Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 15 noiembrie 2021

Radio CECCAR FM

etaf

CE va prezenta, la 22 decembrie, propriul Pachet de resurse

Potrivit unei agende provizorii, Comisia Europeană plănuiește să prezinte propriul Pachet de resurse la 22 decembrie 2021. Pachetul, prevăzut inițial pentru iunie 2021, trebuia să introducă trei noi resurse proprii pentru bugetul UE: un mecanism de ajustare a emisiilor de carbon la graniță (CBAM), o taxă digitală și o resursă proprie bazată pe Sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii de carbon (ETS). Acesta a fost amânat din mai multe motive, inclusiv, în ceea ce privește taxa digitală, pentru a sprijini finalizarea acordului privind reforma fiscală internațională. Cu toate acestea, nu este clar dacă pachetul va conține o taxă digitală întrucât acest lucru este interzis de acordul OCDE privind impozitarea. CE s-a angajat să prezinte acest pachet în cadrul Acordului interinstituțional referitor la cooperarea pe chestiuni bugetare din decembrie 2020.

Franța face presiuni pentru venituri la nivelul UE din acordul fiscal global

Franța dorește ca acordul fiscal al OCDE să furnizeze noi venituri la nivel european și să contribuie la rambursarea planului UE de redresare, a declarat ministrul pentru afaceri europene al Franței, Clément Beaune, la Conferința Uniunii Europene privind bugetul anual de luni, 8 noiembrie. Clément Beaune a sugerat că UE ar putea lua o parte din venitul suplimentar pe care se preconizează că îl va genera acordul pentru statele UE pentru a crea o nouă resursă pentru bugetul UE sau un impozit UE. Comisia Europeană va prezenta la 22 decembrie 2021 propunerea sa cu privire la implementarea acordului global OCDE privind impozitarea minimă efectivă (Pilonul II). Întrucât Franța va prelua președinția Consiliului UE în ianuarie 2022, aceasta va încerca să încheie un acord politic în Consiliu cu privire la această propunere, a declarat Clément Beaune.

Eurodeputații consultă experții referitor la noile tehnologii privind impozitarea

Marți, 9 noiembrie, eurodeputații de la subcomisia FISC a Parlamentului European au discutat cu experții referitor la impactul noilor tehnologii privind impozitarea. Vorbitorii au recunoscut provocările și oportunitățile oferite de criptoactive și tehnologia blockchain în impozitare. Piața criptoactivelor se extinde rapid, a amintit Andreas Thiemann, cercetător la Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europene. Capitalizarea bursieră totală pentru toate criptomonedele s-a ridicat la valoarea de 2,2 trilioane de euro în octombrie 2021, a punctat acesta. Michelle Harding, economist senior la Centrul pentru Politică Fiscală și Administrație din cadrul OCDE, a afirmat că OCDE avansează în demersul de a proiecta un cadru fiscal de raportare pentru aceste active, iar acesta va fi finalizat în 2022. Robert Müller, de la firma de consultanță fiscală și audit Flick Gocke Schaumburg, a subliniat modul în care tehnologia blockchain este adecvată pentru funcțiile fiscale. Potrivit acestuia, ca prim pas, ar fi de dorit să existe un sistem european de facturare electronică bazat pe tehnologia blockchain și apoi, pe termen lung, să se înlocuiască TVA cu o criptomonedă dedicată TVA sau cu un token. Müller a mai adăugat că, la nivelul UE, este necesară crearea unui cadru general specific pentru aplicațiile fiscale bazate pe tehnologia blockchain. Audierea experților va sta la baza unui viitor raport INI al Parlamentului European cu privire la acest subiect.

Consiliul UE vizează un acord privind ratele de TVA la ședința Ecofin din decembrie

Consiliul UE vizează stabilirea unui acord cu privire la propunerea Comisiei Europene de a acorda statelor membre libertatea de a stabili rate reduse, foarte reduse și egale cu zero ale taxei pe valoarea adăugată la ședința Ecofin din 7 decembrie, potrivit unei agende provizorii. Grupa de lucru referitoare la întrebările privind fiscalitatea din cadrul Consiliului UE va discuta și va finaliza soluția de compromis la 25 noiembrie.

Danemarca, Croația și Lituania trebuie să explice modul în care au transpus pachetul de modernizare a TVA pentru comerțul electronic

Comisia a decis vineri, 12 noiembrie, să inițieze proceduri privind încălcarea dreptului comunitar împotriva Danemarcei, Croației și Lituaniei pentru necomunicarea documentelor explicative în legătură cu transpunerea noilor reguli europene referitoare la TVA pentru comerțul electronic. Noile reguli sunt menite să simplifice TVA pentru companiile și consumatorii implicați în vânzări online transfrontaliere în cadrul UE. Întrucât Danemarca, Croația și Lituania nu au furnizat explicații clare cu privire la modul în care au transpus aceste directive, Comisia nu poate verifica dacă aceste state membre au transpus corect și în totalitate prevederile relevante în legislația națională, potrivit explicațiilor furnizate. Cele trei state au acum la dispoziție trei luni pentru a acționa, altfel Comisia poate decide să treacă la următorul nivel al procedurilor privind încălcarea dreptului comunitar și să le trimită avize motivate.

Șapte state UE sprijină Inițiativa europeană de plăți

Șapte state membre UE – Belgia, Finlanda, Franța, Germania, Țările de Jos, Polonia și Spania – au afirmat într-o declarație comună, publicată marți, 9 noiembrie, că Inițiativa europeană de plăți (EPI) – o inițiativă privată lansată în iulie 2020 de mai multe bănci europene – ar ajuta la furnizarea de soluții de plată sigure și inovative. Cele șapte state se declară convinse că „a venit timpul pentru a construi o adevărată Europă a plăților” prin înlăturarea barierelor de reglementare nenecesare pentru a stimula competiția de pe piața plăților. Acestea fac apel la părțile interesate să facă eforturi pentru implicarea mai multor state membre și promit să analizeze posibilitatea de a îmbina activitatea EPI cu alte domenii precum identificarea electronică și monedele digitale emise de băncile centrale.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș: Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș, 20 DE ANI – ARC PESTE TIMP

Radio CECCAR FM

La 15 noiembrie 2024, CECCAR Maramureș a participat, prin conducerea filialei, la evenimentul Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș 20 de ani – Arc peste timp, desfășurat la Baia Mare. Evenimentul a reunit invitați speciali, reprezentanți ai unor instituții și organisme profesionale cu care consilierii juridici colaborează direct, alături de membri ai comunității juridice și economice locale.

Conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului Filialei CECCAR Maramureș, a prezentat activitățile și acțiunile în care se intersectează profesiile de consilier juridic și expert contabil, contribuind astfel la susținerea mediului economic și juridic.

În cadrul evenimentului, CECCAR Maramureș a oferit o diplomă de excelență pentru decanul Colegiului Consilierilor Juridici Maramureș, Nicușor Marin Blaga, pentru contribuțiile organizației în cele două decenii de activitate.

Galerie foto

CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici

file with image and text inside it

Loading…

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Radio CECCAR FM

Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat  cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.

Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.

În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.

De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.

Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.

Galerie foto

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

Radio CECCAR FM

CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.

Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.

Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.

Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.

Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.

Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va  contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.

Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.

Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.

Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.

Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.

Continuare

Trending