Rețele sociale

ECONOMIE

Finanțare pentru stații de reîncărcare și sisteme alternative de încălzire-răcire

Radio CECCAR FM

Întreprinderile mici și mijlocii, inclusiv activitățile din domeniul HoReCa, vor putea primi finanțare de 150.000 de euro în cadrul Programului Electric Up 2, pentru construirea de stații de reîncărcare, dar și pentru sisteme alternative de încălzire-răcire, a afirmat, într-o conferință de presă, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, citat de Agerpres. „A doua ediție a programului Electric Up 2 va avea o alocare de 90 de milioane de euro. După cum știți, eligibile sunt întreprinderile mici și mijlocii, inclusiv activitățile din domeniul HoReCa.

Valoarea finanțării crește de la 100.000 de euro/beneficiar la 150.000 euro. De asemenea, puterea instalată eligibilă este crescută până la 150 de kilowați și continuăm să finanțăm stațiile de încărcare. Introducem ca noutate finanțarea sistemelor alternative de încălzire-răcire. Reamintesc că în prima ediție a programului am finanțat undeva la 1.881 de beneficiari. În zilele următoare, până la finele acestei săptămâni, va fi lansat în consultare Ghidul beneficiarului și intrăm în linie dreaptă și cu Electric Up 2„, a afirmat Sebastian Burduja.

„Pe harta actuală, Ministerul Energiei s-a adresat operatorilor privați în parteneriat cu Asociația Națională de Mobilitate Electrică, s-a adresat Asociației Municipiilor din România, s-a adresat Uniunii Consiliilor Județene din România și Asociației Comunelor din România tocmai în încercarea de a coagula toată această informație și de a o prezenta într-un format accesibil pentru România. În acest moment, discutăm de o hartă informativă disponibilă și pe site-ul Ministerului Energiei, dar viziunea este mai ambițioasă de atât și ne-am pus în pielea utilizatorului român, cel care conduce o mașină electrică și vrea să ajungă din punctul A în punctul B. Este neplăcut să rămâi fără energie într-o asemenea situație și atunci vrem să facilităm în primul rând o interfață unică, un singur punct de intrare, un singur gate pentru toți utilizatorii, astfel încât să nu existe situații în care să își descarce 6, 8, 10 aplicații diferite în telefonul mobil. De asemenea, e foarte important ca pe parcursul dezvoltării acestui proiect să suplimentăm cu un sistem bazat pe senzori IoT – Internetul lucrurilor, prin care eu, ca utilizator, să văd în timp real dacă este liberă stația unde propun să ajung sau unde trebuie să ajung, pentru că dincolo de ea s-ar putea să nu mai am energia de a merge mai departe”, a spus ministrul.

Potrivit acestuia, acest demers se încadrează în trendul european în care Europa și-a propus să atingă numărul de 75 de milioane de mașini electrice înmatriculate până în 2030 și ambiția de a avea stații de încărcare rapidă din 60 în 60 de kilometri pe drumurile principale. Demnitarul a punctat, totodată, că piața ar trebui să se organizeze, în caz contrar se poate aplica modelul Portugaliei unde Guvernul a legiferat obligația operatorilor de stații de încărcare de a se înscrie într-o aplicație unică și oficială. „E adevărat, există operatori care preferă să aibă propriile aplicații, pentru că asta înseamnă o fidelizare a consumatorului final, sisteme de bonusare etc. Dar credem că putem să găsim o soluție în care împăcăm și capra, și varza. Le-am mai spus că m-aș bucura ca piața să se organizeze singură. Acesta e un principiu într-o economie capitalistă. Dacă nu, ne vom gândi și la modelul altor state, cum e Portugalia. Acolo a venit Guvernul și a spus că „Asta e aplicația oficială. Toți aveți obligația să vă înregistrați aici și aceasta este aplicația folosită de cetățeni, cu un sistem unic de plată”. Eu sper că piața se va organiza”, a menționat Sebastian Burduja.

La finele lunii noiembrie a anului trecut, ministrul Energiei a anunțat încheierea etapei de implementare a proiectelor finanțate prin Programul Electric Up. Valoarea contractelor se ridică la aproape 480 milioane lei pentru cei peste 1.500 de beneficiari care au fost deja plătiți.

ECONOMIE

Ziua Națională a Contabilului Român, ediția a XX-a. Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI

Radio CECCAR FM

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) aniversează, în fiecare an, la 13 iulie, Ziua Națională a Contabilului Român. 2024 este al 20-lea an în care sărbătorim cel mai important eveniment din România dedicat profesiei contabile.

Manifestările organizate cu acest prilej,  desfășurate sub sloganul Tradiție pentru viitor. Evoluăm împreună!,vor avea loc luni, 15 iulie a.c., la Novotel Bucharest City Centre, Sala Paris, începând cu ora 10.00.

Mesajele partenerilor instituționali ai profesiei – instituții și autorități de reglementare, mediul de afaceri și mediul educațional – vor fi transmise în deschiderea evenimentului, iar împreună cu aceștia, profesioniștii contabili vor dezbate, în panel, tema evenimentului: Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI. Într-o eră în care tehnologia redefinește toate aspectele vieții profesionale pentru a rămâne relevante noilor realități din lumea afacerilor, evenimentul își propune să exploreze modul în care inteligența artificială și soluțiile smart pot transforma contabilitatea, îmbunătățind eficiența, precizia și valoarea adăugată oferită de profesioniștii contabili partenerilor lor.

Ziua Națională a Contabilului Român reprezintă și un prilej de a evidenția în mod public rezultatele muncii experților contabili și contabililor autorizați, premiindu-i pe aceștia în cadrul Topului membrilor CECCAR. Sunt recunoscute, astfel, performanțele societăților de expertiză contabilă și de contabilitate, precum și ale experților contabili și contabililor autorizați, în semn de apreciere a contribuției acestora la dezvoltarea profesiei și a mediului de afaceri, în interes public.

Continuare

ECONOMIE

RO e-TVA: Modificări aduse prin OUG nr. 87, publicată în Monitorul Oficial nr. 608 din 28 iunie 2024

Radio CECCAR FM

În urma dialogului dintre reprezentanții CECCAR și Ministerul Finanţelor, s-a abrogat parțial OUG 70/2024, respectiv s-a abrogat obligația contribuabilului ca, sub sancțiunea unei amenzi disproporționate, să întocmească și să transmită, în termen de 5 zile, nota justificativă pentru diferențele semnificative dintre decontul de TVA, care reflectă starea de fapt fiscală, și decontul precompletat, care în prezent se bazează pe date a căror acuratețe nu poate fi garantată. De asemenea, au fost revizuite amenzile și au fost prorogate unele termene.

Insistăm, în continuare, să se adopte și să se implementeze măsurile necesare asigurării eficienței mecanismului de Notificare de conformare RO e-TVA. Acest mecanism să NU se bazeze pe o simplă operație aritmetică de scădere, ci să se bazeze pe modele complexe de analiză care să utilizeze și să coreleze toate datele raportate de contribuabil în sistemele ANAF. Subliniem încă o dată faptul că interoperabilitatea între sistemele RO e-Factura, RO e-TVA și SAF-T este esențială. Mecanismul de notificare de conformare RO e-TVA trebuie să fie capabil să vizeze contribuabilii care au un risc ridicat de comportament fiscal inadecvat și nu să devină o povară administrativă inutilă, generatoare de costuri, pentru contribuabilii care au un comportament fiscal corect.

De asemenea, ne exprimăm speranța că principiul enunțat în cadrul ședinței de guvern de vineri, 28 iunie, potrivit căruia digitalizarea înseamnă simplificare pentru firme și combaterea evaziunii fiscale pentru stat, se va regăsi în modul de elaborare a tuturor reglementărilor naționale care vizează reforma fiscală pentru adaptare la era digitală. Pentru propunerile care nu au fost adoptate, înaintate către Ministerul Finanțelor și prezentate în documentul de poziție, CECCAR va întreprinde acțiuni pentru ca acestea să fie transpuse în legislație, inclusiv în cadrul Comitetului e-TVA.

Continuare

ECONOMIE

ONPCSB: Noi sesiuni de instruire pentru entitățile raportoare, în al doilea semestru din 2024

Radio CECCAR FM

Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) organizează, în a doua jumătate a anului 2024, o serie de sesiuni online de instruire gratuite pentru entitățile raportoare din diverse domenii.

Potrivit planului de activități de instruire, întâlnirile ONPCSB vor aborda legislația națională și europeană relevantă în domeniu, precum și instrumentele disponibile acestor categorii de entități pentru îndeplinirea obligațiilor și evitarea implicării în tranzacții suspecte.

Sesiunile de instruire din următoarea perioadă sunt programate astfel:

  • marți, 16 iulie 2024, ora 10.00, pentru casele de amanet – instituții financiare nebancare înscrise în Registrul de evidență al Băncii Naționale a României;
  • joi, 5 septembrie 2024, ora 10.00, pentru instituțiile financiare nebancare înscrise exclusiv în Registrul general al BNR și care nu au statut de instituție emitentă de monedă electronică;
  • marți, 17 septembrie 2024, ora 10.00, pentru alte persoane care, în calitate de profesioniști, comercializează bunuri, inclusiv metale și pietre prețioase (numai în măsura în care efectuază tranzacții în numerar a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro);
  • marți, 1 octombrie 2024, ora 10.00, pentru furnizorii de portofele digitale și furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale și monede fiduciare autorizați/înregistrați de Ministerul Finanțelor;
  • miercuri, 2 octombrie 2024, ora 10.00, pentru furnizorii de servicii pentru societăți și fiducii, alții decât cei prevăzuți la art. 5 alin. (1) lit. e) și f) din Legea nr. 129/2019;
  • marți, 8 octombrie 2024, ora 10.00, pentru dezvoltatorii imobiliari;
  • miercuri, 9 octombrie 2024, ora 10.00, pentru furnizorii de servicii poștale autorizați de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, care prestează servicii de plată;
  • joi, 10 octombrie 2024, ora 10.00, pentru entitățile care desfășoară efectiv activitățile menționate la art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 129/2019, conform codului CAEN 7022 – consultanță pentru afaceri și management;
  • miercuri, 6 noiembrie 2024, ora 10.00, pentru casele de schimb valutar autorizate de Ministerul Finanțelor;
  • marți, 5 noiembrie 2024, ora 10.00, pentru casele de amanet – instituții financiare nebancare înscrise în Registrul de evidență al Băncii Naționale a României;
  • miercuri, 7 noiembrie 2024, ora 10.00, pentru agențiile imobiliare;
  • marți, 12 noiembrie 2024, ora 10.00, pentru persoanele care comercializează opere de artă sau care acționează ca intermediari în comerțul cu opere de artă, inclusiv în zonele libere.

Pentru a participa la sesiunile de instruire ale ONPCSB, este necesară înregistrarea prealabilă pe site-ul instituției, la secțiunea Sesiuni de instruire – înregistrare. Linkurile de înregistrare vor fi publicate de ONPCSB în timp util.

După încheierea sesiunii, participanții vor primi confirmarea participării la instruire, transmisă automat de către sistem la adresa de e-mail utilizată pentru înscriere, se menționează în informarea ONPCSB.

Continuare

Trending