Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 15 noiembrie 2023

Radio CECCAR FM

etaf

Statele membre solicită mai multă consecvență cu îndrumările administrative ale OCDE la aplicarea Directivei de implementare a Pilonului II

 Joi, 9 noiembrie 2023, miniștrii de finanțe ai UE s-au întâlnit la Bruxelles pentru a discuta mai multe subiecte economice și financiare. Cu acest prilej, au adoptat, fără dezbatere, o declarație care accentuează necesitatea de a asigura consecvența cu îndrumările administrative ale OCDE la aplicarea Directivei de implementare a Pilonului II, pentru a evita aplicabilitatea standardelor divergente. În această privință, Consiliul a salutat acordul încheiat de Cadrul Incluziv privind clarificările referitoare la aplicarea Pilonului II cuprinse în îndrumările administrative aprobate în decembrie 2022, februarie 2023 și iulie 2023. Considerentele Directivei privind Pilonul II se referă la utilizarea îndrumărilor elaborate de Cadrul Incluziv ca sursă de ilustrare sau interpretare și menționează intenția statelor membre UE de a urma aceste îndrumări atunci când transpun Directiva de implementare a Pilonului II în legislația națională. Într-o declarație, Comisia Europeană afirmă că îndrumările administrative menționate anterior sunt compatibile cu Directiva de implementare a Pilonului II.

Parlamentul European a adoptat opinia cu privire la noile resurse proprii ale UE și solicită Consiliului să facă la fel

Parlamentul European a adoptat joi, 9 noiembrie, opinia cu privire la un amendament al legii care reglementează veniturile UE, așa-numita „Decizie privind resursele proprii” (ORD). Acest amendament, dacă va fi adoptat de Consiliu printr-o decizie unanimă și ratificat de toate statele membre, va introduce trei noi surse de venit pentru bugetul UE: – venituri din comercializarea certificatelor de emisii (ETS); – resursele generate de mecanismul european de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon (CBAM); și – o resursă statistică proprie temporară bazată pe profiturile întreprinderilor. La sfârșitul anului 2021, Comisia a propus trei noi resurse proprii, actualizate în iunie 2023, care, totuși, nu au fost încă adoptate de statele membre ale UE. Eurodeputații cer statelor membre să adopte noile fluxuri de venituri ale UE înainte de alegerile europene din 2024.

Eurodeputații își doresc un cadru FASTER mai ambițios

Marți, 7 noiembrie, Comisia ECON a Parlamentului European s-a întâlnit pentru a discuta proiectul de raport privind propunerea pentru rambursarea mai rapidă și mai sigură a impozitelor reținute la sursă (FASTER), întocmit de eurodeputatul Herbert Dorfmann (Partidul Popular European, Italia).  În timpul ședinței, Dorfmann a declarat că propunerea Comisiei este un bun punct de plecare, dar regretă că nu este suficient de ambițioasă. În raportul său, el a propus anumite îmbunătățiri, cum ar fi asigurarea faptului că administrațiile fiscale dispun de instrumentele și uneltele necesare. Este de asemenea important, potrivit acestuia, să se asigure o mai mare claritate în ceea ce privește înregistrarea intermediarilor financiari din țări terțe. El a recunoscut că, pe termen lung, certificatele digitale ar fi o idee bună, totuşi, în opinia sa, calendarul stabilit pentru implementare este foarte scurt. El a mai adăugat că o revizuire a directivei ar trebui să aibă loc în trei ani. Per total, Dorfmann a fost sceptic în privința progreselor înregistrate în timpul președinției spaniole, dar speră că vor fi înregistrate progrese suplimentare în timpul celei belgiene. Un vot în Comisia ECON se preconizează că va avea loc la 23 ianuarie 2024.

Opiniile AEPD privind Directiva BEFIT, HOT și TP

Autoritatea Europeană pentru Protecția Datelor (AEPD) a publicat marți, 7 noiembrie, opiniile cu privire la trei propuneri fiscale recente: propunerea pentru o Directivă privind Întreprinderile din Europa: Cadru de impozitare a veniturilor (BEFIT), propunerea pentru o Directivă a Consiliului care stabilește un Sistem fiscal pentru IMM-uri bazat pe sediul social și propunerea pentru o Directivă privind prețurile de transfer. Pentru aceste trei dosare, AEPD a salutat includerea în propuneri a unor prevederi specifice privind protecția datelor. Totuși, pentru a spori securitatea juridică și previzibilitatea, AEPD a recomandat clarificarea suplimentară a scopurilor specifice ale prelucrării datelor cu caracter personal în contextul propunerilor. În plus, AEPD a recomandat clarificarea datei de începere a perioadei propuse de păstrare a datelor și asigurarea faptului că perioada maximă de păstrare rămâne limitată la ceea ce este strict necesar.

Avocatul general Pitruzzella recomandă o nouă hotărâre privind normele fiscale ale Irlandei în cazul Apple

Joi, 9 noiembrie, Avocatul general al Curții Europene de Justiție (CJUE), Giovanni Pitruzzella, a emis opinia sa fără caracter obligatoriu cu privire la un caz de ajutor de stat fiscal din partea Irlandei pentru Apple din perioada 1991-2007 și considerat ilegal de Comisia Europeană. La acel moment, Irlanda, prin emiterea a două norme fiscale, a aprobat metoda prin care două societăți din grupul Apple (ASI și AOE) au propus să își stabilească profiturile impozabile din Irlanda generate de activitatea sucursalelor irlandeze. În 2016, Comisia Europeană a considerat că aceste norme fiscale sunt ajutoare de stat ilegale, incompatibile cu piața internă, dar această decizie a fost revocată de Tribunalul European, care a constatat că Comisia nu a reușit să demonstreze existența unui avantaj obținut prin adoptarea normelor fiscale. Comisia a contestat această decizie la CJUE, iar Avocatul general Pitruzzella propune acum respingerea hotărârii, argumentând că Tribunalul de Primă Instanță nu a evaluat în mod corect fondul și consecințele anumitor erori metodologice care ar fi putut vicia normele fiscale. CJUE, cea mai înaltă instanță a UE, la care Comisia Europeană a făcut apel, trebuie acum să decidă. Taxele restante de 13 miliarde de euro pe care UE le solicită de la Apple și care trebuie rambursate Irlandei sunt în prezent în escrow, în așteptarea procedurilor legale.

OCDE solicită comentarii cu privire la setul de instrumente pentru a ajuta țările în curs de dezvoltare să trateze riscurile erodării bazei impozabile și ale transferului profiturilor în ceea ce privește prețurile la minerale

Ca parte a activității curente a Parteneriatului OCDE/Forumul interguvernamental privind mineritul, mineralele, metalele și dezvoltarea sustenabilă (IGF) cu privire la BEPS în cadrul programului minier, OCDE a lansat luni, 6 noiembrie, o consultare publică cu privire la un set de instrumente suplimentare concepute pentru a ajuta țările în curs de dezvoltare să abordeze provocările legate de prețurile de transfer cu care se confruntă atunci când stabilesc prețurile pentru minerale. Pentru multe țări în curs de dezvoltare bogate în resurse, resursele minerale reprezintă o oportunitate economică semnificativă de a crește veniturile guvernamentale. Conform OCDE, eroziunea bazei fiscale și transferul profiturilor (BEPS), combinate cu lacunele capacității autorităților fiscale din țările în curs de dezvoltare, amenință această perspectivă. Documentul de consultare publică oferă un cadru pentru identificarea factorilor economici principali care pot influența prețurile mineralelor utilizând principiile prețurilor de transfer. Acesta arată modul în care cadrul poate fi aplicat pentru litiu. Pe măsură ce sunt dezvoltate, vor fi lansate și alte seturi de instrumente care aplică cadrul pentru alte mărfuri. Părțile interesate pot trimite comentarii până la 2 februarie 2024,  prin e-mail, la adresa CTP.BEPS@oecd.org.

Filipine s-a alăturat Cadrului incluziv OECD cu privire la BEPS

Filipine a devenit membru al Cadrului Incluziv cu privire la Eroziunea Bazei Fiscale și Transferul Profiturilor (BEPS) al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare economică (OCDE)/G20, potrivit unui comunicat de presă publicat joi, 9 noiembrie. În cadrul unei reuniuni din 8 noiembrie 2023 cu directorul Centrului OCDE pentru politică și administrare fiscală, Manal Corwin, secretarul de finanțe, Benjamin Diokno, a prezentat scrisoarea de angajament a Departamentului de Finanțe (DOF), în care a declarat sprijinul acordat Republicii Filipine pentru punerea în aplicare a Planului de acțiune BEPS și interesul său de a se alătura Declarației de rezultat privind soluția pe doi piloni pentru tratarea provocările fiscale care decurg din digitalizarea economiei din 11 iulie 2023. Din 2016, DOF și Biroul pentru venituri interne (BIR) au lucrat la alinierea cadrului juridic intern al Republicii Filipine cu standardele minime BEPS, cu sprijinul OCDE, Banca Asiatică de Dezvoltare (ADB) și alți parteneri de dezvoltare.

ETAF, la Congresul ITAA

Vineri, 10 noiembrie, ETAF a participat la Congresul Institutului belgian pentru consilieri fiscali și contabili (ITAA). De-a lungul zilei, au fost organizate mai multe mini-conferințe pe diferite teme, cum ar fi raportarea și sustenabilitatea, facturarea electronică, utilizarea inteligenței artificiale și modul de creștere a atractivității profesiei. În cadrul unei sesiuni dedicate știrilor privind politica fiscală europeană și internațională, Michael Schick, Head of Office ETAF, a prezentat profesioniștilor belgieni din domeniul fiscal măsurile recente de sprijin pentru IMM-uri propuse de Comisia Europeană, inclusiv un sistem fiscal bazat pe sediul social pentru IMM-uri. De asemenea, el a informat publicul cu privire la planurile de raționalizare ale Comisiei Europene pentru 2024 și la intenția de a reduce cu 25% sarcina administrativă care pune presiune pe întreprinderi și care derivă din legislația UE. Mai mult, dl Schick a oferit câteva informații despre noile norme UE privind combaterea spălării banilor, aflate momentan în stadiul de negociere între Consiliul UE și Parlamentul European, precum și despre impactul acestora asupra profesioniștilor din domeniul fiscal. În final, el a  oferit o scurtă prezentare a stadiului în care se află viitoarea propunere Securing the Activity Framework for Enablers (SAFE), a cărui soartă este legată de o altă propunere: Directiva UNSHELL, care stabilește norme de combatere a utilizării abuzive a entităților fictive.

Conferința ETAF din 29 noiembrie 2023

29 noiembrie 2023

Conferința ETAF

De la acord la implementare: în ce stadiu ne aflăm cu soluția pe doi piloni a OCDE?

15:00–17:00

@ Thon Hotel EU, Rue de la Loi, 1040 Bruxelles

La mai bine de doi ani de la acordul major al OCDE privind soluția pe doi piloni pentru tratarea provocărilor fiscale generate de digitalizarea economiei, unde ne aflăm din punct de vedere al implementării?

Alături de experți fiscali și reprezentanți UE, ETAF ar dori să cuantifice progresul recent realizat la nivelul OCDE referitor la implementarea Pilonului I (realocarea drepturilor de impozitare) și să evalueze, în special, șansele de a avea un număr semnificativ de jurisdicții care să semneze și care să implementeze în cele din urmă acordul.

Ratificarea Pilonului I este cu atât mai importantă pentru UE întrucât Comisia Europeană a propus ca veniturile din Pilonul I să facă parte din viitoarea generație de resurse proprii ale UE.

Totodată, conferința va reprezenta un prilej de a discuta modul în care Pilonul II (impozitarea minimă) este implementat în statele UE, întrucât termenul-limită pentru transpunere este stabilit pentru 31 decembrie 2023, și de a aborda provocările întâlnite de profesioniștii din domeniul fiscal din această privință.

15:00 – Înregistrarea participanților

15:30 – Remarci introductive susținute de Philippe Arraou, Președintele ETAF

15:40  – Discuție moderată de Rebecca Christie, editorialist pentru Reuters BreakingViews și expert la Bruegel:

  • Reinhard Biebel, director, Politică Fiscală și Cooperare Directă, DG TAXUD, Comisia Europeană
  • David Bradbury, director adjunct, Centrul pentru politică și administrare fiscală, OCDE
  • Jorge Alberto Ferreras Gutiérrez, consilier financiar, Reprezentanța permanentă a Spaniei pe lângă UE
  • Mona Barake, cercetător postdoctoral, Observatorul fiscal al UE
  • Christoph Marchgraber, consilier fiscal, partener KPMG, membru al Grupului de lucru privind Pilonul II din cadrul Comitetului de profesional de experți în legislație socială și fiscală al KSW

16:55 – Remarci de încheiere susținute de Philippe Arraou, Președintele ETAF

17:00 – Recepție

Participanții la conferință vor beneficia de interpretare simultană în engleză, franceză, germană și română.

Conferința va fi transmisă live pe Zoom.

Înregistrați-vă aici: https://sweapevent.com/etafconferenceontheoecdtwopillarsolution.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending