Rețele sociale

PROFESIA CONTABILĂ

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF – 29 ianuarie 2024

Radio CECCAR FM

etaf

Poziția ETAF privind Întreprinderile din Europa: Propunere privind cadrul general pentru impozitarea veniturilor

Miercuri, 24 ianuarie, ETAF a trimis Comisiei Europene feedbackul său cu privire la propunerea Întreprinderi în Europa: Cadru general pentru impozitarea veniturilor (BEFIT), publicat la 12 septembrie 2023. „Deși suntem de acord, în principiu, că un cadru general comun de impozitare a veniturilor întreprinderilor are potențialul de a reduce semnificativ costurile de conformitate fiscală, ne-am exprimat îndoieli serioase că propunerea referitoare la BEFIT, în forma sa actuală, va face într-adevăr acest lucru. În opinia noastră, lipsa unei alinieri suficiente a propunerii la Directiva Pilonului II va genera complexități suplimentare care ar depăși posibilele reduceri ale costurilor de conformitate. Așa cum am susținut deja în timpul primei etape de consultare din ianuarie 2023, ar trebui să așteptăm mai întâi să învățăm lecțiile din implementarea Pilonului II înainte de a lua o decizie cu privire la orice altă măsură de implementare a unui cadru general comun aferent impozitării întreprinderilor în UE. În cazul în care BEFIT nu este amânat, susținem cel puțin, o aplicare voluntară a BEFIT pentru grupurile de companii cu o cifră de afaceri anuală consolidată de 750 milioane de euro sau mai mult în perioada de tranziție cuprinsă între 1 iulie 2028 și 30 iunie 2035. Acest lucru ar oferi întreprinderilor în cauză suficient timp pentru a trata în primul rând implementarea și aplicarea Directivei Pilonului II și apoi implementarea normelor BEFIT. Mai mult, în absența armonizării celor 27 de legi procedurale ale statelor membre, am exprimat unele preocupări cu privire la modul în care ar funcționa în practică ghișeul unic propus.  În cele din urmă, am subliniat, de asemenea, că, din motive de securitate juridică, prezenta propunere de Directivă nu ar trebui să lase complet deschis modul în care ar arăta o formulă de repartizare finală”, a menționat ETAF.

Eurodeputații ECON îl audiază pe ministrul belgian de finanțe Vincent Van Peteghem

Luni, 22 ianuarie, eurodeputații din cadrul Comisiei ECON a Parlamentului European au organizat un schimb de idei cu prim-ministrul și ministrul de finanțe al Belgiei, Vincent Van Peteghem, în calitatea sa de președinte al Consiliului ECOFIN, în timpul Președinției belgiene. Cu această ocazie, Vincent Van Peteghem a prezentat prioritățile Președinției belgiene în domeniile guvernanței economice, serviciilor financiare și impozitării. Dezbaterea cu eurodeputații a abordat o gamă largă de subiecte, inclusiv necesitatea de a face progrese în ceea ce privește Uniunea bancară, Uniunea pieței de capital, reformele fiscale și de guvernanță economică. În special, Vincent Van Peteghem a fost întrebat despre intențiile Belgiei cu privire la Directiva UNSHELL, blocată în prezent în Consiliu. În această privință, el a subliniat că regula privind unanimitatea complică negocierile dintre statele membre, dintre care unele și-au exprimat de fapt îngrijorarea cu privire la costurile administrative pe care le-ar implica această propunere. El a mai spus că problemele juridice și tehnice trebuie rezolvate. Întrebat despre progresele lente înregistrate în cadrul OCDE în ceea ce privește Pilonul I, Vincent Van Peteghem speră că UE va prelua conducerea. De asemenea, acesta și-a exprimat opinia că activitatea la nivelul ONU nu ar trebui să submineze activitatea deja desfășurată în cadrul OCDE.

Eurodeputații adoptă opinia cu privire la propunerea FASTER

Marți, 23 ianuarie, Comisia ECON a Parlamentului European a adoptat o opinie fără caracter obligatoriu cu privire la o propunere de Directivă pentru scutirea mai rapidă și mai sigură de la reținerea la sursă a impozitelor (FASTER). În cadrul documentului de poziție, se presupune că eurodeputații au propus o serie de modificări ale certificatului fiscal de reședință (eTRC), inclusiv acordarea de timp suplimentar statelor membre pentru a emite eTRC și pentru a informa solicitantul cu privire la certificat în cazul verificării reședinței fiscale a unui contribuabil. Eurodeputații își doresc, de asemenea, să consolideze controalele și schimbul de informații. Aceștia sugerează că Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA) și Autoritatea Bancară Europeană (ABE) monitorizează în mod regulat riscul practicilor de optimizare a „cum-cum” și „cum-ex” în UE. Eurodeputații propun, de asemenea, ca statele membre să stabilească o cooperare coordonată și asistență reciprocă între autoritățile naționale competente, autoritățile fiscale și alte organisme de aplicare a legii, cum ar fi Parchetul European (EPPO), în vederea detectării și urmăririi penale a schemelor ilegale de recuperare a impozitului reținut la sursă. Eurodeputații se așteaptă ca, în cele din urmă, Comisia Europeană, în evaluarea sa privind funcționarea Directivei după transpunere, să examineze mult mai multe criterii decât s-a preconizat și, în special, dacă un sistem de scutire la sursă ar putea fi luat în considerare drept o procedură pentru toate statele membre. În opinia acestora, Comisia ar trebui, de asemenea, să ia în considerare măsuri suplimentare, dacă este necesar, pentru a se asigura că toate dividendele, dobânzile, câștigurile de capital, redevențele, plățile pentru servicii profesionale și plățile aferente contractelor generate în UE sunt impozitate cel puțin o dată la o rată efectivă.

Audierea FISC privind impozitarea câștigurilor de capital în UE

Marți, 23 ianuarie, subcomisia FISC a Parlamentului European a găzduit o audiere publică pe tema impozitării câștigurilor de capital în UE. Scopul acestei audieri a fost de a explora măsurile potențiale la nivelul UE pentru a trata aspectul diversității impozitării câștigurilor de capital în statele membre ale UE și a liberei circulații a capitalului, care poate genera riscuri de planificare fiscală agresivă și de evaziune fiscală. Sub supravegherea președintelui subcomitetului, eurodeputatul Paul Tang, au avut loc discuții și au fost prezentate punctele de vedere ale fiecărui vorbitor. Subcomisia FISC le-a urat „Bun venit!” lui Sean Bray, director al politicii europene la Tax Foundation, Chiara Putaturo, Deputy Head of Oxfam’s EU Office și EU Inequality and Tax Policy Advisor și Sarah Perret, Head of the Personal and Property Taxes Unit, Divizia de Politici Fiscale și Statistică a Centrului pentru politică și administrare fiscală al OCDE. S-a propus, în mod special, să se evalueze dacă anumite regimuri de impozitare a capitalului sunt considerate dăunătoare în conformitate cu cadrul general al Grupului de lucru privind Codul de Conduită în domeniul impozitării întreprinderilor. O altă abordare discutată de vorbitori a fost extinderea domeniului de aplicare al schimbului automat de informații la câștigurile de capital legate de activele imobiliare și financiare. Toate prezentările vorbitorilor pot fi găsite aici.

CESE solicită colaborarea pentru implementarea eficientă a sistemului de impozitare a sediului central

În avizul său consultativ referitor la propunerea privind sistemul fiscal bazat pe sediul social (HOT), adoptat recent și publicat marți, 23 ianuarie, Comitetul Economic și Social European (CESE) pledează pentru măsuri suplimentare și subliniază necesitatea unei colaborări mai strânse între Comisie, statele membre și reprezentanții microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii (MSME-uri) pentru o implementare eficientă. Raportorul CESE, Katrīna Zariņa, accentuează urgența adoptării sistemului HOT pentru a cataliza creșterea MSME-urilor. În timp ce sprijină concentrarea inițială a propunerii asupra MSME-urilor independente, CESE solicită o evaluare a posibilității de a extinde sistemul HOT pentru a include IMM-urile care își desfășoară activitatea prin intermediul filialelor în cursul evaluării ex și post planificate la cinci ani de la intrarea în vigoare a Directivei. CESE recunoaște, de asemenea, natura complementară a sistemului HOT și a propunerii privind Întreprinderile din Europa: Cadrul general pentru impozitarea veniturilor (BEFIT). Cu toate acestea, CESE subliniază necesitatea unei vigilențe în ceea ce privește coexistența diferitelor cadre generale legislative, îndemnând Comisia Europeană să monitorizeze și să abordeze potențialele fragmentări și discrepanțe care pot apărea.

9 state membre au întârziat la transpunerea Directivei Pilonului II

Joi, 25 ianuarie, Comisia Europeană a anunțat că 9 state membre – Estonia, Grecia, Spania, Cipru, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Portugalia – nu au comunicat încă măsurile naționale de transpunere a Directivei Pilonului II până la termenul-limită de 31 decembrie 2023. Directiva introduce o rată minimă de impozitare efectivă de 15 % pentru întreprinderile multinaționale care își desfășoară activitatea în statele membre ale UE. Estonia, Letonia, Lituania și Malta au notificat Comisiei intenția lor de a alege o aplicare întârziată a normei de includere a veniturilor (IIR) și a normei profitului insuficient impozitat (UTPR). Articolul 50 din Directivă prevede opțiunea de a amâna, timp de șase ani fiscali consecutivi, aplicarea IIR și a UTPR pentru statele membre în care se află cel mult douăsprezece entități mamă finale ale grupurilor care intră în domeniul de aplicare al acestei Directive. Cu toate acestea, un stat membru care face alegerile trebuie să transpună la timp toate celelalte dispoziții relevante din Directiva Pilonului II. În consecință, Comisia Europeană a decis să deschidă proceduri de constatare a neîndeplinirii obligațiilor împotriva acestor 9 state membre pentru netranspunerea Directivei Pilonului II. Statele membre vizate au două luni la dispoziție să răspundă acestor scrisori oficiale de notificare și să finalizeze transpunerea, ori Comisia poate decide să emită un aviz motivat.

Comisia Europeană deschide o serie de proceduri de constatare a neîndeplinirii obligațiilor în domeniul fiscal

Joi, 25 ianuarie, Comisia Europeană a decis să deschidă mai multe proceduri de constatare a neîndeplinirii obligațiilor fiscale. Irlandei, Ciprului și României li se solicită în special să transpună Directiva (UE) 2020/284 prin care se introduc noi norme de transparență care să valorifice informațiile colectate de furnizorii de servicii de plată (PSP) pentru a ajuta statele membre ale UE să combată frauda privind taxa pe valoarea adăugată (TVA). Termenul-limită pentru transpunere a fost 31 decembrie 2023. În plus, Comisia Europeană a solicitat Germaniei și Poloniei să transpună integral Directiva (UE) 2021/514 din 22 martie 2021 de modificare a Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (DAC7). Această Directivă introduce noi norme privind transparența fiscală pentru tranzacțiile efectuate pe platformele digitale, astfel încât statele membre să poată identifica mai bine situațiile în care ar trebui plătite taxele. În plus, DAC7 a introdus norme consolidate pentru auditurile comune, în general între statele membre în domeniul fiscalității. Toate statele membre trebuiau să notifice transpunerea completă a acestor noi norme privind auditurile comune în legislația lor națională și să informeze Comisia înainte de sfârșitul anului 2023. Statele membre vizate au două luni la dispoziție să răspundă acestor scrisori oficiale de notificare și să finalizeze transpunerea ori Comisia poate decide să emită un aviz motivat.

Candidații care intentionează să găzduiască AMLA își vor prezenta ofertele la 30 ianuarie 2024

Marți, 30 ianuarie, cei nouă candidați la dreptul de a găzdui viitoarea Autoritate de combatere a spălării banilor (AMLA) își vor prezenta ofertele în cadrul unei audieri publice organizate în comun de Parlamentul European și de Consiliul UE. Pentru prima dată și ca urmare a hotărârii Curții de Justiție a UE, care a conferit Parlamentului un cuvânt de spus egal cu cel al Consiliului în stabilirea orașelor gazdă ale viitoarelor agenții, audierile publice vor face parte din procesul de selectare a sediului unei noi agenții a UE. Sediul agenției va fi stabilit printr-un vot comun al Parlamentului și al Consiliului. Până la acest eveniment și înainte de intrarea în vigoare a pachetului de măsuri de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului, Parlamentul și Consiliul trebuie să adopte în mod oficial legile pe care s-au angajat să le adopte înainte de alegerile europene din iunie 2024. Mai multe informații despre întregul proces de selecție pot fi găsite aici.

Declinarea responsabilității:
Acest buletin de știri conține informații despre politicile și evoluțiile fiscale europene colectate din documente oficiale, audieri, conferințe și presă. Acesta nu reflectă poziția oficială a ETAF și nici nu ar trebui să fie considerată drept declarație scrisă în numele ETAF.

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR publică în limba română primele două standarde de sustenabilitate emise de ISSB

Radio CECCAR FM

Raportarea de sustenabilitate: o nouă provocare pentru care profesia contabilă din România este pregătită.

În acest sens, Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, în calitate de membru al IFRS Sustainability Alliance și în baza acordului exclusiv de traducere semnat cu Fundația IFRS, pune gratuit la dispoziție, în limba română, a primelor două standarde în materie de sustenabilitate elaborate de International Sustainability Standards Board – IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate și IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă.

Prin publicarea IFS S1 și IFRS 2, ISSB a răspuns apelului părților interesate de a acționa, de a se concentra pe nevoile investitorilor și ale piețelor financiare, precum și de a utiliza cadrele generale și standardele existente și respectate ca bază pentru elaborarea noilor norme.

Obiectivul IFRS S1 Dispoziții generale pentru prezentarea informațiilor financiare cu privire la sustenabilitate este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile în materie de sustenabilitate care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Obiectivul IFRS S2 Prezentări de informații legate de climă este de a solicita unei entități să prezinte informații despre riscurile și oportunitățile sale legate de climă care le sunt utile utilizatorilor principali ai rapoartelor financiare cu scop general în luarea deciziilor referitoare la furnizarea de resurse entității.

Standardele sunt aplicabile pentru perioadele anuale de raportare care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior acestei date.

Cele două documente sunt disponibile exclusiv pe website-ul Fundației IFRS.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

ETAF: Oficiali UE și practicieni fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE

Radio CECCAR FM

Miercuri, 17 aprilie 2024, oficiali UE, experți și consilieri fiscali au discutat despre modalitățile de simplificare, raționalizare și pregătire pentru viitor a sistemului fiscal al UE, în cadrul unei conferințe organizate de European Tax Adviser Federation (ETAF) la Bruxelles. Evenimentul, care s-a desfășurat cu sala plină, a adunat și 1.800 de persoane online.

În discursul introductiv, președintele ETAF, Philippe Arraou, a dat de gândit cu câteva idei preliminare paneliștilor prin prezentarea manifestului ETAF, care prevede 25 recomandări pentru Comisia Europeană și Parlamentul European pentru următorii cinci ani.

În timpul primului panel, moderat de Elodie Lamer, jurnalist Tax Notes, s-a purtat o discuție prospectivă despre cum ar trebui să arate viitoarele politici fiscale sub următoarea conducere a Comisii Europene.

Benjamin Angel, director al Direcției de impozitare directă, coordonare fiscală, analiză economică și evaluare din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a reamintit publicului că principala prioritate este adoptarea celor opt texte aflate în prezent în discuție. Acesta a afirmat că discuțiile vor fi reluate încă din timpul Președinției belgiene a Consiliului UE cu privire la propunerea de directivă pentru combaterea utilizării abuzive a entităților fictive (UNSHELL). Deși nu este preconizată până la sfârșitul mandatului actual, este puțin probabil ca directiva privind Combaterea rolului facilitatorilor implicați în facilitarea evaziunii fiscale și a planificării fiscale agresive în Uniunea Europeană (SAFE) să dispară complet de pe agenda următoarei Comisii Europene, a spus Angel. În opinia sa, ar putea crește în importanță și alte subiecte „la modă”, cum ar fi impozitarea muncii transfrontaliere de la distanță.

Angel a mai declarat că nu se așteaptă nicio nouă propunere în domeniul fiscal în cadrul mandatului rămas, deoarece propunerea pentru a noua modificare a Directivei privind cooperarea administrativă (DAC) în materie fiscală, pentru a însoți implementarea celui de-al doilea pilon și pentru a evita raportarea multiplă pentru companiile care intră sub incidența acesteia, a fost suspendată deoarece lucrările privind îndrumările administrative sunt încă în desfășurare la OCDE. Însă a anunțat că în luna mai va fi lansată o evaluare onestă a eficienței modificărilor succesive aduse DAC (de la DAC1 până la DAC6).

Pentru eurodeputatul Isabel Benjumea Benjumea (PPE, Spania), deplasarea spre dreapta a Parlamentului European după alegerile europene din 2024, prevăzută în sondaje, va duce la o mai mică presiune pentru o mai mare armonizare a impozitării. „Cred că limbajul coordonării, al schimbului de informații, al simplificării și al competitivității vor fi cuvintele-cheie în orice negociere fiscală în următorul mandat”, a spus aceasta.

Panayiotis Nicolaides, director de cercetare la Observatorul fiscal al UE, a subliniat că impozitarea este dictată de condițiile economice. Diferitele crize ar putea obliga statele membre să își majoreze veniturile fiscale și, în opinia sa, acesta va fi cu siguranță motorul viitoarelor politici fiscale. În acest sens, el a pledat pentru un impozit minim global pe averea netă a miliardarilor.

Bart Van Coile, președintele Institutului Belgian pentru Consilieri Fiscali și Contabili (ITAA), reprezentând profesia fiscală în dezbatere, și-a exprimat dorința pentru o „nouă Comisie Europeană care să se bazeze pe încrederea în contribuabili și intermediari, în special în consilierii fiscali și experții contabili care urmează coduri etice puternice de conduită”. El a mai subliniat faptul că legislatorii UE ar trebui să acorde prioritate prevenirii abaterilor comise de intermediarii neautorizați, simplificării legislației fiscale și respectării normelor pentru întreprinderi și consilieri fiscali și reducerii sarcinilor impuse contribuabililor care se confruntă cu reglementările în schimbare, în special pentru IMM-uri.

Cel de-al doilea panel, moderat de Jacomien van den Hurk, Director EU Public and Regulatory Affairs la PwC, a abordat perspectivele consilierilor fiscali din UE. Membrii panelului au discutat în detaliu despre complexitatea legislației fiscale a UE și despre anunțul recent al Comisiei Europene de a reduce cu 25% dispozițiile de raportare pentru companii.

Ana Xavier, șefa Departamentului de analiză economică a impozitării și evaluare a impactului din cadrul DG TAXUD a Comisiei Europene, a invitat publicul să reflecteze asupra sursei poverii administrative în materie de impozitare, și anume fragmentarea sistemelor fiscale din Europa. Această fragmentare generează complexitate și costuri, care pot ajunge, în unele cazuri, până la 54 miliarde de euro pentru conformitatea cu impozitul pe profit din corporații, a spus ea.

Pentru Sean Bray, directorul pentru politici europene al Tax Foundation Europe, proiectarea fiscală și scopul acesteia sunt de o importanță capitală. El și-a exprimat regretul față de echitatea adesea trecută cu vederea și potențialul impact asupra scalabilității legislației fiscale complexe asupra companiilor, îndemnând la o discuție mai amplă despre aceste aspecte în context european.

Transparența și cererea tot mai mare de informații cu privire la strategia fiscală a companiilor au fost tratate de asemenea în cadrul panelului. Pascal Saint-Amans, fost director al Centrului OCDE pentru Politici Fiscale și Administrație, cercetător nerezident la Bruegel, partener la Brunswick, a reflectat asupra evoluției percepției fiscale în ultimii 15 ani, de la un „subiect tehnic obscur rezervat specialiștilor” la un aspect puternic examinat de societate și guverne. Această schimbare a dus la creșterea interesului politic și a exigențelor privind transparența, determinând întreprinderile să își regândească abordarea față de politica fiscală și de gestionare a riscurilor. Acesta a subliniat și importanța reputației și a datoriei față de societate, alături de conformitate, îndemnând companiile să se pregătească pentru viitoarele dispoziții privind transparența și să analizeze, la nivelul consiliului de administrație, modul în care se prezintă și poziția lor cu privire la aspectele fiscale.

Participanții au mai discutat despre impactul digitalizării și inteligenței artificiale asupra activității consilierilor fiscali. În acest sens, Florin Toma, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), a declarat că trebuie să facem distincția între impactul direct asupra activității consilierilor fiscali și asupra interacțiunilor acestora cu autoritățile fiscale într-un mediu digital. Toma a recunoscut potențialul inteligenței artificiale pentru anumite sarcini repetitive de a spori eficiența, precizia și analiza predictivă în activitatea de consiliere fiscală, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor și la mai mult timp disponibil pentru consiliere strategică. Cu toate acestea, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rolul viitor al consilierilor fiscali într-un mediu condus din ce în ce mai mult de inteligența artificială generativă, subliniind importanța formării continue și a organizațiilor profesionale pentru a se adapta la aceste tendințe tehnologice și pentru a asigura relevanța continuă a profesioniștilor din domeniul fiscal. Acest lucru este cu atât mai important cu cât consilierii fiscali vor fi cei care vor ajuta IMM-urile să se digitalizeze, a concluzionat Toma.

Continuare

PROFESIA CONTABILĂ

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili

Radio CECCAR FM

Joi, 11 aprilie 2024, Corpul Experților Contabili și Contabili Autorizați din România (CECCAR) a organizat, în colaborare cu Facultatea de Administrarea Afacerilor (FABIZ) din cadrul ASE, un eveniment cu tema Accounting, the language of business, la care au participat peste 100 de studenți pasionați de domeniul financiar-contabil.

Evenimentul a explorat universul captivant al #smartaccounting, aducând în atenție diversificarea serviciilor în domeniu, importanța raționamentului profesional și a respectării Codului etic al profesioniștilor contabili. Discuțiile s-au concentrat pe necesitatea adaptării continue la tehnologiile emergente și pe rolul important al competențelor digitale în profilul profesionistului contabil modern.

Studenților le-au fost prezentate serviciile pe care le pot presta profesioniștii contabili membri CECCAR – vorbind aici inclusiv despre serviciile cu componentă de sustenabilitate. Importanța utilizării tehnologiei și inteligenței artificiale în contabilitate și cum aceste tehnologii pot transforma procesele contabile, crescând eficiența și aducând o mai mare valoare adăugată stakeholderilor, au fost subiecte care au captat atenția studenților.

Conf. univ. dr. Adriana Florina Popa, expert contabil, a subliniat rolul profesionistului contabil în era digitală și provocările întâmpinate în adaptarea la noile normative. Totodată, ea le-a expus studenților modul în care profesia contabilă s-a transformat – de la activitățile de prelucrare a datelor financiare, profesioniștii contabili de astăzi furnizează servicii integrate, devenind consilieri de încredere ai antreprenorilor, care ajută în luarea deciziilor strategice la nivelul managementului. Vorbindu-le și prin prisma calității de reprezentant al CECCAR în Panelul internațional de educație contabilă din cadrul IFAC, Adriana Florina Popa abordat transformările în domeniul educației în domeniul financiar-contabil, amintind că CECCAR și-a adaptat programele de formare inițială și de formare continuă la standardele internaționale, pentru a răspunde cât mai eficient nevoii de dezvoltare a competențelor și abilităților profesioniștilor contabili și ale aspiranților la profesie la noile realități.

Oana Nicorescu, expert contabil și antreprenor, le-a vorbit tinerilor despre ce înseamnă antreprenoriatul în domeniul financiar-contabil, despre importanța experienței în calea către antreprenoriat, precum și despre aspecte tehnice cum ar fi indicatorii de performanță, conceptele de bază ale contabilității.

Ionuț-Bogdan Țocu, stagiar CECCAR în anul II le-a povestit studenților despre traseul său profesional: de la student la angajat, de la student la stagiar CECCAR, oferindu-le sfaturi utile despre cum pot trece cu brio de Examenul de acces la stagiu. Totodată, el le-a detaliat studenților informații despre utilitatea programului de stagiu, inclusiv pentru a înțelege mai bine activitatea pe care o desfășoară în cadrul societății de expertiză contabilă în care activează și cum cursurile de pregătire îl ajută să învețe să aplice mai eficient raționamentul profesional.

Acest eveniment a evidențiat nu doar importanța învățării continue, a adaptării la un mediu economic în schimbare, ci și angajamentul CECCAR de a sprijini formarea profesională continuă a profesioniștilor contabili, pregătindu-i să facă față provocărilor. Prin astfel de inițiative, CECCAR contribuie activ la modelarea viitorului profesiei contabile în România și la pregătirea noilor generații de profesioniști contabili fit for future.

Galerie foto

CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili
CECCAR și FABIZ dezvăluie tainele #smartaccounting pentru noua generație de profesioniști contabili


  

Continuare

Trending