Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 25 octombrie 2021

Radio CECCAR FM

etaf

Comisia Europeană prezintă Programul de lucru pentru 2022

În 2022, Comisia Europeană va prezenta o propunere pentru o directivă care să implementeze acordul global al OCDE privind impozitarea referitor la realocarea drepturilor de impozitare (Pilonul I), în conformitate cu Programul său de lucru pentru anul viitor, publicat marți, 19 octombrie. Textul nu menționează un termen pentru această inițiativă, întrucât Comisia nu a văzut încă condițiile înscrise în format mic ale Convenției Multilaterale a OCDE înainte de a lua o decizie cu privire la posibila elaborare a unei directive. În ceea ce privește rata minimă de impozitare (Pilonul II), Comisia a declarat deja că intenționează să prezinte o propunere pentru o directivă în decembrie 2021. De asemenea, Comisia va prezenta o variantă revizuită a Directivei privind TVA-ul și a regulamentului Consiliului privind cooperarea administrativă pe probleme de TVA în ultimul trimestru al anului 2022Conform programului, pachetul va implica obligațiile de raportare și facturarea electronică, tratamentul „economiei la cerere” și o singură procedură europeană de înregistrare în scopuri de TVA.

Eurodeputații salută acordul global al OCDE privind impozitarea

Parlamentul European a salutat aprobarea la nivel global a Acordului OCDE privind impozitarea, finalizat pe 8 octombrie. În timpul unei dezbateri din sesiunea plenară care a avut loc miercuri, 20 octombrie, eurodeputații au făcut apel la Comisia Europeană, Consiliul UE și statele membre să faciliteze implementarea acestuia la nivelul UE. Anže Logar, ministrul de externe din Slovenia, și comisarul Mairead McGuinness s-au angajat să facă toate eforturile pentru a respecta calendarul ambițios de intrare în vigoare a acordului până în 2023. Unii eurodeputați vor ca UE să depășească termenii acordului prin stabilirea unei rate corporative minime de impozitare de 21%, în vreme ce alții au solicitat Comisiei să se rezume strict la ceea ce a fost aprobat la nivelul OCDE.

Europenii și americanii au convenit asupra retragerii impozitelor digitale

Statele Unite, Franța, Italia, Spania, Austria și Regatul Unit al Marii Britanii au ajuns la un acord asupra retragerii taxelor digitale naționale înaintea implementării noului acord OCDE privind impozitarea, potrivit unei declarații comune publicate joi, 21 octombrie. Începând cu 8 octombrie, Statele Unite își vor retrage retroactiv sancțiunile comerciale care fuseseră impuse acelor țări ca o contramăsură la impozitele digitale. La rândul lor, statele europene vor elimina acele impozite, dar numai la momentul intrării în vigoare a noului sistem global de impozitare corporativă. Acordul include, de asemenea, un regim de tranziție care se va aplica începând cu 2022 până la intrarea în vigoare a noului sistem de impozitare.

Eurodeputații solicită UE să acționeze în contextul izbucnirii scandalului „Pandora Papers”

Joi, 21 octombrie, Parlamentul European a adoptat o rezoluție prin care solicită luarea de măsuri ca urmare a dezvăluirilor investigației „Pandora Papers”. Textul acesteia insistă ca administrațiile fiscale din statele membre să analizeze toate scurgerile de date și să lanseze investigații. De asemenea, Comisiei Europene i se solicită să tragă concluziile necesare în urma acestui scandal și să analizeze măsura în care sunt necesare demersuri legislative suplimentare la nivelul UE. Textul condamnă rolul Statelor Unite ca punct central al tăinuirii informațiilor financiare și corporative și face apel la conectarea accesului sectorului financiar al Regatului Unit la piața unică din UE pentru servicii financiare cu respectarea de către Regatul Unit a standardelor comune privind fiscalitatea și combaterea spălării banilor. De asemenea, acesta insistă asupra rolului firmelor de avocatură, al consilierilor fiscali și al administratorilor de patrimoniu în sprijinirea persoanelor cu averi mari pentru a înființa structuri corporative cu scopul a-și proteja activele și solicită Comisiei să evalueze cadrul general de reglementare care se aplică acestor profesii.

PE solicită în unanimitate reguli privind AML mai stricte

Parlamentul European a vorbit la unison în timpul unei dezbateri din sesiunea plenară care a avut loc miercuri, 20 octombrie, solicitând reguli europene mai stricte pentru combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului. În contextul izbucnirii scandalului „Pandora Papers”, eurodeputații au sprijinit în mod special crearea unei autorități europene dedicate (AMLA), așa cum a propus Comisia Europeană la sfârșitul lunii iulie. Se preconizează că noua autoritate va fi înființată în 2023 și își va începe activitatea în 2024. Supervizarea directă a anumitor entități financiare cu risc ridicat va începe în 2026, atunci când AMLA va îndeplini necesarul de personal, a comunicat comisarul UE, Mairead McGuinness.

Dosarele CumEx 2.0: evaziunea fiscală costă guvernele 150 de miliarde de euro

După trei ani de la prima publicare a dosarelor CumEx în 2018, grupul media internațional din spatele investigației conduse de CORRECTIV a publicat joi, 21 octombrie, noi descoperiri cu privire la acest scandal numit „Dosarele CumEx 2.0”. Potrivit grupului, contribuabilii de la nivel global au fost înșelați cu 150 de miliarde de euro prin intermediul așa-numitelor sisteme de arbitraj al dividendelor proiectate pentru a exploata slăbiciunile legilor fiscale naționale. Franța este statul cel mai afectat de această evaziune fiscală, cu o pierdere de 33,3 miliarde, urmată de Germania cu 28,5 miliarde, Țările de Jos cu 27 de miliarde și Spania cu 18,8 miliarde.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș: Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș, 20 DE ANI – ARC PESTE TIMP

Radio CECCAR FM

La 15 noiembrie 2024, CECCAR Maramureș a participat, prin conducerea filialei, la evenimentul Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș 20 de ani – Arc peste timp, desfășurat la Baia Mare. Evenimentul a reunit invitați speciali, reprezentanți ai unor instituții și organisme profesionale cu care consilierii juridici colaborează direct, alături de membri ai comunității juridice și economice locale.

Conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului Filialei CECCAR Maramureș, a prezentat activitățile și acțiunile în care se intersectează profesiile de consilier juridic și expert contabil, contribuind astfel la susținerea mediului economic și juridic.

În cadrul evenimentului, CECCAR Maramureș a oferit o diplomă de excelență pentru decanul Colegiului Consilierilor Juridici Maramureș, Nicușor Marin Blaga, pentru contribuțiile organizației în cele două decenii de activitate.

Galerie foto

CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici

file with image and text inside it

Loading…

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Radio CECCAR FM

Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat  cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.

Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.

În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.

De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.

Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.

Galerie foto

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

Radio CECCAR FM

CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.

Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.

Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.

Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.

Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.

Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va  contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.

Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.

Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.

Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.

Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.

Continuare

Trending