Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 24 iulie 2023

Radio CECCAR FM

etaf

OCDE a publicat noi documente privind soluția pe doi piloni

Luni, 17 iulie, OCDE a publicat o serie de noi documente privind soluția pe doi piloni. Astfel, OCDE a publicat un al doilea set de îndrumări administrative privind Pilonul II, care îl completează pe primul emis în februarie 2023. Acesta include îndrumări privind normele de conversie valutară pentru calculele GloBe, creditele fiscale, aplicarea excluderii venitului pe bază de fond (SBIE), proiectarea impozitelor suplimentare naționale limitate (QDMTT) și introduce două noi sfere de siguranță. Ca parte a activității sale în baza Pilonului II, OCDE a publicat un model de prevedere bazată pe tratat (STTR) și declarația informativă GloBE (GIR) care stabilește o declarație informativă standardizată pentru a facilita conformitatea cu normele GloBE. În final, OCDE a emis pentru consultare publică un proiect de document de discuție referitor la principalele elemente de proiectare ale măsurii „Amount B” a Pilonului I. Așa cum s-a subliniat în declarația de rezultat publicată la 11 iulie, încă se desfășoară activități suplimentare referitoare la caracterul adecvat al cadrului general de stabilire a prețurilor, aplicarea cadrului general pentru distribuția en-gros de bunuri digitale, creșteri înregistrate de țări în cadrul piețelor geografice, precum și criteriile pentru aplicarea măsurii „Amount B” utilizând o bază de date locală în anumite jurisdicții. Părțile interesate sunt invitate să transmită comentarii referitoare la proiect până la 1 septembrie 2023 prin acest chestionar online. Scopul OCDE este să aprobe un raport final cu privire la măsura „Amount B” până la finalul anului și să-l incorporeze în Ghidul OCDE referitor la prețurile de transfer până în ianuarie 2024.

Miniștrii de finanțe ai G20 salută progresul realizat în implementarea soluției pe doi piloni

În timpul ședinței desfășurate între 17 și 18 iulie, miniștrii de finanțe ai G20 au salutat progresul realizat recent în implementarea soluției pe doi piloni și au făcut apel la state să soluționeze aspectele rămase.  „Salutăm furnizarea unui text al convenției multilaterale (MLC) privind măsura „Amount A”, progresul semnificativ al activității privind măsura „Amount B” și finalizarea activității privind elaborarea modelului de prevedere bazată pe tratat (STTR) și cadrul general de implementare așa cum este stabilit în declarația de rezultat din iulie 2023 a Cadrului Incluziv al OCDE/G20 privind BEPS (Cadrul Incluziv)”, au transmis aceștia într-o declarație emisă la finalul ședinței. Totodată, miniștrii au făcut apel la OCDE să soluționeze rapid aspectele rămase legate de MLC cu scopul de a pregăti MLC pentru semnare în cea de-a doua jumătate a lui 2023 și să finalizeze activitatea privind măsura „Amount B” până la finalul lui 2023.

Profesioniștii contabili și eurodeputații au discutat viitoarea propunere SAFE

Luni, 17 iulie, Parlamentul European a organizat o audiere legată de viitoarea propunere pentru o Directivă care să trateze rolul facilitatorilor fenomenului de evaziune fiscală și planificare fiscală agresivă(Securing the Activity Framework for Enablers or SAFE). Cu această ocazie, Gabriela Figueiredo Dias, președintele International Ethics Standards Board for Accountants (IESBA) le-a prezentat eurodeputaților cadrul general pe care IESBA îl elaborează în prezent cu privire la conduita etică în planificarea fiscală, care s-ar putea aplica nu doar profesioniștilor contabili, ci și tuturor furnizorilor de servicii de planificare fiscală. Proiectul de expunere a fost publicat în februarie 2023 pentru comentarii și obiectivul este de a-l aproba până la finalul acestui an. Olivier Boutellis-Taft, CEO-ul Accountancy Europe, a declarat că o definiție europeană comună a planificării fiscale agresive ar fi utilă pentru contribuabili și autorități, cu condiția să fie implementată consecvent. Potrivit acestuia, procedurile de verificare prealabilă ar putea ajuta în ceea ce privește intermediarii care ar putea să nu fie obligați să efectueze procedura de cunoaștere a clientului sau alte proceduri. În opinia lui Ivan Lazarov, cercetător asociat la International Bureau of Fiscal Documentation (IBFD), o abordare mai proporțională ar putea fi limitarea dispoziției de înregistrare la facilitatorii care furnizează consiliere legată de acordurile transfrontaliere și introducerea unui prag minim care să excludă contribuabilii cu activități transfrontaliere. Orice dispoziție de reglementare ca precondiție pentru furnizarea de servicii trebuie echilibrată cu libertatea de a desfășura activități și trebuie să ia în considerare privilegiul profesional, a avertizat acesta. În ciuda faptului că a fost invitată la audiere, DG TAXUD a Comisiei Europene a decis să nu trimită niciun reprezentant, din cauza faptului că propunerea SAFE a fost suspendată până când va exista un acord cu privire la propunerea UNSHELL.

Eurodeputații au discutat reforme suplimentare ale normelor de impozitare a întreprinderilor

Luni, 17 iulie, subcomisia FISC a Parlamentului European s-a reunit pentru a discuta proiectul de raport de inițiativă al Parlamentului European referitor la reforma suplimentară a normelor de impozitare a întreprinderilor elaborate de eurodeputata Isabel Benjumea Benjumea(Partidul Popular European, Spania). Au fost depuse 292 de amendamente la proiectul de raport, iar unele dintre acestea fac apel la o simplificare a procedurilor, asigurându-se că întreprinderile din Europa continuă să prospere. Cel de-al doilea grup de amendamente se concentrează pe efectele negative asupra IMM-urilor, punând în evidență faptul că IMM-urile se află deja sub o presiune semnificativă. Totodată, numeroase amendamente au avut ca scop sublinierea importanței faptului că viitoarea propunere „Întreprinderile din Europa: Cadru pentru impozitarea veniturilor” este un succes și tratează problema sarcinii fiscale. Isabel Benjumea Benjumea a văzut un spațiu extins de compromis între grupurile politice. Aceasta a contestat doar amendamentele care au indicat în raport companii specifice după nume, ceea ce ar fi contrar obiectivului de a stabili un cadru general pentru impozitarea întreprinderilor, a spus aceasta. Prima ședință tehnică va avea loc după vacanța de vară. Votul pentru acest raport în comisia ECON este programat pentru 24 octombrie, înaintea unui vot în plen din decembrie.

Parlamentul European își ajustează opinia privind pachetul TVA în era digitală

Joi, 18 iulie, comisia ECON a Parlamentului European a organizat  o dezbatere cu privire la propunerile pachetului TVA în era digitală, prezentat în decembrie 2022. Deși s-au înregistrat progrese în cadrul unei ședințe recente pe aspecte tehnice, încă existau domenii în care nu se ajunsese la un acord. Eurodeputatul raportor Olivier Chastel (Partidul Renew Europe, Belgia) a declarat că acum pare să existe un consens referitor la amânarea cu un an a datelor de intrare în vigoare, extinderea termenului limită pentru facturarea electronică și cel pentru transmitere. Durata șederilor scurte la unitățile de cazare a fost de asemenea discutată, propunerea originală a Comisiei fiind de 45 de zile, deși unii au dorit scăderea perioadei la 31. Totodată, s-au discutat și compromisuri în domeniul protecției datelor. Votul în comisia ECON este programat la 24 octombrie 2023.

Comisia Europeană face apel la 17 state membre să transpună directiva CbCR

Comisia Europeană a decis joi, 20 iulie, să trimită o scrisoare oficială de notificare către 17 state membre (Belgia, Bulgaria, Cehia, Estonia, Grecia, Croația, Italia, Cipru, Letonia, Luxemburg, Malta, Țările de Jos, Austria, Polonia, Portugalia, Slovenia, Finlanda) pentru eșecul de a notifica măsurile naționale care transpun în întregime Directiva privind raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR) până la termenul limită de 22 iunie 2023. Directiva prevede ca toate companiile multinaționale active pe piața unică a UE cu o prezență permanentă în Uniune și care au venituri peste 750 de milioane de euro să publice un raport privind valoarea impozitelor corporative pe care le plătesc în fiecare stat membru și în jurisdicțiile necooperante. Aceste rapoarte includ și informații suplimentare cum ar fi numărul de angajați sau cifra de afaceri pe țară. Statele membre vizate au două luni la dispoziție să răspundă acestor scrisori oficiale de notificare și să finalizeze transpunerea ori Comisia poate decide să treacă la următorul pas al procedurilor de constatare a neîndeplinirii obligațiilor și să emită avize motivate.

Comisia Europeană a exclus ideea unui cadru general armonizat de impozitare a câștigurilor de capital

Luni, 17 iulie, într-un răspuns acordat la o întrebare scrisă adresată de șase eurodeputați din Partidul Verde/Alianța Liberă Europeană, președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen a exclus ideea unui cadru general armonizat de impozitare a câștigurilor de capital. „Așa cum prevede legislația fiscală europeană, impozitarea câștigurilor de capital este de competența statelor membre, care își pot proiecta propriile sisteme fiscale și pot decide cine, ce, când să impoziteze și la ce rată, cu condiția să nu discrimineze în raport cu contribuabilii din alte state membre”, a declarat aceasta. Astfel, în unele state membre, câștigurile de capital fac obiectul impozitului pe venit sau impozitului pe profit, în timp ce altele impozitează separat câștigurile de capital, a amintit președinta Comisiei. Mai mult, Comisia Europeană a subliniat că impozitarea câștigurilor de capital reprezintă doar un element al categoriei mai ample de impozitare a veniturilor, iar câștigurile de capital realizate sunt doar o fracțiune din baza fiscală totală. În consecință, implicațiile impozitării câștigurilor de capital de sine stătătoare asupra funcționării pieței unice par relativ limitate, potrivit Comisiei. Totuși, Comisia a asigurat că monitorizează îndeaproape evoluțiile din statele membre în acest domeniu, inclusiv eficiența și implicațiile distributive ale practicilor curente ale impozitării veniturilor din capital. Comisia analizează noi resurse proprii suplimentare, în conformitate cu acordul interinstituțional din 2020 și programul de lucru al Comisiei pentru anul 2023, a concluzionat Ursula von der Leyen.

Forumul global OCDE a publicat zece noi rapoarte de revizuire inter pares privind schimbul de informații la cerere

Forumul Global al OCDE privind transparența și schimbul de informații în scopuri fiscale (Forumul global) a publicat miercuri, 19 iulie, noi rapoarte de revizuire inter pares privind transparența și schimbul de informații la cerere (EOIR) pentru opt dintre membrii săi (Antigua și Barbuda, Argentina, Belize, Insulele Feroe, Groenlanda, Lesotho, Paraguay, Insulele Saint Vincent și Grenadine), precum și rapoarte suplimentare care reflectă progresul realizat de doi membri (Anguilla și Seychelles) în implementarea standardului EOIR. Peste jumătate dintre membrii Forumului Global au fost revizuiți complet în cea de-a doua rundă de revizuiri inter pares EOIR, iar evaluările atribuite sunt în general foarte bune, 85% dintre jurisdicții obținând evaluări generale satisfăcătoare („conforme” sau ”în mare parte conforme”), 13% fiind evaluate ca „parțial conforme” și 2% ca „neconforme”, a transmis OCDE.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile fiscale europene și evoluțiile colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending