Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 6 decembrie 2021

Radio CECCAR FM

etaf

Comisarul UE, Paolo Gentiloni: Taxa digitală UE este încă suspendată

Decizia Comisiei Europene de a suspenda propunerea sa pentru o taxă digitală rămâne validă, a declarat comisarul european pentru impozitare, Paolo Gentiloni, marți, 30 noiembrie, în fața subcomisiei FISC din cadrul Parlamentului European. Oficialul a explicat că implementarea la nivelul UE a acordului OCDE privind impozitarea rămâne o prioritate a Comisiei. Se așteaptă ca pentru Pilonul II Comisia Europeană să propună o directivă la 22 decembrie, care va fi aliniată pe cât posibil cu regulile modelului OCDE, asigurându-se, totodată, că aceasta este întru totul compatibilă cu legislația UE, a precizat comisarul european. Paolo Gentiloni preconizează că va avea o primă discuție cu privire la acest dosar în Consiliul UE la ședința Consiliului Ecofin din ianuarie, având ca scop încheierea unui acord în timpul președinției franceze a Consiliului UE. Referitor la Pilonul I, textul convenției multilaterale va fi stabilit în primăvara anului viitor, semnat până în iunie și ratificat înainte de sfârșitul anului 2022. Odată ce textul este aproape finalizat, Comisia va avea „mai multă claritate pe viitor” pentru UE, a adăugat comisarul Gentiloni.

Estonia și Ungaria blochează revizuirea Codului european de conduită privind impozitarea întreprinderilor

Experții Consiliului UE finalizează o revizuire a Codului de conduită din 1997 pentru statele membre pentru a limita practicile fiscale corporative dăunătoare de la nivel național, dar Ungaria și Estonia blochează acordul, a declarat comisarul UE, Paolo Gentiloni, marți, 30 noiembrie. Potrivit unui proiect de rezoluție, pe lângă tratarea ratelor de impozitare foarte mici sau egale cu zero, Codul de conduită va acoperi caracteristicile generale aplicabile privind impozitarea ale unui stat membru care generează oportunități de a dubla neimpozitarea sau care pot conduce la utilizări multiple ale beneficiilor fiscale în legătură cu aceleași cheltuieli, aceleași venituri sau același lanț de tranzacții. Mai mult, un stat va putea aduce în atenția Grupului de lucru privind Codul de conduită din cadrul Consiliului UE orice măsură fiscală pe care un stat UE a introdus-o și nu a notificat-o. Președinția slovenă a Consiliului UE a decis, potrivit raportărilor, să mențină acest element pe agenda Consiliului Ecofin pentru 7 decembrie în vederea încheierii unui acord, în ciuda opoziției celor două state.

Eurodeputații consultă experții cu privire la dezvăluirile investigației „Pandora Papers”

Subcomisia FISC a Parlamentului European a organizat marți, 30 noiembrie, o audiere privind lecțiile care trebuie învățate în urma dezvăluirilor investigației „Pandora Papers”. Cu această ocazie, Will Fitzgibbon, reporter senior la ICIJ, a subliniat că este important să nu se concentreze atenția exclusiv pe paradisurile fiscale, adăugând că administratorii de averi și alți facilitatori precum bancherii sau consilierii fiscali au un rol în evitarea obligațiilor fiscale și evaziunea fiscală. Acesta a amintit că cei 14 furnizori de servicii offshore implicați în „Pandora Papers” nu au, în mare parte, sediul în Europa și operează din paradisuri fiscale tradiționale, dar au puncte de lucru fizice pe teritoriul Europei. Moran Harari, de la Tax Justice Network, a explicat de ce este atât de importantă cunoașterea beneficiarului real și a subliniat modificările care ar trebui făcute actualelor norme pentru a atinge acest obiectiv. Ea a afirmat că o propunere ar putea fi ca facilitatorii să prezinte identitatea clienților lor care înființează structuri offshore. Benjamin Angel, directorul departamentului fiscal al Comisiei Europene, a subliniat că investigația „Pandora Papers” a impus Uniunii Europene eficientizarea listei paradisurilor fiscale și valorificarea normelor existente.

Acord în Consiliul UE privind transparența transferurilor de criptoactive

Ambasadorii statelor membre la UE (Coreper) au convenit miercuri, 1 decembrie, asupra unui mandat de a negocia cu Parlamentul European o propunere de actualizare a normelor existente referitoare la informațiile care însoțesc transferurile de fonduri. Actualizarea – care este parte a pachetului AML prezentat în iulie 2021 – introduce o obligație pentru furnizorii de servicii privind criptoactivele de a colecta și de a pune la dispoziție toate informațiile referitoare la expeditorul și beneficiarul transferurilor de active virtuale sau cripto pe care le operează. În practică, acest amendament are ca scop transpunerea Recomandării 15 în legislația europeană (cunoscută ca „regula de călătorie”) a Financial Action Task Force (FATF). În textul propunerii, Consiliul a introdus și dispoziții suplimentare pentru transferurile de criptoactive dintre furnizorii de servicii privind criptoactivele și portofelele „unhosted”. Amendamentul își propune să sincronizeze aplicarea propunerii cu privire la transferul de fonduri cu piața din cadrul de reglementare al criptoactivelor (MiCA).

Comisiile ECON și LIBE încep lucrările la pachetul AML

Comisiile ECON și LIBE din Parlamentul European au solicitat coresponsabilitatea pentru toate dosarele pachetului AML prezentate de Comisia Europeană în iulie 2021. Miercuri, 1 decembrie, acestea au organizat o audiere pentru a discuta propunerile cu factorii de decizie și experții UE. În timpul acestei ședințe, Raluca Prună, directorul Unității de Criminalitate Financiară de la Comisia Europeană, a descris detaliile propunerilor legislative. Mihails Kozlovs, de la Curtea de Conturi Europeană (CCE), a descris constatările Raportului special al ECA privind AML, menționând că organismele UE au resurse limitate pentru a implementa regulile AML la nivel național. Acesta a adăugat că aproximativ 75% dintre toate tranzacțiile suspecte din majoritatea statelor membre provin din sectorul bancar. Burkhard Mühl, directorul Centrului european pentru infracțiuni economice și financiare de la Europol, și-a exprimat regretul față de faptul că actualele propuneri nu prevăd o cooperare solidă între AMLA, agențiile de implementare a legii și Europol, și nici între Unitățile de Informații Financiare (FIU-uri) și agențiile de aplicare a legii.

Solicitare către Belgia pentru a transpune corect normele ATAD privind societățile străine controlate

Comisia a decis joi, 2 decembrie, să trimită un aviz motivat Belgiei în baza transpunerii incorecte a Directivei împotriva evitării obligațiilor fiscale (ATAD). Potrivit Comisiei, legislația belgiană nu permite ca un contribuabil să-și deducă din datoria privind impozitul acel impozit plătit de o societate străină controlată în statul de reședință fiscală, ceea ce ar fi contrar art. 8 alin. 7 din ATAD. Dacă Belgia nu ia măsuri în următoarele două luni, Comisia poate decide trimiterea cazului la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

Apel către Germania pentru a permite schimbul automat de informații cu privire la regimurile de stocuri la dispoziția clientului

Comisia a decis joi, 2 decembrie, să trimită un aviz motivat Germaniei pentru că nu și-a îndeplinit obligația de a acorda altor state membre acces la informațiile privind regimurile de stocuri la dispoziția clientului prin intermediul sistemului electronic VIES (Sistemul de Schimb de Informații privind TVA). Regimurile de stocuri la dispoziția clientului prevăd, printre altele, ca statele membre să-și adapteze sistemele IT pentru a permite schimbul de informații dintre statele membre, așa cum prevede Regulamentul Consiliului nr. 904/2010. Totuși, lipsa adaptărilor necesare din partea Germaniei conduc la dificultăți pentru statele membre în a desfășura controalele necesare pentru prevenirea fraudei privind TVA sau a evaziunii fiscale, a explicat Comisia, într-o declarație de presă.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Maramureș: Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș, 20 DE ANI – ARC PESTE TIMP

Radio CECCAR FM

La 15 noiembrie 2024, CECCAR Maramureș a participat, prin conducerea filialei, la evenimentul Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș 20 de ani – Arc peste timp, desfășurat la Baia Mare. Evenimentul a reunit invitați speciali, reprezentanți ai unor instituții și organisme profesionale cu care consilierii juridici colaborează direct, alături de membri ai comunității juridice și economice locale.

Conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului Filialei CECCAR Maramureș, a prezentat activitățile și acțiunile în care se intersectează profesiile de consilier juridic și expert contabil, contribuind astfel la susținerea mediului economic și juridic.

În cadrul evenimentului, CECCAR Maramureș a oferit o diplomă de excelență pentru decanul Colegiului Consilierilor Juridici Maramureș, Nicușor Marin Blaga, pentru contribuțiile organizației în cele două decenii de activitate.

Galerie foto

CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici CECCAR Maramureș, la aniversarea a 20 de ani a Colegiului Consilierilor Juridici

file with image and text inside it

Loading…

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Radio CECCAR FM

Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat  cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.

Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.

În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.

De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.

Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.

Galerie foto

CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil

Radio CECCAR FM

CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.

Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.

Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.

Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.

Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.

Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va  contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.

Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.

Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.

Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.

Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.

Continuare

Trending