Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 30 octombrie 2023

Radio CECCAR FM

etaf

Comisia Europeană și Parlamentul European au organizat cel de-al doilea Simpozion european în domeniul fiscalității

Comisia Europeană și Parlamentul European au organizat cel de-al doilea Simpozion european în domeniul fiscalității în zilele de marți, 24 octombrie, și miercuri, 25 octombrie 2023, la Bruxelles. Pe parcursul a două zile, oficiali și experți în domeniul fiscal europeni, inclusiv reprezentanți ai ETAF, au discutat viitorul fiscalității în UE. În timpul discursului de deschidere, comisarul european pe probleme fiscale, Paolo Gentiloni, a afirmat că există 3 domenii în care sunt necesare schimbări: – implementarea unei structuri fiscale mai eficiente, inclusiv prin rebalansarea sarcinii fiscale între muncă și capital; – digitalizarea și schimbarea legată de natura muncii; și – metode de adoptare a deciziilor, cu o tranziție progresivă de la votul unanim la votul prin majoritate calificată pentru anumite dosare fiscale. Marți, 24 octombrie, reprezentantul ETAF în VAT Expert Group al Comisiei Europene, dr. Stefanie Becker, a participat la o discuție referitoare la TVA în era digitală. Această sesiune a analizat modul în care actualul sistem TVA poate fi adaptat la economia digitalizată, în contextul unui flux și schimb de informații în timp real. De asemenea, a tratat și modul în care ar putea fi utilizate evoluțiile tehnologice. Stephanie Becker a declarat că pachetul ViDA prezentat de Comisie în decembrie 2022 poate reprezenta un impuls care să determine întreprinderile să devină digitale întrucât această mișcare poate genera economii din punct de vedere al costurilor și al resurselor umane. Totuși, aceasta a avertizat că este nevoie de timp pentru informarea și instruirea companiilor, precum și pentru implementarea corectă a noilor norme. Rolul impozitării cu scop de modificare a comportamentului contribuabililor și a impozitării averilor în structura fiscală a viitorului, precum și viitorul impozitării veniturilor personale și impozitării nomazilor digitali au fost, de asemenea, discutate în timpul evenimentului. Totodată, au fost analizate noi metode de adoptare a deciziilor. În această privință, vorbitorii au discutat rolul pe care Națiunile Unite, OCDE, UE, statele membre și parlamentele acestora îl joacă în contextul politicii fiscale internaționale și modul în care aceste niveluri diferite de guvernanță pot lucra mai bine împreună pentru a trata provocările emergente la adresa sistemelor fiscale naționale.

Cinci state membre UE solicită amânarea implementării Pilonului II

Estonia, Lituania, Letonia, Malta și Slovacia au solicitat amânarea implementării normelor Pilonului II, a declarat Benjamin Angel, director pentru impozitare directă, coordonare fiscală, analiză și evaluare economică la Comisia Europeană, miercuri, 25 octombrie, în timpul Congresului Anual al Asociației fiscale internaționale din Mexic. Această posibilitate este într-adevăr acordată de Directiva UE pentru implementarea Pilonului II pentru statele membre cu mai puțin de 12 societăți-mamă (UPE) ale grupurilor de întreprinderi multinaționale din domeniul de aplicare. Benjamin Angel a declarat că nu se așteaptă ca numărul statelor membre care au solicitat amânarea implementării să crească înainte de sfârșitul anului. Statele membre UE trebuie să transpună Directiva până la 31 decembrie 2023 pentru a se asigura că normele întră în vigoare la 1 ianuarie 2024. Până acum, 17 state membre au anunțat proiectul legislației care transpune directiva, declară Benjamin Angel, adăugând că Comisia a sperat la un număr mai mare în acest moment al anului.

Eurodeputații adoptă opinia cu privire la pachetul ViDA

Marți, 24 octombrie, eurodeputații Comisiei pentru afaceri economice și monetare (ECON) a Parlamentului European au adoptat opinia fără forță juridică cu privire la pachetul TVA în era digitală (ViDA), elaborat de eurodeputatul Olivier Chastel (Partidul Renew Europe, Belgia). Așa cum s-a preconizat, eurodeputații au convenit amânarea cu un an a celor 3 piloni ai reformei: – introducerea unor dispoziții comune de raportare privind facturarea electronică și raportarea digitală; – norme TVA actualizate pentru transportul de pasageri și platformele de cazare pe termen scurt și; – introducerea unei singure proceduri de înregistrare în scopuri de TVA la nivel UE. Totodată, aceștia fac apel la o extindere a termenului de 2 zile după ce a avut loc evenimentul exigibil pentru emiterea facturilor la 8 zile. Mai mult, eurodeputații propun o definiție modificată a facturării electronice, inclusiv utilizarea facturilor PDF până în ianuarie 2028. În final, din cauza riscurilor legate de securitate și confidențialitate, eurodeputații au decis să elimine IBAN-ul băncii furnizoare, precum și data plății din rândul elementelor care trebuie incluse într-o factură standard. Amendamentele de compromis adoptate de grupurile politice privind revizuirea directivei TVA pot fi consultate aici. Votul final cu privire la raport este programat să aibă loc în timpul sesiunii plenare a Parlamentului European din 20 noiembrie.

Comisia Europeană raportează progresul referitor la respectarea obligațiilor în materie de TVA

Majoritatea statelor membre UE au realizat progrese în implementarea respectării obligațiilor în materie de TVA în 2021, potrivit unui nou raport emis de Comisia Europeană marți, 24 octombrie. Studiul anual privind decalajul încasărilor de TVA, care măsoară diferența dintre veniturile din TVA preconizate și suma reală colectată, arată că statele membre au pierdut în jur de 61 de miliarde de euro în venituri din TVA în 2021, comparativ cu 99 de miliarde de euro, în 2020. Aceste cifre reprezintă venituri pierdute în principal din cauza fraudei în materie de TVA, evaziune fiscală și evitarea obligațiilor fiscale, falimente nefrauduloase, calcule eronate și insolvențe financiare, potrivit explicațiilor Comisiei. Un număr de state membre precum Italia (-10,7%) și Polonia (-7,8%) au înregistrat reduceri semnificative ale cifrelor privind decalajul încasărilor de TVA. Raportul mai arată că răspunsurile politice țintite s-au dovedit eficiente, în special cele legate de digitalizarea sistemelor fiscale, raportarea în timp real a tranzacțiilor și facturarea electronică. În același timp, și factorii temporari cum ar fi măsurile de sprijin guvernamental implementate în timpul pandemiei de COVID-19, care au fost deseori condiționate de plata taxelor, este posibil să fi jucat un rol în stimularea acestei schimbări.

Eurodeputații emit recomandări privind reforma suplimentară a normelor de impozitare a întreprinderilor

Marți 24 octombrie, eurodeputații din comisia ECON au adoptat un raport din proprie inițiativă referitor la reforma suplimentară a normelor de impozitare a întreprinderilor, redactat de Isabel Benjumea (Partidul Popular European, Spania). Textul oferă recomandări referitoare la modul de utilizare a normelor de impozitare a întreprinderilor pentru a diminua sarcina suportată de întreprinderi, în special IMM-uri. Printre alte recomandări, raportul face apel la Comisie să prezinte o evaluare generală a măsurilor anterioare luate cu privire la impozitarea întreprinderilor începând cu 2011 și să publice o evaluare de impact completă cu privire la cele mai bune opțiuni pentru diminuarea sarcinii administrative pentru întreprinderi, în special IMM-uri. Pentru a reduce costurile de conformitate și sarcinile administrative, rezoluția face apel în mod special la Comisie să realizeze o evaluare de impact cu privire la utilizarea noilor tehnologii pentru a îmbunătăți viteza, eficiența, fiabilitatea, transparența și reziliența procedurilor administrative legate de impozitare. Rezoluția mai precizează că acest lucru ar putea determina Comisia să completeze acest exercițiu cu o propunere de îmbunătățire a cooperării între autoritățile fiscale, valorificând bunele practici identificate, ceea ce va conduce la un mediu de lucru prielnic pentru afaceri. Votul final pentru raport în plen este programat la 11 decembrie.

Parlamentul European adoptă raportul privind politica fiscală în vremuri de criză

Marți, 24 octombrie, eurodeputații din Comisia ECON au adoptat un raport din proprie inițiativă cu privire la rolul politicii fiscale în vremuri de criză, redactat de eurodeputata Kira Marie Peter-Hansen (Partidul Verde/Alianța Liberă Europeană, Danemarca). Raportul furnizează recomandări despre cum poate fi utilizată mai bine politica fiscală pentru a facilita redistribuirea, a crește veniturile și a schimba comportamentele, în special în vederea favorizării comportamentelor prietenoase cu mediul. În special, raportul face apel la politici, planuri și măsuri pentru eliminarea subvențiilor pentru combustibili fosili prin măsuri fiscale cât mai repede posibil, solicitând în mod expres creșterea nivelului impozitării transportului aerian și naval. De asemenea, documentul subliniază necesitatea concentrării pe reducerea fraudei fiscale, evitării obligațiilor fiscale și a evaziunii fiscale în domeniul impozitării directe și indirecte, făcând apel la statele membre să utilizeze instrumentele legale și administrative actuale mai eficient. Raportul pune în evidență, totodată, problemele cu care se confruntă sistemele fiscale internaționale din cauza creșterii muncii de la distanță la nivel transfrontalier. În final, rezoluția invită Comisia să ia în considerare o taxă temporară pe profitul excedentar în diferite sectoare pentru viitoarele crize. Votul final în plen pentru raport este programat la 11 decembrie.

Raportul Observatorului fiscal european privind evaziunea fiscală

Un volum tot mai mare al profiturilor este transferat în paradisuri fiscale (1 trilion de dolari în 2023), potrivit unui raport privind evaziunea fiscală globală publicat de Observatorul fiscal european luni, 23 octombrie. Pierderea veniturilor din impozitarea întreprinderilor cauzată de acest transfer reprezintă aproape 10% din veniturile din impozitarea întreprinderilor colectate la nivel mondial. Multinaționalele din SUA sunt responsabile pentru circa 40% din transferul profiturilor globale, iar statele din Europa continentală par să fie cele mai afectate de această evaziune, precizează raportul. Totuși, cercetătorii au constatat că, datorită schimbului automat de informații dintre bănci, evaziunea fiscală din străinătate a scăzut cu un coeficient de aproape 3 în mai puțin de zece ani. Observatorul fiscal european oferă șase recomandări pentru a „reconcilia globalizarea cu echitatea fiscală”: – introducerea unei rate de impozitare a întreprinderilor de 25% și eliminarea lacunelor din soluția pe doi piloni a OCDE; – introducerea unei noi taxe minime globale pentru miliardarii lumii egală cu 2% din averea acestora; – introducerea mecanismelor de taxare a persoanelor cu averi mari care au fost rezidenți pe termen lung ai unei țări și aleg să se mute într-o țară cu taxe reduse; – implementarea măsurilor unilaterale pentru colectarea unor deficite fiscale ale companiilor multinaționale și miliardarilor dacă acordurile globale eșuează; – crearea unui registru global al activelor;–consolidarea aplicării normelor privind fondul economic și de combatere a abuzurilor. „Evaziunea fiscală nu este o lege a naturii, ci o alegere de politică”, argumentează cercetătorii. Deși recunosc faptul că cooperarea internațională este întotdeauna de preferat, acțiunea unilaterală, dacă este bine fundamentată economic, poate accelera mai degrabă decât să împiedice cooperarea globală, afirmă aceștia.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile fiscale europene și evoluțiile colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending