Rețele sociale

ECONOMIE

Contribuabilii vor primi în format electronic adeverinţele de venit şi certificatele de atestare fiscală de la ANAF

Radio CECCAR FM

Contribuabilii din România vor putea primi în format electronic adeverinţele de venit şi certificatele de atestare fiscală, prin accesarea sistemului informatic PatrimVen, fără a mai merge la sediile Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), a anunţat vineri Ministerul Finanţelor, conform News.ro.

Măsura, cuprinsă într-un proiect de ordin al ministrului Finanţelor, ar trebui să simplifice viaţa contribuabililor, în condiţiile în care ANAF eliberează în fiecare an în jur de 5,5 milioane de adeverinţe de venit pentru persoanele fizice şi aproape 600.000 de certificate de atestare fiscală pentru populaţie şi firme.

„Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va transmite în format electronic certificatele de atestare fiscală şi adeverinţele de venit direct instituţiilor care le solicită, scutind contribuabilii, persoane fizice şi juridice, de necesitatea deplasării la sediile ANAF şi eliminând formalităţile birocratice aferente, potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finanţelor Publice”, a precizat ministerul, într-un comunicat.

Persoanele fizice sau reprezentanţii firmelor por putea obţine documentele prin sistemul informatic PatrimVen. Persoanele fizice au acces la informaţii din PatrimVen prin intermediul Spaţiului Privat Virtual.

„Funcţionarea sistemului este condiţionată de cooperarea dintre instituţiile administraţiei publice centrale şi locale. Principiul de la care s-a pornit este că administraţia publică centrală are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administraţia publică locală este, prin natura ei, mai aproape de cetăţean”, a avertizat Ministerul Finanţelor.

Concret, accesul instituţiilor publice la sistemul PatrimVen se face în baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic. Autorităţile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen.

„Motivările sunt analizate de ANAF şi odată ce accesul a fost agreat, instituţia publică va desemna persoanele, maxim două, cu rol de administrator de interoperabilitate. Acestea vor putea înrola alte persoane din cadrul instituţiei ca utilizatori ai PatrimVen”, arată ministerul.

Ministerul Finanţelor precizează că datele şi informaţiile furnizate de ANAF sunt supuse secretului fiscal, fiindt păstrate în PatrimVen şi utilizate cu respectarea legislaţiei în vigoare cu privire la securitatea datelor.

Joi, ANAF a anunţat că, potrivit unui proiect de ordin propus de către instituţie, contribuabilii din România care au de încasat bani de la diverse instituţii ale statului nu vor mai putea fi supuşi unor proceduri de executare silită, pentru obligaţiile fiscale pe care le au de plătit statului.

Măsura vine în condiţiile în care Codul de procedurã fiscalã prevede o procedurã specialã de executare silitã pentru contribuabilii care, chiar dacă au datorii neplătite către stat, deţin şi creanţe asupra statului, adică au de încasat diverse sume de la instituţii sau autoritãţi publice.

Noua procedură propusă de Fisc limiteazã aplicarea executãrii silite doar în limita creanţei pe care contribuabilul o are de încasat de la o instituţie a statului, la poprirea pe care Fiscul o înfiinţează la acea instituţie sau autoritate publică cu datorii la contribuabili.

Recent, Ministerul Finanţelor a lansat în dezbatere un proiect de Ordonanţă de Urgenţă pentru simplificarea legislaţiei fiscale, ce prevede, între alte măsuri, aplicarea popririlor doar pentru suma datorată statului de către contribuabili.

„Prin această măsură se urmăreşte, în contextul comunicării electronice dintre ANAF, ca organ fiscal central, pe de o parte, şi bănci, în calitatea lor de terţi popriţi, pe de altă parte, implementarea unui mecanism mai rapid de comunicare în cazul înfiinţării/ridicării popririlor, scopul fiind de a evita apariţia eventualelor cazuri în care contribuabililor li s-au indisponibilizat şi executat sume de bani care depăşesc nivelul creanţei pentru care s-a înfiinţat poprirea”, se arată în nota de fundamentare a actului normativ.

Concret, ori de câte ori o bancă va informa Fiscul că a indisponibilizat sumele de bani pentru care s-a înfiinţat poprirea, ANAF va dispune de un mecanism legal pentru a ridica celelelate popriri.

ECONOMIE

APIA: Apicultorii pot depune cereri de plată pentru intervențiile aferente sectorului, până la 31 iulie inclusiv

Radio CECCAR FM

Apicultorii pot depune, până la 31 iulie 2024 inclusiv, cereri de plată și documente doveditoare pentru intervențiile aferente sectorului apicol 2024 din cadrul Planului Strategic PAC 2023-2027, a anunțat Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA). Intervențiile sunt finanțate din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA), din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) și de la bugetul de stat.

Potrivit unui comunicat al APIA, citat de Agerpres, solicitanții depun o singură cerere de plată la Centrele APIA, direct sau prin intermediul persoanei împuternicite notarial/reprezentantul legal, însoțită de documentele justificative.

Cheltuielile aferente intervențiilor apicole se realizează de solicitanți în perioada 1 ianuarie – 31 iulie inclusiv, a anului de cerere.

„Solicitanții care au efectuat achiziții de produse/servicii înainte de publicarea în MO F 538 din 10.06.2024 a OMADR nr. 228/2024, trebuie să respecte condițiile de eligibilitate prevăzute în Ghidul solicitantului «Sprijin financiar pentru intervențiile aferente sectorului apicol din cadrul planului strategic PAC 2023-2027» ISA-PS 2023, ediția I, care poate fi consultat accesând următorul link: https://apia.org.ro/directia-masuri-de-piata/apicultura/anul-2023/„, precizează APIA în comunicat.

Valoarea sprijinului alocat pentru anul 2024 este de 12.163.260 euro, din care 50% contribuția Uniunii Europene și 50% contribuția României, de la bugetul de stat. Pentru plățile anului 2024 cursul de schimb este stabilit la valoarea de 4,9756 lei.

Potrivit sursei citate, plata sprijinului financiar se va efectua de către APIA după controlul administrativ al tuturor cererilor de plată, controlul la fața locului, centralizarea sumelor eligibile în vederea încadrării în cuantumul unitar planificat și plafonul alocat pentru fiecare intervenție accesată conform PS PAC 2023-2027 și stabilirea sumei eligibile la plată a fiecărei cereri de plată.

„Solicitanții trebuie să păstreze și să arhiveze toate documentele care au legătură cu intervențiile aferente sectorului apicol 2023-2027 pe o perioadă de cel puțin 5 ani de la întocmirea acestora”, au mai transmis reprezentanții APIA.

Continuare

ECONOMIE

A fost stabilită Procedura de implementare a Programului național multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM

Radio CECCAR FM

Prin Ordinul nr. 1.974/2024 al MEAT (publicat în Monitorul Oficial nr. 726 din 24 iulie 2024), a fost aprobată Procedura de implementare a Programului național multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM. Prin această procedură se instituie o schemă de ajutor de minimis, al cărei obiectiv principal îl constituie, potrivit actului normativ, „stimularea și sprijinirea înființării și dezvoltării IMM-urilor înființate și conduse de femei, îmbunătățirea performanțelor economice ale acestora, realizarea unei creșteri economice inteligente, sustenabile și incluzive, bazate pe digitalizare, dezvoltare durabilă, inovare și pregătire antreprenorială, în contextul problemelor legate de menținerea echilibrului dintre obligațiile familiale și cele profesionale și ale prejudecăților existente încă la nivel local”.

Schema este valabilă până la 31 decembrie 2027, iar plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la31 decembrie 2028.

Bugetul estimat pentru perioada 2024 – 2027 este de 800 milioane lei, iar bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2024, stabilit prin Legea nr. 421/2023 de aprobare a bugetului de stat pe anul 2024, este de 200 milioane lei.

Prin implementarea Programului în perioada 2024-2027 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de 4.000 de beneficiari, din care 1.000 în anul 2024.

Înscrierea în Program și completarea formularului electronic de înscriere în vederea obținerii finanțării se fac online în aplicația informatică de înscriere și gestiune a schemei de ajutor disponibilă la adresa https://minimis.imm.gov.ro. Aplicanții au obligația de a urmări permanent contul creat în aplicația informatică, adresa de e mail, precum și informațiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare acord de finanțare, depunere documente decont, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare etc.).

Toată corespondența și transmiterea de anunțuri/ clarificări/ notificări oficiale ce țin de implementarea Programului vor avea loc electronic prin intermediul aplicației informatice de înscriere și gestiune a schemei de ajutor, context în care aplicanții au obligația de a verifica permanent contul din aplicația informatică pentru a se asigura de respectarea termenelor procedurale de răspuns.

Înscrierile în cadrul măsurii se vor realiza prin intermediul adresei de email, autentificarea realizându-se prin linkul transmis automat la această adresă.

Înscrierea va fi activă pe site-ul https://minimis.imm.gov.ro. Data de la care este activă înscrierea în cadrul Programului se comunică pe site-ul instituției înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.

Aplicația electronică de înscriere va fi deschisă 45 de zile lucrătoare, începând cu ora 10:00 a primei zile de înscriere și până la ora 20:00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.

Continuare

ECONOMIE

APIA eliberează adeverințe fermierilor crescători de animale care doresc să acceseze credite bancare

Radio CECCAR FM

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că eliberează adeverințe pentru beneficiarii intervențiilor în sectorul zootehnic, gestionate de APIA, respectiv pentru: ● PD-21 Sprijin cuplat pentru venit – vaci de lapte; ● PD-22 Sprijin cuplat pentru venit – carne vită; ● PD-23 Sprijin cuplat pentru venit – bivolițe de lapte; ● PD-24 Sprijin cuplat pentru venit – ovine-caprine.

Adeverințele sunt eliberate în baza convențiilor încheiate de APIA cu instituții bancare și nebancare și cu fondurile de garantare din domeniul agricol. Potrivit unui comunicat al APIA, aceste convenții se adresează fermierilor care intenționează să acceseze credite în vederea finanțării activităților curente, de la instituțiile bancare și nebancare care au încheiat convenții cu APIA. Astfel, conform convențiilor, la solicitarea scrisă a fermierului, APIA eliberează o adeverință care atestă depunerea de către beneficiar, în Campania 2024, a Cererii de plată pentru intervențiile în sectorul zootehnic indicate mai sus, conform procedurilor aprobate și transmise spre aplicare Centrelor Județene ale APIA.

Valoarea finanțării va fi de până la 90% din valoarea calculată prin înmulțirea cuantumului unitar minim planificat conform Planului Național Strategic PS 2023-2027, pentru anul de cerere 2024, cu numărul de animale confirmate prin adeverință pentru fiecare intervenție în sectorul zootehnic, gestionat de APIA și menționate în convenție.

Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN – SA (FGCR) și Fondul Național de Garantare a Creditului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii IFN – SA (FNGCIMM) garantează creditele acordate de bănci fermierilor.

APIA reamintește fermierilor că, potrivit Ordinului Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale nr. 50/2017 de modificare a Ordinului nr.703/2013 pentru aprobarea condițiilor în care se vor încheia convențiile dintre instituțiile financiar-bancare și nebancare și APIA, în vederea finanțării de către acestea a activităților curente ale beneficiarilor plăților derulate de APIA în baza adeverințelor eliberate, dobânda aferentă acordării creditelor va fi de RON-ROBOR 6M + maximum 2%.

În ceea ce privește comisioanele practicate de instituțiile finanțatoare, APIA atrage atenția fermierilor care doresc să acceseze credite pentru finanțarea capitalului de lucru în vederea desfășurării activităților curente, să analizeze cu atenție sporită soluțiile de finanțare propuse de instituțiile financiar-bancare și nebancare în ceea ce privește costul acestora, astfel încât să aleagă modalitățile de finanțare care răspund cel mai bine necesităților proprii.

Toate convențiile încheiate între APIA, instituțiile bancare și nebancare și FGCR/ FNGCIMM vor fi postate pe site-ul instituției, la adresa: www.apia.org.ro, în secțiunea Convenții, Acorduri, Protocoale.

Continuare
PROFESIA CONTABILĂacum 10 ore

CECCAR Dâmbovița: Raportarea de durabilitate, noul cadru reglementar european. Rolul profesioniștilor contabili

PROFESIA CONTABILĂacum 10 ore

Conferința internațională Taxation in Europe din Budapesta: Soluții digitale pentru provocările fiscale europene

PROFESIA CONTABILĂacum 11 ore

CECCAR Brăila: Spețe întâlnite în activitatea profesională, discutate de experți contabili și contabili autorizați cu reprezentanți ai AJFP

ECONOMIEacum 11 ore

APIA: Apicultorii pot depune cereri de plată pentru intervențiile aferente sectorului, până la 31 iulie inclusiv

ECONOMIEacum 11 ore

A fost stabilită Procedura de implementare a Programului național multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM

ECONOMIEacum 11 ore

APIA eliberează adeverințe fermierilor crescători de animale care doresc să acceseze credite bancare

ECONOMIEacum 12 ore

Modelul și conținutul formularului „Decont precompletat RO e-TVA”, publicate în Monitorul Oficial

ECONOMIEacum 12 ore

31 iulie, termenul-limită pentru depunerea cererilor privind ajutoarele la motorină și în sectorul creșterii animalelor

ECONOMIEacum 12 ore

ANCOM avertizează asupra riscului de roaming involuntar în județele de graniță

Teodor Brates
ÎNREGISTRĂRIacum o săptămână

Economia la bani mărunți – Ediția din 04.07.2024

ECONOMIEacum o săptămână

Profesia contabilă, la ceas aniversar: 103 ani de la înființarea celui mai mare organism profesional din România. Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI

ECONOMIEacum o săptămână

Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2024 a operatorilor economici, publicat în Monitorul Oficial

Trending