Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

IFAC: Performanța și managementul financiar, factorii-cheie pentru supraviețuirea întreprinderilor mici și mijlocii într-un mediu volatil

Radio CECCAR FM

Robyn ErskineJohnny Yong | 6 ianuarie 2020

Acest articol a apărut inițial în Rețeaua globală de informații a IFAC: www.ifac.org/Gateway. Vizitați Rețeaua pentru a găsi conținut adițional pe o varietate de teme legate de profesia contabilă.

Conform Administrației Întreprinderilor Mici (Small Business Administration – SBA) din SUA, 80% dintre întreprinderile mici înființate în perioada 2005-2017 au supraviețuit după prima lor aniversare. Din păcate, doar în jur de jumătate dintre acestea ajung să marcheze cinci ani de existență. Și doar una din trei întreprinderi mici ajunge, de regulă, să sărbătorească 10 ani de la înființare. Deși datele citate aici sunt valabile pentru Statele Unite, alte studii sugerează că tendința la nivel global este similară.

Aceste statistici sunt îngrijorătoare. Conform Organizației Mondiale a Comerțului, IMM-urile reprezintă peste 90% dintre entitățile economice, 60-70% dintre angajatori și 55% din produsul intern brut (PIB) din țările dezvoltate. În plus, un raport din 2017 al OECD afirmă că IMM-urile pot contribui cu până la 45% din numărul total de locuri de muncă și 33% din PIB în economiile emergente.

Deși există o varietate de motive din cauza cărora IMM-urile ajung să dea greș, aptitudinile de management financiar și performanța sunt două dintre cele mai invocate explicații. Practicile mici și mijlocii (PMM-urile) pot juca un rol fundamental în ajutarea IMM-urilor să funcționeze într-un mediu din ce în ce mai instabil.

Importanța performanței și a managementului financiar

Studiile sugerează că nivelul scăzut de educație financiară și lipsa de disciplină financiară pot explica performanțele slabe ale IMM-urilor (Raportul OECD, 2016). Întreprinderile mici pot lua decizii proaste ca urmare a incapacității lor de a determina parametri-cheie în raport cu care să își evalueze performanțele economice.

Cercetările IFAC arată că cea mai utilizată sursă de consultanță de afaceri pentru IMM-uri sunt contabilii care lucrează în PMM-uri. Mai mult, consultanța contabilă sau de afaceri primită de IMM-uri de la PMM-uri este asociată cu o performanță mai bună, de exemplu, o creștere și o profitabilitate sporite, rate de supraviețuire mai bune și un proces decizional mai bun.

În plus, analiza literaturii de specialitate –  Rolul PMM-urilor în furnizarea de asistență de afaceri pentru IMM-uri – noi dovezi – a relevat că:

  • Factorii care influențează cererea IMM-urilor pentru consultanță de afaceri din partea PMM-urilor includ, printre altele, factori asociați companiei (adică dimensiunea, datoriile, vârsta, creșterea și resursele disponibile) și factori asociați mediului (condițiile economice, inclusiv reglementări, și concurența).
  • Segmentarea pieței (de exemplu, start-up-uri, ambiții referitoare la creștere etc.) va afecta cererea și tipul de consultanță furnizată.
  • IMM-urile care solicită consultanță de afaceri tind să fie mai mari și mai tinere și au datorii mai ridicate sau aspirații mai mari în ceea ce privește obținerea de noi fonduri.

PMM-urile pot fi consultanți de încredere și sunt partenerii ideali pentru a facilita creșterea și dezvoltarea clienților lor din categoria IMM-urilor. Ajutând clienții să construiască afaceri puternice și de succes, PMM-urile pot obține, de asemenea, noi surse de venit.

De exemplu, multor organizații le este dificil să întocmească situații financiare corecte și relevante. PMM-urile pot avea un rol esențial în facilitarea întocmirii acestora, explicând, de asemenea, contextul asociat cifrelor. Pentru mulți proprietari, simpla existență a unei persoane care poate „demistifica” informațiile financiare și care poate da un sens numerelor le permite să ia decizii informate cu privire la operațiunile lor viitoare.

Exemplele și principalele preocupări pentru IMM-uri prezentate mai jos sunt un rezultat al discuțiilor de la ședințele recente ale Comitetului PMM IFAC, care implică un schimb de perspective și cunoștințe între practicienii din întreaga lume.

Exemplele de moduri în care PMM-urile ajută IMM-urile să asigure funcționarea eficientă a activităților lor sunt:

  • Un IMM se confruntă cu profituri în scădere și creșterea anulărilor datoriilor determinate de creanțe nerecuperabile. O evaluare inițială determină că întreprinderea a exercitat un control slab asupra creditelor. Deși vânzările sunt în creștere, bonitatea financiară a clienților este redusă (rezultând astfel o creștere a creanțelor nerecuperabile, ceea ce afectează, la rândul său, profiturile). Practicianul are capacitatea de a înțelege acest rezultat și poate sugera acțiuni pentru a ajuta la corectarea situației.
  • Performanța financiară a unui IMM se deteriorează ca urmare a creșterii nivelurilor stocurilor, concomitent cu o scădere în activitatea de vânzări. PMM-ul oferă consiliere cu privire la riscurile asociate blocării unui volum prea mare din resursele companiei în stocuri, precum și cu privire la riscul sporit de uzură morală a stocurilor ce poate apărea ca urmare a imposibilității de a le vinde. Practicianul poate identifica rapid aceste probleme și poate sugera strategii în ceea ce privește stocurile deținute, înainte ca acestea să ajungă la un nivel problematic.
  • Un IMM care funcționează de câțiva ani înregistrează rezultate mai slabe decât cele normale și sugerează că acest lucru s-a întâmplat din cauza concurenței și a vânzării sub prețul pieței. PMM-ul ajută conducerea organizației să elaboreze o serie de planuri strategice pe termen scurt, mediu și lung. Planurile sunt actualizate periodic pentru a se asigura că sunt flexibile și bine gândite pentru a reacționa în raport cu concurența și vânzarea sub prețul pieței. Aceste strategii ajută la remedierea în timp a situației economice a companiei.
  • Un IMM apelează la un PMM cu privire la modalități de a-și spori performanța economică. PMM-ul implementează un sistem de contabilitate și raportare financiară corespunzător (care include marje de profitabilitate, coeficienți ai cheltuielilor, fluxuri de trezorerie, impozite și investiții de capital) care poate fi monitorizat ușor. Proprietarul consideră că o revizuire periodică a acestor indicatori este deosebit de relevantă și, având acum la dispoziție date corecte și relevante, este mai încrezător în luarea deciziilor.
  • Conducerea unui IMM se consultă cu un PMM ca urmare a deciziei de a se retrage din activitate. Adesea, într-o situație în care este necesară o cedare rapidă, întreprinderile nu se pot aștepta să obțină o valoare „bună”. Totuși, cu îndrumările practicianului, conducerea poate elabora și iniția o strategie de ieșire planificată viabilă, care conduce la o evaluare mai bună a întreprinderii.

Cele mai bune sfaturi – care sunt cele mai importante preocupări pentru IMM-uri?

Mai jos sunt prezentate câteva dintre cele mai comune întrebări puse de clienții din categoria IMM-urilor, precum și acțiunile care pot fi întreprinse de PMM-uri:

Profitabilitate vs fluxuri de trezorerie

Afacerea mea este profitabilă; de ce nu am mai mulți bani în contul bancar?

Pentru multe IMM-uri, una dintre principalele nelămuriri este diferența dintre profitabilitate și fluxurile de trezorerie. Deși un IMM poate înregistra o creștere a vânzărilor și, astfel, a profitului, o mare parte din numerar poate fi în realitate blocată în creanțe sau în stocuri. Această situație este valabilă pentru multe întreprinderi în creștere. Prin urmare, previziunile și proiecțiile privind fluxurile de trezorerie sunt importante pentru luarea deciziilor de afaceri. Educarea IMM-urilor cu privire la diferența dintre profit și numerar poate oferi informații esențiale și poate avea efecte semnificative asupra activității lor. Astfel, organizațiile vor fi mai atente, cel puțin în ceea ce privește procesele de gestionare a stocurilor și debitorilor.

Concurența de afaceri

De ce concurența este mai profitabilă decât mine?

O altă concepție greșită des întâlnită este tendința de a compara întreprinderile fără a înțelege coeficienți financiari precum marja brută, marja netă, costurile fixe și variabile și, astfel, impactul acestora asupra profitabilității întreprinderii. PMM-urile le pot arăta clienților importanța etaloanelor (pentru comparare), impactul marjei asupra vânzărilor, utilizarea eficientă și eficace a capitalului, indiferent dacă este fix sau recurent, și efectul de levier asupra costului finanțării, după caz. Mulți clienți apreciază, de asemenea, o analiză a pragului de rentabilitate pentru activitățile lor și a modului în care modificările în mixul de produse, de exemplu, vor produce un set diferit de rezultate.

Accesul la finanțare

Cum îmi pot finanța mai eficient operațiunile (sau nu am capital pentru a mă extinde în continuare)?

Accesul la finanțare poate fi o provocare pentru IMM-uri. Motivele pot fi baza de capital limitată de care dispun și lipsa unui istoric sau climatul economic curent din regiunea respectivă. Întocmirea previziunilor și a proiecțiilor privind fluxurile de trezorerie în diferite scenarii, folosind efectul de levier al finanțării, este importantă pentru multe IMM-uri. Cu o previziune și o proiecție credibile, însoțite de o bună documentare și un plan de afaceri viabil, IMM-urile pot avea un acces mai facil la finanțare de la furnizorii de credite.

Expunerea fiscală

Cum îmi pot reduce taxele sau care este impactul legislației fiscale recente asupra afacerii mele? 

Moartea și taxele sunt cele două certitudini ale vieții. Prin urmare, nu este de mirare că IMM-urile își pun această întrebare. În alte situații poate fi nevoie ca entitatea corporativă sau structura fiscală să evolueze pe măsură ce activitatea se dezvoltă. PMM-urile pot discuta acest aspect cu clienții lor – la un anumit moment din evoluția unui IMM. Pregătirea (pentru antreprenor) este importantă pentru asigurarea succesului pe termen lung al întreprinderii.

Utilizarea tehnologiei

Chestionarul global al IFAC pentru PMM-uri 2018 a descoperit că 86% dintre PMM-uri au furnizat o formă de servicii de consultanță/consiliere, 50% dintre acestea furnizând consultanță de gestiune (de exemplu, planificare, performanță, gestionarea riscurilor și control intern, bugetare). Multe dintre aceste PMM-uri au început să folosească instrumente tehnologice și de analiză a datelor atunci când oferă consiliere clienților din categoria IMM. Cu instrumente și date mai bune pot fi oferite mult mai rapid analize mai predictive.

Concluzie

Coordonarea unui IMM poate fi plină de provocări, iar ratele de eșec prematur sunt descurajatoare. IMM-urile sunt însă absolut esențiale pentru prosperitatea economică a fiecărei țări. Prin urmare, acestea au nevoie de tot ajutorul care le poate fi acordat pentru a le asigura succesul. Cercetările confirmă că șansele de supraviețuire cresc exponențial dacă IMM-urile primesc consultanță profesională de specialitate de la un PMM de încredere, preferabil începând cât mai devreme.

Robyn Erskine

Robyn Erskine deține poziția de partener la Brooke Bird, o firmă specializată în restructurări în caz de insolvență și recuperări localizată în Melbourne, Australia, și a lucrat în firme de specialitate peste 30 de ani. În ianuarie 2015 a fost desemnată în Comitetul pentru Practici Mici și Mijlocii din cadrul International Federation of Accountants (IFAC) în urma nominalizării sale de către CPA Australia și Chartered Accountants Australia and New Zealand. În prezent, ocupă poziția de președinte adjunct al Comitetului PMM și de președinte al Grupei operative pentru etică din cadrul acestuia. Robyn Erskine este unul dintre directorii CPA Australia, fiind desemnată în consiliul director în 2017.  Ea a activat anterior în cadrul Diviziei din statul Victoria a CPA Australia și în cadrul Comitetului pentru Practicieni al statului Victoria, iar în 2014 i s-a acordat premiul Henry Fox pentru contribuții remarcabile aduse practicii din statul Victoria. În 2011, Robyn Erskine a devenit prima femeie desemnată președinte național al Asociației Practicienilor în Insolvență din Australia, cunoscută acum ca Asociația Australiană pentru Restructurări în caz de Insolvență și Recuperări (ARITA), și a ocupat funcția de director al ARITA până în mai 2019. În 2017 a fost numită membru pe viață al ARITA pentru contribuția de lungă durată, cu dedicație și distincție, în serviciul ARITA și al profesiei. În prezent, Robyn Erskine deține poziția de consilier în cadrul Diviziei Victoria-Tasmania a Institutului Australian de Gestionare a Creditelor. Mai multe articole de Robyn Erskine

Johnny Yong

Director tehnic, Asistență pentru Profesia Contabilă Globală, IFAC

Johnny Yong este director tehnic în cadrul departamentului Asistență pentru Profesia Contabilă Globală (GAPS) al IFAC. Anterior, el a fost partener în cadrul unui Furnizor de Pregătire din Malaiezia, specializat în furnizarea de pregătire firmelor de contabilitate și contabililor în general. A obținut calificarea de contabil după urmarea stagiului în cadrul BDO Malaiezia și a condus Departamentul pentru Practică din cadrul Institutului Contabililor din Malaiezia înainte de a-și urma interesele în alte domenii ale contabilității. Mai multe articole de Johnny Yong

Drepturi de autor © ianuarie 2020 ale International Federation of Accountants (IFAC). Toate drepturile rezervate. Utilizat cu permisiunea IFAC. Contactați permissions@ifac.org pentru permisiunea de a reproduce, stoca sau transmite acest document.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending