Connect with us

ECONOMIE

Măsuri bugetare în vederea sprijinirii sectorului IMM

CECCAR FM

Publicat

pe

Se are în vedere facilitarea accesului la finanțare al IMM-urilor afectate de criza COVID-19 prin utilizarea fondurilor disponibile acumulate din „Programul Româno-Elvețian pentru IMM-uri”

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect de OUG pentru stabilirea unor măsuri bugetare în vederea sprijinirii sectorului IMM. Potrivit inițiatorilor, actul normativ va permite implementarea de către MEEMA a unui nou program de sprijinire a sectorului întreprinderilor mici și mijlocii din România, în scopul redresării și relansării economice a acestora, în contextul crizei generate de răspândirea pandemiei COVID-19. „Măsura propusă se încadrează în categoria măsurilor de sprijin prevăzute în Comunicarea Comisiei Europene – Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 (2020/C 91 I/01), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene C 091I din 20.03.2020, sumele acumulate în contul de tranzit deschis la CEC Bank SA în cadrul proiectului «Programul Româno-Elvețian pentru IMM-uri», provenite din rambursarea creditelor de către beneficiarii IMM-uri, contribuind la susținerea sectorului IMM din România prin intermediul unui nou program destinat continuării și dezvoltării sustenabile a activităților curente ale operatorilor economici și, implicit, la depășirea dificultăților economice și sociale generate de epidemia de coronavirus”, se precizează în Nota de fundamentare.

Potrivit proiectului, „sumele rambursate de beneficiarii creditelor acordate în cadrul Programului Româno-elvețian pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii  instituit în baza Hotărârii Guvernului nr 1.065/2010 pentru aprobarea Acordului-cadru dintre Guvernul României și Consiliul Federal Elvețian privind implementarea Programului de cooperare elvețiano-român vizând reducerea disparităților economice și sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la Berna la 7 septembrie 2010, finanțat în baza Acordului de Proiect dintre Elveția, reprezentată de Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) și Guvernul României, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice, în calitate de Unitate Națională de Coordonare (UNC) și de Ministerul Economiei prin Departamentul pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism, în calitate de Organism Intermediar (OI), semnat la 16 ianuarie 2014, aflate la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență în contul de tranzit al Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri deschis la CEC Bank se fac venit la bugetul de stat, la o poziție distinctă de venituri”.

Proiectul prevede autorizarea MFP, la propunerea MEEMA, să majoreze veniturile bugetului de stat la o poziție distinctă, precum și creditele de angajament și creditele bugetare prevăzute în bugetul acestuia la o poziție distinctă de transferuri în cadrul titlului 55 „Alte transferuri” cu sumele virate potrivit prevederilor menționate anterior. Sumele virate astfel se vor utiliza de MEEMA pentru implementarea Programului de accelerare a dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii prevăzut la art. 25^1 lit. k^2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii.

Până la data de 22 decembrie a anului bugetar, sumele rămase neutilizate determinate ca diferență între veniturile încasate și plățile efectuate se virează de către MEEMA din contul de venituri ale bugetului de stat în care au fost încasate într-un cont de disponibil deschis pe numele acestuia la Trezorerie. Sumele virate în acest cont se transferă în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri în contul de venituri ale bugetului de stat, urmând procedura menționată anterior și se utilizează în anul următor cu aceeași destinație.

ECONOMIE

Serviciile de evidență a persoanelor, program prelungit înaintea alegerilor

Serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6 vor avea un program de lucru prelungit pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării acestora, anunță PMB.

CECCAR FM

Publicat

pe

În zilele de sâmbătă şi duminică (5-6 decembrie), programul de lucru al serviciilor publice locale comunitare de evidenţă a persoanelor aferente celor 6 sectoare va fi următorul:

• Între orele 08.00-16.00 – în data de 05.12.2020 (sâmbătă)

• Între orele 07.00-21.00 – în data de 06.12.2020 (duminică).

Cartea de identitate se eliberează cetățeanului român pe baza cererii scrise a acestuia şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetățeniei române şi a domiciliului.

Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei.

În situația în care nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovada adresei de domiciliu etc.), în conformitate cu prevederile art. 20 din actul normativ sus-menționat, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune 3 fotografii ¾ cm şi contravaloarea actului de identitate (1 leu), achitată în acelaşi mod ca în cazul cărților de identitate, potrivit Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Oficiile poștale vor fi închise pe 30 noiembrie și 1 decembrie

Compania Naţională Poşta Română informează că în zilele de luni, 30 noiembrie, şi marţi, 1 decembrie, toate oficiile poştale din mediul urban şi rural vor fi închise.

CECCAR FM

Publicat

pe

Programul anunţat este în conformitate cu prevederile Codului Muncii, potrivit cărora zilele de 30 noiembrie – Sfântul Apostol Andrei – şi de 1 decembrie – Ziua Naţională a României – sunt declarate zile de sărbătoare legală, în care nu se lucrează, precizează instituția.

Sâmbătă, 28 noiembrie, toate subunităţile poştale vor avea program normal de lucru aferent zilei de sâmbătă.

Ca urmare a programului anunţat, este posibil ca trimiterile poştale prezentate în zilele de 27 şi 28 noiembrie 2020 să înregistreze timpi mai mari de circulaţie, transmite Mediafax.

Continuare

ECONOMIE

Măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan

În ședința Guvernului din 23 noiembrie 2020 a fost aprobată o Ordonanță de Urgență privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan, anunță Ministerul Agriculturii.

CECCAR FM

Publicat

pe

La nivel național, în perioada 1 ianuarie – 13 octombrie 2020, au fost depuse 107.175 de cereri prin care se solicită afișarea ofertei de vânzare terenurile agricole situate în extravilan, din care în perioada 1 aprilie – 13 octombrie 2020 au fost depuse 69.459 de cereri, iar în perioada 1 septembrie – 13 octombrie 2020 au fost depuse 21.993 de cereri, aflate în curs de soluționare, pentru care au fost emise actele necesare perfectării contractelor de vânzare.

Aceste din urmă cereri, înregistrate până la 13 octombrie 2020, se vor finaliza prin încheierea contractelor de vânzare conform procedurii simplificate prevăzute de prezenta ordonanță de urgență.

Conform prevederilor actului normativ aprobat în Ședința de Guvern, cererile prin care se solicită afișarea ofertei de vânzare pentru terenurile agricole situate în extravilan, precum și cererile privind comunicarea de acceptare a ofertei depuse în termen de 30 de zile de la afișarea ofertei de către titularul dreptului de preemțiune, se soluționează cu respectarea dreptului de preemțiune al coproprietarilor, arendaşilor, proprietarilor vecini, precum şi al statului român, prin Agenţia Domeniilor Statului, în această ordine, la preţ şi în condiţii egale, atestată prin avizul final emis de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pentru terenurile cu o suprafață mai mare de 30 hectare, respectiv direcțiile pentru agricultură județene, pentru terenurile cu o suprafață de până la 30 hectare, după caz.

În cazul în care titularii dreptului de preemțiune nu au manifestat, în termen de 30 de zile de la afișarea ofertei, intenția de cumpărare a terenurilor ce fac obiectul ofertei de vânzare, autoritatea publică locală din raza unității administrativ-teritoriale unde se află terenul emite adeverința de liberă vânzare.

Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică până la data de 31 ianuarie 2021.

Avizele finale sau adeverințele de liberă vânzare se emit în maximum 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și sunt valabile până la 31 ianuarie 2021.

Procedura prevăzută de prezenta ordonanță de urgență vizează soluționarea cererilor prin care a fost solicitată afișarea ofertei de vânzare pentru terenurile agricole situate în extravilan, înregistrate la autoritatea competentă în perioada 1 septembrie – 13 octombrie 2020, precum și a cererilor aferente privind comunicarea de acceptare a ofertei depuse în termen de 30 de zile de la afișarea ofertei de către titularul dreptului de preemțiune, însoțite de documente justificative, iar avizele și adeverințele emise până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență își păstrează valabilitatea, potrivit Mediafax.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending