Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 4 septembrie 2023

Radio CECCAR FM

etaf

Opinia Autorității Europene pentru Protecția Datelor privind propunerea FASTER

La 8 august, Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor (EDPS) și-a publicat opinia referitoare la propunerea FASTER. EDPS precizează că propunerea ar impune procesarea datelor personale, în special datele personale legate de contribuabili ca persoane fizice care au dreptul la dividende sau venituri din dobânzi aferente titlurilor de valoare care fac obiectul impozitului reținut la sursă într-un stat membru. În plus, pe baza propunerii, statele membre ar trebui să pună la dispoziție un proces automat pentru a emite certificat digital european privind reședința fiscală (eTRC) în scopuri fiscale. EDPS salută efortul de a trata aspectele importante referitoare la protecția datelor precum limitarea scopului, minimizarea volumului de date și limitarea stocării. Totuși, potrivit EDPS, orice utilizare a eTRC pentru alt scop decât aplicarea procedurilor WHT ar necesita propria bază legală conform legislației Uniunii sau statului membru. Recomandarea EDPS este ștergerea Articolului 4 punctul (2) litera (g) sau specificarea diferitelor scopuri ale eTRC, precum și categoriile relevante de date personale. EDPS salută, totodată, circumscrierea măsurii în care drepturile subiecților pot fi restricționate. Ca recomandare, EDPS sugerează includerea frazei „în măsura în care exercitarea unor astfel de drepturi poate periclita investigațiile” în Articolul 20 punctul (1) pentru a garanta faptul că restricțiile propuse nu se extind mai mult decât este necesar și sunt aplicate doar în cazuri justificate.

Organismele de reglementare europene avertizează referitor la riscurile financiare generate de legăturile cu Andorra, Monaco și San Marino

Președinții a trei organisme de reglementare europene, care supraveghează băncile, piețele financiare și sectoarele de asigurări și pensii ale Europei, au avertizat într-o scrisoare adresată Comisiei Europene că legăturile mai strânse cu Andorra, Monaco și San Marino ar putea crea o fisură pentru banii ilegali și ar facilita acțiunea firmelor exploatatoare din domeniul financiar de a viza indivizii din UE întrucât cele trei state „au menținut reglementări financiare mai puțin riguroase de-a lungul timpului” și „pot fi predispuse la spălarea banilor și alte activități ilicite”. Companiile ar putea fi tentate să-și înființeze puncte de lucru în cele trei state pentru a beneficia de norme financiare mai permisive, ceea ce ar crea „riscuri semnificative pentru consumatori”. Acest lucru ar submina ani de eforturi de reglementare pentru stabilirea unei supravegheri mai stricte a firmelor din domeniul financiar și a statelor membre UE care au o reputație de facilitare a evitării obligațiilor fiscale, Monaco fiind considerat a fi un paradis fiscal. Paul Tang, eurodeputat și președinte al subcomisiei FISC a Parlamentului European a declarat că „verificarea și măsurile de protecție adecvate sunt esențiale pentru a asigura că nu permitem trecerea niciunul cal troian. Atunci când gardienii europeni emit o avertizare comună, am face bine să ascultăm.” Paul Tang este și raportorul celei de-a șasea Directive privind combaterea spălării banilor. Totuși, cele trei state se află în negocieri cu Comisia Europeană din 2015, iar crearea unei relații economice puternice a reprezentat prioritatea Comisiei. Eșecul de a încheia un acord înainte de alegerile europene din iunie 2024 ar putea pune capăt planurilor. Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat că instituția a răspuns „la toate scrisorile în timp util”.

Comisia Europeană propune adăugarea statelor Camerun și Vietnam la lista AML

Potrivit Comisiei Europene, Camerun și Vietnam ar trebui adăugate la lista țărilor terțe cu risc ridicat în scopuri de combatere a spălării banilor. La 18 august, Comisia a publicat un Regulament delegat care modifică Regulamentul delegat (UE) 2016/1675 pentru a adăuga cele două state pe listă. Acest pas vine ca urmare a unei decizii a Financial Action Task Force (FATF) din iunie de a monitoriza mai îndeaproape ambele state. Cele două națiuni au făcut eforturi pentru a-și trata deficiențele întrucât Camerun a fost de acord să coopereze cu FATF și Grupul de acțiune pentru combaterea spălării banilor din Africa Centrală. De asemenea, Vietnam a cooperat cu FATF și Grupul Asia-Pacific privind spălarea banilor. Totuși, în ciuda progreselor, niciunul dintre state nu și-a tratat încă toate problemele.

Comisia Europeană a adoptat norme de raportare detaliate pentru etapa de tranziție a CBAM

La 17 august, Comisia Europeană a adoptat normele care guvernează implementarea Mecanismului de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon (CBAM) în timpul etapei de tranziție. Această etapă va începe la 1 octombrie și se va încheia la sfârșitul lui 2025. Regulamentul cuprinde obligațiile de raportare de tranziție pentru importatorii europeni de bunuri CBAM, precum și metodologia de tranziție pentru calcularea emisiilor integrate generate în timpul procesului de producție a bunurilor CBAM. În timpul etapei de tranziție a CBAM, comercianții vor trebui să-și raporteze doar emisiile aferente importurilor, dar nu vor trebui să plătească nicio ajustare financiară. Acest lucru va asigura un interval de timp adecvat pentru ca întreprinderile să se adapteze, permițând, totodată, ca metodologia definitivă să fie îmbunătățită până în 2026. Primul raport va trebui depus până la 31 ianuarie 2024. Pentru a-i ajuta atât pe importatori, cât și pe producătorii din statele terțe, Comisia a publicat și îndrumări pentru importatorii europeni și fabricile din afara UE privind implementarea practică a noilor norme. CBAM este instrumentul etalon al UE de combatere a scurgerilor de carbon și este unul dintre principalii piloni ai Agendei UE Fit for 55.

OECD: „Impozitarea muncii vs a veniturilor din capital: Concentrarea pe cei cu venituri mari”

La 28 august, OCDE a publicat documentul de lucru cu titlul „Impozitarea muncii vs a veniturilor din capital:Concentrarea pe cei cu venituri mari”. Acest document de lucru prezintă o analiză care compară tratamentul fiscal al muncii și al veniturilor din capital la nivelul țărilor OCDE, prin rate efective de impozitare stilizate (ETR-uri). Acest lucru demonstrează că veniturile din dividende și câștigurile de capital fac de obicei obiectul unor ETR-uri mai scăzute decât veniturile din salarii la nivel personal. Documentul subliniază faptul că în multe țări, veniturile din capital sunt, de asemenea, favorizate din punct de vedere al impozitării chiar și atunci se au în vedere impozitele plătite atât de firme, cât și de persoane. Totuși, decalajul dintre impozitarea muncii și a câștigurilor de capital tinde să fie mai mic decât atunci când se iau în considerare doar impozitele de la nivel personal. Potrivit documentului, decalajul dintre ETR-urile aferente muncii și veniturilor din câștiguri diferă între țări și crește odată cu nivelurile veniturilor în unele dintre acestea. Documentul arată că tratamentul fiscal diferit al muncii și al veniturilor din capital poate influența eficiența și echitatea sistemelor fiscale.

Sugestiile ONU pentru negocierile incluzive privind fiscalitatea globală

La 8 august, a fost publicat un proiect de raport needitat al Națiunilor Unite care precizează că „cea mai viabilă cale” de a asigura incluziunea și eficacitatea privind cooperarea fiscală internațională este de a îmbunătăți rolul ONU în domeniul fiscalității. ONU a dezvoltat trei sisteme diferite pentru a promova incluziunea pentru țările aflate în dezvoltare în cadrul cooperării fiscale internaționale. Cele trei opțiuni propuse sunt: o convenție multilaterală cu forță juridică în domeniul fiscal, o convenție cadru cu forță juridică în domeniul cooperării fiscale internaționale și un cadru general pentru cooperarea fiscală internațională. Prima opțiune, convenția multilaterală, ar constitui un tratat cu forță juridică care ar acoperi o gamă largă de aspecte fiscale și ar putea cuprinde elemente precum norme privind raportarea și schimbul de informații fiscale; un mecanism de monitorizare pentru a asigura că normele sunt aplicate în mod adecvat și proceduri de soluționare a litigiilor. Cea de-a doua opțiune – de asemenea, cu forță juridică – ar fi stabilirea unui sistem internațional de guvernanță fiscală și ar sublinia obiectivele, principiile și structura de guvernanță a cooperării fiscale. Cea de-a treia opțiune ar fi o agendă multilaterală fără forță juridică pentru acțiuni coordonate la nivel internațional, național și regional și ar trebui aplicată pentru problemele care impun o acțiune coezivă, dar o abordare diferită. După alegerea unei opțiuni, următorul pas ar fi înființarea unui grup consultativ interguvernamental ad-hoc de experți, condus de statele membre ONU sau un grup interguvernamental de negociere ad hoc.

IASB a aprobat revizuirile la standardul pentru IMM-uri ca urmare a Pilonului II

La 23 august, International Accounting Standards Board a aprobat revizuiri la standardul internațional de raportare pentru întreprinderi mici și mijlocii, acordând IMM-urilor o pauză temporară în ceea ce privește normele fiscale minime globale ale OCDE. Acele amendamente reprezintă un răspuns la Pilonul II al acordului de reformă fiscală pe doi piloni al OCDE. IASB a început să analizeze posibilitatea revizuirii standardului de contabilitate IFRS pentru IMM după ce părțile interesate au afirmat că normele GLOBE ar putea avea impact și asupra companiilor private și a filialelor multinaționalelor care utilizează standardul. După o consultare publică, IASB a făcut o serie de recomandări. Revizuirile ar acorda o pauză temporară de la recunoașterea creanțelor privind impozitul amânat care privesc Pilonul II (impozit pe profit) și de la prezentarea informațiilor care altfel ar fi necesare cu privire la acele creanțe privind impozitul amânat. Totuși, consiliul nu a specificat durata așa-zisei pauze. Excepția temporară și dispozițiile de prezentare a informațiilor vor intra în vigoare odată ce amendamentele finale sunt publicate, ceea ce probabil se va întâmpla la sfârșitului lui septembrie.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile fiscale europene și evoluțiile colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR a reunit pentru două zile, la București, elita mondială a educației financiar-contabile pentru a dezbate viitorul profesiei

Radio CECCAR FM

Pe 13 și 14 mai 2024, CECCAR a organizat la București întâlnirea Panelului Internațional de Educație Contabilă sub egida IFAC, ce a reunit specialiști de marcă de la nivel mondial în educația financiar-contabilă. Delegații au reprezentat profesia contabilă reglementată din țări cu tradiție și influență în domeniu, precum Australia, Brazilia, Canada, Germania, India, Marea Britanie, Pakistan, România, Singapore și SUA. Reuniunea a reiterat importanța adaptării continue a educației financiar-contabile pentru a ține pasul cu inovațiile în tehnologie și cu cerințele de sustenabilitate. Întâlnirea Panelului Internațional de Educație Contabilă de la București a facilitat schimbul de idei și bune practici între profesioniștii contabili la nivel internațional, consolidând angajamentul comun al profesiei pentru un viitor sustenabil în domeniul contabilității.

CECCAR, cel mai mare organism profesional din domeniul financiar-contabil din Sud-Estul Europei, cu peste 47.000 de membri, este reprezentat în cadrul  Panelului Internațional de Educație Contabilă de conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, care a participat la eveniment.

Conf. univ. dr. Mirela Păunescu, expert contabil, a adresat cuvântul de deschidere al reuniunii profesionale din partea conducerii Corpului.

Dezbaterile au pus pe tapet necesitatea dezvoltării soft skills în cazul profesioniștilor contabili, relevanța, aspectele practice și provocările specifice acestor competențe fiind analizate în contextul includerii în programele de studii financiar-contabile. În plus, impactul tehnologiilor emergente precum inteligența artificială a fost larg dezbătut. Inteligența artificială este văzută ca un instrument ce poate revoluționa practicile contabile prin automatizarea proceselor și îmbunătățirea preciziei analizelor financiare. Totodată, această evoluție tehnologică presupune o schimbare în setul de competențe necesare profesioniștilor contabililor, accentul mutându-se tot mai mult spre analiza datelor și interpretarea rezultatelor generate de algoritmi.

De asemenea, au fost abordate diverse alte teme esențiale pentru viitorul profesiei, între care pregătirea profesioniștilor contabili pentru a răspunde cerințelor de sustenabilitate și necesitatea revizuirii standardele educaționale pentru a fi „la zi” cu tendințele globale. În cadrul întâlnirii, s-a discutat și despre atractivitatea profesiei contabile în rândul tinerilor, un aspect esențial în contextul unei piețe de muncă dinamice, în continuă schimbare. Îmbunătățirea percepției asupra profesiei prin sublinierea rolului consultativ și strategic pe care profesioniștii contabili îl pot juca în cadrul organizațiilor a fost identificată ca o prioritate.

Un moment-cheie al întâlnirii a fost IFAC Accountancy Education Update, o sesiune informativă despre cele mai recente activități de educație contabilă ale IFAC. Un studiu de caz despre educația contabilă din Brazilia a oferit o perspectivă comparativă valoroasă, evidențiind diferite abordări și practici de succes la nivel global.

Concluziile întâlnirii au subliniat nevoia imperativă de adaptare continuă a educației financiar-contabile pentru a face față provocărilor emergente ale pieței și pentru a asigura că profesioniștii contabili sunt bine pregătiți pentru a naviga în peisajul economic actual, complex și tehnologizat. CECCAR și IFAC continuă să fie în fruntea acestor eforturi, promovând inovația și excelența în educația financiar-contabilă la nivel mondial.

Galerie foto

CECCAR a reunit pentru două zile, la București, elita mondială a educației financiar-contabile pentru a dezbate viitorul profesiei

CECCAR a reunit pentru două zile, la București, elita mondială a educației financiar-contabile pentru a dezbate viitorul profesiei
CECCAR a reunit pentru două zile, la București, elita mondială a educației financiar-contabile pentru a dezbate viitorul profesiei
CECCAR a reunit pentru două zile, la București, elita mondială a educației financiar-contabile pentru a dezbate viitorul profesiei

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri emis de ETAF – 13 mai 2024

Radio CECCAR FM

etaf

ETAF pune întrebări eurodeputaților despre viziunea lor asupra viitorului alegerilor europene

Cu o lună înainte de alegerile europene, European Tax Adviser Federation (ETAF) a publicat miercuri, 8 mai, o ediție specială a buletinului informativ dedicat acestui eveniment. „Viitoarele alegeri europene, care vor avea loc între 6 și 9 iunie, vor contribui, fără îndoială, la profilul viitorului democrației în Europa. Acest eveniment va fi o ocazie excepțională pentru noi toți de a decide colectiv asupra direcției viitoare pe care dorim să o imprimăm Uniunii Europene. Philippe Arraou, președintele ETAF, a spus in discursul introductiv: „Deși este ceva comun acum, nu trebuie să uităm nicio clipă cât de prețioasă este democrația: este suma eforturilor colective și a unei responsabilități colective în care toți avem un rol de jucat”. Pentru a marca acest eveniment, ETAF le-a pus întrebări eurodeputaților Lídia Pereira (PPE, Portugalia), Alfred Sant (S&D, Malta), Dragoș Pîslaru (Renew Europe, România) și Kira Marie Peter-Hansen (Grupul Verzilor/Alianța Liberă Europeană, Danemarca) cu privire la viziunea lor asupra viitorului Parlamentului European și a politicii fiscale europene, precum și cu privire la valoarea pe care o acordă reglementării activității de consiliere fiscală în statele membre. Interviurile au fost realizate în scris și reproduse cu fidelitate. 

Comisia Europeană lansează o consultare publică privind eficiența DAC2-6

Comisia Europeană a deschis marți, 7 mai, mult-așteptata consultare publică pentru a evalua eficacitatea și relevanța continuă a Directivei privind cooperarea administrativă în materie fiscală (DAC) și a amendamentelor sale ulterioare (de la DAC2 până la DAC6). Evaluarea, care este solicitată chiar de DAC la fiecare cinci ani, va evalua dacă domeniul de aplicare și scopul DAC sunt încă relevante. De asemenea, va evalua dacă schimbul de informații este utilizabil în ceea ce privește exhaustivitatea, calitatea și caracterul oportun. Se va acorda o atenție specială potențialelor propuneri de reducere a sarcinii de raportare în contextul DAC, în conformitate cu angajamentul Comisiei de a raționaliza și simplifica cerințele de raportare pentru întreprinderi și administrații. Evaluarea va acoperi anii 2018-2022, iar apoi modificările succesive care vor include schimbul de informații privind conturile financiare (DAC2); deciziile fiscale transfrontaliere și acordurile privind stabilirea prețului în avans (DAC3); rapoartele pentru fiecare țară în parte (DAC4), anumite informații privind combaterea spălării banilor (DAC5) și acordurile transfrontaliere raportabile (adică acelea care prezintă un indiciu privind un posibil risc de evitare a obligațiilor fiscale) (DAC6). Comisia a precizat că evaluarea va examina, în special, semnele distinctive pentru schimbul de informații privind acordurile transfrontaliere potențial dăunătoare introduse de DAC6. Rezultatele consultării publice vor sta la baza raportului final de evaluare, așteptat în T3 2024. Părțile interesate pot trimite feedback la Comisia Europeană până la 30 iulie 2024.

Planurile de administrare a direcțiilor generale ale Comisiei Europene pentru anul 2024

Direcțiile generale ale Comisiei Europene au publicat miercuri, 8 mai, planurile lor de administrare pentru 2024, care oferă o bună imagine de ansamblu a domeniilor de lucru în lunile următoare. Planul Direcției generale pentru Impozitare și Uniune Vamală (TAXUD) arată că, în 2024, se va concentra pe sprijinirea negocierii propunerilor aflate în discuție (și anume, BEFIT, HOT, TP, UNSHELL, FASTER, ViDA). DG TAXUD va propune, în special, măsuri pentru a reflecta activitatea OCDE de standardizare a informațiilor și pentru ca o administrație fiscală să efectueze o evaluare adecvată a riscurilor (DAC9). De asemenea, Comisia va prezenta spre adoptare o propunere de modificare a cadrului general de cooperare administrativă în domeniul TVA pentru a consolida capacitatea Eurofisc de a lupta împotriva fraudei în domeniul TVA și de a înlătura barierele din calea schimbului de informații privind TVA cu alte autorități (și anume, Europol, OLAF și EPPO). Planul arată că DG TAXUD va rămâne în strânsă legătură cu statele membre și cu alte părți interesate pentru a discuta posibilele modalități de tratare sau de atenuare a implicațiilor fiscale ale muncii transfrontaliere de la distanță și ale muncii mobile și va continua să studieze politica fiscală în sectorul financiar. În ceea ce privește DG pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri (GROW), se va concentra și pe implementarea inițiativelor în curs. În plus, DG GROW va acorda o atenție deosebită propunerilor care vizează reducerea sarcinilor pentru cetățeni și întreprinderi, în special raționalizarea obligațiilor de raportare, cu un accent puternic pe IMM-uri, potrivit planului

Miniștrii de finanțe din UE vor încerca să ajungă la acorduri privind ViDA și FASTER la 14 mai

Miniștrii de finanțe ai UE se vor reuni marți, 14 mai, la Bruxelles, cu scopul de a încerca să ajungă la un acord privind două dosare fiscale: propunerea de a face scutirea de impozite reținute la sursă mai rapidă și mai sigură (FASTER) și pachetul privind TVA-ul în era digitală (ViDA). În ceea ce privește propunerea FASTER, este foarte probabil să se ajungă la un acord cu privire la ultimul text de compromis, deoarece principala problemă deschisă este acum rata de capitalizare a pieței care ar permite statelor membre să nu aplice anumite dispoziții ale propunerii, un număr mic de state membre având încă rezerve, potrivit unei note a Președinției belgiene a Consiliului UE. În ceea ce privește pachetul ViDA, un acord este puțin mai incert, deoarece, în cursul reuniunii lor de miercuri, 8 mai, ambasadorii statelor membre la UE nu ar fi ajuns la o concluzie, iar Estonia își menține îngrijorările cu privire la regimul de furnizori presupus pentru platforme. Cea mai recentă propunere de compromis privind directiva poate fi consultată aici, iar regulamentul poate fi consultat aici. Propunerile de compromis sunt însoțite de o notă a Președinției belgiene și de o declarație a Comisiei Europene. La 14 mai, miniștrii vor face un schimb de opinii cu privire la situația actuală a implementării Mecanismului de redresare și reziliență (RRF), vor discuta situația actuală a impactului economic și financiar al agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei și vor aproba concluziile privind provocările legate de sustenabilitatea fiscală ce decurg din îmbătrânirea populației și concluziile privind educația financiară care au ca scop să contribuie la realizarea uniunii piețelor de capital.

Acordul privind sancțiunile impuse de UE asupra activelor rusești înghețate pentru a sprijini Ucraina

Ambasadorii statelor membre la UE ar fi ajuns miercuri, 8 mai, la un acord de principiu privind propunerea legislativă de mobilizare a profiturilor generate de activele înghețate ale Băncii Centrale a Rusiei în UE de la începutul agresiunii militare a Rusiei împotriva Ucrainei. Concret, statele membre cu depozitari centrali de titluri de valoare care dețin mai mult de un milion de active în Banca Rusiei vor trebui să aloce aceste profituri, estimate la un total de aproximativ 3 miliarde de euro pe an, după cum urmează: 90% din sumele colectate vor fi direcționate către European Peace Facility (EPF) și 10% către Ukraine Facility prin intermediul bugetului UE. Acordul trebuie aprobat oficial în cadrul reuniunii Ecofin din data de 14 mai.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

Cariera ta începe cu noi! Be a next-generation accountant fit for smart accounting! Pregătește-te pentru examen cu Ghidul de acces!

Radio CECCAR FM

Te-ai pregătit să treci la nivelul următor în carieră? Acum ai șansa să devii Next-Generation Accountant!

CECCAR îți pune la dispoziție Ghidul pentru pregătirea candidaților la examenul de acces la stagiul pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat, ediția a XIII-a, revizuită, în format electronic. Lucrarea este singurul ghid avizat de organismul profesionalpentru pregătirea în vederea susținerii examenului care îți oferă șansa de a urma stagiul CECCAR, singurul program profesional care oferă un nivel complet de pregătire postuniversitară specifică domeniului financiar-contabil, la standarde internaționale.

Vei găsi în ghid toate informațiile necesare care te ajută să te pregătești pentru susținerea  examenului, structurate în studii de caz și întrebări acoperind cele șapte discipline de examen: contabilitate, fiscalitate, drept, audit, evaluarea economică și financiară a întreprinderilor, doctrina și deontologia profesiei contabile, expertiză contabilă. Te poți familiariza cu modele de subiecte de examen (sunt prezentate, totodată, baza legală și modalitățile de rezolvare a acestora) și, în același timp, să îți reîmprospătezi cunoștințele esențiale pentru a accede în etapa următoare a carierei tale: pregătirea pentru a deveni expert contabil sau contabil autorizat, specialistul de a cărui expertiză depinde succesul oricărei companii. Noua ediție a Ghidului, revizuită, a fost actualizată cu modificările legislative relevante în domeniile de studiu și adaptată cerințelor de lectură ale unui cititor modern.

Indiferent dacă vrei să fii angajat sau dacă te gândești chiar să deții propria afacere în domeniu, calificările profesionale oferite de CECCAR dau start călătoriei tale spre succes! Alătură-te CECCAR și fă parte dintr-o comunitate de business de elită! Examenul de admitere la stagiul CECCAR are loc în zilele de 26 și 27 septembrie 2024. Detalii găsești pe site-ul nostru.

„M-am pregătit pentru examen studiind intens Ghidul editat de CECCAR, pe care l-am parcurs de patru ori și care m-a ajutat să clarific și să îmi însușesc mai bine informațiile dobândite în timpul facultății. Cu pregătirea adecvată, șansele de reușită la examen sunt foarte mari”. (Ionuț Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II)

Ghidul este disponibil spre vânzare în platforma librarie.ceccar.ro, la prețul de 60 lei cu TVA. Pentru a cumpăra cartea trebuie să-ți faci cont în librărie și să plasezi comanda. Plata publicației se poate realiza doar prin transfer bancar în contul CECCAR (conform informațiilor pe care le vei primi prin e-mail după plasarea comenzii) sau în numerar la filialele CECCAR. Atât la plata prin transfer bancar, cât și la plata în numerar la filiala CECCAR este necesar să precizezi numărul comenzii pentru identificarea comenzii din librărie. Ulterior confirmării plății prin transfer bancar sau numerar vei primi în contul din librărie publicația achiziționată.

Continuare

Trending