Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 11 aprilie 2022

Radio CECCAR FM

etaf

ETAF transmite feedback Comisiei cu privire la Directiva UNSHELL

Miercuri, 6 aprilie, European Tax Adviser Federation (ETAF) a transmis feedback Comisiei Europene cu privire la Directiva care stabilește normele de prevenire a utilizării abuzive a companiilor paravan în scopuri fiscale (UNSHELL) și modifică Directiva 2011/16/UE. Propunerea are ca scop crearea unui nou test minim privind „fondul economic”, organizat în mai multe etape, pentru a ajuta statele membre să identifice întreprinderile care nu desfășoară nicio activitate economică reală și care pot fi utilizate în mod abuziv pentru evitarea obligațiilor fiscale sau în scopuri evazioniste. Întrucât părți ale noului proces de raportare prevăzut în directivă vor trebui desfășurate de către profesioniștii din domeniul fiscal, ETAF a formulat o serie de comentarii referitoare la complexitatea mecanismului ales și a afirmat că unele criterii sunt prea ample. Pentru membrii ETAF, este esențial ca această nouă directivă să poată fi utilizată pentru prevenirea eficientă a utilizării abuzive a companiilor paravan, contribuind în același timp la simplificarea legislației fiscale și reducerea poverii administrative. Pentru a atinge acest obiectiv, un concept uniform și suficient de practic al unui „fond economic” minim la care toate statele membre să-și alinieze standardele anti-abuz reprezintă o contribuție indispensabilă la asigurarea certitudinii legale, declară ETAF. Sarcina probei trebuie, de asemenea, să fie reanalizată pe parcursul textului și în special atunci când vine vorba de mecanismul de respingere și scutirea pentru lipsa de rațiuni fiscale.

Polonia blochează acordul cu privire la Directiva de implementare pentru Pilonul II

Marți, 5 aprilie, statele membre UE au eșuat încă o dată în a încheia un acord cu privire la Directiva de implementare pentru Pilonul II. În timp ce Estonia, Malta și Suedia au putut sprijini noul text de compromis al președinției franceze a Consiliului UE, Polonia și-a menținut blocada. Noul text prevede că statele membre în care sunt localizate maxim 12 societăți-mamă ale grupurilor vizate pot alege să nu aplice Norma de includere a veniturilor (IIR) și Norma profitului insuficient impozitat (UTPR) pentru șase ani fiscali consecutivi. De asemenea, acesta adaugă posibilitatea ca statele mici să fie sprijinite de Comisia Europeană în transpunerea directivei. În timpul dezbaterii, Polonia a declarat că nu sprijină separarea celor doi Piloni ai acordului OCDE privind impozitarea și dorește introducerea directă în cadrul directivei a unei conexiune obligatorii din punct de vedere juridic între cei doi Piloni, deși serviciul juridic al Consiliului UE și al Comisiei declară că acest lucru nu este fezabil din punct de vedere legal. În opinia unor comentatori, statul ar utiliza acest argument ca mijloc de presiune pentru a obține aprobarea planului său de redresare din partea Comisiei Europene. Președinția franceză și-a exprimat regretul profund cu privire la poziția Poloniei și a declarat că dosarul va fi repus pe agenda ședinței Ecofin din 24 mai.

Consultare OCDE privind domeniul de aplicare al măsurii „Amount A” a Pilonului I

Luni, 4 aprilie, OCDE a deschis o consultare publică cu privire la proiectul privind normele model pentru legislația națională în ceea ce privește domeniul de aplicare al măsurii „Amount A” a Pilonului I (realocarea drepturilor de impozitare) al acordului OCDE privind impozitarea. Scopul normelor este de a stabili dacă un grup va intra în domeniul de aplicare al măsurii „Amount A”, adică, noul drept de impozitare introdus pentru o parte a profitului întreprinderilor mari și foarte profitabile pentru jurisdicțiile în care sunt furnizate bunurile sau serviciile sau în care sunt localizați consumatorii. Potrivit proiectului de norme, un grup va fi în domeniul de aplicare al măsurii „Amount A” dacă veniturile totale ale grupului depășesc o valoare absolută de 20 de miliarde de euro (sau echivalentul) într-o anumită perioadă de timp și dacă profitabilitatea relativă a grupului măsurată în raport cu veniturile sale totale depășește 10%. Proiectul de norme pentru excluderile aferente industriilor extractive și serviciilor financiare reglementate va fi pus în consultare publică la o dată ulterioară. Părțile interesate pot transmite comentarii până la 20 aprilie.

CE: O nouă consultare publică privind impozitele reținute la sursă

Comisia Europeană a deschis vineri, 1 aprilie, o nouă consultare publică cu privire la îmbunătățirea procedurilor de reținere la sursă a impozitelor pe dividende sau a celor aferente plății dobânzilor pentru investitorii nerezidenți. Se preconizează că aceasta va prezenta o propunere pe această temă în ultimul trimestru al anului 2022. Problemele pe care Comisia își propune să le trateze sunt procedurile deosebit de împovărătoare de rambursare a impozitului reținut la sursă pentru investitorii transfrontalieri din UE și, totodată, riscurile pe care acestea le implică în materie de abuzuri fiscale. Comisia dorește să afle dacă părțile interesate sunt de acord că este necesară o acțiune la nivelul UE și ce opțiune ar prefera aceștia dintre a menține sistemul actual cu diferite proceduri naționale active, a crea un sistem armonizat de scutire la sursă, a crea un sistem armonizat de proceduri de rambursare îmbunătățite, sau o combinație între sistemele menționate (scutire la sursă și sistem de rambursare). O altă întrebare a Comisiei se referă la cine ar trebui să fie tras la răspundere în cazul oricărei raportări insuficiente pe parcursul procedurilor de reținere a impozitului la sursă pentru a evita abuzurile fiscale și pierderea de venituri fiscale. Termenul-limită pentru transmiterea răspunsurilor la această consultare este 26 iunie.

Comisia Europeană solicită Germaniei să-și alinieze la legislația UE normele fiscale privind dividendele și dobânzile plătite organizațiilor de caritate

Miercuri, 6 aprilie, Comisia a transmis Germaniei o scrisoare oficială de notificare, solicitându-i acesteia să-și modifice legislația privind impozitarea dividendelor și a dobânzilor plătite organizațiilor de caritate. În baza legislației fiscale din Germania, dividendele și dobânzile plătite organizațiilor de caritate care au sediul social sau sediul conducerii efective în Germania sunt fie scutite de la impozitul reținut la sursă, fie acesta este rambursat. Totuși, dividendele și dobânzile plătite organizațiilor de caritate comparabile înființate în alte state membre UE și state terțe sunt impozitate la o rată de 25% cu excepția cazului în care un acord de evitare a dublei impuneri prevede o rată redusă. Diferența în tratamentul distribuirilor naționale și transfrontaliere de dividende și dobânzi către organizațiile de caritate pare să constituie o restricție în ceea ce privește mișcarea liberă a capitalului, potrivit Comisiei. Dacă Germania nu furnizează un răspuns satisfăcător în următoarele luni, Comisia poate decide să treacă la următorul pas al procedurii privind încălcarea dreptului comunitar.

CE a publicat raportul referitor la costurile de respectare a obligațiilor fiscale ale IMM-urilor

Miercuri, 6 aprilie, Comisia Europeană a publicat raportul final al studiului privind costurile de respectare a obligațiilor fiscale ale IMM-urilor. Studiul, desfășurat în toate statele UE în rândul a peste 3.500 de întreprinderi în 2019, se concentrează pe obligațiile cu care IMM-urile se confruntă atunci când respectă dispozițiile fiscale. Concluzia acestuia este că IMM-urile se confruntă cu costuri proporțional mai mari decât întreprinderile de mari dimensiuni și a subliniat impactul pe care sistemele fiscale îl pot avea asupra procesului decizional și activității economice ale companiei. De asemenea, studiul furnizează recomandări la nivel național și la nivel UE, care includ simplificarea generală a obligațiilor fiscale pentru companii, în special pentru IMM-uri, precum și adoptarea unor soluții unice, acompaniate de intensificarea digitalizării sistemelor fiscale naționale.

Consiliul UE a adoptat reforma privind ratele de TVA

Marți, 5 aprilie, Consiliul UE a adoptat definitiv Directiva Consiliului care modifică Directiva 2006/112/CE în ceea ce privește ratele taxei pe valoarea adăugată, după ce Parlamentul European și-a exprimat acordul. Textul modifică Directiva privind TVA din 2006 pentru a acorda mai multă flexibilitate statelor membre în stabilirea ratelor de TVA și pentru a se asigura că toate sunt tratate egal. Statele membre vor avea acum posibilitatea de a aplica un maxim de două rate reduse de minim 5%, o rată foarte redusă sub minimul de 5% și o excepție cu dreptul de a deduce TVA aferentă intrărilor. Fiecare stat membru va putea să aleagă 24 de elemente într-o listă pozitivă de produse și servicii pentru care poate fi aplicată o rată redusă și 7 elemente pentru care poate fi aplicată o rată foarte redusă sau egală cu zero. Ratele reduse de TVA pentru produsele care dăunează mediului vor fi, de asemenea, eliminate treptat, iar textul permite ca statele membre să răspundă mai bine circumstanțelor excepționale precum pandemiile, crizele umanitare sau dezastrele naturale.

Recomandările Comisiei Europene privind colectarea TVA

Joi, 7 aprilie, Comisia Europeană a publicat raportul de revizuire și diagnostic cu privire la gestionarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) în UE, ce conține o serie de recomandări care să ajute statele membre să îmbunătățească colectarea de venituri din TVA, procedurile și procesele de control. În special, raportul recomandă digitalizarea înregistrării în scopuri de TVA și gestionarea acesteia, ceea ce ar reduce povara suportată de întreprinderi. Mai mult, raportul subliniază strategiile pe care administrațiile fiscale le-ar putea adopta în organizarea internă și în interacțiunea acestora cu contribuabilii, ceea ce ar îmbunătăți procesele atât pentru autoritățile fiscale, cât și pentru întreprinderi.

Frauda în domeniul TVA: noi norme detaliate privind CESOP

După doi ani de cooperare cu furnizorii de servicii de plăți și statele membre, Comisia Europeană a adoptat miercuri, 6 aprilie, o reglementare privind punerea în aplicare, care furnizează detalii pentru furnizorii de servicii de plăți cu privire la modul de raportare a datelor aferente plăților într-un format armonizat prin intermediul Sistemului Electronic Central pentru Stocarea Informațiilor de Plată (CESOP), convenit în 2020 în contextul pachetului de modernizare a TVA pentru tranzacțiile aferente comerțului electronic. Reglementarea stabilește, de asemenea, principalele funcționalități ale CESOP, precum și sarcinile Comisiei și ale statelor membre legate de managementul sistemului, accesul la date, securitatea și protecția datelor personale. CESOP, în cadrul căruia toate datele colectate vor fi stocate și procesate în beneficiul statelor membre, va fi funcțional începând cu 1 ianuarie 2024.

CE: Consultare privind moneda euro digitală

Comisia Europeană a lansat marți, 5 aprilie, o consultare publică cu privire la crearea unei monede digitale euro care ar putea fi introdusă în 2026. CE cere informații de la părțile interesate referitor la așteptările și preocupările acestora privind moneda digitală euro, în special din punct de vedere al confidențialității. Confidențialitatea va depinde de măsura în care datele privind plățile digitale în euro sunt stocate și de modelul de stocare al datelor (centralizat sau descentralizat), a declarat Comisia. Alte întrebări privesc rolul acestei monede digitale emergente pentru plățile comerciale și stabilitatea financiară, precum și aspecte legate de normele de combatere a spălării banilor. Termenul-limită de transmitere a răspunsurilor este 14 iunie.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending