PROFESIA CONTABILĂ
Conferința Națională a CECCAR. Elena-Ecaterina Chivu, noul președinte al Consiliului superior
Marți, 4 aprilie a.c., a avut loc Conferința Națională a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).
Cu acest prilej a fost votat noul președinte al Consiliului superior al CECCAR, Elena-Ecaterina Chivu – expert contabil, fost președinte al CECCAR Filiala Galați și membru în Consiliul superior al CECCAR, care a declarat: „Să rămânem o profesie unită și puternică. Să rămânem întregi la suflet. Sunt un om de echipă care și atunci când nu mai poate, mai poate puțin. Vom lucra împreună pentru a promova în continuare buna imagine a profesiei noastre și a organismului profesional care o reprezintă.”
De asemenea, în cadrul Conferinței au fost votați președintele Comisiei superioare de disciplină a CECCAR și noi membri care completează Comisia.
Printre altele, Conferința a analizat raportul de activitate al CECCAR aferent anului 2022 și a aprobat direcțiile de acțiune ale organismului profesional pentru anul 2023, în vederea dezvoltării profesiei contabile. În ceea ce privește măsurile pentru digitalizarea activității, începând de anul acesta parafa profesională se va elibera și în format electronic. De asemenea, viza de exercitare a profesiei va fi electronică, iar în 2023 aceasta va funcționa în paralel cu viza acordată pe carnet, urmând ca din 2024 să fie valabilă doar viza electronică. Programul de activitate pentru anul în curs prevede și dezvoltarea spațiului virtual al membrilor, cu ajutorul noii variante a platformei de depunere a rapoartelor de activitate ce a fost deja implementată din luna ianuarie. Prin intermediul spațiului virtual se vor putea verifica, în timp real, toate informațiile referitoare la statusul unui membru în corpul profesional și vor putea fi solicitate anumite documente.
Încă din toamna anului trecut, CECCAR a anunțat posibilitatea dezvoltării ariei de competențe ale experților contabili cu componenta de investigații. Cu sprijinul organismului profesional din Statele Unite, CECCAR va lansa în curând standardul profesional și programul de specializare în contabilitatea criminalistică.
Iar pentru că anul acesta se împlinesc 100 de ani de la primul congres al profesiei contabile din România, eveniment ce a avut loc în perioada 27-28 mai 1923, la București, CECCAR va organiza în toamnă o ediție aniversară a Congresului, ce va reuni reprezentanți de seamă de la nivel național și internațional.
Un alt punct cuprins în programul de activitate pentru acest an, votat de Conferința Națională, îl constituie continuarea dezvoltării relațiilor de colaborare cu instituțiile, autoritățile de reglementare, mediul de afaceri, pentru susținerea și dezvoltarea profesiei (AEP, UNCJ, UNBR, AFER, patronate, licee), care rămâne o prioritate pentru organismul profesional.
De asemenea, CECCAR se va concentra pe promovarea conceptului one-stop shop, care presupune transformarea modelelor de afaceri ale profesioniștilor contabili, prin dezvoltarea portofoliului de servicii, chiar dacă unele dintre acestea nu se regăsesc în activitatea de bază. Specializarea profesioniștilor contabili în noi arii de competență, dintre care menționăm ESG, contabilitate criminalistică, inteligență artificială & transformare digitală, este o condiție pentru a deveni Future-Ready Professionals, iar pentru a atinge acest obiectiv, organismul profesional, alături de Academia CECCAR, va continua dezvoltarea de noi instrumente care să faciliteze adaptarea serviciilor membrilor la noile cerințe ale mediului de afaceri.
O altă direcție de acțiune prioritară pentru 2023 o constituie educația financiară, inclusiv pregătirea noilor generații de profesioniști contabili. În acest sens, CECCAR are în vedere suplimentarea programelor pentru pregătirea în vederea susținerii Examenului de acces, ce vor fi derulate pe parcursul mai multor luni. De asemenea, în colaborare cu instituții de învățământ, CECCAR va organiza acțiuni menite să încurajeze educația financiar-contabilă în rândul tinerilor, contribuind esențial și la orientarea acestora în carieră.
Pentru consolidarea coeziunii comunității profesioniștilor contabili, la nivel local vor fi reluate întâlnirile periodice cu membrii, care au fost suspendate odată cu pandemia de COVID19.
Vorbind despre direcțiile de acțiune ale CECCAR pentru acest an trebuie să menționăm și consolidarea relațiilor cu partenerii instituționali: autorități și instituții publice și mediul de afaceri.
De asemenea, programul de activitate al CECCAR cuprinde un alt punct important: consolidarea rolului CECCAR în cadrul profesiei la nivel global, rol care în ultimii ani a devenit din ce în ce mai important. Ca membru al unor importante organizații de profil de la nivel internațional (IFAC – International Federation of Accountants, ETAF – European Tax Adviser Federation, Accountancy Europe, IFRS Sustainability Alliance), organismul profesional se implică activ în acțiuni inițiate pentru dezvoltarea profesiei.
Conferința națională a validat și înființarea a două noi structuri la nivelul CECCAR: Comitetul consultativ și Comitetul de audit.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Maramureș: Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș, 20 DE ANI – ARC PESTE TIMP
La 15 noiembrie 2024, CECCAR Maramureș a participat, prin conducerea filialei, la evenimentul Colegiul Consilierilor Juridici Maramureș 20 de ani – Arc peste timp, desfășurat la Baia Mare. Evenimentul a reunit invitați speciali, reprezentanți ai unor instituții și organisme profesionale cu care consilierii juridici colaborează direct, alături de membri ai comunității juridice și economice locale.
Conf. univ. dr. Constantin Cucoșel, președintele Consiliului Filialei CECCAR Maramureș, a prezentat activitățile și acțiunile în care se intersectează profesiile de consilier juridic și expert contabil, contribuind astfel la susținerea mediului economic și juridic.
În cadrul evenimentului, CECCAR Maramureș a oferit o diplomă de excelență pentru decanul Colegiului Consilierilor Juridici Maramureș, Nicușor Marin Blaga, pentru contribuțiile organizației în cele două decenii de activitate.
Loading…
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR Mehedinți: Conferința Educația economică – de la teorie la practică pune bazele formării tinerilor în domeniul financiar-contabil
Luni, 11 noiembrie 2024, la sediul CECCAR Filiala Mehedinți, a avut loc Conferința de deschidere a proiectului regional Educația economică – de la teorie la practică, organizat în parteneriat cu Colegiul Național Economic „Theodor Costescu” din Drobeta-Turnu Severin și Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, un demers dedicat promovării cunoștințelor economice și dezvoltării abilităților practice în rândul tinerilor.
Din partea CECCAR Mehedinți, la evenimentul cu tema Rolul contabilității în managementul afacerilor au participat Emil Costinel Tiucă, președintele Consiliului Filialei, Simona Firulescu, coordonatorul filialei, și Mirela Benedicta Filip, auditor de calitate. Instituțiile partenere au fost reprezentate prin Alin Tomoescu, inspector școlar general, Claudia Nănuți, directorul Colegiului Național Economic „Theodor Costescu”, și Roxana Maria Ispas, conferențiar universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Drobeta-Turnu Severin, alături de cadrele didactice implicate și un număr de aproximativ 50 de elevi și studenți.
În deschidere, președintele CECCAR Mehedinți a prezentat un studiu de caz, ilustrând modul în care deciziile contabile informate pot influența pozitiv performanța unei afaceri. Analiza a inclus elemente esențiale precum optimizarea costurilor, strategii de investiții, gestionarea riscurilor și măsuri de îmbunătățire a performanței financiare.
De asemenea, reprezentanții instituțiilor partenere au subliniat importanța contabilității ca pilon fundamental al managementului financiar, accentuând rolul acesteia în reflectarea fidelă a situației patrimoniale și a rezultatelor financiare ale unei companii.
Evenimentul a fost marcat de o interacțiune dinamică între elevi și invitați, aceștia adresând întrebări reprezentanților CECCAR despre activitățile organismului profesional și rolul său în gestionarea profesiei contabile.
PROFESIA CONTABILĂ
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil
CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, experți contabili și contabili autorizați, și Edenred, lider în industria de beneficii extrasalariale, și-au unit forțele într-un parteneriat strategic care are ca scop promovarea capitalismului responsabil ca măsură de dezvoltare a mediului de afaceri, de îndeplinire a obiectivelor sociale. Programul național de educație pentru sustenabilitate în afaceri este destinat atât profesioniștilor contabili, cât și partenerilor acestora, antreprenorii.
Lansarea parteneriatului a fost marcată printr-un workshop desfășurat la Timișoara, care a reunit peste 50 de profesioniști contabili și antreprenori. Acesta este primul dintr-o serie de evenimente care vor continua în diverse regiuni din țară și prin intermediul cărora se asigură sprijin pentru economia locală și se încurajează dezvoltarea de modele de business sustenabile.
Întrucât IMM-urile reprezintă baza dezvoltării economiei locale moderne și contribuie la crearea de noi locuri de muncă, sunt necesare programe și acțiuni care să le sprijine în acest scop. În România, IMM-urile reprezintă 99,7% din numărul total de întreprinderi, aproximativ 66% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat nefinanciar și aproximativ 56% din valoarea adăugată brută (VAB), arată datele prezentate în 2023 de Banca Europeană de Investiții.
Acest parteneriat este parte din campania lansată de CECCAR în luna septembrie a acestui an, #SăFacemBine, și vine ca răspuns la nevoia de a crește gradul de responsabilitate socială în companiile din România și de a spori nivelul de înțelegere a avantajelor aduse de adoptarea unor modele de business orientate spre capitalism responsabil, prin consolidarea colaborării dintre profesioniștii contabili și antreprenori.
Prin workshop-uri și seminare organizate la nivel național, se expun aspecte sociale ale capitalismului responsabil, mecanism susținut de sistemul fiscal actual, axate pe avantajele fiscale și non-fiscale ale beneficiilor extrasalariale (tichete de masă, vacanță, cultură și cadou) oferite angajaților. Totodată, se discută despre cum pot fi fructificate aceste beneficii, despre modul în care acestea contribuie la îndeplinirea obiectivelor ESG (Environmental, Social, Governance) ale organizațiilor și despre latura care ajută antreprenorii să folosească astfel de beneficii pentru atragerea de talente și retenția angajaților, precum și despre modalități de optimizare a costurilor la nivelul companiilor.
„Alăturarea, în calitate de partener strategic, la campania #SăFacemBine reafirmă angajamentul nostru de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și antreprenorilor, sprijinind totodată comunitatea locală de business. Suntem convinși că investiția în educația financiară și în bunăstarea angajaților este cheia către un viitor prosper și sustenabil pentru afacerile mici și mijlocii din România, iar acest parteneriat va contribui la un mediu de afaceri mai sănătos. De asemenea, la Edenred știm că IMM-urile sunt fundamentul dezvoltării economiei locale, iar acțiunile noastre zilnice sunt îndreptate și către sprijinirea lor. De la platforma Edenred Benefit, unde managerii de companii pot oferi o serie de beneficii extrasalariale care atrag, păstrează și recompensează angajații, la platforma Edenred BIZTRO Club care găzduiește resurse și informații practice dedicate companiilor mici și mijlocii, această nouă inițiativă aduce încă o contribuție la scopul nostru”, a declarat Gorkem Oran, Director General Edenred România.
Acest parteneriat se adaugă celorlalte acțiuni de corporate responsability prin care Edenred contribuie la o nutriție echilibrată pentru viitorii angajați, inițiative dezvoltate sub umbrela FOOD, un program european de educație alimentară implementat în parteneriat public-privat în 10 țări, activ în România deja de 5 ani, prin care Edenred susține obiceiurile alimentare sănătoase și reducerea risipei alimentare.
Prin proiectele „Masă și clasă”, aliniat la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli sau inițiativa Caravana NutriCOOLtura, dar și prin lansarea proiectului național Țara lui Mai Bine care aduce pe aceeași platformă producătorii locali, food hub-urile și restaurantele, Edenred continuă să rămână un model de bune practici în zona de CSR și își întărește poziția de partener strategic de bază în misiunea campaniei #SăFacemBine, dezvoltată de CECCAR.
„Prin campania #SăFacemBine ne propunem nu doar să inspirăm, ci și să încurajăm profesioniștii contabili să contribuie și mai mult la sprijinirea mediului de afaceri pentru a fructifica mecanismele fiscale puse la dispoziție de stat pentru a face bine concret, acolo unde contează. Am început cu domeniul sănătate, la începutul lunii septembrie, când am și lansat campania și când ne-am concentrat pe promovarea facilității de a direcționa 20% din impozitul pe profit către organizații nonprofit, iar acum vom continua cu alte modele de instrumente specifice capitalismului responsabil. Ne dorim să dezvoltăm acest program de responsabilizare la nivel național, să consolidăm o rețea dedicată unui viitor mai echitabil, în care afacerile se dezvoltă sustenabil și contribuie real la binele comun. Și cum altfel putem face mai bine acest lucru decât prin consolidarea parteneriatului profesionist contabil-antreprenor? Dată fiind implicarea lor în susținerea unor astfel de proiecte, considerăm Edenred un partener în dezvoltarea acestui program”, a declarat președintele Consiliului superior al CECCAR, Elena Ecaterina Chivu.
Edenred și CECCAR vor continua să dezvolte evenimente în cadrul campaniei #SăFacemBine, invitând specialiștii din domeniul contabilității, alături de liderii de afaceri, să se alăture misiunii de a promova și susține un capitalism responsabil, ca factor esențial pentru dezvoltarea unui mediu de afaceri sustenabil, cu obiective sociale puternice.
-
ÎNREGISTRĂRIacum 2 zile
Economia la bani mărunți – Ediția din 19.11.2024
-
ECONOMIEacum o zi
Lege promulgată: Noi modificări la Codul fiscal
-
ECONOMIEacum 2 zile
Exporturile de cereale ale UE au scăzut cu o treime în acest sezon; România a fost cel mai mare exportator
-
ECONOMIEacum o zi
Un nou proiect major, de importanță strategică, pentru producția de baterii în România
-
ECONOMIEacum 2 zile
Pensionarii care au primit mai mulți bani, din culpa Casei de Pensii, nu mai restituie sumele respective
-
ECONOMIEacum 2 zile
ANAF a actualizat Anexa la OPANAF nr. 3631/2015 pentru aprobarea competenței teritoriale de administrare
-
PROFESIA CONTABILĂacum 3 zile
CECCAR și Edenred au lansat un parteneriat strategic pentru sprijinirea mediului de afaceri și promovarea capitalismului responsabil
-
ECONOMIEacum o zi
BNR: Noile evaluări relevă o perspectivă înrăutățită a inflației comparativ cu previziunile precedente