Connect with us

ECONOMIE

Theresa May acceptă o dezbatere, dar nu şi un vot, pe tema Brexitului în Parlament

Publicat

pe

Premierul Theresa May a acceptat ca o dezbatere – însă nu şi un vot – să aibă loc în Parlamentul britanic pe tema procesului ieşirii Regatului Unit din Uniunea Europeană (UE), relatează Reuters.

Această decizie a permis lirei sterline să se redreseze pentru o scurtă perioadă de timp, miercuri, după patru şedinţe consecutive de depreciere în faţa dolarului, pe fondul unor temeri faţă de un „Brexit dur”, care ar priva Marea Britanie de un acces la piaţa unică europeană.

Moneda britanică şi-a pierdut 18% din valoare în faţa devizei americane de când britanicii au votat în favoarea Brexitului pe 23 iunie.

Theresa May preconizează să invoce, până la sfârşitul lui martie, Articolul 50 al Tratatului de la Lisabona şi să deschidă astfel o perioadă de doi ani în vederea stabilirii condiţiilor Brexitului, însă ea nu a dat până în prezent vreun indiciu despre strategia de negociere pe care o are.

Preşedinta Partidului Conservator a decis însă să liniştească nemulţumirile din interiorul formaţiunii, prin aprobarea, marţi seara, a unei moţiuni propuse de opoziţia laburistă cu privire la organizarea unei „dezbateri complete şi transparente” asupra ieşirii din UE.

Şefa Guvernului este dispusă să le acorde parlamentarilor dreptul să examineze Brexitul, însă a subliniat că Guvernul este singurul care decide când şi cum urmează să fie angajată această procedură de divorţ, a subliniat miercuri o purtătoare de cuvânt.

„ROL IMPORTANT” AL PARLAMENTULUI, DAR NU VOT

Theresa May a dorit dintotdeauna ca parlamentarii să joace un „rol important” în Brexit, însă procedura „trebuie să se desfăşoare cu respectarea deciziei poporului Regatului Unit” şi să nu slăbească „poziţia Guvernului în negocieri” cu privire la Brexit, a subliniat ea.

„Nu va avea loc un vot (în Parlament) pe tema declanşării Articolului 50”, a conchis purtătoarea de cuvânt.

În Parlament, Theresa May a declarat că va fi „ambiţioasă” în negocierile cu celelalte 27 de state membre ale Uniunii Europene.

„Iar acest lucru va include cel mai bun acces posibil al întreprinderilor la piaţa europeană”, a dat ea asigurări, declaraţii care au contribuit la aprecierea cu un sfert de penny a lirei sterline în faţa dolarului.

Deputaţi din cadrul Partidului Laburist au prezentat o moţiune prin care cer o dezbatere generală cu scopul ca Parlamentul „să poată să examineze în mod corect planul Guvernului (…) înainte de invocarea Articolului 50”.

Parlamentari din opoziţie, dar şi din cadrul Partidului Conservator al lui May, îşi exprimă îngrijorarea faţă de transformarea Legislativului într-o simplă cameră de înregistrare pe tema acestui subiect important, o sfidare, denunţă ei, a tradiţiei dezbaterii democratice în Regatul Unit.

Însă Theresa May pare grijulie să nu-şi arate cărţile înainte de începerea negocierilor.

Ea se limitează să spună că vrea să restituie Marii Britanii suveranitatea, să reducă imigraţia şi să obţină cele mai bune condiţii posibile în domeniul relaţiilor economice, financiare şi comerciale cu Uniunea Europeană, potrivit news.ro.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Termenul privind preluarea activității de soluționare a unor contestații, prorogat

Publicat

pe

În Monitorul Oficial nr. 606 din 17 iunie 2021 a fost publicată OUG nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevăzute la art. II pct. 9 și art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum și aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare.

Prin acest act normativ a fost prorogat, până la data de 1 octombrie 2021, termenul prevăzut la art. II – Dispoziții tranzitorii, punctul 9 și la  art. III – Dispoziții finale, din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 referitor la preluarea activității de soluționare a contestațiilor formulate împotriva titlurilor de creanță, precum și a altor acte administrativ-fiscale emise de organul central fiscal.

Potrivit Ministerului Finanțelor (instituția care a inițiat această OUG), promovarea actului normativ are la bază, între altele, evitarea unor disfuncționalități în ceea ce privește activitatea de soluționare a contestațiilor, cu legătură directă cu aplicarea legislației fiscale în vederea acordării unui tratatament echitabil contribuabililor.

De asemenea, inițiatorii au ținut cont de faptul că, pănâ în prezent, nu au fost aprobate actele normative de modificare a HG nr. 34/2009, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, precum și HG nr. 520/2013, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Continuare

ECONOMIE

Rata anuală a inflației în UE, 2,3% în luna mai

Rata anuală a inflației în Uniunea Europeană a crescut în luna mai până la 2,3%, de la 2% în luna aprilie, țările membre cu cele mai ridicate rate fiind Ungaria (5,3%) Polonia (4,6%), Luxemburg (4%), Lituania (3,5%) și România (3,2%), arată datele publicate de Eurostat, citate de Agerpres.

Publicat

pe

Comparativ cu situația din luna aprilie 2021, rata anuală a inflației a scăzut în patru state membre, a rămas stabilă într-un singur stat și a crescut în 22 de țări. În rândul acestora din urmă se regăsește și România, unde rata anuală a inflației a crescut până la 3,2% în mai, de la 2,7% în aprilie. Comparativ, în luna mai 2020, rata anuală a inflației în România era de 1,8%.

Datele Eurostat mai arată că în zona euro rata anuală a inflației a crescut până la 2% în luna mai, de la 1,6% în aprilie. Pentru statele din zona euro, cel mai semnificativ impact asupra creșterii anuale a prețurilor a venit din partea energiei, unde s-a înregistrat o creștere de 1,19 puncte procentuale, urmată de servicii, cu o majorare de 0,45 puncte procentuale.

După mai multe luni în care zona euro a avut o inflație negativă, acest indicator a atins în sfârșit ținta de 2% urmărită de Banca Centrală Europeană pe termen mediu.

Continuare

ECONOMIE

Reglementări contabile privind subunitățile care aparțin unor persoane juridice străine

Publicat

pe

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect Ordin pentru reglementarea unor aspecte contabile, referitoare la subunitățile din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate. Inițiatorii precizează, în Referatul de aprobare a actului normativ, că din punct de vedere al reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, sediile permanente din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate reprezintă subunități fără personalitate juridică ce aparțin acestor persoane juridice și au obligația întocmirii situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile cerute de Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare. În situația în care persoana juridică cu sediul în străinătate își desfășoară activitatea în România prin mai multe sedii permanente, situațiile financiare anuale și raportările contabile cerute de Legea contabilității nr. 82/1991 se întocmesc de sediul permanent desemnat să îndeplinească obligațiile fiscale, acestea reflectând activitatea tuturor sediilor permanente.

Odată cu emiterea OUG nr. 13/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și a Legii contabilității nr. 82/1991, în aria de aplicabilitate a legii contabilității sunt menționate distinct persoanele juridice străine care desfășoară activitate prin intermediul unui sediu permanent/mai multor sedii permanente în România, precum și persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România.

În acest context, conform proiectului de Ordin, aria de aplicare a reglementărilor contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, este completată cu următoarele categorii de entități:  sediile permanente din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate; ♦ persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România.

În ceea ce privește persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România, pentru această categorie de entități, prin proiect se stabilesc cerințe referitoare atât la primul an de aplicare a reglementărilor contabile, cât și ulterior acestuia.

Astfel, pentru primul exercițiu financiar de aplicare se propun următoarele:

 informațiile raportate prin intermediul situațiilor financiare anuale corespund doar perioadei curente, nefiind raportate și informațiile corespunzătoare exercițiului financiar precedent celui de raportare;

▪ situațiile financiare anuale se pot întocmi în oricare format prevăzut de reglementările contabile;

▪ pentru conversia soldurilor elementelor bilanțiere, existente la data încheierii exercițiului financiar, se utilizează cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României, valabil la data încheierii exercițiului financiar al perioadei curente;

▪ pentru conversia rulajelor corespunzătoare operațiunilor derulate în exercițiul financiar de raportare, se folosește cursul de schimb de la data tranzacțiilor/cursul mediu al perioadei de raportare.

Din al doilea exercițiu financiar de aplicare a reglementărilor contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare, persoanelor juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România le sunt incidente prevederile reglementărilor menționate.

„Situațiile financiare anuale reglementate prin proiectul de ordin sunt situații financiare cu scop special, fiind destinate îndeplinirii obligațiilor prevăzute de Codul fiscal”, precizează inițiatorii.

De asemenea, prin proiectul de Ordin se mai propune ca entitățile care au ales, potrivit legii, un exercițiu financiar diferit de anul calendaristic, să întocmească situațiile financiare anuale corespunzătoare primului exercițiu financiar de raportare la sfârșitul primului exercițiu financiar astfel ales, care începe ulterior datei de 1 ianuarie 2021.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR BUSINESS REVIEW

ceccar.ro

Trending

Din motive tehnice, emisia CECCAR FM poate suferi întreruperi.

 

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!

  • http://5.154.233.5:8000/