Connect with us

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR București: Aspecte fiscale și comerciale privind tichetele de masă, tichetele cadou și voucherele de vacanță

CECCAR FM

Publicat

pe

Filiala CECCAR București a organizat, la 15 martie a.c., în colaborare cu Edenred, seminarul cu tema Aspecte fiscale și comerciale privind tichetele de masă, tichetele cadou și voucherele de vacanță.

Întâlnirea profesională face parte dintr-o serie de seminare ce se vor desfășura lunar în filialele CECCAR, pe tot parcursul acestui an.

În deschidere, președintele CECCAR, prof. univ. dr. Robert Aurelian Șova, a precizat: „Întâlnirea are dublu scop: pe de o parte, de formare profesională continuă, pe de altă parte, de a prezenta, în parteneriat cu profesioniști în domeniu, diverse activități care ne pot fi utile în lărgirea ariei de servicii pe care noi, ca profesioniști contabili, le putem oferi clienților noștri. Serviciile pe care Edenred le oferă aduc, pe de o parte, avantaje fiscale clienților noștri, iar, pe de altă parte, aduc avantaje angajaților. Dezbaterile vă vor ajuta, cu siguranță, să prezentați clienților dumneavoastră această opțiune, cunoscând toate detaliile utilizării acestui sistem de bonificație”.

Vicepreședintele Filialei CECCAR București, Andrei Aurel, a declarat: „Vă mulțumesc, în numele conducerii filialei București, pentru prezența la seminarul de astăzi. Sperăm ca dezbaterile să vă ajute să acumulați cunoștințe noi în domeniul tichetelor de masă, tichetelor cadou și voucherelor de vacanță, cunoștințe care să vă ajute în activitatea profesională. Așteptăm un feedback pozitiv din partea dumneavoastră în urma întâlnirii profesionale. Mult succes!”.

La seminar a participat, de asemenea, directorul general executiv al CECCAR, lect. univ. dr. Florin Dobre, care a făcut precizări pe parcursul întâlnirii cu privire la cadrul legislativ și fiscalitatea beneficiilor financiare asimilate veniturilor salariale oferite de companii angajaților sub forma tichetelor de masă, tichetelor cadou și voucherelor de vacanță.

Seminarul, structurat în trei sesiuni, a reunit peste o sută de profesioniști contabili care au urmărit prezentările.

În cele trei sesiuni, Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Manager Edenred România, a discutat despre legislația celor două tipuri de tichete și a voucherelor, despre rolul acestora și modul de funcționare. Ovidiu Bîrsa, Sales Manager Edenred România, a prezentat avantajele pe care beneficiile financiare asimilate veniturilor salariale le oferă companiilor și angajaților, precum și alternativa cardurilor alimentate cu valorile tichetelor de masă. Regimul fiscal al tichetelor și al voucherelor și încadrarea contabilă a acestora au fost expuse de Gabriel Tapoi, Senior Finance Manager în cadrul Edenred România. De asemenea, Andreea Meiroșu, Marketing & Communications Manager Edenred România, a prezentat programul de recomandări pentru membrii CECCAR.

Pentru a afla cât mai multe informații, membrii au adresat specialiștilor Edenred întrebări axate atât pe condițiile acordării tichetelor de masă, tichetelor cadou și voucherelor de vacanță, cât și pe modalitățile prin care societățile pot utiliza acest tip de servicii.

În următoarele ediții ale publicației noastre vom oferi detalii cu privire la următoarele filiale CECCAR care vor găzdui seminarele organizate în colaborare cu Edenred.

PROFESIA CONTABILĂ

Reglementare finală IESBA, octombrie 2020, disponibilă în limba română

CECCAR FM

Publicat

pe

Ca parte a activității Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România de a facilita accesul membrilor la materialele de specialitate relevante elaborate de organismele internaționale, vă punem la dispoziție versiunea în limba română a reglementării finale Revizuiri la Cod pentru promovarea rolului și mentalității pe care ar trebui să le aibă profesioniștii contabili, publicată de International Ethics Standards Board for Accountants (IESBA) în luna octombrie a.c.

IESBA este un consiliu normalizator independent la nivel global. Misiunea IESBA este de a servi interesul public prin stabilirea unor standarde de etică, inclusiv a unor dispoziții privind independența auditorilor, cu scopul de a ridica standardele privind conduita și practica etice pentru toți profesioniștii contabili prin intermediul unui Cod etic internațional pentru profesioniștii contabili (inclusiv Standardele Internaționale privind Independența) robust și care poate fi aplicat la nivel global.

Scopul acestor revizuiri la Cod este de a promova mai bine rolul și mentalitatea pe care ar trebui să le aibă profesioniștii contabili. Prin modificările aduse se recunoaște în mod explicit faptul că profesia contabilă beneficiază de încrederea publicului în rolurile vaste pe care le joacă în societate și că această încredere se bazează pe competențele și valorile pe care le aduce activităților sale profesionale. Foarte important, acestea reafirmă responsabilitatea profesiei de a acționa în interes public și rolul fundamental al Codului în îndeplinirea acestei responsabilități.

Această reglementare a fost aprobată de Consiliul de Supraveghere în Interesul Public (PIOB), care a concluzionat că în elaborarea documentului a fost urmată procedura stabilită și a fost acordată atenția cuvenită interesului public.

Pentru o bună înțelegere a modificărilor la Codul etic vă invităm să parcurgeți documentul în limba română la secțiunea Publicații – Organisme internaționale – Norme profesionale și ghiduri de pe site-ul CECCAR.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Parlamentul a adoptat noi reglementări în domeniul fiscal

CECCAR FM

Publicat

pe

Camera Deputaților a adoptat, în calitate de for decizional, două proiecte de legi în domeniul fiscal. Primul dintre acestea vizează modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și are în vedere, printre altele, o serie de reglementări în domeniul impozitului pe profit, impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, impozitului pe venit și contribuțiile sociale obligatorii, impozitului pe veniturile obținute din România de nerezidenți, impozitului pe reprezentanțele firmelor străine înființate în România, taxa pe valoarea adăugată, accizele și alte taxe speciale, impozitele și taxele locale. Proiectul elaborat de inițiator, expunerea de motive și parcursul legislativ pot fi vizualizate aici.

Al doilea proiect se referă la modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum și aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare. Conform inițiatorului, măsurile propuse sunt favorabile mediului de afaceri deoarece au ca obiect îmbunătățirea echilibrului în relația dintre organele fiscale și contribuabili, simplificarea procedurilor de administrare a creanțelor fiscale, o mai bună claritate a textului de lege, eliminând interpretările neunitare fie din partea organelor fiscale, fie din partea contribuabililor și sunt de natură a contribui la reducerea sarcinilor administrative. Proiectul elaborat de inițiator, expunerea de motive și parcursul legislativ pot fi accesate aici.

Potrivit procedurii legislative, cele două legi adoptate de Camera Deputaților se comunică, înainte de a fi trimise spre promulgare, Guvernului, Înaltei Curți de Casație și Justiție, precum și Avocatului Poporului și se depun la secretarul general al Camerei Deputaților și la secretarul general al Senatului, în vederea exercitării dreptului de sesizare a Curții Constituționale. La încheierea acestor proceduri, legile se trimit Președintelui României, în vederea promulgării.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Au fost modificate două formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale

CECCAR FM

Publicat

pe

În Monitorul Oficial nr. 1.123 din 23 noiembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 3.942/2020 al președintelui ANAF pentru modificarea OPANAF nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, precum și pentru modificarea OPANAF nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autorități sau instituții publice. Potrivit actului normativ, la OPANAF nr. 63/2017, anexele nr. 48 și 49 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din noul ordin.

Astfel, a fost înlocuit modelul Adresei de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor, precum și cel al Adresei de suspendare, temporară, totală sau parțială a indisponibilizării reținerilor.

Continuare

CECCAR BUSINESS MAGAZINE

CECCAR TV

Buletin legislativ

CECCAR Business Review

ceccar.ro

Trending