Connect with us

ECONOMIE

Fonduri europene de peste 360 milioane euro pentru instalarea tinerilor în satele românești, în ultimii 3 ani

CECCAR FM

Publicat

pe

Sprijinul financiar plătit tinerilor fermieri pentru instalarea în mediul rural în perioada 2015-2018, prin intermediul PNDR 2020, a depășit 360 milioane euro, o sumă insuficientă față de solicitările fermierilor care se apropie de 600 milioane euro, potrivit datelor Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), transmise la solicitarea Agerpres. Astfel, în perioada 2015-2018, AFIR a primit aproximativ 14.390 de solicitări de finanțare pentru instalarea tinerilor fermieri în mediul rural, iar valoarea fondurilor europene nerambursabile solicitate prin submăsura 6.1 a PNDR 2020 este de peste 591,5 milioane de euro.

Până în prezent, AFIR a încheiat cu tinerii fermieri 11.292 de contracte de finanțare, în valoare de aproximativ 431,4 milioane de euro, inclusiv pentru proiecte preluate prin procedura de tranziție din programarea 2007-2013. „Sprijinul acordat pentru instalarea tinerilor fermieri ca șefi ai unei exploatații agricole reprezintă una dintre cele mai accesate linii de finanțare din întregul Program. Mă bucur foarte mult că tinerii au solicitat finanțare pentru a demara o investiție în mediul rural deoarece fără reînnoirea generațiilor de fermieri nu vom putea realiza o dezvoltare durabilă a agriculturii și a zonei rurale din țara noastră. Prin PNDR 2020, tinerii fermieri au avut la dispoziție un buget de peste 426 de milioane de euro, din care AFIR a plătit mai mult de 360 de milioane de euro, până în prezent, sumă insuficientă raportată la nevoia de finanțare a tinerilor fermieri – AFIR a primit solicitări conforme de 591 de milioane de euro. Vom acorda o atenție sporită acestei categorii de beneficiari și după 2020 prin Planul Național Strategic”, a precizat Adrian Chesnoiu, directorul general al AFIR.

Potrivit datelor furnizate de agenție, sectorul vegetal se află în topul solicitărilor de finanțare depuse online de tinerii fermieri. Astfel, din totalul cererilor de finanțare depuse, AFIR a primit 4.970 de solicitări pentru investiții în horticultură, 2.790 de cereri pentru culturi de câmp, 1.530 de solicitări pentru culturi mixte, 1.525 de cereri pentru finanțarea de culturi și pentru creșterea animalelor. De asemenea, tinerii fermieri au solicitat sprijin pentru creșterea bovinelor pentru lapte prin 1.235 de proiecte, dar și pentru 85 de ferme de creștere a bovinelor pentru carne. AFIR a mai primit 708 cereri de finanțare pentru investiții în sectorul apicol, aproximativ 300 de solicitări pentru creșterea ovinelor și a caprinelor și 293 de cereri pentru a finanța ferme mixte de animale.

Cele mai puține solicitări de finanțare primite prin sM 6.1 „Instalarea tinerilor fermieri” au fost pentru culturi permanente (arbuști și pomi fructiferi), respectiv 37, pentru păsări de curte, 13 cereri, iar pentru viticultură au fost depuse 12 solicitări de finanțare.

Prin PNDR 2007-2013 tinerii fermieri au primit finanțare prin măsura 112 – Instalarea tinerilor agricultori, suma totală plătită fiind de 305,3 milioane de euro.

Agenția a primit în perioada menționată 22.494 solicitări de finanțare prin M 112, valoarea lor fiind de 630 milioane de euro, însă au fost încheiate 12.526 de contracte de finanțare, în valoare de 315 milioane de euro și au fost efectuate plăți de 305,3 milioane de euro.

ECONOMIE

România, locul 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, în 2020

România s-a situat, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, a anunțat Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), citată de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

În luna decembrie 2020, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3,3% față de decembrie 2019, atingându-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 s-au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe – Germania (-19,1%), Franța (-25,6%), Italia (-27,9%), Marea Britanie (-29,4%) și Spania (-32.3%) – au fost consemnate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități, reprezentând o diminuare de 23,7% față de 2019.

Continuare

ECONOMIE

Piața de media din țara noastră a scăzut anul trecut cu 2,7%

Piața de media din România a scăzut anul trecut cu 2,7%, până la 467 milioane euro, iar în 2021 este așteptată o revenire de 4%, până la 485 milioane de euro, susținută în mod special de investițiile media în digital și TV, arată datele actualizate ale raportului Media Fact Book, citate de Mediafax.

CECCAR FM

Publicat

pe

Pandemia și-a pus puternic amprenta pe bugetele media, mai ales în lunile aprile și mai, când multe dintre branduri și-au limitat comunicarea, pe fondul incertitudinilor provocate de contextul social și sanitar, arată raportul realizat de agenția Initiative.

În continuare, cele mai mari investiții media au venit din partea industriei farmaceutice, însă creșterea cea mai mare în 2020 a fost înregistrată de e-commerce (+88%), care se apropie de retail și telecom, două categorii cu o lungă tradiție în comunicare.

„Anul 2020 a venit cu schimbări atât la scară largă, în marele context socio-economic global, cât și la o scară mai mică, la nivelul comportamentului consumatorilor în ceea ce privește consumul de media. Astfel că pandemia a lăsat câteva lecții pentru piața de media, în mod special fiind evidențiată legătura puternică dintre modul de viață al oamenilor și consumul de media. Pe măsură ce restricțiile de mobilitate intrau în vigoare, s-a putut observa cum TV-ul și digitalul au luat amploare, în timp ce piața de OOH a pierdut expunere. Traficul principalelor site-uri de știri, precum și audiența TV, au fluctuat, fiind influențate de nivelul de tensiune și stres al consumatorilor, odată cu evoluția pandemiei”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative.

Investițiile în publicitatea TV au avut un parcurs sinuos în 2020, cu o scădere de 35% a bugetelor încasate în lunile aprilie și mai, urmată de o revenire spectaculoasă în a doua jumătate a anului, atunci când mutarea unor bugete de comunicare din trimestrul al 2-lea către trimestrele 3-4 a generat o situație de sold-out fără precedent la stațiile TV.

Continuare

ECONOMIE

MEAT: Q&A Informații utile granturi pentru IMM-uri

CECCAR FM

Publicat

pe

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a publicat, pe site-ul instituției, un text care include cele mai frecvente întrebări adresate de antreprenori în legătură cu granturile care pot fi accesate de întreprinderile mici și mijlocii și care se derulează prin intermediul instituției.

Textul este structurat pe secțiuni și cuprinde întrebări (însoțite de răspunsurile aferente din partea MEAT) vizând, între altele: 
 cheltuielile eligibile; 
▪ eligibilitatea solicitantului; 
▪ erorile platformei.

Documentul poate fi consultat și aici.  

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending