ECONOMIE
ANAF a publicat un material informativ privind principalele deficiențe constatate ca urmare a acțiunilor de control
Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat, pe site-ul instituției, un material informativ referitor la principalele deficiențe constatate ca urmare a acțiunilor de control, precum și principalele problematici fiscale adresate de contribuabili în semestrul II 2023.
Potrivit documentului, principalele deficiențe constatate de Direcția generală antifraudă fiscală pe linia descoperirii și combaterii evaziunii fiscale pot fi sintetizate astfel:
♦ Cazuri în care contribuabilii au evidențiat, în actele contabile sau în alte documente legale, cheltuieli care nu au avut la baza operațiuni reale ori au evidențiat alte operațiuni fictive în scopul sustragerii de la plata obligațiilor fiscale, respectiv: A) Înregistrarea de achiziții/livrări fictive succesive de bunuri și/sau servicii, în care sunt interpuse mai multe societăți pe diferite paliere, pe baza unor scheme financiare (de cele mai multe ori extrem de complexe) concepute și puse în aplicare cu scopul de a sustrage sume importante de la plata către bugetul general consolidat al statului și/sau a crea avantaje fiscale unor contribuabili; B) Înregistrarea de livrări intracomunitare fictive, scutite de TVA, cu scopul de a justifica ieșirea din gestiune a mărfurilor, în fapt, mărfurile fiind comercializate pe teritoriul național fără ca aceste operațiuni să fie înregistrate/declarate și fără a se colecta TVA pentru aceste tranzacții. „În multe dintre situațiile investigate, persoanele și societățile implicate în fapte de evaziune fiscală au dat o aparență de legalitate activităților desfășurate prin îndeplinirea formală a obligațiilor declarative și/sau întocmirea unor documente justificative care respectă formal prevederile legale incidente. Dincolo de aceste aparențe, din verificarea modului în care au fost derulate operațiunile între entitățile de pe lanțul de tranzacționare au fost constatate împrejurări privind săvârșirea unor fapte de evaziune fiscală și au fost sesizate organele de urmărire penală competente, iar pentru asigurarea recuperării prejudiciilor au fost instituite măsuri asigurătorii”, precizează ANAF; C) Înregistrarea de către anumiți contribuabili în evidența contabilă în mod direct, fără interpunerea altor societăți, a unor documente care figurau emise de entități cu un comportament fiscal inadecvat. Tratamentul acestor situații a constat, de asemenea, în constatarea împrejurărilor în care au fost săvârșite faptele, cuantificarea prejudiciului cauzat bugetului general consolidat al statului și sesizarea organelor de urmărire penală. „Prin înregistrarea unor documente (facturi, borderouri de achiziție, file din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol etc) se disimulează adevărata proveniență a bunurilor menționate în aceste documente, acestea putând proveni din contrabandă, producție nedeclarată, evaziune fiscală sau furt și, în același timp, se ascunde beneficiarul real al venitului corespunzător al acestor mărfuri”, subliniază ANAF.
♦ Cazuri în care contribuabilii nu au evidențiat, în tot sau în parte, în actele contabile ori în alte documente legale, operațiunile comerciale efectuate sau veniturile realizate în scopul sustragerii de la plata obligațiilor fiscale, respectiv persoane fizice care au realizat de-a lungul mai multor ani (perioade fiscale) activități comerciale, respectiv livrări prin intermediul unor site-uri și societăți care prestează servicii de curierat, fără a-și îndeplini obligațiile declarative. Reconstituirea activității acestora s-a realizat pe baza informațiilor/datelor disponibile la nivelul ANAF, inclusiv a celor furnizate de societățile care asigură serviciile de curierat.
♦ Cazuri în care au fost înregistrate livrări fictive (facturi emise) către societăți care nu recunosc achiziția ori au fost emise bonuri fiscale pentru livrări nereale, aceste operațiuni fictive fiind efectuate cu scopul de a disimula valoarea reală a bunurilor comercializate, în fapt bunurile fiind comercializate la o valoare mai mare decât cea înscrisă în documente (facturi, bonuri fiscale), către beneficiari a căror identitate este disimulată. Specificul acestor fraude este încasarea în numerar a acestor livrări fictive, făcând dificilă identificarea beneficiarului real, mai ales în cazul în care descărcarea fictivă a gestiunii se realizează pe baza unor bonuri fiscale.
♦ Cazuri în care societăți înregistrate în scopuri de TVA emit facturi în baza cărora alte societăți (aparent clienți) își deduc TVA, fără ca emitentul să își îndeplinească obligațiile declarative și/sau de plată. În aceste situații, dacă în urma controalelor fiscale s-a constatat că scopul înregistrării facturilor de achiziție a fost deducerea fără drept a TVA, atunci au fost și vor fi în continuare sesizate organele de urmărire penală.
♦ Tipologia faptelor pentru care au fost aplicate principalele sancțiuni contravenționale: ▪ neconectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF; ▪ neutilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale potrivit reglementărilor legale, respectiv neemiterea de bonuri fiscale pentru toate bunurile livrate cu amănuntul sau serviciile prestate direct către populație; ▪ neîntocmirea de documente justificative pentru sumele introduse/extrase din unitățile de vânzare cu amănuntul și de prestare de servicii direct către populație; ▪ nerespectarea reglementărilor cu privire la întocmirea și utilizarea documentelor justificative și contabile pentru operațiunile efectuate, înregistrarea în contabilitate, păstrarea și arhivarea acestora, precum și reconstituirea documentelor distruse; ▪ nedeclararea în Sistemul RO e-Transport a datelor referitoare la transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat sau declararea incorectă a acestora; ▪ nerespectarea disciplinei financiare; ▪ nerespectarea cotelor de adaos comercial prevăzute la art. 3 alin. (1) și (1^1) din OUG nr. 67/2023, de către procesatori, distribuitori sau comercianți la vânzarea cu amănuntul și cash&carry.
♦ Deficiențe privind aplicarea legislației fiscale: ▪ nedeclararea veniturilor impozabile obținute din activitățile de comerț electronic (e-commerce) de către persoane fizice; ▪ nedeclararea veniturilor obținute din tranzacțiile cu criptomenede; ▪ nedeclararea veniturilor de natură salarială ale conducătorilor auto care realizează activități de transport alternativ pentru societăți care acționează prin intermediul platformelor digitale avizate tehnic; ▪ nedeclararea în tot sau în parte a orelor lucrate de către angajații societăților care prestează servicii de livrare alimente prin intermediul platformelor digitale; ▪ nedeclararea veniturilor obținute de persoane fizice din activitatea de creare de conținut online și promovarea pe diferite platforme media; ▪ comercializarea de substanțe din categoria suplimentelor alimentare folosindu-se nelegal cota redusă de TVA; ▪ identificarea unor contribuabili care au efectuat achiziții de bunuri si servicii de la parteneri declarați în inactivitate fiscală; ▪ realizarea achizițiilor intracomunitare de autovehicule prin intermediul unor societăți de tip fantomă create în alte state membre; ▪ ridicarea și utlizarea numerarului din casieria societății în interesul unor persoane cu funcții de decizie în societate, fără a întocmi documente justificative și fără a evidenția operațiunile în contabilitate.
În ceea ce privește Direcția generală coordonare control fiscal, între principalele constatări identificate de organele cu atribuții de inspecție fiscală se regăsesc: ▪ TVA neadmisă la deducere pentru servicii facturate, fără a deține documente care să justifice achiziția acestora în folosul operațiunilor taxabile ale societății verificate; ▪ TVA deductibilă ajustată, aferentă cheltuielilor rezultate în urma scăderii din gestiune a mărfurilor degradate pentru care nu a fost îndeplinită condiția distrugerii; ▪ TVA neadmisă la deducere aferentă tranzacțiilor încheiate cu parteneri inactivi; ▪ TVA ajustată aferentă pierderilor tehnologice/rebuturi/deșeuri peste limitele legale; ▪ TVA colectată suplimentar, reprezentând TVA colectată aferentă livrărilor “triunghiulare” pentru care nu a fost justificată scutirea livrărilor efectuate de societatea verificată; ▪ TVA colectată suplimentar aferentă unor livrări intracomunitare pentru care societatea verificată nu a făcut dovada valabilității codului de TVA al clientului; ▪ TVA neadmisă la deducere aferentă unor achiziții de servicii de la un furnizor radiat; ▪ cheltuieli nedeductibile reprezentând cheltuieli cu amortizarea fiscală care depășesc veniturile aferente amortizării contabile, acestea nefiind efectuate în scopul realizării de venituri impozabile, precum și lipsa certificatului de rezidență fiscală eliberat de către autoritatea competentă din statul de rezidență al beneficiarului de venituri; ▪ cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe profit, reprezentând cheltuielile cu servicii intragrup licențiere drepturi de proprietate intelectuală și servicii de gestionare strategică a activelor facturate de către societatea afiliată; ▪ cheltuieli nedeductibile cu dobânzile și diferențele de curs valutar, înregistrate în baza contractelor de împrumut încheiate cu societatea afiliată; ▪ înregistrarea eronată a unor cheltuieli deductibile, reprezentând cheltuieli cu descărcarea gestiunii titlurilor de participare, din vânzarea cărora au fost înregistrate venituri, considerate ca fiind neimpozabile la calculul impozitului pe profit; ▪ neîntocmirea și neutilizarea documentelor justificative contabile pentru operațiunile efectuate; ▪ completarea eronată a decontului de TVA, prin declararea eronată a sumei taxei deductibile pentru care a luat naștere dreptul de deducere în perioada fiscală de raportare și, după caz, a sumei taxei pentru care s-a exercitat dreptul de deducere, în condițiile prevăzute de lege, respectiv declararea eronată a sumei taxei colectate a cărei exigibilitate a luat naștere în perioada fiscală de raportare; ▪ neînregistrarea TVA colectată cu cota de 19%, aferentă veniturilor din transmisii video electronice, conform prevederilor legale; ▪ neîndeplinirea obligației de a depune declarații de venit cu privire la veniturile din alte surse obținute din străinătate; ▪ neînregistrarea TVA colectată aferentă unei bazei de impunere constituită din contravaloarea lucrărilor executate și nedecontate până la data finalizării lucrărilor; ▪ neînregistrarea în scopuri de TVA după depășirea plafonului de scutire.
Principalele deficiențe identificate de Direcția generală control venituri persoane fizice se referă, printre altele, la: ▪ modul de completare a situațiilor financiare depuse de persoanele juridice/persoanele juridice în cadrul cărora persoanele fizice dețin calitate de asociat/acționar; ▪ modul de organizare și conducere a evidenței contabile la persoanele juridice deținute/administrate de către persoanele fizice verificate, cu privire la raporturile economice/juridice derulate între acestea; de exemplu: înregistrarea împrumuturilor acordate de către acționari/asociați în alte conturi decât cel dedicat acestor operațiuni (ex. contul 462 sau contul 167), împrumuturile acordate societății nu sunt evidențiate analitic, pe fiecare împrumutător etc.; ▪ neîndeplinirea, de către birourile notariale implicate, a obligațiilor declarative privind operațiunile de vânzare-cumpărare de bunuri imobile; ▪ modul de completare a declarației de patrimoniu și de venituri (prin necompletarea/completarea eronată a rubricilor prevăzute), pe care persoana fizică verificată are obligația să o depună în termen de 60 de zile de la comunicarea avizului de verificare conform art. 138, alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și al cărei model este aprobat prin OPANAF nr. 3704/2015; ▪ modul de completare a declarației unice (prin completarea eronată a rubricilor prevăzute/ nedeclararea tuturor veniturilor) depuse de persoanele fizice; ▪ nedeclararea la autoritățile fiscale române a veniturilor obținute din orice surse pe teritoriul altor state de către persoanele fizice rezidente fiscal în statul român; ▪ interpretarea eronată a prevederilor legale referitoare la sarcina probei în dovedirea situației de fapt fiscale (art.73 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare); ▪ transmiterea de documente solicitate de către organul fiscal care efectuează verificarea situației fiscale personale în copie neasumată sau necertificată ”conform cu originalul”.
Documentul informativ publicat de ANAF prezintă și principalele arii de interes pentru care au solicitat asistență contribuabilii în semestrul II 2023, identificate în Formularul de contact, respectiv în apelurile primite prin intermediul Call-center-ului ANAF.
Astfel, principalele arii de interes pentru care au fost adresate solicitări prin Formularul de contact (e-mail) sunt: ▪ depunerea declarațiilor fiscale; ▪ plata obligațiilor fiscale; ▪ înregistrarea în serviciul Spațiul Privat Virtual; ▪ înregistrarea fiscală.
Principalele arii de interes pentru care au fost adresate întrebări prin Contact-center-ul ANAF sunt: ● Codul fiscal (TVA, venituri din cedarea folosinței bunurilor, venituri din activități independente, contribuții sociale obligatorii, impozit pe profit); ● Codul de procedură fiscală (depunerea declarațiilor fiscale, înregistrarea fiscală și evidența contabilă și fiscală, executarea silită, organul fiscal competent, plata obligațiilor fiscale); ● Înregistrarea în serviciul Spațiul Privat Virtual; ● Campania privind depunerea Declarație unică (212) – privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice; ● Informații referitoare la serviciile electronice ale ANAF.
ECONOMIE
ANCOM: Acceptul telefonic al utilizatorului față de oferta unui furnizor nu presupune încheierea automată a unui contract la distanță
Acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate de furnizor nu presupune, în mod automat, încheierea unui contract la distanță, iar simpla transmitere a unei comenzi pe site-ul furnizorului nu produce efecte juridice decât dacă acesta transmite un mesaj de confirmare a comenzii, menționează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), într-un comunicat citat de Agerpres.
Potrivit ANCOM, contractul la distanță este acel document care se încheie fără prezența fizică simultană a părților, fiind utilizate doar unul sau mai multe mijloace de comunicație la distanță (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.), înainte și inclusiv la momentul încheierii contractului.
„Înainte de încheierea unui contract la distanță, indiferent de modalitatea de încheiere (în urma unei convorbiri telefonice sau în urma plasării unei comenzi online), furnizorul are obligația de a oferi o serie de informații minime, cum ar fi: identitatea furnizorului, serviciile oferite, caracteristicile echipamentelor și dacă acestea sunt incluse în pachet, prețul total (servicii și echipamentele asociate), durata și condițiile de încetare a contractului, precum și informații despre dreptul de retragere din contract. Furnizorul trebuie să transmită utilizatorului aceste informații pe un suport durabil (hârtie, e-mail, fax) sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință. În cazul unui contract inițiat la telefon, pentru finalizarea procesului de încheiere a contractului, utilizatorul trebuie să-și transmită consimțământul fie prin semnarea olografă a ofertei și returnarea acesteia către furnizor (dacă o primește pe hârtie), fie printr-o confirmare transmisă furnizorului pe un suport durabil (e-mail, fax)”, notează Autoritatea.
Pe de altă parte, în cazul unui contract online, momentul încheierii acestuia îl constituie momentul în care furnizorul confirmă, pe un suport durabil, că a acceptat comanda transmisă de utilizator. „Indiferent de modul de încheiere a contractului, furnizorul trebuie să pună la dispoziția utilizatorului fișa de sinteză a contractului, cel mai târziu înaintea începerii furnizării serviciilor sau la momentul livrării echipamentelor, după caz”, menționează ANCOM.
Referitor la livrarea echipamentelor în urma încheierii unui contract la distanță (telefonic sau online), în funcție de oferta comercială a furnizorilor, utilizatorii pot alege să achiziționeze și un echipament (terminal mobil, aparat fix, desktop – PC, laptop, tabletă etc.).
De asemenea, furnizorul este obligat să ofere informații despre prețul total al echipamentului, incluzând eventuale costuri pentru livrarea echipamentului achiziționat și, după caz, pentru returnarea acestuia în cazul retragerii din contract.
Conform legii, termenul maxim de livrare a unui echipament este de 30 de zile de la încheierea contractului, cu excepția cazurilor în care părțile au agreat un alt termen. În cazul în care echipamentul nu este livrat în 30 de zile sau în termenul convenit, utilizatorul poate solicita livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanțelor. În cazul în care furnizorul nu livrează echipamentul în termenul suplimentar, utilizatorul are dreptul să solicite încetarea contractului.
„Acceptarea telefonică de către utilizator a ofertei prezentate de furnizor nu presupune, în mod automat, încheierea unui contract la distanță! Contractul se consideră încheiat la data la care a fost semnată oferta sau la care a fost transmis consimțământul scris, pe suport durabil, către furnizor. Simpla transmitere a unei comenzi pe site-ul furnizorului nu produce efecte juridice decât dacă furnizorul transmite un mesaj de confirmare a comenzii. După încheierea contractului la distanță, utilizatorul are dreptul să se răzgândească și să se retragă din contract, fără a invoca vreun motiv, în termen de 14 zile de la data încheierii contractului, respectiv de la data primirii echipamentului achiziționat, după caz. Retragerea din contract ar trebui să se realizeze prin completarea formularului de retragere sau a unei declarații explicite în acest sens. În cazul returnării echipamentului achiziționat, formularul de retragere va fi însoțit de o cerere de returnare a acestuia. În cazul în care furnizorul omite informații cu privire la costurile de livrare sau returnare a unui echipament asociat unui contract la distanță, utilizatorul nu va plăti costurile respective”, precizează arbitrul pieței de telecom.
Problemele legate de livrarea echipamentelor comandate online sau în urma unei convorbiri telefonice vor trebui semnalate de către utilizatori în primul rând furnizorilor cu care au încheiat contractul la distanță.
„ANCOM poate interveni în situația în care furnizorii nu respectă drepturile utilizatorilor cu privire la încheierea contractelor la distanță prin care sunt achiziționate servicii de comunicații electronice cu sau fără echipamente asociate. În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele unui contract la distanță, consumatorii pot sesiza Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar alte categorii de utilizatori finali se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată”, subliniază instituția.
Totodată, InfoCentrul ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune), serviciile poștale și serviciile digitale pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, oferte, calitatea serviciilor, serviciul de roaming sau regulile ce trebuie respectate în mediul online. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
ECONOMIE
MF propune modificări la Procedura de restituire a TVA aferentă anumitor achiziții de bunuri și servicii efectuate de entități nonprofit
Ministerul Finanțelor (MF) propune, printr-un proiect de Ordin publicat vineri, 17 ianuarie, în transparență decizională, modificarea și completarea OMF nr.3044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVA aferente achizițiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitățile nonprofit și de societățile deținute integral de entitățile nonprofit, pentru care se aplică scutirea de taxă conform art.294 alin.(5) lit. a) – b^1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal. MF menționează, în Referatul de aprobare care însoțește proiectul de act normativ, că, prin Legea nr. 88/2023 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a fost completat art. 294 din Codul fiscal, în sensul introducerii, printre altele, a scutirii de TVA cu drept de deducere pentru anumite livrări de bunuri și prestări de servicii efectuate către entități nonprofit înscrise în Registrul public organizat de ANAF, dacă acestea sunt destinate unităților spitalicești deținute și exploatate de entitatea nonprofit sau celor din rețeaua publică de stat, după caz.
În vederea asigurării unui tratament TVA similar pentru achizițiile efectuate de societățile deținute integral de entități nonprofit cu cel aplicabil achizițiilor efectuate direct de entitățile nonprofit, în măsura în care achizițiile efectuate au aceeași destinație, prin OUG nr. 31/2024 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative, a fost extinsă scutirea de TVA prevăzută la art. 294 alin. (5) din Codul fiscal și pentru achizițiile efectuate de aceste societăți.
Procedura de restituire a TVA aferente achizițiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitățile nonprofit și de societățile deținute integral de entitățile nonprofit pentru care se aplică scutirea de taxă menționată mai sus a fost aprobată prin OMF nr. 3044/2024.
Prin Legea nr. 204/2024 pentru aprobarea OUG nr. 31/2024 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative, au fost modificate condițiile pe care societățile deținute integral de entitățile nonprofit trebuie să le îndeplinească pentru aplicarea scutirii în cazul în care achizițiile efectuate sunt destinate unităților spitalicești deținute și exploatate de către acestea. Totodată, la art. II din Legea nr. 204/2024, au fost introduse noi prevederi care reglementează restituirea TVA către societățile deținute integral de entitățile nonprofit inclusiv pentru operațiunile a căror exigibilitate a TVA a intervenit înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 204/2024, precum și condițiile de eligibilitate pentru restituirea taxei.
Prin art. III din Legea nr. 313/2024 privind aprobarea OUG nr. 78/2024 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, art. II din Legea nr. 204/2024 a fost modificat în sensul introducerii și a entităților nonprofit, înscrise în Registrul public organizat de ANAF, în categoria persoanelor care beneficiază de restituirea TVA pentru operațiunile a căror exigibilitate a taxei a intervenit înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 204/2024. Totodată, au fost modificate și condițiile de eligibilitate pentru restituirea taxei.
În acest context, a fost elaborat acest nou proiect de Ordin care urmează să modifice și să completeze OMF nr. 3044/2024.
ECONOMIE
ANAF: Precizări privind categoriile de contribuabili care nu au obligația de depunere a Declarației informative D 406 SAF-T
Unitățile de cult, asociațiile de proprietari și persoanele juridice fără scop patrimonial, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, persoanele fizice care desfășoară activități cu scop lucrativ, asociațiile familiale, societățile profesionale de avocați cu răspundere limitată și cabinetele individuale de avocat, societățile profesionale notariale și birourile individuale notariale, cabinetele medicale individuale sunt exceptate de la depunerea declarației D-406 SAF-T, precizează Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), într-un comunicat.
„În contextul în care, conform prevederilor legale, unitățile de cult, asociațiile de proprietari și persoanele juridice fără scop patrimonial, care prin actul normativ de înființare, prin legi speciale sau prin alte acte normative au obligația ținerii contabilității în partidă simplă, folosesc un sistem de raportare simplificat, respectiv contabilitatea în partidă simplă, la fel ca și contribuabilii care sunt deja exceptați de la depunerea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), conform OPANAF nr. 1783/2021 modificat prin OPANAF nr. 373/2022 și OPANAF 2518/2022, s-a identificat necesitatea modificării și completării Anexei 5 a OPANAF nr. 1783/2021, în sensul clarificării în mod expres a exceptării de la depunerea declarației D-406 SAF-T și a entităților menționate mai sus”, menționează reprezentanții ANAF.
Astfel, în data de 3 ianuarie 2025, pe portalul ANAF la secțiunea „Transparență decizională” a fost postat proiectul de act normativ pentru modificarea Anexei 5 la OPANAF nr. 1783/2021 privind natura informațiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fișierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura și condițiile de transmitere, precum și termenele de transmitere și data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fișierul standard de control fiscal, cu modificările și completările ulterioare, împreună cu referatul de aprobare prin care este justificată necesitatea adoptării actului normativ (detalii, în CECCAR Business Magazine).
Pentru informații suplimentare sau clarificarea altor aspecte cu privire la depunerea și completarea declarației D406, contribuabilii le pot solicita la adresa de e-mail saft@anaf.ro.
-
PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile
Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 13 ianuarie 2025
-
ECONOMIEacum 3 zile
ANAF propune actualizarea formularelor 101 „Declarație privind impozitul pe profit” și 101 Grup fiscal „Declarație consolidată privind impozitul pe profit determinat de grupul fiscal”
-
ECONOMIEacum 3 zile
Ghidurile și metodologiile pentru pregătirea proiectelor de parteneriat public-privat, publicate în Monitorul Oficial
-
ECONOMIEacum 3 zile
ONRC: Informații referitoare la înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3
-
ECONOMIEacum 3 zile
ONRC: Informare privind intrarea în vigoare a Ordinului Președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN
-
PROFESIA CONTABILĂacum 2 zile
Noua generație de experți contabili ai Filialei CECCAR Maramureș a depus jurământul
-
ECONOMIEacum 2 zile
ANAF: Precizări privind categoriile de contribuabili care nu au obligația de depunere a Declarației informative D 406 SAF-T
-
ECONOMIEacum 2 zile
ANCOM: Acceptul telefonic al utilizatorului față de oferta unui furnizor nu presupune încheierea automată a unui contract la distanță