Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 30 mai 2022

Radio CECCAR FM

etaf

Comisia și-a prezentat planul de a ajuta țările să confiște activele înghețate ale oligarhilor ruși

Miercuri, 25 mai, Comisia Europeană a propus adăugarea încălcării măsurilor restrictive impuse de UE la lista infracțiunilor la nivel european. De asemenea, Comisia a propus noi norme consolidate pentru recuperarea și confiscarea activelor, ceea ce va contribui și la implementarea măsurilor restrictive ale UE împotriva oligarhilor ruși. Totuși, propunerea nu se limitează la oligarhii ruși, extinzându-se la toate grupurile infracționale. Aceasta modernizează normele UE privind recuperarea activelor, printre altele, prin extinderea mandatului oficiilor de gestionare a activelor pentru a urmări și a identifica rapid activele persoanelor și ale entităților care fac obiectul măsurilor restrictive ale UE. Aceste prevederi se vor aplica și activelor obținute din activități infracționale, inclusiv prin înghețarea de urgență a proprietăților atunci când există riscul ca acestea să dispară. Inițiativa propune înființarea unor oficii de gestionare a activelor în toate statele membre UE pentru a asigura că proprietățile înghețate nu își pierd valoarea, permițând vânzarea activelor înghețate care s-ar putea deprecia ușor sau a căror întreținere este costisitoare.

Franța este optimistă cu privire la încheierea, la 17 iunie, a unui acord privind Pilonul II

În ședința ce a avut loc marți, 24 mai, miniștrii de finanțe ai UE urmau să dezbată Directiva de implementare pentru Pilonul II. Președinția franceză a Consiliului UE a decis însă să elimine subiectul de pe agendă, din cauza dezacordului Poloniei cu privire la această măsură. Cu prilejul conferinței de presă susținute la finalul ședinței Ecofin, ministrul de finanțe al Franței, Bruno Le Maire, a declarat că este optimist cu privire la posibilitatea încheierii unui acord la următoarea ședință Ecofin, din 17 iunie, ultima care se va desfășura sub președinția franceză. El a declarat că, în prezent, Consiliul UE lucrează la o conexiune obligatorie din punct de vedere politic între Pilonul I și Pilonul II al acordului OCDE, în schimbul unei conexiuni legale, așa cum a solicitat inițial Polonia. Speranțele pentru încheierea unui acord sunt alimentate și de faptul că administrația de la Bruxelles este pe cale să aprobe planul de redresare a Poloniei. La 19 mai, Parlamentul European a adoptat opinia sa cu privire la Directivă și a solicitat Consiliului UE să încheie un acord. La 23 mai, eurodeputații din Partidul Verde/Alianța Liberă Europeană au transmis o solicitare scrisă Comisiei Europene, propunând ca, în eventualitatea unui dezacord în ședința din 24 mai, să reprogrameze propunerea cu majoritate calificată, utilizând articolul 116 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene sau articolul 20 din Tratatul privind Uniunea Europeană.

Implementarea Pilonului I al OCDE, preconizată pentru 2024


În discursul susținut cu prilejul Forumului Economic Mondial din Davos, marți, 24 mai, Mathias Cormann, secretarul general al OCDE, a declarat că, potrivit estimărilor, convenția multilaterală de implementare a Pilonului I al acordului OCDE privind impozitarea va fi finalizată mai târziu decât s-a planificat și va intra în vigoare cel mai devreme în 2024. Acordul negociat în octombrie 2021 era stabilit inițial pentru implementare în 2023. Pentru a încheia convenția multilaterală, toți semnatarii ar trebui să ajungă la un consens și să fie dispuși să-și schimbe codurile fiscale naționale. Mathias Cormann a recunoscut că lipsa consensului înseamnă că textul complet al acordului va fi gata cel mai probabil la sfârșitul  acestui an. „Am stabilit în mod intenționat un calendar foarte optimist pentru implementare, iar acest lucru a favorizat eforturile în acest sens. Dar cred că cel mai probabil vom ajunge la o implementare practică începând cu anul 2024”, a declarat acesta.

Consultare OCDE privind aspectele legate de securitatea fiscală ale măsurii „Amount A” a Pilonului I

Vineri, 27 mai, OCDE a deschis o consultare publică cu privire la propunerea sa pentru un cadru general privind securitatea fiscală pentru măsura „Amount A” în baza Pilonului I, care va garanta securitatea pentru grupurile din domeniul de aplicare referitor la toate aspectele noilor norme, inclusiv eliminarea dublei impozitări. Potrivit OCDE, cadrul general ar elimina riscul unei activități necoordonate de asigurare a conformității în orice jurisdicție în care un grup înregistrează venituri, precum și un proces complex și îndelungat de eliminare a dublei impozitări rezultate. Cadrul include:

–   o revizuire a securității domeniului de aplicare, pentru a furniza unui grup din afara domeniului de aplicare certitudinea că nu intră sub incidența normelor aferente măsurii „Amount A” pentru o perioadă, eliminând riscul unor acțiuni unilaterale pentru asigurarea conformității;

–   o revizuire avansată a securității, pentru a furniza certitudine cu privire la metodologia unui grup de aplicare a anumitor aspecte ale noilor norme care sunt specifice măsurii „Amount A”, care se vor aplica pentru un număr de perioade viitoare;

–   o revizuire comprehensivă a securității pentru a furniza unui grup din domeniul de aplicare securitatea multilaterală obligatorie în ceea ce privește aplicarea tuturor aspectelor noilor norme pentru o perioadă care s-a încheiat, bazându-se pe rezultatele oricărei securități prealabile aplicabile pentru perioada respectivă.

Mai mult, grupurile din domeniul de aplicare vor beneficia de mecanisme de prevenire și soluționare a disputelor pentru a evita dubla impozitare datorată aspectelor cauzate de măsura „Amount A”, într-o manieră obligatorie. Părțile interesate sunt invitate să transmită comentarii scrise până la 10 iunie 2022.

Colocviu belgiano-german pe tema reformei fiscale globale

Ministerul federal de finanțe al Germaniei, Serviciul federal public de finanțare al Belgiei și Ambasada Germaniei la Bruxelles au organizat luni, 23 mai, la Bruxelles, un colocviu belgiano-german pe tema soluției OCDE/G20 pe doi piloni. Cu această ocazie, experți din Germania și Belgia au discutat ce provocări și obstacole trebuie să depășească proiectul și care sunt următorii pași. Cu privire la Pilonul I, Achim Pross, directorul diviziei pentru cooperare internațională și administrare fiscală din cadrul Centrului pentru politică și administrare fiscală al OCDE, a subliniat importanța securității fiscale. Acesta a explicat că OCDE analizează posibilitatea creării unui cadru general de securitate fiscală și lucrează, de asemenea, la colectarea unei mase critice suficiente în sistem înainte de a fi lansat. În ceea ce privește Pilonul II, Uwe Ihli, un expert de la nivel înalt din cadrul Direcției Generale Impozitare și Uniune Vamală a Comisiei Europene, a declarat că, în prezent, textul este stabilit la nivelul Consiliului UE, activitatea tehnică s-a încheiat, iar singurul lucru care mai lipsește este o decizie politică. Herald Pierard, de la Serviciul federal public de finanțare al Belgiei, a declarat că Belgia va transpune și va implementa aceste noi norme conform angajamentului asumat la OCDE, chiar dacă Directiva de implementare a Pilonului II nu este aprobată. De asemenea, el a adăugat că Belgia nu intenționează să coboare pragul pentru a intra în domeniul de aplicare atunci când transpune directiva și va face uz de opțiunea de a avea un impozit suplimentar național limitat. Miniștrii de finanțe ai Belgiei și Germaniei, Vincent Van Peteghem și Christian Lindner, au încheiat evenimentul prin sublinierea importanței politice a noilor norme.

Eurodeputații doresc să consolideze Directiva AML

Eurodeputații Paul Tang (Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților, Țările de Jos) și Luděk Niedermayer (Partidul Popular European, Cehia) și-au publicat proiectul de raport referitor la propunerea pentru o a șasea Directivă AML. Printre principalele schimbări aduse propunerii Comisiei, raportorii propun ca beneficiarii reali ai proprietăților imobiliare și ai activelor cu valoare mai mare de un milion de euro să fie incluși în registre naționale, iar aceste registre să fie digitalizate. Aceștia sprijină propunerea Comisiei pentru o supraveghere publică a organismelor autoreglementate, care sunt responsabile pentru supravegherea unor entități obligate specifice din sectorul nefinanciar, precum și alte dispoziții privind furnizarea de detalii suplimentare. De asemenea, eurodeputații doresc să sporească rolul viitoarei autorități AML, în special acordându-i acesteia autoritatea de a elabora și publica îndrumări cu privire la elementele care trebuie luate în considerare de autoritățile de supraveghere atunci când evaluează caracterul adecvat al conducerii și al beneficiarilor reali ai anumitor entități obligate, precum și cu privire la circumstanțele în care pot apărea conflicte de interese în rândul personalului Unităților de Informații Financiare. Cei doi raportori își vor prezenta raportul într-o sesiune comună a comisiilor LIBE și ECON din Parlamentul European ce va avea loc la 2 iunie. Data-limită pentru depunerea amendamentelor este după o săptămână de la prezentarea raportului, iar votul în cele două comisii va fi stabilit după vacanța de vară.

PE a început să lucreze la Directiva UNSHELL

Parlamentul European a început să lucreze la Directiva pentru prevenirea utilizării abuzive a entităților fictive în scopuri fiscale (UNSHELL), cu publicarea recentă a proiectului de opinie elaborat de eurodeputatul Lidia Pereira (Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților, Portugalia). Raportorul dorește să „garanteze un cadru legal proporțional care să protejeze situația întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) ce utilizează structuri legale pentru a promova investițiile, a se conforma legislației naționale sau pentru a activa pe diferite piețe naționale, legiferând în același timp, în mod concret, cu privire la utilizarea abuzivă a entităților fictive pentru evitarea impozitării”. De asemenea, aceasta dorește să obțină mai multă claritate cu privire la obligațiile întreprinderilor raportoare și mai multă claritate juridică referitor la fondul minim în scopuri fiscale. Printre altele, Lidia Pereira sugerează reducerea penalității la 2,5%, în loc de 5%, din cifra de afaceri a întreprinderii pentru neconformitatea cu directiva, precum și aplicarea noilor norme începând cu 2025, un an mai târziu decât ce a fost prevăzut de Comisie.

Impozitarea forței de muncă s-a relansat în majoritatea statelor OCDE în 2021

Ratele efective de impozitare a forței de muncă au înregistrat o relansare în 2021 pe măsură ce economia globală s-a redresat și multe state au început să retragă sau să reducă măsurile implementate ca răspuns la pandemia de COVID-19, potrivit unui nou raport OCDE publicat marți, 24 mai. Acest lucru marchează o schimbare începând cu 2020, când pandemia a generat scăderi semnificative ale sarcinii fiscale asupra forței de muncă – definită ca totalul impozitelor pe forța de muncă plătite atât de angajați, cât și de angajatori, minus prestațiile familiale, ca procent din costul forței de muncă pentru angajator. Între 2020 și 2021, sarcina fiscală pentru lucrătorul individual a crescut în 24 dintre 38 de state OCDE, a scăzut în 12 state și a rămas neschimbată în 2 state, conform raportului. Creșterile au depășit 1% în Israel, Statele Unite și Finlanda, în timp ce scăderile au depășit 1% în Australia, Letonia, Grecia și Cehia.

Comisia Europeană salută implementarea cu succes a normelor UE privind TVA pentru comerțul electronic

Într-o declarație de presă publicată luni, 23 mai, Comisia Europeană a transmis că o evaluare ex-post a primelor luni de aplicare a noilor norme aferente taxei pe valoarea adăugată (TVA) pentru comerțul online, care au intrat în vigoare la 1 iulie anul trecut, indică o implementare reușită a acestora. În primele șase luni de funcționare, statele membre au colectat venituri din TVA în valoare de 6,8 miliarde de euro prin intermediul portalurilor extinse „One Stop Shop” (OSS). Pe lângă aceste 6,8 miliarde de euro, au fost colectate venituri din TVA de peste 2 miliarde de euro aferente importurilor de mărfuri cu valoare mică ce nu depășește 150 euro. Mai mult de jumătate din veniturile aferente mărfurilor cu valoare scăzută, aproximativ 1,1 miliarde de euro, au fost colectate prin intermediul ghișeului import OSS (Import One Stop Shop – OSS). Separat, venituri suplimentare din TVA de 270 de milioane de euro au fost colectate ca rezultat direct al capacității ghișeului import OSS de a combate frauda și pierderile din TVA cauzate de subevaluare, a transmis Comisia.

Eurodeputații din subcomisia FISC, în vizită la Washington DC

Eurodeputații din subcomisia pentru chestiuni fiscale (FISC) a Parlamentului European au efectuat o vizită la Washington DC, între 23 și 25 mai, pentru a se întâlni cu legiuitori, ONG-uri, reprezentanți ai mediului de afaceri și ai organizațiilor internaționale. Delegația, condusă de președintele subcomisiei FISC, eurodeputatul Paul Tang (Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților, Țările de Jos), s-a întâlnit cu reprezentanți ai Congresului. De asemenea, delegația a avut întâlniri cu reprezentanții Amazon, Meta și Google, experți în domeniul fiscal, precum și părți interesate din sectorul privat și societatea civilă. Discuțiile s-au concentrat pe aspectele și provocările actuale în materie de fiscalitate la nivel internațional, cum ar fi investigația „Pandora Papers” și implementarea reformei fiscale pe doi piloni convenită de Cadrul incluziv al G20/OCDE. „Delegația a precizat că, dacă Pilonul I iese din discuție, impozitarea serviciilor digitale revine pe agendă. Întâlnirile noastre cu marile companii din domeniul tehnologiei au arătat cât de îngrozitor este acest scenariu pentru ele”, a declarat Paul Tang.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending