuri subsidiare, din Comitetul pentru Afaceri Fiscale, unul dintre cele 25 de comitete sectoriale care evaluează România în cadrul procesului de aderare la OCDE. Obținerea avizului formal al Comitetului pentru Afaceri Fiscale este condiționată de obținerea opiniei tehnice a tuturor grupurilor sale subsidiare. „În acest context, grupul FTA MAP Forum a evaluat România în cadrul procesului de aderare la OCDE la 28 septembrie 2023 și la 20 noiembrie 2024, concluziile ambelor evaluări au rezultat în recomandări prioritare pentru autoritățile române. Având în vedere obiectivul strategic al României de aderare la OCDE și derularea evaluărilor în comitele sectoriale ale Organizației de Cooperare și Dezvoltare Economică, Ministerul Finanțelor demarează procesul de amendare a legislației fiscale pentru implementarea eficientă a recomandărilor prioritare primite de România de la grupul de lucru subsidiar al Comitetului pentru Afaceri Fiscale, FTA MAP Forum. Se observă necesitatea unei clarificări a modului în care normele legale interne interacționează cu prevederile din tratatele și convențiile internaționale de evitare a dublei impuneri la care România este parte. Având în vedere rețeaua de tratate bilaterale la care România este parte (peste 80), este necesar ca legislația primară să cuprindă prevederi care să faciliteze o aplicarea efectivă și care să aibă drept rezultat modificarea obligațiilor fiscale ale contribuabililor”, precizează reprezentanții MF în Nota de fundamentare.
Potrivit inițiatorilor proiectului, se observă, de asemenea, necesitatea unei clarificări a faptului că rezultatul unei proceduri amiabile se implementează indiferent de termenele de prescripție prevăzute de legislația internă. Această nouă prevedere armonizează legislația primară cu prevederile Convențiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România. Suplimentar, având în vedere interacțiunea dintre obligațiile ce decurg din tratatele și convențiile internaționale de evitare a dublei impuneri la care România este parte și constatările naționale care au stat la baza deschiderii procedurii amiabile, este necesar ca în cadrul procesului de soluționare a litigiilor autoritatea competentă să aibă posibilitatea de aprecia în mod independent situațiile fiscale asupra căruia este chemată să se pronunțe. În acest sens – afirmă inițiatorii proiectului – chiar dacă constatările naționale care au stat la baza deschiderii procedurii amiabile sunt întemeiate, autoritatea competentă poate, în cadrul procesului de soluționare și din motive ce țin îndeplinirea obligațiilor internaționale ce decurg din prevederile tratatelor și convențiilor, ajunge la concluzii sau rezultate a căror implementare impun prevalența deciziei de soluționare asupra celorlalte acte administrative.
Principiul prevalenței deciziei de soluționare asupra actelor administrative este necesar pentru că, dacă nu s-ar aplica, autoritatea competentă din România s-ar afla în imposibilitatea de a se angaja în mod real cu celelalte autorități competente spre soluționarea litigiilor fiscale și, în final, de a-și îndeplini obligațiile ce decurg din tratatele și convențiile la care este parte.
Având în vedere gama variată, complexă, sensibilă a situațiilor fiscale ce pot fi supuse analizei în cadrul unui litigiu fiscal, respectiv faptul că determinarea prețurilor de transfer nu reprezintă o știință exactă, este necesar ca autoritatea competentă să-și exercite dreptul de apreciere cu respectarea prevederilor legale, dar fără ca libertatea de apreciere să-i fie îngrădită de efectele actelor administrative anterioare la emiterea cărora nu a fost disponibilă documentația prezentată în cadrul unei proceduri amiabile.
„Ținând cont de faptul că, în prezent, cadrul legislativ nu prevede reglementări referitoare la interacțiunea dintre procedura amiabilă și alte căi de atac administrative și/sau juridice și având în vedere posibilitatea persoanei afectate de a utiliza mai multe forme de contestare a actelor administrative ce au stat la baza declanșării procedurii amiabile, este necesară reglementarea interacțiunii dintre parcursul acestor proceduri de atac și implementarea unui rezultat atins în procesul de soluționare a procedurii amiabile. Accesul inițial la instrumentul procedurii amiabile nu este condiționat de inexistența altor căi de atac, însă implementarea deciziei de soluționare poate fi realizată doar după renunțarea la dreptul de a mai promova alte căi de atac, respectiv la încheierea în mod ireversibil a procedurilor căilor de atac deja deschise. Acest lucru este necesar deoarece, dacă nu s-ar aplica, rezultatele deciziei de soluționare a procedurii amiabile ar putea fi afectate de concluziile obținute în celelalte căi de atac. În acest sens, organul competent în soluționarea procedurilor amiabile, va aproba prin ordin al președintelui ANAF decizia de soluționare a procedurii amiabile după ce persoana afectată renunță în mod ireversibil la celelalte căi de atac. Acest lucru este necesar pentru a se asigura că rezultatele obținute prin soluționarea procedurii amiabile, asupra cărora contribuabilul și-a dat acordul, vor produce efectele dorite de ambele părți”, se arată în documentul citat.
În acest context, prin noul proiect de OUG se propune restructurarea conținutului art. 282 „Procedura amiabilă” în vigoare din Codul de procedură fiscală și introducerea unor prevederi care să îmbunătățească cadrul de aplicare a prevederilor convențiilor și tratatelor fiscale, respectiv a rezultatelor procedurilor amiabile soluționate, în activitatea specifică a autorității competente.
Propunerea de modificare a art. 282 vizează armonizarea formulărilor existente în legea națională cu textul și standardul prevăzut de art. 25 al Convenției model OECD de evitare a dublei impuneri, precum și introducerea unor norme procedurale similare celor prevăzute în Directiva (UE) 2017/1852 a Consiliului privind mecanismele de soluționare a litigiilor fiscale în Uniunea Europeană, cu scopul de a se asigura o abordare unitară, după cum urmează:
▪ asigurarea accesului contribuabilului la procedura amiabilă și atunci când acesta identifică acțiuni ale unuia sau al ambelor state care vor avea ca rezultat o impozitare neconformă cu prevederile unei convenții fiscale, fără să se aștepte ca impozitarea care conduce la o posibilă dublă impunere să se producă sau să îi fie adusă la cunoștință, și astfel să producă deja efecte. Totodată, se precizează că accesul la procedura amiabilă este garantat indiferent de alte căi de atac prevăzute de legislația internă;
▪ precizarea termenului de trei ani în care persoana afectată se poate adresa autorității competente pentru declanșarea procedurii amiabile și extinderea termenului prevăzut de o convenție fiscală acolo unde aceasta prevede un termen mai scurt de trei ani;
▪ în ceea ce privește implementarea rezultatului unei proceduri amiabile desfășurată cu o altă autoritate competentă în baza convențiilor sau acordurilor de evitare/eliminare a dublei impuneri încheiate de România, se propune să se realizeze, prin emiterea unei decizii de soluționare, similar cu prevederile art. 283^5 referitor la procedurile amiabile derulate în baza Directivei (UE) 2017/1852 a Consiliului privind mecanismele de soluționare a litigiilor fiscale în Uniunea Europeană;
▪ asigurarea accesului la procedura amiabilă în cazurile în care convențiile sau acordurile de evitare/eliminare a dublei impuneri încheiate de România cu alte state nu includ o prevedere similară art. 9 alineatul (2) din Convenția model OCDE privind ajustările corespunzătoare;
▪ introducerea unor precizări referitoare la interacțiunea dintre calea de atac judiciară și procesul de soluționare a procedurii amiabile prin care se clarifică obligațiile autorității competente române implicate în situația în care a fost pronunțată o hotărâre definitivă;
▪ se aduc clarificări privind aplicarea normelor propuse și pentru procedurile amiabile aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentelor modificări.
Potrivit reprezentanților MF, printre altele, modificările propuse au drept consecință, pe de o parte, evitarea litigiilor fiscale, iar pe de altă parte, soluționarea eficientă a acestora, dacă este cazul. „Menționăm că disputele fiscale referitoare la aplicarea convențiilor și acordurilor la care România este parte necesită resurse umane cu un nivel ridicat de experiență în domeniul fiscal și care să fie implicate în aceste procese pe o perioadă lungă de timp. Aceste aspecte fac litigiile fiscale să fie foarte costisitoare pentru ambele state contractante implicate. Prin clarificarea cadrului de reglementare în acest domeniu se pot obține reduceri de cheltuieli în gestionarea stocului de proceduri amiabile în care este implicată autoritatea competentă”.
ECONOMIE
ANCOM a publicat Ghidul pentru combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor instituțiilor publice, în mediul online
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a elaborat și publicat un Ghid dedicat instituțiilor publice, document ce indică măsuri concrete pentru prevenirea și combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor de social media (fenomen cunoscut sub denumirea de impersonare), metode de identificare a conturilor false și pașii necesari pentru raportarea acestora către platformele online, a anunțat instituția, printr-un comunicat. Ghidul este disponibil pe pagina de internet a ANCOM, aici.
Pe fondul utilizării tot mai intense a platformelor sociale și a serviciilor digitale, a crescut și riscul apariției conturilor false care impersonează conturile oficiale ale autorităților publice. Potrivit ANCOM, astfel de conturi pot fi folosite pentru: ▪ dezinformare: paginile răspândesc știri false și informații care prezintă realitatea în mod eronat/distorsionat, folosindu-se de numele instituțiilor oficiale; ▪ escrocherii și fraudă financiară: prin intermediul conturilor false care aparent provin de la instituții publice sunt derulate campanii de colectare a datelor personale și de obținere a unor beneficii financiare; ▪ furt de identitate: datele personale colectate pot fi folosite în activități cu caracter infracțional; ▪ afectarea reputației: încrederea cetățenilor în instituțiile publice este afectată.
Ghidul oferă instituțiilor publice un set de măsuri proactive de protecție, care includ securizarea conturilor oficiale, formarea și educarea personalului, precum și monitorizarea continuă. Astfel, ANCOM recomandă instituțiilor publice să efectueze o verificare a eventualelor situații în care elementele de identificare vizuală sunt folosite pe platformele relevante, să stabilească modalitatea de răspuns în cazurile de preluare a identității vizuale sau să implementeze proceduri de escaladare pentru situații urgente care pot afecta ordinea publică sau chiar securitatea națională.
„Ghidul oferă o listă detaliată de indicatori care pot semnala impersonarea unui cont/pagini oficiale a unei instituții publice. Instituțiile publice și utilizatorii sunt încurajați să acorde atenție atât elementelor de identitate vizuală, cât și comportamentelor specifice ale conturilor suspecte. De exemplu, conturile false au denumiri/acronime similare, dar cu modificări subtile (ex: în cazul Ministerului X, denumirea este „Ministerul.X ori au fost operate schimbări minore: Ministeru1 X) sau pot avea domenii web neobișnuite care apar asociate cu contul rețelei sociale, precum .tk, .ml, .ga în loc de .gov.ro sau utilizarea «ministerul.X.ro», în loc de ministerulx.gov.ro.
În ceea ce privește indicatorii de comportament asociat conturilor false, printre aceștia se numără activitatea online în intervale orare care nu corespund cu fusul orar al României, postări repetitive cu același conținut/conținut similar la intervale scurte de timp ori un număr neverosimil de urmăritori raportat la istoricul activității”, se menționează în comunicat.
Ghidul ANCOM detaliază pașii pentru raportarea conturilor false către platformele online (ex.: Facebook/Meta, Twitter/X, Instagram, LinkedIn), cu specificarea exactă a documentației necesare.
Astfel, pentru raportarea unui cont care a fost preluat neautorizat, instituția trebuie să folosească mecanismul intern de raportare al platformei și să furnizeze acesteia documentația completă (link oficial, dovezi care atestă calitatea persoanei care face raportarea și furnizarea de informații credibile cu privire la reprezentare). În cazul în care platforma nu respectă obligațiile din Regulamentul DSA (de exemplu: platforma răspunde sau oferă un răspuns inadecvat sau incomplet sau în cazul în care platforma nu oferă acces la un sistem intern de soluționare a plângerilor etc.), cei în cauză pot depune plângeri pentru nerespectarea Regulamentului DSA. Sesizările trebuie însoțite de prezentarea în detaliu a etapelor parcurse în raport cu platforma, a numărului de referință alocat de platformă la momentul raportării, precum și a oricăror elemente probatorii pe care se sprijină sesizarea. Ulterior, plângerea se analizează conform Regulamentului DSA.
„În calitate de coordonator național pentru serviciile digitale, ANCOM încurajează instituțiile publice să acorde o atenție sporită protejării identității instituționale în mediul digital, având în vedere că impersonarea conturilor poate afecta integritatea comunicării publice, poate genera confuzie în rândul cetățenilor și poate facilita răspândirea conținutului înșelător sau manipulator”, se subliniază în comunicat.
ECONOMIE
PNRR – A fost prelungită până la 30 aprilie perioada de implementare a proiectelor depuse pentru digitalizarea ONG-urilor
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Coordonator de Reforme și Investiții, anunță posibilitatea prelungirii perioadei de implementare a proiectelor depuse în cadrul Componentei 7, Investiția 9, pentru digitalizarea ONG-urilor până la data de 30 aprilie 2026, conform Ordinului MIPE nr. 5.774/20.11.2025 pentru modificarea Ghidului specific condiții de accesare a fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență în cadrul apelului de proiecte „Digitalizarea Sectorului Organizațiilor Neguvernamentale”, din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 7 „Transformare digitală”, Investiția 9 „Digitalizarea sectorului organizațiilor neguvernamentale” aprobat prin Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 1882/2024.
ECONOMIE
Noua funcționalitate eSemnătura elimină hârtia și facilitează semnarea electronică, direct în aplicație
Lansarea modulului eSemnătura, o nouă funcționalitate care modernizează modul de lucru în cadrul instituțiilor publice, permite semnarea documentelor în mod electronic direct în platformă, a anunțat Regista, platforma de digitalizare utilizată în peste 1.200 de instituții publice din România.
Potrivit unui comunicat citat de Agerpres, noul modul simplifică fluxul birocratic, de la înregistrare până la semnare electronică și arhivare, fără imprimare, fără semnături pe hârtie și fără scanări.
Astfel, noul modul, dezvoltat în conformitate cu Legea 214/2024 și normele europene eIDAS, elimină riscurile asociate semnăturilor pe hârtie și timpului petrecut cu procedee manuale.
„Cu ajutorul modulului eSemnatura, instituțiile pot semna documente direct în Regista, folosind toate tipurile de semnături electronice necesare în activitatea administrativă: semnătură electronică simplă, semnătură electronică calificată cu token USB și semnătură electronică calificată în cloud. eSemnătură de la Regista funcționează cu token-urile care sunt deja folosite în instituții și este integrată inclusiv cu semnăturile calificate oferite gratuit către funcționarii de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), dar și cu toți furnizorii privați de pe piața locală și europeană, precum CertSign, DigiSign sau TransSped”, susțin reprezentanții companiei.
Totodată, cu ajutorul noului modul eSemnătura, instituțiile publice care vor alege să își digitalizeze fluxurile de documente, vor putea semna direct în platformă documentele necesare.
„eSemnătura este un pas esențial în misiunea noastră de a sprijini administrația publică în tranziția către procese complet digitale. Am creat o soluție sigură, conformă legal și ușor de folosit, care integrează toate tipurile de semnătură necesare în activitatea instituțiilor. Prin modulul de eSemnătură, documentele circulă mai rapid, semnarea devine mai simplă, iar întregul flux administrativ câștigă transparență și eficiență”, a declarat Edward Crețescu, CEO Regista, citat în comunicat.
Pornind de la nevoia funcționarilor publici de a lucra cât mai digitalizat, noul modul eSemnătura din Regista permite colaborarea dintre compartimentele unei instituții publice, prin semnarea secvențială a documentelor, notificarea semnatarilor pentru fiecare document primit electronic, cât și un flux constant de actualizări direct în platformă, în funcție de activitățile semnatarilor, precizează reprezentanții companiei.
În plus, fiecare semnare poate veni cu note informative transmise direct la semnatar pentru o verificare suplimentară. Modulul de Semnătură respectă cele mai înalte norme de securitate a datelor și este dezvoltat în conformitate cu noua lege a semnăturilor electronice, Legea 214/2024, se precizează în comunicat.
Modulul eSemnătură este dezvoltat de Regista împreună cu Namirial, unul dintre principalii furnizori europeni de servicii de încredere și certificate calificate conform eIDAS.
Cele 1.200 de instituții publice aflate în portofoliul Regista – primării, școli, spitale, direcții și servicii – pot beneficia imediat prin utilizarea semnăturilor electronice în întreaga activitate zilnică pe care o desfășoară.
-
ECONOMIEacum 6 zileReglementări privind punerea la dispoziție a informațiilor în punctul unic de acces european
-
ECONOMIEacum 6 zileAu fost stabilite Procedurile de aplicare a reglementărilor prevăzute la art.310^1 și, respectiv, la art.310^2 din Codul fiscal
-
ECONOMIEacum 6 zileEntitățile nonprofit au primit 431,69 milioane de lei prin Formularul 230 în primele 10 luni ale anului
-
PROFESIA CONTABILĂacum 8 oreStart with passion. Grow with purpose – CECCAR & ASCIG conectează tinerii cu o profesie fit for future
-
ECONOMIEacum 6 zileANAF urmează să actualizeze formularul 212 – „Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”
-
ECONOMIEacum 8 oreANAF a publicat calendarul obligațiilor fiscale pentru luna decembrie
-
ECONOMIEacum 8 oreANCOM a publicat Ghidul pentru combaterea preluării neautorizate a elementelor de identitate vizuală a conturilor instituțiilor publice, în mediul online
-
ECONOMIEacum 8 oreNoua funcționalitate eSemnătura elimină hârtia și facilitează semnarea electronică, direct în aplicație
