Suntem și pe

ECONOMIE

EY România: Avantajele tehnologiilor digitale pentru fluidizarea traficului

CECCAR FM

Publicat

pe

Autorităţile locale ar trebui să gândească noi politici publice pentru transportul în comun, astfel încât acesta să fie corelat cu nevoile şi obiceiurile călătorilor, pentru a fi mai eficient şi pentru fluidizarea traficului, scop în care ar trebui să valorifice avantajele tehnologiilor digitale, a declarat miercuri partenerul în departamentul de Asistenţă în afaceri al EY România, Carmen Adamescu.

„În oraşe precum Bucureştiul, oamenii îşi folosesc aplicatiile de pe telefon pentru a obţine un taxi, sau folosesc Uber în loc de taxi, sau utilizează Waze pentru a găsi şi a optimiza ruta spre destinaţie, sau sunt membri ai unui grup de carpooling (folosirea în comun a unei maşini – n.r.) pe Facebook. Tehnologia digitală are o influenţă puternică asupra călătoriilor noastre zilnice prin oraş”, spune Adamescu, potrivit news.ro.

Astfel, autorităţile publice ar putea valorifica avantajele tehnologiilor digitale pentru fluidizarea traficului, pentru a estima blocajele din trafic şi de a oferi soluţii alternative, pentru a planifica transportul public, semafoarele, de a da cetăţenilor acces la informaţii în timp real despre opţiunile de mobilitate şi program.

Capitala României a fost în anul 2014 unul dintre cele mai aglomerate oraşe din Europa, cu un indice de congestie a traficului de 41%, potrivit unui studiu finanţat de BERD şi Guvernul României.

Primăria Bucureşti are în vedere crearea a 20,5 km de linii stradale, dedicate exclusiv autobuzelor, în zonele de nord, vest şi în centrul orasului. În Bucuresti, călătoriile cu autoturismele particulare reprezintă aproape jumătate din numărul de curse de transport în comun, pe distanţe mai mari de 1 km.

Cei mai mulţi oameni preferă să conducă la şi de la locul de muncă, unul dintre motive fiind faptul că există încă suficiente locuri de parcare gratuite în oraş.

Potrivit unui studiu al EY România, “călătorul viitorului” este interconectat, se aşteaptă la o integrarea perfectă a opţiunilor de transport, are un orar flexibil la locul de muncă şi o „oră de vârf”, consideră mersul cu bicicleta şi mersul pe jos drept opţiuni viabile şi are o viziune personală asupra mobilităţii.

Reprezentanţii EY apreciază că, în planificarea unui sistem eficient de transport, factorii de decizie ar trebui să se asigure că infrastructura şi comportamentul de lucru sunt corelate. Astfel, este important ca punctul de plecare în definirea politicilor publice de transportul să se concentreze asupra utilizatorilor.

Acest lucru înseamnă mai mult decât a studia doar numărul de persoane care folosesc un anumit mijloc public de transport. În timp ce numărul de pasageri transportaţi de un mijloc de transport reflectă comportamentele indivizilor şi opţiunile de mobilitate, acesta nu reprezintă în mod corespunzător noua „mobilitate personală”.

De exemplu, un sistem de tranzit ar putea fi foarte bun la transportarea unui volum mare de pasageri între puncte fixe.

„Politicile publice de planificare eficientă a transportului trebuie să răspundă la întrebarea: cum putem convinge oamenii să se comporte într-un mod dezirabil, din punct de vedere economic şi social? Politicile de transport urban trebuie privite în relaţie cu politica naţională de transport, pentru a asigura o planificare coordonată şi implementarea unor soluţii digitale care să depăşească graniţele oraşelor”, subliniază Paul Ilău, Manager EY România.

Continuare
Comentează

Lasă un mesaj

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECONOMIE

Un sat din trei are zone cu semnal slab sau inexistent la Internet

CECCAR FM

Publicat

pe

Aproape o treime dintre satele din România (31%) au zone cu semnalul slab, foarte slab și/sau inexistent de Internet, arată un studiu realizat de Fundația World Vision România, citat de Agerpres. „În această perioadă, din ce în ce mai multe localități trec în scenarii care presupun susținerea cursurilor online, însă școala online este în continuare o utopie pentru elevii din mediul rural din România”, scriu realizatorii cercetării.

Conform studiului, 40% dintre copiii din mediul rural nu au participat la școala online în prima perioadă a pandemiei, iar explicațiile sunt multiple: pe lângă imposibilitatea pentru familiile din mediul rural cu un venit mic de a asigura un dispozitiv pentru toți copiii, pentru elevii de la sate apare și provocarea unei conexiuni bune la Internet.

De asemenea, peste 61% dintre cele 87 de comune din șase județe în care activează World Vision România (Iași, Vaslui, Dolj, Ialomița, Vâlcea și Cluj) au în componență sate cu zone cu semnalul slab sau inexistent. Astfel, din totalul celor 313 de sate în care organizația derulează proiecte și sprijină copii din medii vulnerabile, peste 31% au zone cu semnalul slab, foarte slab și/sau inexistent. Cu toate acestea, reprezentanții organizației susțin faptul că Internetul nu lipsește cu desăvârșire în mediul rural. „În aproape toate satele și comunele există zone cu semnal la telefon și internet foarte bun, în general în jurul instituțiilor publice: primărie, școală. Însă, cu cât te îndepărtezi de acestea, cu atât semnalul este mai slab”, menționează sursa citată.

Continuare

ECONOMIE

Numărul insolvențelor a scăzut cu peste 9% în primele nouă luni

CECCAR FM

Publicat

pe

Numărul societăților comerciale și persoanelor fizice autorizate intrate în insolvență a scăzut cu 9,13% în primele nouă luni din 2020, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 4.029 insolvențe, reiese din datele publicate pe site-ul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), informează Agerpres. Cele mai multe firme și PFA-uri intrate în insolvență au fost înregistrate în București, respectiv 882, în creștere cu 15,14% față de perioada ianuarie-septembrie 2019. Pe locurile următoare în ierarhia insolvențelor se află județele Bihor – cu 279 de insolvențe (-22,07%), Constanța – 240 (+9,59%) și Cluj – 235 (+35,06%).

Pe domenii de activitate, în primele nouă luni, cel mai mare număr de insolvențe s-a înregistrat în comerțul cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor, respectiv 1.190 (-14,08%), urmat de construcții – 646 (-2,56%) și industria prelucrătoare – 478 (-8,95%).

În septembrie au fost înregistrate 453 de insolvențe, cele mai multe în București – 117, și în Cluj – 29, Constanța – 28 și Bihor – 23.

Continuare

ECONOMIE

Băncile au înăsprit accesul la creditare din cauza temerilor legate de pandemie

CECCAR FM

Publicat

pe

Instituțiile financiare din zona euro au redus accesul companiilor la credite în trimestrul trei din 2020, iar tendința este de înăsprire suplimentară, deoarece sunt din ce în ce mai îngrijorate de creșterea numărului de noi cazuri de coronavirus pe plan global, arată datele unui studiu publicat de Banca Centrală Europeană (BCE), transmite Reuters, preluată de Agerpres. În timp ce guvernele reintroduc restricțiile, temerile băncilor sunt legate de sporirea riscului de creditare.

Înăsprirea accesului la împrumuturi ar putea afecta creșterea economică în zona euro, ceea ce ar putea forța BCE să adopte noi măsuri de stimulare pentru ca firmele să beneficieze de lichidități până sunt ridicate restricțiile, posibil în 2021, când ar putea apărea vaccinuri anti-Covid-19.

„Pentru trimestrul patru din 2020, băncile se așteaptă să continue înăsprirea standardelor de creditare pentru companii, reflectând temerile că redresarea economiei în unele sectoare rămâne vulnerabilă, precum și incertitudinile privind prelungirea măsurilor de sprijin”, se arată în raportul BCE.

Deja băncile au redus accesul la credite în trimestrul trei din 2020 și au vândut împrumuturi cu marje mai ridicate, apreciază instituția.

Restricțiile încă nu afectează cererea, datele sugerând că firmele vor accepta condițiile mai dure în schimbul banilor.

Împrumuturile acordate în septembrie companiilor non-financiare au urcat cu 7,1%, un nivel nemodificat din iunie, și aproape de creșterea de 7,3% din mai. Creditele acordate gospodăriilor au crescut cu 3,1% în septembrie, față de un avans de 3% luna precedentă.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending