Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 9 octombrie 2023

Radio CECCAR FM

etaf

Poziția UE privind cooperarea fiscală la nivelul ONU

Uniunea Europeană a reacționat la concluziile raportului secretarului general al ONU publicat la 26 iulie 2023, care explorează diverse opțiuni pentru îmbunătățirea cooperării fiscale internaționale cu accent pe incluziune. Într-un document aprobat de ambasadorii statelor membre UE miercuri, 27 septembrie, UE începe prin a preciza faptul că își păstrează angajamentul față de activitatea curentă a Cadrului Incluziv al OCDE/G20 privind soluția pe doi piloni. „Având în vedere activitatea și progresul impresionante realizate deja și efortul continuat pentru a avansa prin intermediul Cadrului Incluziv al OCDE/G20 cu privire la BEPS, este important să continuăm să dezvoltăm aceste standardele globale din domeniul fiscal și să evităm dublarea activității sau rezultatele inconsecvente”, este precizat în raport. Acestea fiind spuse, statele membre reacționează la trei opțiuni propuse în raport: o convenție multilaterală cu forță juridică în domeniul fiscal, o convenție cadru cu forță juridică în domeniul cooperării fiscale internaționale și un cadru general fără forță juridică pentru cooperarea fiscală internațională. UE respinge opțiunile 1 și 2 întrucât ar risca să genereze dublarea activităților în desfășurare sau finalizate legate de cadrul general global existent în domeniul fiscalității. Printre cele trei opțiuni propuse în raport, UE ar putea analiza opțiunea 3, adică a lucra la nivelul ONU la o agendă multilaterală fără forță juridică pentru acțiuni coordonate. Totuși, o astfel de agendă ar trebui elaborată într-o astfel de măsură încât să evite dublarea acordurilor fiscale internaționale și să aducă beneficii concrete țărilor participante, facilitând progresul paralel și susținut la nivelul OCDE, este menționat în document.

Recomandarea privind drepturile contribuabililor va fi lansată la o dată ulterioară, transmite Comisia

Într-un răspuns scris adresat eurodeputaților publicat miercuri, 27 septembrie, Comisarul european pe probleme fiscale, Paolo Gentiloni, a asigurat că Comisia plănuiește să revină asupra anunțului său din 2021 cu privire la o recomandare pentru statele membre pentru a îmbunătăți situația contribuabililor și a simplifica obligațiile fiscale, dar la o dată ulterioară. Recomandarea a fost într-adevăr anunțată în Planul de acțiune al Comisiei din 2021 pentru impozitarea justă și simplă care susține strategia de redresare. În perioada martie-iunie 2021, Comisia a desfășurat consultarea publică aferentă. Totuși, doi ani mai târziu, nu se întrevede nicio propunere, ceea ce a determinat numeroși eurodeputați să întrebe Comisia care sunt intențiile referitor la această inițiativă. Potrivit acestor eurodeputați, ar fi „benefic să se contrabalanseze volumul mare al legislației fiscale, care întotdeauna creează costuri pentru indivizi și întreprinderi, cu o nouă inițiativă care se concentrează pe protejarea drepturilor contribuabililor”. Într-un răspuns scris, comisarul Gentiloni subliniază că Comisia a adoptat recent un pachet-cheie de inițiative fiscale pentru a reduce costurile de conformitate fiscală atât pentru întreprinderile mari, transfrontaliere (BEFIT), cât și pentru a acorda întreprinderilor mici și mijlocii care operează transfrontalier opțiunea de a interacționa cu o singură administrație fiscală – aceea a sediului social – în loc de a fi nevoie să se conformeze cu mai multe sisteme fiscale din UE.

Studiu al Parlamentului European privind măsurile fiscale ca răspuns la criza COVID-19

Un studiu comandat de subcomisia FISC a Parlamentului European și publicat vineri, 22 septembrie, arată că statele membre au redus sarcina fiscală pentru întreprinderi ca răspuns la pandemia de COVID-19, dar nu au redus numărul de persoane care se află în risc de sărăcie. Studiul furnizează o analiză cuprinzătoare a impactului măsurilor fiscale naționale implementate ca răspuns la pandemia de COVID-19 pentru a pune la dispoziție recomandări de politică pentru modul de tratare a viitoarelor crize în mod eficient. Cu privire la veniturile personale, reformele s-au concentrat pe modificările permanente ale ratei de impozitare, atât majorări, cât și scăderi, precum și reduceri temporare ale bazei fiscale, potrivit studiului. Cu privire la impozitele corporative, au avut loc modificări ale bazei fiscale, care au generat scăderi și beneficii fiscale. Au fost adoptate alte politici, cum ar fi scăderea taxei pe valoarea adăugată (TVA) în majoritatea statelor. Totuși, inițiativele de politică care își propun să modifice sistemul fiscal nu au prezentat o paritate mai ridicată a puterii de cumpărare, potrivit studiului. Similar, introducerea politicilor care îi vizează pe cei cu venituri scăzute nu a permis ca numărul persoanelor aflate în risc de sărăcie să se reducă. Este imperativ să se analizeze atent natura crizei, sustenabilitatea fiscală, impactul social și obiectivele de politică din procesul decizional, afirmă autorii. Flexibilitatea și adaptabilitatea sunt esențiale, permițând ajustări pe baza naturii și gravității crizei, concluzionează aceștia.

S-a deschis procedura de depunere a aplicațiilor pentru găzduirea AMLA

Începând de joi, 28 septembrie, orașele europene își pot depune oficial aplicațiile pentru a găzdui viitoarea autoritate europeană pentru combaterea spălării banilor (AMLA). Apelul la aplicații include detalii privind procedura de aplicare, inclusiv criteriile de selecție, formularul de aplicare care trebuie utilizat de statele membre și specificațiile tehnice pentru sediul AMLA. Mai multe state membre și-au exprimat deja dorința de a găzdui AMLA înainte de lansarea apelului la aplicații. Orașele candidate declarate până în prezent, potrivit raportărilor, sunt Paris, Frankfurt, Viena, Vilnius, Madrid, Dublin, Bruxelles, Roma și Luxemburg. Amsterdam s-ar fi aflat, de asemenea, pe listă, dar Țările de Jos s-au retras în cele din urmă. În iunie 2022, Curtea Europeană de Justiție a stabilit că selectarea orașelor gazdă a agențiilor europene ar trebui să facă parte din procedura legislativă obișnuită, în care Parlamentul și Consiliul au putere egală în calitate de co-legiuitori. Parlamentul European și Consiliul UE au convenit asupra criteriilor pentru alegerea orașului care va găzdui AMLA. „Acum că Parlamentul are un cuvânt egal de spus în selectarea orașului-gazdă, vom insista pentru un proces de selectare transparent pe măsură ce înaintăm, în care candidații își vor prezenta ofertele în cadrul audierilor”, au declarat co-raportorii eurodeputații Emil Radev (Partidul Popular European, Bulgaria) și Eva Maria Poptcheva (Partidul Renew Europe, Spania) într-un comunicat de presă. Legea care înființează AMLA este parte a unui pachet mai extins de măsuri pentru combaterea spălării banilor, în prezent negociat de Parlamentul European și Consiliu.

Comisia Europeană face apel la Ungaria să transpună corect AMLD5

Joi, 28 septembrie, Comisia Europeană a decis să deschidă o procedură de constatare a neîndeplinirii obligațiilor prin transmiterea unei scrisori oficiale de notificare către Ungaria pentru transpunerea incorectă a celei de-a cincea directivă privind combaterea spălării banilor (AMLD5). Comisia Europeană a identificat un caz de transpunere incorectă a directivei în legislația națională legat de obligația de a înregistra, autoriza sau reglementa furnizorii de servicii. Într-adevăr, în baza legislației ungare, nu există nicio dispoziție de a înregistra sau autoriza furnizorii de servicii de conversie pentru monedele virtuale și monedele fiduciare. Ungaria are la dispoziție două luni pentru a oferi un răspuns satisfăcător referitor la această transpunere incorectă ori Comisia poate decide să continue procedura de constatare a neîndeplinirii obligațiilor.

IASB a modificat Standardul de contabilitate pentru IMM-uri al IFRS ca urmare a reformei fiscale internaționale

International Accounting Standards Board (IASB) a emis vineri, 29 septembrie, modificările la Standardul de contabilitate pentru IMM-uri al IFRS, pe baza amendamentelor la IAS 12 Impozitul pe profit emise în mai 2023. Aceste amendamente au rezultat în urma introducerii normelor standard ale Pilonului II OCDE și au fost solicitate de urgență de părțile interesate afectate.  Concret, acestea furnizează scutirea temporară de la contabilizarea impozitelor amânate generate de implementarea normelor standard ale Pilonului II. Totodată, amendamentele clarifică faptul că standardul impune companiilor să aplice standardul pentru a prezenta informații care permit utilizatorilor situațiilor financiare să evalueze natura și impactul financiar al consecințelor impozitului pe venit impus de legislația Pilonului II. Companiile pot beneficia de excepția temporară din acest amendament imediat. Pentru a face acest lucru, acestea trebuie să furnizeze prezentările de informații stabilite în amendamente pentru perioadele de raportare anuale care încep la 1 ianuarie 2023 sau ulterior acestei date.

Raportul OCDE pentru anul 2023 privind administrarea fiscală a fost publicat

Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a publicat miercuri, 27 septembrie, raportul său pentru anul 2023 privind administrarea fiscală. Acesta subliniază progresul semnificativ pe care administrațiile fiscale le-au realizat în livrarea beneficiilor pentru conformitatea fiscală a contribuabililor realizată prin utilizarea transformării digitală. Declarațiile fiscale, plățile online și depunerea anticipată parțială sau totală a declarațiilor fiscale reprezintă acum un lucru obișnuit pentru 85% dintre persoanele fizice și 95% dintre întreprinderile care își depun declarațiile electronic. Peste 60% dintre administrații pun la dispoziție asistenți virtuali sau digitali pentru a răspunde la întrebările contribuabililor și a sprijini depunerea declarațiilor pe cont propriu, cu aproape 30% mai mult decât în 2018, potrivit raportului. Disponibilitatea tot mai mare a datelor și partajarea tot mai extinsă a acestora arată că aceste abordări pot fi extinse la alte surse de venit și alte categorii de contribuabili, inclusiv depunerea anticipată a declarațiilor fiscale privind impozitul pe profit și taxa pe valoare adăugată, în unele cazuri, potrivit OCDE.

Tribunalul European anulează recuperarea ajutorului de stat acordat de Spania

Tribunalul European a decis miercuri, 27 septembrie, să anuleze decizia din 2014 a Comisiei Europene care a constatat că normele din Spania pentru acordarea deducerilor pentru fondul comercial generat de achiziția de acțiuni indirecte în companiile holding nerezidente reprezintă un ajutor de stat ilegal. Faptul că în decizia sa din 2014 Comisia a ordonat recuperarea întregului ajutor acordat în baza schemei, constituie, potrivit Curții, retragerea unor decizii legale, în măsura în care deciziile inițiale au acoperit deja achiziția indirectă de acțiuni și le-a acordat beneficiul protecției așteptărilor legitime. Deși Comisia a fost îndreptățită să adopte acea decizie, a săvârșit o eroare de drept refuzând să recunoască că a existat o așteptare legitimă similară celei recunoscute în deciziile inițiale în favoarea beneficiarilor schemelor de ajutor cu privire la achizițiile indirecte de acțiuni ale acestora, a concluzionat Tribunalul.

Blocați agenda: Conferința ETAF privind soluția OCDE pe doi piloni din 29 noiembrie 2023

29 noiembrie 2023

Conferința ETAF

De la acord la implementare: în ce stadiu ne aflăm cu soluția pe doi piloni a OCDE?

15:00 – 17:00

@ Thon Hotel EU, Rue de la Loi, 1040 Bruxelles

La mai bine de doi ani de la acordul major al OCDE privind soluția pe doi piloni pentru tratarea provocărilor fiscale generate de digitalizarea economiei, unde ne aflăm din punct de vedere al implementării? Alături de experți fiscali și reprezentanți UE, ETAF ar dori să cuantifice progresul recent realizat la nivelul OCDE referitor la implementarea Pilonului I (realocarea drepturilor de impozitare) și să evalueze, în special, șansele de a avea un număr semnificativ de jurisdicții care să semneze și care să implementeze în cele din urmă acordul. Ratificarea Pilonului I este cu atât mai importantă pentru UE întrucât Comisia Europeană a propus ca veniturile din Pilonul I să facă parte din viitoarea generație de resurse proprii ale UE. Totodată, conferința va reprezenta un prilej de a discuta modul în care Pilonul II (impozitarea minimă) este implementat în statele UE, întrucât termenul limită pentru transpunere este stabilit pentru 31 decembrie 2023 și de a aborda provocările întâlnite de profesioniștii din domeniul fiscal din această privință.

Vorbitorii vor fi anunțați în curând. Participanții la conferință vor beneficia de interpretare simultană în engleză, franceză, germană și română. De asemenea, conferința va fi transmisă în direct.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile fiscale europene și evoluțiile colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending