Connect with us

ECONOMIE

CE a aprobat ajutoarele de stat date de România pentru închiderea a două mine de cărbune

CECCAR FM

Publicat

pe

Comisia Europeană a aprobat proiectul României de a acorda ajutoarele de stat în valoare de 447,8 milioane de lei pentru atenuarea impactului social şi de mediu produs de închiderea a două mine de cărbune necompetitive până în 2018.

În urma deciziei României de închidere a două unităţi miniere necompetitive, aceasta a notificat Comisiei, în noiembrie 2016, că intenţionează să acorde o finanţare publică în valoare de 447,8 milioane lei (aproximativ 99 de milioane euro) pentru a se asigura că închiderea respectivelor unităţi se desfăşoară în condiţii corespunzătoare.

“Responsabilitatea luării deciziilor de a închide sau nu minele de cărbune deţinute de stat revine statelor membre. În conformitate cu normele UE în materie de ajutoare de stat, în special Decizia 2010/787/UE a Consiliului, statele membre pot sprijini închiderea minelor de cărbune necompetitive în vederea atenuării impactului social şi de mediu”, se arată într-un comunicat al CE, citat de News.ro.

Din evaluarea Comisiei a reieşit că, în conformitate cu decizia Consiliului, ajutorul vizează facilitarea procesului de închidere, urmând ca un sprijin financiar în valoare totală de 233,7 milioane de lei (aproximativ 52 de milioane euro) să fie acordat lucrătorilor care îşi vor pierde locul de muncă ca urmare a închiderii minelor.

Sprijinul de stat va servi, în special, la finanţarea salariilor compensatorii pentru personalul disponibilizat, a programelor de reconversie profesională destinate foştilor angajaţi şi a altor prestaţii sociale pentru respectivii lucrători.

Acest sprijin va fi utilizat, de asemenea, pentru întreprinderea măsurilor necesare de siguranţă în subteran care au legătură cu închiderea minelor, pentru reabilitarea arealelor miniere şi pentru recultivarea terenurilor după închiderea minelor.

Cu restul sumei, respectiv 214,1 milioane lei (aproximativ 47 de milioane euro), se vor acoperi pierderile de producţie ale minelor până la închidere.

În decembrie 2010, Consiliul Uniunii Europene a adoptat Decizia 2010/787/UE a Consiliului privind ajutorul de stat pentru facilitarea închiderii minelor de cărbune necompetitive.

În temeiul respectivei decizii, industria minieră poate beneficia de sprijin de stat numai dacă acesta este necesar pentru facilitarea închiderii unei mine, fiind folosit pentru acoperirea pierderilor de producţie şi a costurilor excepţionale rezultate din închidere.

Ajutoarele pentru închidere pot să acopere pierderile din exploatare, în anumite limite, şi trebuie să se bazeze pe un plan de închidere aprobat. În decizia Consiliului se prevede că o mină care a primit ajutoare de închidere trebuie să sisteze activităţile de minerit cel mai târziu la sfârşitul anului 2018.

Ajutoarele prin care se acoperă costurile excepţionale rezultate din activităţile care au legătură cu închiderea minelor, în special cele destinate reducerii costurilor sociale, cum ar fi plata prestaţiilor sociale sau a pensiilor anticipate, costurile lucrărilor de siguranţă sau de reabilitare a arealelor care sunt efectuate în unităţile de producţie vizate de închidere şi costurile pentru pomparea şi epurarea apelor din minele dezafectate, pot fi plătite după închidere până în 2027, tot pe baza unui plan de închidere aprobat.

Continuare
Comentează

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-roboți *

ECONOMIE

Propunerile de modificare a Legii privind RCA, publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, pentru consultare, proiectul de OUG  pentru modificarea și completarea Legii nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie. Inițiatorii menționează, în Nota de fundamentare, că serviciul de asigurare de decontare directă garantează persoanei prejudiciate posibilitatea de a se adresa asigurătorului la care aceasta are încheiată asigurarea RCA în vederea recuperării prejudiciului, urmând ca acesta să recupereze în totalitate sau în parte sumele achitate de la asigurătorul RCA al persoanei vinovate de producerea accidentului. „Având  în vedere interesul public general, evitarea riscului de concentrare a pieței și evitarea instituirii unei piețe cu structură de monopol, prin transformarea decontării directe într-un serviciu de asigurare obligatoriu a fi contractat de către asigurat și asigurătorul RCA, se urmărește creșterea încrederii asiguratului în propriul asigurător, prin faptul că acesta nu ar mai fi nevoit să se adreseze unui asigurător cu care nu are o relație contractuală prealabilă. În aceste condiții, teoretic, la alegerea asigurătorului propriu nu mai este avut în vedere ca principal criteriu de selecție prețul asigurării, ci alte criterii orientate spre calitatea serviciilor oferite, inclusiv în acordarea despăgubirilor”, se menționează în Nota de fundamentare.

De asemenea, inițiatorii precizează că un alt scop al introducerii acestui serviciu de asigurare este acela de „soluționare amiabilă a unui număr extrem de mare de dosare de daună de regres administrativ, în special de micșorare a costurilor de gestionare a acestora, dar și reducerea termenului de acordare a despăgubirilor. Prin aplicarea acestuia se urmărește beneficiul asiguratului, creșterea încrederii în propriul asigurător și optimizarea costurilor cu despăgubirile ce pot duce la scăderea primelor de asigurare”.

Totodată – spun reprezentanții MF –, în contextul precedentului generat de BREXIT și avându-se în vedere posibilitatea apariției acestei situații și în viitor, este necesară asigurarea unui cadru legislativ care să permită birourilor naționale ale statelor să încheie acorduri de reciprocitate e baza cărora persoanele fizice și juridice rezidente să fie despăgubite pe baza garanției acordate de acestea.

În acest context, proiectul OUG de modificare și completare a Legii nr. 132/2017 are în vedere, în principal, următoarele:

 Se propune introducerea posibilității exprese a Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) de a încheia acorduri de reciprocitate și cu organisme similare din state terțe, astfel încât persoanele fizice și juridice rezidente în state terțe să beneficieze de garanția BAAR, pe baza încheierii unor astfel de acorduri;

♦ Se propune modificarea mecanismului de decontare directă, în sensul transformării acestuia într-un serviciu obligatoriu atât pentru asigurătorul RCA, cât și pentru asigurat;

♦ Se propune corelarea contravențiilor cu obligațiile nou introduse în proiectul de OUG;

♦ Se propune corelarea sancțiunilor aplicate asigurătorilor RCA cu cele aplicate societăților reglementate de Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, cu modificările și completările ulterioare.

Continuare

ECONOMIE

Ministerul Economiei: Precizări legate de acordarea microgranturilor pentru CMI

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat o serie de precizări cu privire la acordarea microgranturilor pentru CMI (cabinete medicale individuale, n.r.), ca răspuns la întrebările primite în direct de către ministrul Claudiu Năsui, la un post de televiziune.

CECCAR FM

Publicat

pe

Astfel – menționează reprezentanții MEAT – cadrul procedural existent limitează eligibilitatea la acei aplicanți care pot face dovada implicării în activitățile legate de COVID-19, în baza unei adeverințe emise și semnate de DSP județeană sau de managerul unității sanitare unde aceștia au desfășurat activitatea propriu-zisă (nu tot de către potențialul beneficiar al micrograntului), conform  articolului 3.2 (1),  litera c) din Procedura de implementare a măsurii 1 „Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”

PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 82/2020. Dovada implicării în activitățile legate de COVID-19, dar și pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unei adeverințe-formular și încărcarea acesteia în aplicația de înscriere, emisă de unitatea sanitară unde a prestat serviciul beneficiarul/direcția de sănătate publică județeană, după caz (Anexa 3)”.

Întreaga procedură poate fi consultată aici.

Continuare

ECONOMIE

ANOFM: 58 programe de formare profesională vor începe în luna februarie, la nivel național

CECCAR FM

Publicat

pe

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) anunță că va organiza, în luna februarie 2021, 58 programe de formare profesională pentru un număr de 870 persoane care beneficiază, conform legii, de servicii de formare profesională gratuite, organizate de agențiile teritoriale de profil.

Programele de formare profesională cu cele mai multe locuri disponibile vizează calificări precum: agent de securitate – 124 persoane, inspector (referent) resurse umane – 116, lucrător în comerț – 76, operator introducere validare și prelucrare date – 70, competențe informatice – 40.

Județele în care, în luna februarie, se vor organiza cele mai multe cursuri, cu număr mare de participanți, sunt: Dâmbovița (70 persoane), Vrancea (70), București (56).

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending